Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Gunthers Kledingwinkel
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Dorum Iasha
Nachtdwaler


Joined: 20 Dec 2002
Posts: 143
Location: Emmen

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 6:05 pm    Post subject: Re: ..... Reply with quote

Vrijwel meteen nadat Dorum was gaan zitten was hij blijkbaar weer inslaap gevallen. Hij had geen idee hoe laat het was of zelfs waar hij was. Hij keek slaperig door zijn ogen en zag na een minuut of 2 pas weer helder. Hij herinnerde vanmorgen nog toen hij zo vroeg waker werd. Hij besloot om terug te gaan naar het kasteel en Lucer Vincero opnieuw op te zoeken.

>De dwalende kamers > De kamers van heer Lucer Vincero

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Sat May 03, 2003 6:16 pm    Post subject: ....... Reply with quote

(Elia vanuit De tien torens, kleermakersgilde)

Elia wandelde de straat weer in waar Gunthers winkel was. Voor de deur van de winkel bleef ze stil staan.
"Zal ik mee naar binnen gaan?" Vroeg ze. Ze keek bezorgd naar Gunther. Elia was wel wat ziektes gewend, ze had drie broers die allemaal wel eens ziek waren geweest, maar Gunther was wel heel ziek. "Zal ik iets voor je klaar maken? Thee misschien, of soep? Misschien moet je lekker in bed kruipen voor de rest avn de dag."

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Sat May 03, 2003 7:15 pm    Post subject: Re: ....... Reply with quote

Gunther maakte een afwerend gebaar. Spreken ging even niet, eerst slikken. "Nein danke, ik moet gewoon doorwerken. Als ik toegeef ben ik al zo goed als dood, verstehen Sie?"

Gunther haalde een sleutel vanuit zijn jas tevoorschijn en opende de deur. "Maar, kom bitte rein." Hij ging haar voor naar binnen en deed zijn wanten uit, jas uit en sjaal af. Hij ordende alles precies op een kapstok.

Back to top
View user's profile Send private message
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Sun May 04, 2003 6:10 pm    Post subject: ,... Reply with quote

Elia liep achter Gunther aan naar binnen. "Is de kans groot dat het gilde het goed vind als ik kom werken?" Vroeg ze. Ze verheugde zich er nu heel erg op dat ze een baan had. Door het gedoe bij het gilde vandaag had ze echter nog geen plek gezocht om te slapen.
Ze wilde Gunter ook niet lastig vallen. Ze glimlachte. Ze moest maar terug naar solitude om Eduward om een slaapplaats te smeken.

"Ik moet echt gaan." Zei ze tegen Gunther. "Ik zal morgen weer even terug komen. Alvast bedankt!" Elia zwaaide voor ze de winkel uitstapte. Als ze nu onderweg ging zou ze voor de avond nog bij Solitude zijn...als ze niet weer verdwaalde.

Elia > De wilde wouden

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Sun May 04, 2003 8:29 pm    Post subject: Re: ,... Reply with quote

Met een zucht keek Gunther Elia na. Het meisje had weer wat leven gebracht in zijn saaie leventje. Ze had herinneringen wakker gemaakt. Niet allen prettig, maar hij was blij dat hij nu tenminste niet meer alleen maar tegen zijn linten hoefde te praten...

Back to top
View user's profile Send private message
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Sat May 17, 2003 6:38 am    Post subject: De volgende dag Reply with quote

Vrolijk stapte Elia het winkeltje binnen. Was het echt pas een dag geleden dat ze heir voor het eerst kwam? Het leek zo'n bekende plek. Ze glimlachte naar Gunther. "Daar ben ik weer." Zei ze. "Ik heb nog een paar vragen, een vraag eigenlijk. En misschien kan ik even kijken of er nog iets te regelen valt met het gilde ofzo. Maar hoe is het met jou? Je hebt wel goed geslapen en gegeten toch? Dat is belangrijk."

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Sat May 17, 2003 2:00 pm    Post subject: Re: De volgende dag Reply with quote

Vlak na Elia liep Shakti de winkel binnen. Hij had al zijn andere boodschappen al gedaan en liep nu dus met zijn armen vol richting de toonbank. Voorzichtig zette hij de papieren zakken met boodschappen tegen de toonbank op de grond en wachte ongeduldig tot iemand hem zou helpen.

Shakti Gumu

Edited by: Eduward Eyckenbladt at: 5/17/03 4:01:46 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Sun May 18, 2003 8:39 am    Post subject: Re: De volgende dag Reply with quote

Gunther was die morgen vroeg opgestaan en had de winkel schoongeveegd en was bezig de stoffen te rangschikken. Er ging niet boven een opgeruimde en georganiseerde werkplek. Hij schrok toen de bel van zijn winkel ging. Zo vroeg had hij normaal nooit klanten.

Toen hij Elia zag klaarde zijn gezicht op. "Aaah juffrouw Elia!" Hij knikte op haar vragen. Dat de ziekte hem de halve nacht had wakker gehouden zou haar alleen maar ongerust maken en voor zijn doen was het pannetje groente van gisteren een goed maal geweest. "Gut, gur, wat zou je willen vragen? Ich habe de Gilde formulieren hier. Ingevuld en wel... Vielleicht kunnen Sie ze deze middag brengen?"

Toen er een klant de winkel inkwam gebaarde Gunther, Elia dat ze haar spullen achter kon zetten.

"Gutentag, mein herr. Bitte?"

