Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Eetgelegenheid 'De Gazelle'.
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 8:36 pm    Post subject: Re: ... Reply with quote

Maya reageerde geërgerd, maar niet boos. Daardoor voelde hij zich alleen nog maar meer schuldig. Gelukkig kwam Lelah binnen. Maan glimlachte een beetje schuldig terug en krabde op z`n kale kop. Daarna liep hij naar de haard pakte de doek met stenen en liet deze opnieuw op de grond vallen, daarbij wees hij met z`n andere hand op de schoorsteen. Vervolgens haalde hij trots het oude vogelnestje te voorschijn. Toen hij ermee in zijn handen stond, besefte hij dat het prima materiaal was om een vuur mee te starten. Daarna zouden de paar grotere houtblokken die nog naast de haard op een stapeltje lagen wel geschikt zijn om het vuur gaande te houden. De voorraad was echter maar klein, morgen zou hij ergens hout vandaan moeten zien te halen.

Hij legde het vogelnestje terug in de haard en stapelde er een drietal blokken omheen. Daarna nam hij een kleine vuursteen en een mes van tafel en sloeg er een paar vonken af. Het lukte niet meteen, maar na een paar keer proberen sloeg het vuur over op het nestje. voorzichtig blies hij om de vlammen wat aan te wakkeren totdat ook de grotere blokken begonnen te smeulen...

Back to top
View user's profile Send private message
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Wed Jan 07, 2004 4:24 pm    Post subject: Re: ... Reply with quote

((Shakti<<Het Duistere District<<Gumu & Ramu, voor al uw louche zaken.))

De deur naar de keuken deed hij met iets te veel geweld open waardoor deze tegen de muur ernaast sloeg. Het tochtje terug naar de eetgelegenheid had Shakti's humeur geen goed gedaan. Hij had nog eens nagedacht over de fouten van Maya en was tot de conclusie gekomen dat het zo niet langer kon.

Eenmaal in de keuken zag hij dat er ondanks zijn instructies nog een rommel was. "Wat heeft dit te betekenen? Waarom is alles hier nog niet schoon? En Maya, wij moeten het er eens over hebben waarom ik je nu hier aantref en waarom al het eten en de slaap spullen verdwenen zijn uit ons oude huis?" Zijn stem sloeg over bij de laatste paar woorden. Het koste hem moeite om niet te beginnen over de man die het huis was binnen gedrongen en infeite zijn leven had bedreigd...

Shakti Gumu

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Wed Jan 07, 2004 7:34 pm    Post subject: Re: ... Reply with quote

Maan stond op van zijn plek bij de haard. Hij had even liggen kijken terwijl de kleine vlammetjes om de houtblokken likten. Hij herinnerde zich een kampvuur van vroeger, heel vroeger en was even weggedroomd.

Plotseling ging de deur met kracht open. Shakti kwam binnen en hij was overduidelijk kwaad op Maya. Langzaam stond Maan op en ging schuin voor Maya staan. Shakti was onnodig gemeen tegen haar. Dat kon hij niet hebben. Zijn ogen blikkerden. Die toon was dezelfde die zijn meester tegen de slaven gebruikt had en ze waren hier niet zijn slaven. Hij ademde luidruchtig door zijn neus en kneep in zijn vuisten. Zijn amulet schitterde op zijn borst in de vlammen van het haardvuur.

Back to top
View user's profile Send private message
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Sun Jan 11, 2004 5:14 pm    Post subject: ..... Reply with quote

Op het moment dat Shakti binnenstormde begreep Maya dat het niet zijn idee was geweest om alles hier al heen te vehuizen. Ze waardeerde het gebaar van Maan om voor haar te staan, maar hij moest zich er nu even niet mee bemoeien. Ze stapte naar voren en poogde hem met haar hand opzij te schuiven. Ze ergerde zich aan het vertoon van Shakti. Hij hoefte haar niet te vernederen.

"Luister eens." Begon ze, terwijl ze haar handen in haar zij zette. "Het is nog niet schoon omdat zowel Maan, als Lelah, als ik voor zover ik weet niet kunnen heksen. Als het je niet bevalt kan Lelah je wijzen waar alles staat en dan kun je mooi meehelpen. Het verplaatsen van de spullen is een misverstand, ik dacht dat je wilde dat ik hier weer terug was tijdens het eten en dit leek me het handigst. Aangezien alles nu toch hier is en Maan en Lelah ook moeten eten kunnen we het net zo goed hier doen."

