Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Gunthers Kledingwinkel
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Via Linwell
Verloren en Vergeten


Joined: 27 Dec 2002
Posts: 50
Location: Emmen

PostPosted: Wed Feb 26, 2003 1:17 pm    Post subject: Re: De winkels van Gannon Reply with quote

Enigsinds teleurgesteld stelt Via vast dat het vrijwel onmogelijk zou zijn om Leana te vinden in de drukte van de Gannon, ze kon net zo goed een van de vele winkeltjes binnen zijn gegaan. Via bleef even staan om na te denken wat ze nu zou doen. Aan de stand van de zon te zien had ze nog wel even tijd voordat haar ouders weer thuis zouden zijn. Ze zou natuurlijk de stadswallen op kunnen gaan om daar van het uitzicht te genieten, maar daar had ze niet echt veel zin in. Toen schoot haar de gaarkeuken van Arie te binnen. Ze was er al lang niet geweest, maar het was er altijd gezellig en Arie had altijd wel een of ander verhaal. Het was ook de uitgelezen plek om nieuwtjes te horen. Met vrolijke pas nam ze de eerste straat het Duistere District in.

Via Linwell>>Het duistere district>>de gaarkeuken.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Wed Feb 26, 2003 5:34 pm    Post subject: Re: re:klingelingeling Reply with quote

"De Zwaardmeester" keek op toen hij werd aangesproken door de jonge Elfin. Hij wilde direct een luchtige opmerking maken, maar toen hij de puntoren zag bleef hij na de eerste twee letters steken. Een lichte blos verscheen op zijn wangen toen hij onder de betovering van haar Elfencharme kwam, maar wist zich snel te herstellen.
"Zo word ik inderdaad genoemd, hoewel ik niet weet of ik die naam eer aan doe."
het naar boven gehaalde zwaard totaal negerend liep hij langzaam een rondje om de Elfin en bekeek haar van top tot teen. Ze zag er jong uit, maar hij durfde niet naar haar leeftijd te raden, hij had gehoord dat het uiterlijk van een elf wat dat betreft veraderlijk was. Toen pas bekeek hij het zwaard, zeer aandachtig, intresant klinkende hmmm-geluiden makend.
"Goed, ik denk dat hiermee wel te werken valt. Wanneer heb je tijd?"

Een naamloze jongeling, in de stad bekend als de Zwaardmeester.

Edited by: Gashyr at: 2/26/03 9:28:10 pm
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Thu Feb 27, 2003 2:33 pm    Post subject: Re: re: klingelingeling Reply with quote

"Uit de bossen?" De Zwaardmeester grinnikte. "Dan zul je je wel thuis voelen op de plaats waar wij gaan oefennen."
De jongeling keek even naar de zon en richtte zich toen weer tot de Elfin. "Als je de hoofdpoort uitgaat en dan de rivier volgt kom je vanzelf bij een open plek. Daar kun je op me wachten, hoewel het onwaarschijnlijk is dat je er eerder bent dan ik." Een speelse grijns verscheen op zijn gezicht en zijn ogen schitterden. "Maar nu moet ik even iets regelen."
Daarop draaide hij zich om en rende met lange passen richting het duistere district, met een grote grijns op zijn gezicht. Dit kon nog wel eens leuk gaan worden.

((Wordt vervolgd in: De Wilde Wouden => Het Domein van de Zwaardmeester

OOC: Gwendelin, ik zal die topic even openen met een inleidend stukje over de omgeving, maar daarna mag je zelf bepalen of je karakter ziet dat de zwaardmeester er al is of dat zij de eerste is :hoi ))

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
gwendelin
Nachtdwaler


Joined: 21 Feb 2003
Posts: 123

PostPosted: Thu Feb 27, 2003 6:25 pm    Post subject: re: klingelingeling Reply with quote

verbaasd kijkt ze de jongeman na. een glimlach verschijnt op haar gezicht.
hij eerder dan haar? hij moet niet eens de moeite doen om het proberen! ze snelde weg naar de wilde wouden.

Back to top
View user's profile Send private message
Leana Terived
Nachtdwaler


Joined: 16 Jan 2003
Posts: 333

PostPosted: Thu Feb 27, 2003 6:43 pm    Post subject: Het...het spijt me heel erg... Reply with quote

Verbaasd laat Leana alle mensen en elfen en andere wezens langs komen. Ze wist niet wat haar overkwam, er kwamen op eens enorm veel personen binnen! En zij, de grote stuntelaar, moet zo nodig weer een kast om gooien! Ze kan de hulp van de Gepokte mooi vergeten, hij klonk zo boos...

