Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Op de straat
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Roos
Verloren en Vergeten


Joined: 18 Nov 2004
Posts: 33
Location: Raganorck, Gannon; de Hoofdstraat, Het huis van haar tante..

PostPosted: Thu Dec 23, 2004 9:03 pm    Post subject: Reply with quote

((OOC: dit is via msn gedaan omdat Raga plat lag.. ))


Roos:
Roos keek achterom naar de kerkklok en keek toen weer terug naar Berben.. "Het is half zeven.." ze blooste even, hij herinnede haar nog.. ze stak haar hand uit om hem van de grond te trekken.. "Zullen we gaan zitten?"

Berben:
'half zeven' herhaalde hij verbaast hij ging op het voorstel in een beetje over verbluft ging hij zitten op het muurtje en was een tijdje stil...

Roos:
Ze keek hem beetje waterig aan. "Het is nog vroeg.." ze gaapte en deed haar hand voor haar mond.. "Sorry..." ze blooste, ze schaamde zich, haar moeder vertelde altijd dat het onbeleefd was om te gapen in het openbaar, althans dat vertelde haar moeder toen ze nog leefde.. "Ik moet over anderhalf uur terug naar huis.. mijn tante.." ze blooste weer..

Berben:
'WAT!' hij bleef met een stalen gezicht in de richting van het einde van de straat kijken...

Roos:
"Sorry..." ze stond op.. "Misschien moet ik maar gaan.." Berben deed opeens heel anders dan dat hij gisteren deed.. misschien had ze zich in hem vergist.. gisteren leek hij zo aardig, en nu deed hij opeens boos.. misschien kwam het omdat ze gaapte, maar ze kon zich niet inhouden al wou ze het nog zo graag..

Berben:
'nee sorry ik bedoelde het niet zo ik...' hij wende zijn gezicht af, een traan rolde over zijn gezicht...

Roos:
Ze ging weer zitten en legde een hand op zijn been.. "Sorry.. ik.." ze blooste.. "ik bedoelde het ook niet zo, maar het leek even alsof je me hier niet wou..." ze draaide zijn hoofd naar zich toe en veegte de traan van zijn gezicht.. "Is er iets aan de hand? Misschien kan ik helpen.."

Berben:
'natuurlijk wel' hij bloosde 'sorry' hij zuchtte 'mijn..' hij was even een poos stil 'mijn moeder' happerde hij 'ik moet naar haar, eigenlijk al veel eerder....'

Roos:
Ze begreep helemaal niet wat hij bedoelde, hij sprak wartaal.. "Misschien zou je het verhaal vanaf het begin kunnen vertellen..?" ze blooste, ze wou niet dat hij zich beledigt voelde, misschien was ze wel dom aan het doen.. ze werd al zo vaak dom genoemd.. misschien was ze het wel gewoon! "Ik snap het zo niet zo goed.. sorry.."

Berben:
'ik bedoel mijn moeder verwachtte me gisteren al hoe moet ik nu vandaag zomaar aankomen' hij legde zijn gezicht in zijn handen'ze vind me eigenlijk al een uitschot....'

Roos:
Roos aaide over zijn rug.. "Misschien kan ik mee gaan en zeggen dat je me gered hebt vannacht toen ik aangevallen werd door een zwerver..?" ze zuchtte, het klonk niet geloof waardig, helemaal niet zelfs..

Berben:
hij keek op 'zo je dat echt willen?' er verscheen een glimlachje op zijn gezicht.

Roos:
"Als het helpt..." ze glimlachte terug.. ze zou er alles voor doen om bij hem te zijn.. hij was zo lief.. en die lach... ze smolt.. en droomde weg bij haar gedachtes..

Berben:
'tuurlijk' hij sprong zittend van het muurtje. 'wie zou nou niet jou woorden geloven!' enthousast gaf hij haar zijn hand.

Roos:
Roos pakte zijn hand snel aan terwijl ze uit de 'droom' plopte.. hij hielt haar hand vast.. het voelde geweldig.. ze stond op, "Wijs me de weg.." zei ze met een glimlach en hield zijn hand stevig vast.

((OOC: Naar Gannon; de Hoofdstraat, Thuis...))
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Pace
Sporenzoeker


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 23

PostPosted: Fri Jan 07, 2005 3:08 pm    Post subject: Reply with quote

Pace keek in het rond. Verbaasd aanschouwde hij de vele torens in de stad. Maar de meest opvallende waren de Tien Torens. Daar moest hij zijn.

(Pace naar: "De Tien Torens >> Herberg en veiling Den Groenen Acker" )
_________________
asta la victoria siempre
Back to top
View user's profile Send private message
Pepijn Kampen
Sporenzoeker


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 10

PostPosted: Mon Jan 10, 2005 12:13 am    Post subject: Reply with quote

(van tavern: gelagkamer 2)

Pepijn loopt uit de tavern en volgt uit zijn hoofd de route beschrijving.

