|
Raganorck
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Leana Terived Nachtdwaler
|
Posted: Thu Nov 11, 2004 6:13 pm Post subject: |
|
|
((Desey van Gannon - de schuur bij huize Bruinsteen))
Een beetje verdwaald keek ze rond, van plan de eerste de beste stadswacht aan te grijpen, maar toen ze in de verste verte geen stadswacht zag, voelde Desey zich nog verdwaalder, hoewel ze haar hele leven al in deze stad gewoond had. Ze besloot de eerste de beste voorbijganger te vragen of die haar vriend had gezien. Hoewel ze waarschijnlijk een nogal verwaarloosde indruk maakte, stapte ze op een reusachtige man af, die er met zijn halve rode gezicht redelijk angstaanjagend uitzag.
"Goede heer, heeft u..." |
|
Back to top |
|
|
AngelusIondor Duister als de Nacht
|
Posted: Sun Nov 14, 2004 2:58 pm Post subject: |
|
|
((OOC: uit >> Gannon de hoofdstraat - Niënna's lichthuisje))
Iondor liep terug de straat op, hij keek rond en zag dat er nog steeds aardig wat mensen liepen... Met de rug naar hem toegekeerd stond ze daar... Desey.. Blijkbaar had ze net een man aangesproken. Iondor liep naar haar toe en legde voorzichtig zijn hand op haar schouder... |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Sun Nov 14, 2004 6:04 pm Post subject: |
|
|
"AAAH!" Desey schrok zich rot en gilde het uit toen er plotseling een hand op haar schouder werd gelegd, hoe voorzichtig dat dan ook gebeurde. Ze excuseerde zich snel tegenover de man en hoopte maar dat hij niet boos zou worden, gezien zijn (naar haar mening) angstaanjagend uiterlijk. Toen draaide ze zich om om te kijken welke gek haar zo hat laten schrikken.
"Ion!" riep ze verbaasd uit toen ze haar vriend zag staan, maar vervolgde toen wat strenger; "waar ben je geweest? Je weet bij de Ene niet hoe ongerust ik was, maar ook boos dat je er plotseling niet meer was. Ik heb als een gek lopen zoeken op straat en allerlei mensen lastig gevallen om te weten waar je was en of ze je hadden gezien. En jij komt hier doodleuk aanwandelen en mij aan het schrikken maken alsof er niets gebeurd is. Je had wel dood kunnen zijn! En wat zie je er trouwens hemelig uit! Wat is er met je gebeurd? Heb je de liefde van je leven ontmoet ofzo? Dat zelfs zou nog geen reden zijn om me in de steek te laten... We moeten alsnog andere kleding kopen, je ziet er uit als een hemelige bedelaar! Heb je ook nog wat te eten gehaald of heb je verder geen klap uitgevoerd? Ik ben trouwens al een kwartier wakker... Eh... Wat sta ik hier nou te preken? Laat maar joh, maar zeg in het vervolg wel alsjeblieft waar je uithangt. Maar waar was je nou gebleven?"
Ze merkte dat ze haar stem had verheven en dat ze net leek op haar moeder, als zij te laat thuis kwam. "Het was niet mijn bedoeling om zo te preken, hoor!" zei ze nog maar voor de zekerheid. Wie weet, wassie zo geschrokken dat hij niet langer d'r vriend wilde zijn... Nee, ze moest zich eens niet zo veel in haar hoofd halen, haar fantasie kunnen bedwingen. Anders dacht ze straks nog dat Ion's vleugels bijgeknipt zouden worden door een stel onderdrukte demonen, die ze zo knipten dat hij nooit meer kon vliegen, net als bij ganzen. Wat als hij niet meer kon vliegen...? Zou wel onhandig zijn. En niet zo plezierig voor Ion.
Met opgetrokken wenkbrauwen keek ze hem aan en een glimlach gleed over haar gezicht. "Waar was je nou geweest?" vroeg ze hem met een grijns. |
|
Back to top |
|
|
Juffer Looi Sporenzoeker
|
Posted: Wed Nov 17, 2004 1:17 pm Post subject: op bestelling |
|
|
((Juffer Looi vanuit: "Gannon: de hoofdstraat >> Juffer Looi – Fyn Lederwerk))
Een oud vrouwtje wandelt door het Gannon. Haar witte hoofdkapje steekt af tegen haar donkere mantel en wapperende rokken. Ze loopt met kleine voorzichtige pasjes maar toch verrassend snel.