"Heer...meneer... Ik vraag u om een... eh, gunst..." snel stop ze weer en buigt haar hoofd, waarom moest ze zo dom beginnen? "Ik... eh, het spijt me van die kast... dat was heel dom..." Leana begint haar haar te draaien.
Een voet begint te tikken en snel kijkt ze weer op. Ze ziet de ogen van de man flitsen als vuur.
"Euuh, meneer... ik vroeg me af... Zullen we naar een herberg gaan, dan kan ik het u allemaal uitleggen... ofzo..."
Langzaam kijkt ze omhoog, totdat ze de heer Gepokte recht in zijn ogen kijkt. Weer ziet ze de woedende blik en laat haar hoofd snel naar beneden zakken.
"Hvem er du?" vraagt ze zachtjes.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 2:44 pm    Post subject: De Gepokte Reply with quote

De Gepokte hoorde het rumoer aan de andere kant van het gordijn, maar schonk er verder geen aandacht aan. Hij zocht tussen de stoffen en vond wat hij nodig had. De kleermaker verscheen weer vanuit zijn winkel.
"Ja ein goede dag vandaag, nog nooit soviel volk ja."
De Gepokte negeerde het gemompel. "Deze stof, je hebt de maat, morgen kom ik hem ophalen." De Gepokte drukte de man geld in zijn handen. Hij had geen zin om te onderhandelen, maar het was zeker ruim voldoende. Vlug sloeg hij zijn mantel weer om en ging terug de winkel binnen. Het stuntelige wicht was er nog steeds.
Bedeesd vroeg ze om met hem te praten. De Gepokte was eniszins verbaasd. "Weet je wel wie ik ben? Het is voor jou niet verstandig samen met mij gezien te worden. De Vrouwe ziet mij als een staatsgevaar en zou wellicht ook wel eens hetzelfde van jou kunnen gaan denken als ze zag dat je bij mij rondhing. Vlug zeg wat je op je hart hebt." De Gepokte keek het meisje doordringend aan. Ze was een onschuldige in de greep van de Nachtstorms. Haar bloed zou zonder twijfel vergoten worden door die onbarmhartige feeks op de troon als ze erachter kwam dat dit kind zelfs maar met hem praatte...

Back to top
View user's profile Send private message
Leana Terived
Nachtdwaler


Joined: 16 Jan 2003
Posts: 333

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 3:17 pm    Post subject: Re: De Gepokte Reply with quote

Leana barstte bijna in tranen uit.
"Ik heb je nodig!" riep ze. "Je moet me echt helpen!"
Vechtend tegen haar tranen beet ze op haar lip, die bijna begon te bloeden. Ze wilde niet huilen in het bijzijn van een man, ze wilde geen slappeling zijn. Ze moest Dasu helpen! Een beetje trillerig vroeg ze dus maar; "Bent u te vertrouwen?"

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 10:18 pm    Post subject: De Gepokte Reply with quote

Ben ik te vertrouwen? De Gepokte moest even glimlachen om zoveel naiviteit. "Als ik niet te vertrouwen zou zijn zou ik zeggen dat ik het wel ben omdat ik nu eenmaal toch niet te vertrouwen ben, maar als ik wel te vertrouwen ben is mijn antwoord eveneens bevestigend, omdat het nu eenmaal de waarheid is en ik te vertrouwen ben. Hoe dan ook het antwoord is ja en je vraag is overbodig, want je komt er niet verder mee dan dat je met je eigen gezonde verstand ook gekomen zou zijn." Weer even voelt de Gepokte zich de grootmeester die hij had kunnen zijn. Dit was de toekomst die hij had kunnen hebben als Nachtstorm niet geweest was... Als Nachtstorm niet geweest was. Hij verzinkt in gepeins en kijkt glazig voor zich uit. Dan ballen zich zijn vuisten. De Nachtstorms zullen boeten voor deze onvervulde toekomst. Het bord werd klaargezet en hier boodt zich wellicht een nieuwe pion aan, onverdacht in haar onschuld.
De Gepokte nam het meisje grondig op. "Kom naar de Paleistuin over anderhalf uur. In de tuin is een doolhof, in het midden van het doolhof is een vijver, daar kunnen we rustiger spreken. Als je me werkelijk nodig hebt, moet je er maar vanuit gaan dat ik ook daadwerkelijk te vertrouwen ben." Toen sloeg hij vlug zijn donkere mantel om zich heen, want het was al weer begonnen met gieten buiten en beende hij met lange passen snel het Gannon uit naar de straten van het Duistere District.

De Gepokte naar de Tuinen-> Het midden van het doolhof.

Back to top
View user's profile Send private message
red
Dromenvanger


Joined: 13 Feb 2002
Posts: 399

PostPosted: Sat Mar 08, 2003 4:09 pm    Post subject: Re: re: klingelingeling Reply with quote

Nog voor Pup zijn broek had dichtgekonoopt schoof de kleermaker het grodijn opzij en begond te trekken aan de nieuwe kleding van Pup.

De man mompelde in zichzelf en Pup voelde zich weer zes. Het was dezelfde kleermaker die hem toen in de Raganorckse kleuren had gehezen. Een opgevangen wees was zo eigendom geworden van de stad.

' Wil je je familiewapen op je mouw?' de vraag deed Pup opschrikken uit zijn terugblik.

'fa..familie.. ik b.ben wees.. heer.' mompelde hij verward.

' Je Gilde dan jongen, als je geen familie wapen heb speld je je Gildewapen op je mouw.' De kleermaker zuchtte diep en liep naar een kast en trok een laatje open.