Back to top
View user's profile Send private message
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Sun May 18, 2003 12:03 pm    Post subject: Re: De volgende dag Reply with quote

"Een goedendag, zou u voor mij lange overjas kunnen fabriceren? Een grijze en met bont gevoerde kraag."
Het zou hem een flinke duit kosten maar als hij minder wilde opvallen in de menigte dan zou hij zijn kledingstijl ook moeten aan passen aan de plaatselijke mode. Hij had hier lang over nagedacht maar het voorval met de stadswacht had hem de knoop doen doorhakken. Hij moest onopvallender worden, zeker als hij elke dag van zijn huis naar zijn 'werkplaats' zou moeten lopen.

Shakti Gumu

Edited by: Eduward Eyckenbladt at: 5/18/03 2:46:22 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Sun May 18, 2003 5:11 pm    Post subject: ....... Reply with quote

Elia zette haar spullen achter neer en ging toen in een hoek zitten om te observeren hoe de kleermaker de klant hielp. Ze leunde achterover. Ze vond eigenlijk dat Gunther er slecht uitzag, maar dat zou ze natuurlijk nooit tegen hem zeggen. Ze was bang dat de ziekte binnenkort misschien nog erger zou worden en voelde zich schuldig dat ze buiten Raganorck ging wonen. Aan de andere kant vond ze Solitude zo'n fijne plek dat ze zeker wist dat ze daar wilde blijven. Ze vroeg zich even af hoe het Eduward verging met zijn zoektocht naar de geschiedenis van Solitude.

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Sun May 18, 2003 8:10 pm    Post subject: Re: ....... Reply with quote

"Ah naturlich, Komt u even mee, dan kan ik u de maat nemen. Een grijze overjas? Met grijs bonten kraag... Dat moet te doen zijn. Wir haben hier und hier, verschillende soorten grijs." Gunther had zijn meetlint tevoorschijn gehaald en was druk bezig de maten te nemen van de man zijn armen. Ondertussen wees hij met zijn ander naar de stoffenwand. Bij de grijstinten lagen kleuren varieërend van die van donkergrijze donderwolken tot licht muisgrijs. "... en naast al deze kleuren grijs, naturlich auch verschiedene bont kleuren. Zwart of wit, zou er prima bij staan, beter dan alles in het grijs. Meine meinung nach wurde ich zwart bont nemen als kraag. Ich konte auch nog aan de binnenkant zakken maken... Was sagen Sie?"

Back to top
View user's profile Send private message
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Mon May 19, 2003 1:07 pm    Post subject: Re: ....... Reply with quote

"Hmmm, nu ik er over nadenk kunt u er ook een capuchon van maken, eentje gevoerd met bont? En maak er maar, ehm, zwarte bont van."
De kleermaker stond zijn maten op te nemen, het voelde wat vreemd aan. Hij had altijd zichzelf van kleding voorzien, dat iemand zijn maten nam was nieuw voor hem.
"En doet u er maar deze stof bij." Hij wees een donkergrijze katoen aan van fijne structuur. Het zou hem goed warm en droog houden."

Shakti keek naar het meisje dat in de hoek was gaan zitten. Schijnbaar was ze de leerlinge van deze kleermaker; al leek ze ouder te zijn dan een beginnende leerlinge toch droeg ze nog geen werkkleding, maar dit kon ook zijn omdat het zo vroeg op de ochtend was.

Shakti Gumu

Edited by: Eduward Eyckenbladt at: 5/19/03 3:10:05 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Mon May 19, 2003 4:35 pm    Post subject: ..... Reply with quote

Elia voelde dat ze werd aangekeken. Ze keek op en ontmoette de blik van de klant die Gunther aan het helpen was. Het leek of hij haar onderzoekend aankeek. Elia glimlachte vriendelijk. "Goede morgen meneer." Zei ze vriendelijk. Elia keek naar Gunther die bezig was. "Kan ik je misschien ergens mee helpen?" Vroeg ze. "Ik ben hier nu toch en om je de waarheid te zeggen kan ik er niet tegen om stil te zitten als anderen bezig zijn." Elia veegde afwezig een pluk haar uit haar gezicht.

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Mon May 19, 2003 4:52 pm    Post subject: De leerlinge Reply with quote

Shakti bleef naar het meisje in de hoek kijken, hij bestudeerde haar.
Haar lange zwarte haar dat in contrast stond met haar blauwe ogen, haar bruine cape bespat met verse modder. Toen viel zijn oog op het korte zwaard dat aan haar riem hing. Ze was dus toch niet zijn leerlinge, of toch wel? De manier waarop ze tegen de kleermaker sprak deed anders denken. Alsof ze een nieuwe vriendin van de man was die even binnen was komen wippen voor een gesprek.
Een lichte schittering trok zijn aandacht naar een kleine zilveren fluit, ze was dus of van adel of een reizende bard.
Het kleinood zou veel geld kunnen opleveren. Toen ze ging verzitten zag hij ook een redelijk gevulde beurs.
Hij moest maar eens uitvinden waar ze woonde dan zou iemand de spullen voor hem kunnen 'halen'.

De kleermaker ging ondertussen rustig door met het fruniken aan zijn kleren. Hij mat somige van zijn ledematen meer dan een keer, alsof hij zeker wou zijn van zijn eigen metingen.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Mon May 19, 2003 6:19 pm    Post subject: .... Reply with quote

Elia keek naar de klant. Hij observeerde haar nog steeds. Ze beet op haar lip. Ze had de neiging om tegen hem te gaan gillen. Onwillekeurig streek haar hand eerst over haar silveren fluit en toen over het gevest van haar korte zwaard. Steden...Elia was er nog steeds niet aan gewend. Je wist nooit wat voor types je tegen kwam, en deze man beviel haar niet.

Elia ging staan en keek hem recht in de ogen. Haar blik was onderzoekend en wantrouwend. Ze dacht terug aan die ene keer dat ze bestolen was in een taverne. Sinds toen was ze extra voorzichtig.

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16  Next
Page 4 of 16

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group