Een gillende vrouwenstem doet haar opkijken. Een scherpe frons tekent zich op het oude voorhoofd. Haar ogen speuren de straat af. Een jong meisje met lang bruin haar wordt lastig gevallen door een grote kerel.
Juf Looi blijft staan en klemt haar wandelstok wat steviger vast. Wat zijn dit voor tijden dat een jong meisje zelfs op het Gannon niet meer veilig is? Ze klakt afkeurend met haar tong. Dat kan zo maar niet.
Gelukkig blijkt het meisje haar mannetje te staan en het lijkt erop dat de twee elkaar kennen. Er is iets vreemds aan die man, maar wat het is kan ze niet meteen haar vinger op leggen. Ach, het is blijkbaar weer in orde zo. Juffer Looi knikt, werpt nog een laatste blik in hun richting, en wandelt verder.
((Juffer Looi naar: "Gannon, de Hoofdstraat >> De Winkels van het Gannon")) |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Wed Nov 17, 2004 7:29 pm Post subject: |
|
|
((Linwë uit het Duistere District - de Straten van Raganorck))
Het eerste wat haar opviel toen ze op de Hoofdstraat liep, waren de twee wezens, het meisje en de engel, die ze had gezien bij het meertje van de meermaagd. Ze keek wat verschikt en hoopte niet herkend te worden, en liep snel verder, op zoek naar de Taveerne. |
|
Back to top |
|
|
Roos Verloren en Vergeten
Joined: 18 Nov 2004 Posts: 33 Location: Raganorck, Gannon; de Hoofdstraat, Het huis van haar tante..
|
Posted: Thu Nov 18, 2004 2:32 pm Post subject: |
|
|
((Van: Gannon; de Hoofdstraat, Bij de bakker))
Roos ging op een muurtje zitten en nam een van de koekjes en beet er een stukje af, ze zou rustig doen met de koekjes die ze gehad had, ze had er al een hele tijd geen meer gehad.. ze stopte de rest van het koekje weer terug in de papieren zak en daarna weer in haar jas.. ze genoot wat van het zonnetje, ookal was het grillig koud... |
|
Back to top |
|
|
Lyonell Verloren en Vergeten
|
Posted: Thu Nov 18, 2004 7:10 pm Post subject: |
|
|
(Het Huske + werkplaats van Harry de Smit>> de straat)
Berben
Hij wist het niet meer hij wou zijn moeder niet teleurstellen want dat deed hij toch al zo vaak. hij had echt wel zin om voor zijn moeder iets goed te doen maar hij had nu het gevoel dat het dit keer ook niet zou lukken.
Met de gedachte helemaal bij zijn moeder nam hij plaats op een muurtje.
pas later zag hij dat er al iemand op zat een klein meisje met krullend bruin haar. Ze had een enorme jas aan en dat verbaasde hem.
Toen gingen zijn gedachte weer naar zijn moeder die hem als ze dit zag afkeurend aanzou kijken.
'sorry, ik, uhh.. had moeten vragen of ik mocht plaatsnemen..'
Zijn moeder had hem altijd geprobeerd te leren 'normaal' te gedragen zoals zij dat noemde. hij had dit keer weer niet 'normaal' gedragen hij kon het zijn moeder niet kwalijk nemen dat ze vaak afkeurend naar hem keek, hij had zich zelf betrapt.... |
|
Back to top |
|
|
Joined: 18 Nov 2004 Posts: 33 Location: Raganorck, Gannon; de Hoofdstraat, Het huis van haar tante..
|
Posted: Thu Nov 18, 2004 7:19 pm Post subject: |
|
|
Roos keek op, ze had niet eens gemerkt dat de jongen naast haar was komen zitten, het kon haar ook niet schelen dat hij daar zat, hij zag er namelijk aardig uit. "Het geeft niet," zei ze met een glimlach, "Hoe heet je?" ze gooide haar haren op haar rug en keek de jongen aan, en ze moest spontaan blozen. "Het spijt me" zei ze, "ik heb soms de neiging dingen te vragen terwijl ik mij zelf nog helemaal niet voor gesteld heb, ik ben Roos.." ze kroop wat verder weg in de jas en wreef haar voeten over elkaar.. |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Thu Nov 18, 2004 7:26 pm Post subject: |
|
|
Berben
geef niet die woorden had hij alleen nog maar sarcastisch uit de mond van zijn moeder gehoord het verbaasde hem dat er dit keer geen harde ondertoon in zat.
