Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Gunthers Kledingwinkel
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Wed May 21, 2003 1:46 pm    Post subject: Re: .... Reply with quote

Gunther had de spanning opgemerkt tussen Elia en de klant. Dit was niet goed, niet goed voor Elia, niet goed voor de klant die zich niet op z`n gemak voelde bij een kleermaker en dus ook niet goed voor de zaken.
"Elia, achter liggen nog een paar stukken zwart bont...?" zei hij suggestief, ondertussen ging hij vrolijk door met meten alsof er niets aan de hand was. Daarna haalde hij de stof te voorschijn en toonde deze aan de man ter goedkeuring.
"Hoe heet u? Woont u al lange in Raganorck, ja?" Hij probeerde voorzichtig een praatje aan te knopen. Zij zouden willen weten wie er allemaal in zijn winkel kwam en een nieuw gezicht in de stad diende natuurlijk gedocumenteerd te worden.

Back to top
View user's profile Send private message
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Wed May 21, 2003 4:45 pm    Post subject: .... Reply with quote

Elia begreep dat Gunther de spanning had opgemerkt. "Tuurlijk!" Zei ze vrolijk alsof er niets was gebeurt. Ze liep naar achter en zocht even naar het zwarte bont. Nadat ze dit had gevonden liep ze weer vrolijk terucht naar Gunther. "Alsjeblieft." Zei ze terwijl ze het bont voor hem neerlegde. "Kan ik nog iets voor je doen?" Elia had geen zin om de rare klant haar dag te laten verpesten. Hoe eerder hij geholpen was hoe eerder hij weer ophoepelde dus Elia wilde maar al te graag helpen. En zo snel mogelijk.

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Wed May 21, 2003 4:53 pm    Post subject: Re: .... Reply with quote

De kleermaker hield hem een stuk stof voor, het was de stof die Shakti had aangewezen. "Deze stof ja."
De leerlinge was gaan staan, ze keek hem nu indringend aan. Hij wende zijn blik af, misschien had hij haar iets te lang bekeken.
De kleermaker vroeg hem hoe hij heette en waar hij vandaan kwam. Shakti keek hem achterdochtig aan; wat wou deze man van hem? Was hij gewoon nieuwschierig of wist hij meer van hem? Het was waarschijnlijk niks verzekerde hij zich zelf.
"U kunt mij aanspreken met Gumu. Ik kom uit een land ver weg ik betwijfel of u het weet te liggen. Maar ik woon hier al een redelijke tijd ja."
Het meisje was terug gekeert met de zwarte bond, hij zag een aantal goede vellen, maar er zaten ook mindere tussen.
"Maar mag ik vragen waar u vandaan komt, aan uw accent te horen niet hier uit de stad."

Shakti Gumu

Edited by: Eduward Eyckenbladt at: 5/22/03 12:06:13 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Thu May 22, 2003 9:23 am    Post subject: Re: .... Reply with quote

" Auch ver weg, ja." Gunther glimlachte. "Wir haben allen onze redenen om hier te zijn, maar in mein geval was het een ongelukkig toeval."
Gunther bleef glimlachen en wachtte even om te zien hoe Gumu hierop zou reageren. Daarna liet hij zijn oog vallen op de stukken bont en op kleding die Gumu nu aanhad. De man zou een redelijk stuk bont wel kunnen betalen, over de prijs was nog niet gediscussieerd, maar dat kwam nog wel. Zeker was in ieder geval dat de man hier wou kopen anders was hij al lang weg geweest. Hij pikte er een geschikt stuk bont tussen uit. "Een goed vel, Herr Gumu, deze hier. Al met al wurde es twee dagen duren, dan kunt u uw mantel afhalen. Of ik kan hem thuis bezorgen, wat u liever heeft, naturlich. Mag ik vragen waar u woont? Scheelt u een wandeling naar het Gannon, nicht?"

Back to top
View user's profile Send private message
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Thu May 22, 2003 10:18 am    Post subject: Re: .... Reply with quote

De kleermaker ontweek de vraag net als hij had gedaan. Hij had weinig behoefte om over het onderwerp door te praten dus hield hij zich stil totdat de kleermaker een stuk bont voorhield. Het was een van de betere stukken maar niet het beste.
Shakti dacht even na, kwaliteit of onopvallendheid? Een moeilijke keuze, Shakti stelde kwaliteit altijd hoog. Maar in dit geval zou hij het doen met iets minder.
Hij liet zijn vingers door de vacht heen glijden. Het was een ruwe maar warme vacht, waarschijnlijk van een beer geweest, dacht hij bij zichzelf.
"Dit is wel goed ja. Met twee dagen af? Goed... u hoeft het niet aan huis te brengen, ik haal het zelf wel op of als ik verhinderd ben stuur ik iemand langs."
Hoe minder mensen die wisten waar hij woonde hoe beter.
"Nu hoeveel zal mij dit gaan kosten?"

