Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Op de straat
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat
View previous topic :: View next topic  
Author Message
red
Dromenvanger


Joined: 13 Feb 2002
Posts: 399

PostPosted: Sun Jan 23, 2005 5:54 pm    Post subject: Reply with quote

(( Pup vanaf de Binnenplaats, de poort))

De kar ratelde ondersteund door het ritme van het paard zijn hoeven. Dondervoet brieste en Pup floot een melodie. het was een goede dag vandaag, een mooie dag, het was koud, maar het regende niet, de lucht was strak blauw maar aan de horizon stapelden wolken op die regen en hagel beloofden. Nu nog niet, voorlopig nog niet, nu was de dag mooi.

(( Pup naar Nieuw in de stad, ook Gannon))


Last edited by red on Thu Jan 27, 2005 3:17 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Ral'Ysa Tharoïn
Duister als de Nacht


Joined: 11 May 2004
Posts: 58
Location: Ellewoutsdijk

PostPosted: Wed Jan 26, 2005 9:49 am    Post subject: Reply with quote

Fin Rwynn

((Tien torens - Toren der Waanzin --> Gannon, de hoofdstraat - Op de straat))

Luid hijgend bleef hij staan en liet zich op zijn knieën vallen, de hoofdpijn nam sterk af sinds hij uit dat vreselijke oord gevlucht was. En de spanning in de lucht nam plaats voor opgetogenheid, mensen waren vrolijker vandaag dan anders. Het deed Fin plezier. Het was weer fijn om de duifjes te zien en de winkelende mensen. Hij wilde dat vrouwwezen ook nooit meer zien, dat was voorgoed een afgesloten hoofdstuk. Nu eerst een huisje vinden, weer zijn oude draad oppakken. Raganorck mocht dan een stad zijn, het geluk zou hij toch zelf moeten opzoeken. En de uitgang leek hij niet meer te vinden.

Hij ging weer rechtop staan toen zijn hart weer zijn normale snelheid aannam en de volledige schrik en spanning weggeëbt was. In de verte zag hij het kasteel van Raganorck, een beeld wat hij onderhand als vertrouwelijk en normaal waarnam. De konden vast wel wat hulp gebruiken. Het had trouwens toch al zijn aandacht geroepen sinds hij hier ronddwaalde, zogenaamd genietend van zijn vrijheid. Hij rilde even, er was werk te doen. Hij liep in de richting van het kasteel en hij voelde geen angst voor de veranderende straten, ze zouden hem er toch wel naar toe leiden. Dat was zijn wil en zijn wil was sterk.

(Fin --> De tuinen - De eeuwige Tuinen))
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Leonora_Nachtstorm
Duister als de Nacht


Joined: 23 Jan 2005
Posts: 55
Location: Raganorck Kasteel; Vrouwe Leonora's Vertrekken

PostPosted: Fri Jan 28, 2005 10:30 pm    Post subject: Reply with quote

(Leonora en Marius vanaf de Taverne, De Gelagkamer 2)

Vrouwe Leonora keek eens om zich heen en keek toen Marius vragend aan "Waar bent u van plan naar toe te gaan, heer?"
_________________
'In mijn hart is een wirwar van vraag
En van antwoord, van "wel" en van "niet"
In mijn hart zijn ook uren van stilte
Met heel in de verte een wonderlijk lied'
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Marius Nachtstorm
Verloren en Vergeten


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 40
Location: Raganorck

PostPosted: Fri Jan 28, 2005 10:36 pm    Post subject: Reply with quote

"Naar vermaak Vrouwe, ik denk dat U dat zoekt namelijk omdat U er zo verveeld uit zag in de taveerne. Weet U hier de weg want ik ben nogal nieuw hier."