Als u hier buiten gaat en links aanhoud : links dus, check.

Wat een lange straat, slager nee, bakker nee, wapenhandelaar oeh even...onee ze nemen geen kristal aan.

zou u voorbij de tapijtweverij van de oude Kobutsh een edelsmid moeten kunnen vinden.. : Ah daar is de tapijweverij. Daar langs, check en dan moet de wisselaar zijn.

En hij ziet daar een......
_________________
Er is niks dat niet kan worden opgelost met een groot genoege stapel van dode vijanden.
Back to top
View user's profile Send private message
Nachtegaal
Duister als de Nacht


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 57

PostPosted: Tue Jan 11, 2005 12:20 pm    Post subject: Reply with quote

(( << De Taverne - Gastverblijven; Tyginors kamer))

Nachtegaal stapte de straat op en keek om zich heen, wat was de stad toch mooi. Ze liep langs de winkels en liet haar handen langs de etalages gaan. In de etalages stonden prachtige spullen uitgestalt.

Na een poosje gelopen te hebben merkte ze dat het begon te schemeren, ze wilde terug lopen naar de tarverne, maar de stad was veranderd. Ze had het al eerder meegemaakt en hoopte voor het donker weer terug te zijn.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Stadswacht
Verloren en Vergeten


Joined: 17 Oct 2004
Posts: 35
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Jan 12, 2005 12:10 am    Post subject: Reply with quote

Het was de dagelijkse drukte op het Gannon. Straatverkopers die hun waren op de straathoeken verkochten, een potsenmaker die zijn kunsten vertoonde, klanten die zoekend langs de winkels en kraampjes liepen. Een stadswacht stond tegen de gevel geleund van de winkel waar potten en pannen in allerlei soorten en maten verkocht werden, naast de tapijtweverij van de oude Kobutsh. Hij bekeek de breedgeschouderde man in de zichtbaar gebruikte bepantsering die zoekend over het Gannon liep en knikte naar hem.

"Zoekt u iets, sinjeur?"
_________________
-= Waakzaam in weer en wind =-
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Pepijn Kampen
Sporenzoeker


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 10

PostPosted: Wed Jan 12, 2005 12:21 am    Post subject: Reply with quote

Volgens de waard van de herberg waar ik zat, zou hier een edelsmid moeten zitten??? Confused Niet een pottenverkoper. Klopt dat?

(gedachten: Als die waard had gelogen en zijn spullen had gepikt, had die tent vanavond nog een verbouwing nodig.)

Bent u trouwens stadwacht? Ik zag het zelfde uniform bij de stadspoort staan.
_________________
Er is niks dat niet kan worden opgelost met een groot genoege stapel van dode vijanden.
Back to top
View user's profile Send private message
Stadswacht
Verloren en Vergeten


Joined: 17 Oct 2004
Posts: 35
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Jan 12, 2005 12:38 am    Post subject: Reply with quote

"Een edelsmid? Dat zou kunnen. Maar Raganorck zou Raganorck niet zijn als de boel niet regelmatig veranderde. Je raakt er vanzelf aan gewend dat je constant verdwaald in deze stad, en dat straten en steegjes na een tijdje anders lopen dan je had verwacht. Echter, als je niet al te hard op zoek bent, vind je meestal wat je zoekt. Heel grappig."

De stadswacht haalde zijn schouders op als om aan te geven dat hij er ook niets aan kon doen en dat de zaken nu eenmaal zo waren.

"Jazeker, sinjeur, ik ben inderdaad een stadswacht. En u, als ik zo vrij mag zijn, komt zeker van buiten de stad?"
_________________
-= Waakzaam in weer en wind =-
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Pepijn Kampen
Sporenzoeker


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 10

PostPosted: Wed Jan 12, 2005 12:42 am    Post subject: Reply with quote

Eh ja ik ben van buiten de stad en nog al ver weg daar vandaan ook. Maareh weet u dan waar ik geld kan wisselen of waar nu dan die edelsmid is? En waarom verandert hier de boel dan steeds?
_________________
Er is niks dat niet kan worden opgelost met een groot genoege stapel van dode vijanden.
Back to top
View user's profile Send private message
Nachtegaal
Duister als de Nacht


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 57

PostPosted: Thu Jan 13, 2005 8:47 am    Post subject: Reply with quote

Nachtegaal zag plotseling de man die in de tarverne geweest was staan praten met een stads wacht. Ze dacht even na en besloot om naar hem toe te lopen, misschien wist hij waar de tarverne was. ze wilde hem niet afluisteren, maar ving toevallig zijn vraag op: " waar nu dan die edelsmid is? En waarom verandert hier de boel dan steeds?" Ze deed nog een stap dichterbij, want ze was ook zeer benieuwd naar het antwoord.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Stadswacht
Verloren en Vergeten


Joined: 17 Oct 2004
Posts: 35
Location: Raganorck

PostPosted: Fri Jan 14, 2005 4:32 pm    Post subject: Reply with quote

De stadswacht krabbelde met zijn ene hand eens door zijn haar, dat hier en daar onder zijn helm uitstak en trok een nadenkend gezicht.