Maya had snel en vel gesproken op een toon die eigenlijk geen tegenspraak dulde, maar ze wist dat die zou komen. Toch stond ze nog steeds achter haar eigen acties en was ze van mening dat Maan en Lelah ook spullen nodig hadden. Bovendien vond ze dat Shakti's eigen schuld omdat hij ze zomaar ergens had opgepikt.

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Mon Jan 12, 2004 7:22 pm    Post subject: Re: ..... Reply with quote

Shakti negeerde Maan net als Maya ook scheen te doen door hem opzij te schuiven. Hij had niet verwacht dat Maya enig verzet zou geven, dus hij was even stil. Maar na de stilte barste hij op volle sterkte los.
"Moet je nu eens luisteren, ik vertel jou om tegen etenstijd bij ons oude huis terug te zijn, daar is toch niet zo moeilijk te begrijpen of wel soms? Eerst kom ik bij het huis aan en merk dat het slot erg stroef gaat, daarna zie ik dat je de kelderdeur nog open hebt gelaten, en om alles nog erger te maken zit er ook nog een man in de huiskamer die dood leuk ons leven bedreigt. En dat alles omdat jij zo stom was om hem je naar het huis te laten volgen..." Hij was voorlopig uitgeraasd, en eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de reactie van Maya hierop.

Shakti Gumu

Edited by: Eduward Eyckenbladt at: 1/12/04 8:25 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Mon Jan 12, 2004 7:30 pm    Post subject: Re: ..... Reply with quote

Maan was eerst verbijsterd dat Maya hem opzij schoof. Zo verbaasd was hij dat hij het moeiteloos liet gebeuren. Met een stomme blik stond hij ernaast terwijl de twee tegen elkaar begonnen te razen. Vertwijfeld hief hij zijn handen op en keek Lelah vragend aan, in de hoop dat zij wist wat ze hiermee aan moest.

Back to top
View user's profile Send private message
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 7:26 pm    Post subject: Het barst los... Reply with quote

Regel bij een ruzie nummer een: nooit laten zie dat de ander je verbaasd. Maya wist niets van de man in het huis, maar Shakti hoefde niet te weten dat het haar verwarde. Hij had haar echter wel kwaad gemaakt. Via een omweg beschuldigde hij haar ervan dom te zijn, en bovendien van een inbreker. Alsof het haar schuld was! Ze had hem niet gezien. "Luister eens ondankbaar stuk ongeluk," tierde ze. "Ik doe hier mijn best om wat van een van die uit de lucht gegrepen plannetjes van jou te maken en dit is mijn dank!? Bah! Die man had mij zoiezo gevolgd als ik naar het huis was gegaan. Bovendie hem jij deze twee (ze wees naar Lelah en Maan) er zelf bijgehaald en dus kun je fijn jezelf gaan bedanken voor het feit dat ik voor ze wil zorgen." Maya was ondertussen dichter naar Shakti toe gestapt. Met haar handen in haar zij had ze zich zo groot mogelijk gemaakt en keek hem dreigend aan.

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 7:58 pm    Post subject: Re: Het barst los... Reply with quote

Shakti gromde iets binnenmonds. "Als je denkt dat je het beter kunt! Dan is daar het gat van de deur! Na al die tijd dat ik je van een onderdak en voedsel heb voorzien is dit de manier waarop je je dank betuigd? Je roept dat ik ondankbaar ben, maar zelf heb je nog geen enkel moment mij bedankt dat ik je hier naar toe heb gehaald!"
Hij snoof een keer verontwaardigd en vervolgde toen: "Ik had ook beter moeten weten een vrouw uit de stam mee te nemen die mijn eigen stam uitgeroeid heeft! Dat wist je nog niet hè? Nou het is de waarheid! Ik heb met mijn eigen ogen toe gezien hoe het stamhoofd en mijn vader tot de dood gemarteld werden..." Shakti ademde nu zwaar en de spieren over zijn hele lichaam waren verkrampt aangespannen. Het was iets wat zich vele jaren had opgestappeld en het kwam er nu eindelijk uit, als pus uit een zwerende wond.