Marius keek haar vragend aan en begon een beetje te blozen.
_________________
Laat mij U leiden vrouwe door het leven van de liefde.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Leonora_Nachtstorm
Duister als de Nacht


Joined: 23 Jan 2005
Posts: 55
Location: Raganorck Kasteel; Vrouwe Leonora's Vertrekken

PostPosted: Sat Jan 29, 2005 12:47 pm    Post subject: Reply with quote

Vrouwe Leonora grinnikte eventjes in zichzelf toen Heer Marius moest blozen, en sprak toen op kalme toon
"Ah, Mijnheer, ik weet de weg hier wel. Tenminste, als de wegen niet verspringen. Misschien kan ik u een rondleiding geven door de gangen van het Kasteel? We moeten dan overigens wel oppassen dat we niet verdwalen; de gangen daar veranderen te pas en te onpas, en ik raak soms zelfs de weg naar mijn eigen vertrekken wel eens kwijt."
_________________
'In mijn hart is een wirwar van vraag
En van antwoord, van "wel" en van "niet"
In mijn hart zijn ook uren van stilte
Met heel in de verte een wonderlijk lied'
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Marius Nachtstorm
Verloren en Vergeten


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 40
Location: Raganorck

PostPosted: Sat Jan 29, 2005 12:54 pm    Post subject: Reply with quote

Marius grijpt naar zijn achter hoofd en zegt. "Dat wist ik niet dat deze wereld zo vreemd is."
"Weet u ook hoe dat zo komt?"
"Ik ga graag met U mee vrouwe als U de weg wilt leiden."
_________________
Laat mij U leiden vrouwe door het leven van de liefde.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Leonora_Nachtstorm
Duister als de Nacht


Joined: 23 Jan 2005
Posts: 55
Location: Raganorck Kasteel; Vrouwe Leonora's Vertrekken

PostPosted: Sat Jan 29, 2005 12:57 pm    Post subject: Reply with quote

Leonora keek hem verbaasd aan
"Maar Heer, kent u de geschiedenis van deze vervloekte stad dan niet?"
Hoofdschuddend leidde ze hem mee naar het Kasteel.

((Leonora en Marius naar De Binnenplaats en de Grote Hal>>De Paleispoort))
_________________
'In mijn hart is een wirwar van vraag
En van antwoord, van "wel" en van "niet"
In mijn hart zijn ook uren van stilte
Met heel in de verte een wonderlijk lied'


Last edited by Leonora_Nachtstorm on Sun Jan 30, 2005 5:53 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Marius Nachtstorm
Verloren en Vergeten


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 40
Location: Raganorck

PostPosted: Sat Jan 29, 2005 1:02 pm    Post subject: Reply with quote

"Nee niet echt, als ik zo eerlijk mag zijn ik dacht dat het sprookjes waren. Bedacht door de domme boeren om vermaak ofzo."
_________________
Laat mij U leiden vrouwe door het leven van de liefde.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Guest






PostPosted: Sat Jan 29, 2005 5:26 pm    Post subject: Reply with quote

(sorry veel drukte gehad)

Weet je wat dan koop ik een drankje voor je. En als dat niet genoe is, vraag wel iemand die me kan begeleiden naar de dichbijzijnde edelsmit.

goed?
Back to top
Stadswacht
Verloren en Vergeten


Joined: 17 Oct 2004
Posts: 35
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Feb 02, 2005 9:31 pm    Post subject: Reply with quote

"Een drankje? Probeert u nu een wachter onder diensttijd om te kopen met een drankje? Ik ben bang dat dat nog wel eens een strafbaar feit zou kunnen zijn, sinjeur. Maar omdat u nieuw bent in de stad en niet bekend met de regels en wetten, zal ik het voor deze keer maar door de vingers zien."

Hij wist dat de man geen goud had omdat hij een geldwisselaar zocht en daarom zou hij geen boete kunnen betalen, en om hem nu helemaal te ecorteren naar de kerkers was toch ook wel een hele moeite. Nee, de man zou met iets aanlokkelijkers moeten komen om hem mee te krijgen.
_________________
-= Waakzaam in weer en wind =-
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Witchy
Verloren en Vergeten


Joined: 05 Feb 2005
Posts: 28

PostPosted: Sat Feb 05, 2005 2:04 am    Post subject: Reply with quote

((Percival en Loeder vanuit Duistere District, Het huisje van Percival en Loeder))

Loeder stampte straal langs de stadwacht heen, nu weer enkele passen voor Percival. Ze was langer dan hij, en hij had enigzins moeite haar bij te houden. Haar woede was nog steeds niet helemaal weggetrokken, en haar ogen twinkelden er van. "Echt, Percy, ik VERMOORD je nog eens!"
Back to top
View user's profile Send private message
meis
Nachtdwaler