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Sat May 24, 2003 5:01 pm    Post subject: ........ Reply with quote

Elia bedacht ze dat ze hier in de winkel eigenlijk alleen maar in de weg stond met deze klant erbij die ze eigenlijk niet mocht. Trouwens hij leek haar ook niet te mogen. "Gunther, kan ik misschien het formulier naar het gilde brengen?" Elia's gezicht veranderde in een boze frons als ze terug dacht aan de klerk. Met hem zou ze graag nog eens een woordje wisselen....

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Mon May 26, 2003 6:53 pm    Post subject: Re: ........ Reply with quote

Gunther knikte naar Elia. "Die papieren liggen hierzo." Daarna drentelde hij naar achter de toonbank en haalde een telraam tevoorschijn met vijf stangen verschillend gekleurde kraaltjes. Zo zou zelfs voor iemand die niet kon rekenen duidelijk zijn wat de prijs was. De man tegenover hem zag er wel degelijk intelligent genoeg uit om de prijsafspraak te snappen, maar Gunther had ook lastigere klanten gehad en het telraam was een soort gewoonte geworden bij het bepalen van de prijs voor het maken van een mantel.
Hij telde vijf kopers voor het stuk bontvoering van de muts. Er gingen vijf rode kralen naar de voorkant van het telraam. Twee zilverlinge voor de grijze stof. Er gingen twee zilveren kralen naar de andere kant en de tijd die het hem ging kosten zou twee en een halve zilverling zijn. De vijf rode kralen gingen terug en er kwamen drie zilveren bij voor in de plaats. Hij had geteld op afdingen van de klant. Waarschijnlijk zou het neerkomen op iets minder dan vier zilverlingen. Geen slechte prijs vond Gunther zelf.... "Es werde vijf zilverlingen mein herr."

Back to top
View user's profile Send private message
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Tue May 27, 2003 5:26 pm    Post subject: ..... Reply with quote

Elia griste de papieren op. "Prima." Zei ze terwijl Gunther zijn telraam pakte. "Ik ben straks weer terug."
"Dag meneer." Zei ze beleefd tegen de klant. Ze dacht eigenlijk ik hoop dat wij elkaar nooit meer tegen komen Ze besloot haar harp en fluit achter te laten. Ze sloeg haar mantel om en liep de winkel uit.

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Wed May 28, 2003 7:03 am    Post subject: Re: ..... Reply with quote

Shakti negeerde het meisje en dacht na over de prijs van de jas. Mede door het feit dat hij zelf zijn kleren altijd had gemaakt wist hij nu niet of de kleermaker een hoge prijs vroeg. Het maakte hem eigenlijk weinig uit, vijf zilverlingen zou hij zo terug hebben verdient als hij die zilveren fluit van de leerlinge in handen kreeg.
Hij knikte dus maar: "Dat is goed, ik betaal achteraf zodat ik de kwaliteit van de jas ook overeenkomt met de prijs."

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Wed May 28, 2003 8:28 am    Post subject: Re: ..... Reply with quote

"Eigentlich... nou normaal gesproken doe ik niet aan achterafbetalingen. Menschen in Raganorck willen nog wel eens ... zoek raken, wissen Sie..."
Gunther dacht even na en nam de tijd om de reactie van zijn klant op te nemen.
"Hmmm weet u wat, u tekent een quitantie. Dan habe ich een beetje zekerheid en staat het zwart op wit. Gunther haalde twee blaadjes van onder de toonbank uit en schreef vlug op beide.

Hierbij verklaar ik ........ vijf zilverlingen schuldig te zijn aan Gunther, kleermaker op `t Gannon te Raganorck.

"Bitte Ihre naam invullen en ondertekenen. Zo komen er geen problemen... Het is niet das ich Sie nicht vertrouwe..."

Back to top
View user's profile Send private message
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Thu May 29, 2003 7:41 am    Post subject: Re: ..... Reply with quote

Zo zo, deze man was niet dom. Een quitantie, daar had ik nog niet aan gedacht.
Hij streek eens met zijn hand over zijn kaalgeschoren hoofd. Toen doopte hij de ganzeveren pen maar in de inkt en zette zijn naam op de aangewezen plek. Hij had nooit geleerd om de taal van Raganorck te schrijven, dus schreef hij het maar op in zijn eigen taal. Het stond vreemd die uitheemse tekens tussen die hoekige letters van Raganorck, maar hij wist niets beters.
Daarna zette hij zijn handtekening, een detail van de tatoages op zijn gezicht, op het papier.
"Is dit voldoende? Ik heb helaas niet de luxe om de taal van hier te schrijven, wel kan ik ze lezen maar daar schiet ik nu weinig me op."