"Een edelsmid? Hm... de smederij die momenteel het meest in de buurt zit, is de zaak van Harry. Hij smeedt van alles, misschien dat u bij hem kunt vinden wat u zoekt. Echter, ik heb hem een klein uurtje geleden zijn zaak zien afsluiten. Als ik u was zou ik eens gaan kijken in herberg 'Den Groenen Acker', in het Tien Toren -district, daar zit hij vaker. Ziet u die grote torens daar in de verte boven de huizen uitsteken? Als u zorgt dat u die in het oog houdt, dan komt u uiteindelijk wel in het Tien Toren-district."

"Tsja... Waarom de boel hier steeds verandert? Ik zou het niet precies weten, sinjeur. Er zijn geruchten van een oude vloek, maar dat kunnen ook bakerpraatjes zijn. De stad is zoals ze is, al zolang ik leef, ik weet niet beter of de boel verandert hier steeds. Misschien kunt u het beter vragen aan iemand die wijzer is in dit soort zaken dan ik."
_________________
-= Waakzaam in weer en wind =-
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Pepijn Kampen
Sporenzoeker


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 10

PostPosted: Fri Jan 14, 2005 6:33 pm    Post subject: Reply with quote

Pepijn merkt Nachtegaal op en geeft een knik ter begroeting maar gaat verder met zijn gesprek met de stadswacht.

Ok laat me dit even goed begrijpen. Ik zit in een stad die steeds veranderd. Ik ben op zoek naar een edelsmit om geld te wisselen. Volgens de waard zouden langs deze weg verschijnende smeden zitten. Maar volgens u kan ik beter door deze hele veranderende stad lopen om vervolgens in een heel nieuw en veranderend district naar een bepaalde smit te zoeken die mischien in een bepaalde herberg zit? Is dat niet een beetje vreemd?

Wacht geduldig en licht geirriteerd op een antwoord.
_________________
Er is niks dat niet kan worden opgelost met een groot genoege stapel van dode vijanden.
Back to top
View user's profile Send private message
Stadswacht
Verloren en Vergeten


Joined: 17 Oct 2004
Posts: 35
Location: Raganorck

PostPosted: Sat Jan 15, 2005 12:56 am    Post subject: Reply with quote

"Tsja er zullen er vast wel meer zijn, maar ik weet dat Harry een goede prijs geeft voor goede spullen. Het zou de wandeling nog wel eens waard kunnen zijn, en bovendien ziet u op deze manier meteen een stuk van deze stad."

Hij vertelde er natuurlijk niet bij dat hij nog wel eens een fooi kon oppikken bij Harry als hij hem vertelde dat hij het was die hem aan deze klant had geholpen. Een paar extra zilverlingen of goudstukken bovenop zijn soldij kon hij tenslotte altijd wel gebruiken.
_________________
-= Waakzaam in weer en wind =-
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Pepijn Kampen
Sporenzoeker


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 10

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 12:11 am    Post subject: Reply with quote

Jij wil mij vast wel even gidsen door deze stad. Jullie taak is toch de mensen te helpen. Dus jij vast wel jou ervaring laten zien aan een nieuweling.

(er zit hier een luchtje aan. Ok ik speel mee maar je zult er voor moeten werken, vriend.)
_________________
Er is niks dat niet kan worden opgelost met een groot genoege stapel van dode vijanden.
Back to top
View user's profile Send private message
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 1:18 am    Post subject: Reply with quote

De stadswacht zuchtte eens diep en keek de straat eens door.

"Meegaan? Ik heb u net uitgelegd hoe u moet lopen, bovendien moet er hier iemand toch opletten dat er niks gestolen wordt. Ik kan toch niet zomaar mijn taken hier achterlaten?"

Hij had het woordje zomaar op een bepaalde manier uitgesproken, met een intonatie die een andere betekenis aan het woordje gaf, dan in de zin zelf bedoeld werd...
_________________
-=Lupijn=-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Nachtegaal
Duister als de Nacht


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 57

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 11:11 am    Post subject: Reply with quote

Nachtegaal wilde de mannen niet storen in hun gesprek, en besloot om zelf verder te gaan zoeken. Ze liep de straat door maar zag niets bekends om haar heen. De moed zonk haar bijna in de schoenen toen ze ineens de huizen begon te herkennen. Vlug liep ze door en zag tot haar vreugde de tarverne iets verderop. Ze haaste zich erheen en gooide met een enorme zwaai de deur open en stapte naar binnen.

((De tarverne>>gelachkamer2))
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Next
Page 12 of 16

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group