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 102
Location: In mijn eigen fantasiewereldje

PostPosted: Sat Feb 05, 2005 2:16 am    Post subject: Reply with quote

Percival rende half achter Loeder aan, in de poging haar bij te houden. "Ga niet zo snel jij!! En JIJ mij VERMOORDEN?! Dat lukt je toch niet!" Schreeuwde hij, toen hij langs de stadswacht rende. Hij kijkt even veschrikt opzij toen hij zag wat hij net passeerde, maar haalt zijn schouders op met een arrogantie, alsof ze hem toch niks kunnen maken.
_________________
Atashi no naka wa anata dake.
Back to top
View user's profile Send private message
Witchy
Verloren en Vergeten


Joined: 05 Feb 2005
Posts: 28

PostPosted: Tue Feb 08, 2005 6:57 pm    Post subject: Reply with quote

Loeder negeerde Percival en stampte gewoon door, een van de taveernes in

((Percival en Loeder naar De Lekke Ketel))
Back to top
View user's profile Send private message
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Tue Mar 01, 2005 11:33 am    Post subject: Reply with quote

((Thomas Kwezelear; uit `t Gannon; Taverne de Lekke Ketel))

Thomas loopt het Gannon af totdat hij uit het zicht van de Taveerne is. Dan gaat hij mokkend onder een afdakje staan. Het is weer zachtjes gaan motregenen en hij was liever in de taverne gebleven, maar een mogelijke kans als deze kon hij niet laten liggen. Het zou hem niet in dank worden afgenomen.

Hij stopte zijn handen onder zijn oksels en stampvoette de kou uit zijn benen. Nou goed dan, de Ene geve het dat hij niet ziek werd dan was vandaag wellicht toch nog nuttig geweest. In de kleermakers winkel leek zich nog geen verandering voorgedaan te hebben. Thomas besloot om nog even te wachten. Niet te lang, maar eventjes nog. Wie weet wat er nog meer in het verschiet lag vandaag. Hij had al sinds vanochtend een vreemd gevoel gehad dat er iets te gebeuren stond, maar het kon ook gewoon zijn dat zijn weergevoelige botten hem parten speelden...
Back to top
View user's profile Send private message
Theresia Koffie
Duister als de Nacht


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 73
Location: Rotterdam

PostPosted: Thu Mar 24, 2005 9:23 am    Post subject: Reply with quote

(vanuit de lekke ketel)

Twee jonge meisjes komen uit de Lekke ketel gelopen. De oudste met een bos rood krullend haar gaat tegen de muur van de ketel staan en trekt een kam uit een van haar zakken. Op een rustige manier begint zij haar haren te kammen een oogje houdend op haar jongere zusje. Het meisje, vreemd genoeg met twee staartjes die niet bij haar leeftijd passen vist een krijtje uit haar zak en begint op de grond te tekenen. Het een huppel spelletje wat zij ooit van haar oudste zus leerde. Wanneer zij het spel uit getekend heeft zoekt ze een keitje en begint haar springerige spel. Ook dit spel lijkt niet geheel bij haar lengte en waarschijnlijke leeftijd te passen.


Niet veel later komt er een stroom lachende kinderen de taverne uit rollen. De kinderen zwaaien en lachen naar de zusjes waarna ze zich uit waaieren over straat om naar hun huizen te gaan.

Wanneer het weer wat rustiger lijkt komt Theresia uit de taverne stappen. Buiten slaat zij haar cape om en wisselt wat woorden met haar dochters. Vaagjes is op te vangen: "Ik ga even langs je vader en Jantje, zorg jij dat Sanne op tijd in bed ligt Violette en als je daar geen zin in hebt vraag je het maar even aan josje". Het oudste meisje knikt en kijkt toe hoe haar moeder het spelende meisje vluchtig kust en zich richting het hof der Doden begeeft. Ze kijkt wat zorgelijk wetend dat haar moeder straks verslagen terug zal komen.
Even kijkt ze naar de stand van de zon en denkt: "Okay nog even dan..."

(de kinderen blijven staan en Theresia gaat naar het hof der doden)
_________________
Kom maar bij Theresia en drink je warme honing melk op
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16  Next
Page 13 of 16

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group