' De stallen m'neer, ik ben de stalmeester.'

De kleermaker rommeld wat in het laatje en kwam terug met een klein stukje stof. Daarop stond een klein zwart/wit paardje afgebeeld, steigerend omrand door een stukje brokaat. Voorzichtig maar met een doeltreffende zekerheid naaide de kleermaker het lapje op Pup's mouw die verbijsterd maar trots toekeek.

' Nu jongen, klaar, blijf je de hele dag in mijn winkel staan?'

Pup's blik ging van zijn mouw naar de kleermaker en weer terug naar zijn mouw. Hij maakte een lichte buiging en zette zijn vilten muts weer op.

Met een stevig klingeling viel de deur achter hem dicht. Buiten was het fris en het miezerde. De gladgelopen straatstenen glommen in het zwakke licht van de middag. Pup haastte zich terug naar het kasteel.

=> Pup naar de stallen.

Back to top
View user's profile Send private message
Leana Terived
Nachtdwaler


Joined: 16 Jan 2003
Posts: 333

PostPosted: Wed Mar 12, 2003 4:58 pm    Post subject: Re: re: klingelingeling Reply with quote

Nog ietwat verward over het antwoord zette Leana alles op een rijtje en vroeg de kleermaker om een mantel. Ze was namelijk er een vergeten toen ze van de Taveerne weg ging. Ze kreeg een donkerblauwe lange mantel met een kap voor haar neus, hij zag er mooi uit en had een knoop met een draak erop. Hij beviel Leana wel, ze betaalde en groette de man. Ze wikkelde zich in haar nieuwe mantel en liep de regen in. Diep in haar mantel verscholen holde ze over de glibberige steentjes, opweg naar de paleistuinen.

Raganorck kasteel-> De tuinen.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Dorum Iasha
Nachtdwaler


Joined: 20 Dec 2002
Posts: 143
Location: Emmen

PostPosted: Wed Mar 12, 2003 6:30 pm    Post subject: Re: De winkels van Gannon Reply with quote

Het was nog steeds donker buiten terwijl Dorum slaperig een winkel binnenstapte. Hij ging willekeurig op een bepaalde plek zitten en wachte tot er wat gebeurde.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Thu Mar 13, 2003 8:23 am    Post subject: Re: De winkels van Gannon Reply with quote

"Ah, Gutentag, goedendag, mijn heer, vroeg op zie ik al. Wat kan ik furr sie machen? Wat kan ik voor u doen. Ahun... excusieren Sie mij furr mijn accent..." De kleermaker staat handenwringend en glimlachend achter de toonbank. Zo vroeg had hij nog nooit een klant binnen gehad en na zo`n succesvolle dag als gisteren, wie weet wat er vandaag allemaal kon gebeuren. De mensen zouden praten over de kleine Duitser in het Gannon en zijn winkel zou eindelijk de klandizie gaan trekken die het verdiende...

Back to top
View user's profile Send private message
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Thu Mar 13, 2003 3:22 pm    Post subject: ...... Reply with quote

Met veel kabaal sloeg Elia de deur open. "Oh ja?! Nou ik heb medelijde met jouw moeder dat ze zo'n lelijke en arrogante zoon heeft! Wat?! Kom dat maar eens hier dan zal je eens kijken hoe hard een fluit is!" Schreeuwde ze nog vanuit de deuropening naar en man die haar lasitg viel. Met een gezicht al een donder wolk deed ze de deur achter zich dicht.

Toen

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Thu Mar 13, 2003 3:25 pm    Post subject: ..... Reply with quote

(sorry, computer fout)
Toen Elia zich omdraaide glimlachte ze echter alweer. "Sorry dat ik zoveel lawaai maakte. Sommige mensen......Nou ja, laat maar. Mijn cape is gescheurd. Kunt u hem repareren? En zo niet, heeft u dan een nieuwe voor me?"

Elia keek naar de man die op een stoel zat. "Hallo." Zij ze, vriendelijk glimlachend. "Ook alweer vroeg op?"
Ze verschoof haar harp, die zoals altijd op haar rug hing.

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Thu Mar 13, 2003 10:30 pm    Post subject: Re: ..... Reply with quote

"Ah Fraulein, aber natuurlich, natuurlijk mevrouw. Ik kan de scheur repareren, maar dan blijft men die stiksels sehen ja. Ich kan auch mal probieren.... moment mall." Hij draait zich om en rommelt in een la. Dan komt hij naar boven met een geboord stuk stof in de vorm van een gouden harp. Als hij het op de mantel houdt verbergt het de lelijke scheur en op de positie waarop hij hem plaats valt hij mooi rechtsonder op de mantel.
"Gefelt ihn das ja? Bevalt het zo, mevrouw?" Hij kijkt Elia vragend aan vanover zijn brilletje. "Tauert ein wenig langer... entschuldigung." Het kleermakertje krijgt een kuchaanval en slaat dubbel. Snel drukt hij een zakdoekje tegen zijn mond en neus.

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Next
Page 2 of 16

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group