Shakti Gumu

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Wed Jan 14, 2004 6:54 pm    Post subject: .... Reply with quote

Het was niet eens meer een zaak van letten op wat je doet. Maya was ontzettend pissig. De volle betekenis van Shakti's opmerking drong niet eens tot haar door? "Jij mij van eten voorzien?! Hah! Mocht je willen! Jij en je ongure praktijken hebben alleen wat geld opgebracht. De rest mocht ik opknappen. Zonder mij Shakti zat jij nu nog aan droog brood en water. Met je gezeur over het eten hier. Bah!"

Ze zocht snel naar iets anders om te zeggen. "Vertel geen leugens over mijn stam Shakti. Ze zouden dat nooi zomaar doen. Hoewel ik snap dat ze het zouden willen als al jou stamgenoten net zo verachtelijk zijn als jij zelf."

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Wed Jan 14, 2004 7:10 pm    Post subject: Re: .... Reply with quote

Maya's opmerking over leugens schoot bij Shakti in het verkeerde keelgat. Er was nu geen logica meer, geen redenen, of excusses, alleen maar blinde woede. Hij sloeg haar met de achterkant van zijn open hand in haar gezicht. "Eruit!! Nu!! Ik wil je hier niet meer zien, je ziet maar hoe je aan je brood komt, maar bij mij zul je niks meer krijgen!" Zijn bulderende stem echode na in de lege keuken. Op het ademen van de aanwezigen na was het stil. Om zijn woorden kracht bij te zetten wees hij naar de deur. "Schiet op, of ik zie me ook nog genoodzaakt om je er persoonlijk uit te gooien..." Shakti's hoofd was leeg, er was alleen nog woede, niemand had hem in zijn leven ooit zó erg beledigd.

Shakti Gumu

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Wed Jan 14, 2004 7:46 pm    Post subject: ..... Reply with quote

De klap was het toppunt. De druppel die de emmer deed overlopen. Het einde van was Shakti en Maya hadden gedeeld. Maya was niet langer boos, tenminste niet mee woedend. Ze was geschokt en verbaasd. Gedwee keek ze naar Shakti op. "Als jij denkt dat dat je gelukkiger maakt." Met haar kin in de lucht liep ze de deur uit. Hij zou geen tranen zien. Geen emoties. Voor hem zou het lijken alsof Maya er gewoon een punt achter zou kunnen zetten.

Buiten de deur, en zeker weten buiten Shakti's gezichtsveld, zette Maya het op een lopen. Ze rende zo hard als ze kon. Ze wist niet waar heen. Tranen liepen langs haar wnagen en werden door de wind naar de grond gedragen.

(Maya > De stadswal)

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Leyla Linden
Sporenzoeker


Joined: 09 Jan 2004
Posts: 9
Location: Een groot gat Klijndijk

PostPosted: Thu Jan 15, 2004 12:31 pm    Post subject: Re: ..... Reply with quote

((OOC: deleted))

Edited by: Leyla Linden at: 1/15/04 7:43 pm
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Thu Jan 15, 2004 2:18 pm    Post subject: Re: ..... Reply with quote

((OOC: Deze post mag weg.))

Edited by: Eduward Eyckenbladt at: 1/15/04 7:42 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Thu Jan 15, 2004 5:54 pm    Post subject: Re: ..... Reply with quote

Maan ziet de ruzie escaleren en al snapt hij maar half waar de twee het precies over hebben, de klap die Shakti uitdeelt gaat hem te ver; veel te ver. Zonder verder een woord te zeggen pakt hij de mantel op die hij gekregen had en stormt achter Maya aan. Bij de deur kijkt hij heel even om naar Lelah en Shakti, maar slaat dan de mantel om zijn schouders en rent de straat op.

((Dasu oftewel Maan achter Maya aan))

Back to top
View user's profile Send private message
gwendelin
Nachtdwaler


Joined: 21 Feb 2003
Posts: 123

PostPosted: Sat Jan 17, 2004 9:29 pm    Post subject: Ruzie Reply with quote

Lelah had de ruzie verbaast gevolgd, ze snapte er niet veel van, maar de klap die shakte maya gaf liet Lelah even terugdeinzen. Haar mond viel lichtjes open en ze zag Maya naar buiten gaan, eveneens als Maan. ze twijfelde even maar durfde niet bij shakti in de kamer te blijven, ze wende haar ogen af van shakti. ze was normaal een spontane voor niets terugdeinzende meid, maar als het op zo'n dingen kwam, krop ze lichtjes ineen. ze liep naar de deur achter maan en maya aan. ze keek nog even om en sloot toen de deur.

-> lelah achter maan en maya.

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group