hij hoorde dat ze Roos heette
'Dat vind ik een hele mooie naam, mijn naam is Berben..' |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Thu Nov 18, 2004 7:31 pm Post subject: |
|
|
"Berben hoor je ook niet vaak.." ze glimlachte weer, ze keek op de klok van de kerk en schrok "Ik moet er eigelijk vandoor.." ze blooste, ze had nog helemaal geen zin om te gaan, als ze niet zou gaan zou haar waarschijnlijk iets ergs op het menu staan, ze bleef nog zitten. |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Thu Nov 18, 2004 7:56 pm Post subject: |
|
|
Berben
hij keek ook naar de klok zuchtend wetend dat hij niet meer zo veel tijd had. hij zuchte hoe moest hij in godsnaam een baan zo snel vinden en iemand die hem wel aan wou nemen...
ik moet zo gaan
'Ik wens u nog een hele fijne dag, mag ik je nog één ding vragen? weet je misschien of er iemand werk te bieden heeft?' |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Thu Nov 18, 2004 8:01 pm Post subject: |
|
|
Roos wist nergens waar iemand een hulp nodig had, maar ze wou wel dat iemand het hare over kon nemen.. "Het spijt me, ik weet niet waar ze iemand zoeken.. ik wil wel mee helpen zoeken, maar ik heb helaas weinig tijd, ik moet deze broden nog optijd afleveren bij mijn tante, voordat.. nouja, daar wil ik niet aan denken.." ze glimlachte weer en deed een beetje ongemakkelijk, misschien zou hij door gaan vragen, ergens hoopte ze het een beetje, misschien kon hij een oplossing bieden.. |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Thu Nov 18, 2004 8:14 pm Post subject: |
|
|
Berben
'bedoel je dat ze dan afkeurend gaat doen, je tante..' hij wreef onrustig zijn voeten tegen elkaar. hij wist wat afkeurend was maar had hij dat wel moeten zeggen misschien was het niet eens wat ze bedoelde en was het gewoon heel stom om te zeggen. Hij zag het ernstige gezicht van zijn moeder strak naar hem kijkend terwijl ze hem duidelijk uitlegde dat je nooit met andere over persoonlijke zaken moest gaan. ze had afkeurend gezwegen toen hij toe gaf aan een man dat ze niet zo enorm rijk waren en gaf zelfs als voorbeeld dat hij werkte voor bij verdiensten, die avond had ze het duidelijk gezegd.. en nu deed hij het op een andere manier dan wel, maar hij wist dat dit was dat zijn moeder bedoelde.
hij wende zijn gezicht af |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Thu Nov 18, 2004 8:19 pm Post subject: |
|
|
Roos pakte voorzichtig zijn gezicht en draaide het terug.. "Je hoeft niet verlegen te doen.. ik ben gewoon hier.." ze giechelde een beetje en gaf hem een knipoog.. "Mijn tante vindt het niet zo fantastisch als ik te laat kom, het brood moet in de keuken liggen voordat ze beneden komen, dan moet ik de tafel dekken en het brood in stukken snijden en maken dat ik uit de keuken kom.. ze doen niet alleen afkeurend.. deden ze alleen maar afkeurend, dat zou een stuk beter zijn dan dat ik nu krijg als ik te laat kom, of brutaal ben, of iets.." |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Thu Nov 18, 2004 8:26 pm Post subject: |
|
|
Berben
'ow' hij moest er niet aan denken wat ze bedoelde iets wat nog vervelender was dan het afkeurende gedrag wat zijn moeder vaak deed en haar zenuwslopende genegeer.. iets ergens. Hij voelde zich schuldig omdat hij het afkeurende gedrag al erg vond er daar niet tegen kon en dat het nog erger kon.'
'Zal ik je niet helpen?' [/u] |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|