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Thu May 29, 2003 4:44 pm    Post subject: ..... Reply with quote

Ondertussen was Elia weer terug gekeerd van het gilde. Het was ondertussen al weer tijd om terug te gaan naar Solitude. Ze moest Gunther nog vertellen dat ze daar bleef wonen, maar niet met de klant erbij. Gleuid loos stond ze in de deur opening en keek toe hoe de man de quitantie tekende.

Ze vertrouwede hem nog steeds niet maar was blij om te zien dat hij zonder protest de quitantie tekende. Gunther was niet dom, bedacht Elia, hij zorgde ervoor dat hij niet opgelicht werd. Met haar armen over elkaar geslagen keek Elia toe vanuit de deuropening met een kleine glimlach. Het zou har hier waarschijnlijk best bevallen.

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Fri May 30, 2003 5:41 pm    Post subject: Re: ..... Reply with quote

Gunther knikte. "Zolang we beiden weten wat hier staat." Hij glimlachte en schoof de papieren in een laatje. De rest van de dag zou opgaan aan het werk aan de mantel en wellicht dat er nog meer klanten kwamen. Ook zou hij moeten beginnen Elia te laten zien waar alle stoffen waren, hoe ze heetten en wat de eigenschappen waren van elk. Nog een drukke dag voor de boeg, maar het was beter dan al die eerdere dagen van bijna niets doen. Weinig kon zijn dag nog verpesten leek het totdat hij weer die kriebel voelde en hij achter de toonbank in zijn zakdoek hoesten moest. Deze keer was het erger dan de vorige keer. Hij moest echt even gaan zitten, want het duizelde hem. Met moeite liet hij zich op een krukje ploffen, het zweet liep langs zijn voorhoofd...

Back to top
View user's profile Send private message
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Fri May 30, 2003 6:03 pm    Post subject: .......... Reply with quote

Met een klein bezorgd kreetje rende Elia de winkel in. Ze klopte Gunther op zijn rug en ondersteunde hem. Ze besteedde geen aandacht aan de klant, daar dacht ze simpelweg niet aan. Snel haalde ze een glas water en zette het voor Gunther neer. "G-gaat het weer?" Vroeg ze bezorgd.

Ze keerde zich nu naar de klant. "Kan ik u nog ergens mee helpen?" Vroeg ze beleefd. Ze hoopte dat deze man niet zo gemeen zou reageren als de klerk.

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Fri May 30, 2003 6:29 pm    Post subject: Re: .......... Reply with quote

Shakti keek de man enigsinds bezorgd aan. "U weet zeker dat u de jas over twee dagen af kunt hebben? Ik wil ook best een dag langer wachten, aangezien uw conditie niet echt optimaal is."
Hij keek toe toen het meisje de kleermaker hielp, de man zag er afschuwelijk uit. Ik zou al lang bij een geneesheer langs zijn geweest met zo'n hoest. Het is eigenlijk heel simpel te voorkomen en zelfs te genezen. Maar schijnbaar zijn ze hier nog steeds te achterlijk om zelfs maar de simpelste remedies te vinden.
Shakti had al enige ervaringen opgedaan met de geneesheren uit de stad, sommigen waren ronduit kwakzalvers en anderen hadden net genoeg kennis om een beenbreuk te kunnen zetten. Maar er waren maar weinig echt bekwame lieden bij, velen smeerden met zalfjes en dienden pillen toe waar de simpelste kruiden konden helpen. Bij hoofdpijn schreven de meesten van de geneesheren muntthee toe. Maar hoewel dit de hoofdpijn wel verlichte pakte het de oorzaken vaak niet aan. Veel beter had men een gifuitdrijvend kruid toe kunnen dienen zodat de afvalstoffen en de kwade geesten die zich in het lichaam genesteld hadden konden worden uitgedreven, maar als hij hierover begon schudden de dokters hard van nee. Muntthee dat was de oplossing, en zo ging het met meer kwalen.

Uit ergernis draaide hij zich om en liep de winkel uit. "Ik stuur over twee dagen iemand langs, als het dan niet klaar is kom ik de dag erna wel langs."
En hiermee verliet hij de winkel na zijn boodschappen toch maar te hebben meegenomen.

Shakti>>Het duistere district>>Gumu & Ranu voor al uw louche zaken.

Shakti Gumu

Edited by: Eduward Eyckenbladt at: 6/1/03 6:30:23 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16  Next
Page 5 of 16

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group