Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Het Huske + werkplaats van Harry de Smit
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Macros de Zwarte
Verloren en Vergeten


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 41

PostPosted: Wed Feb 27, 2002 10:38 pm    Post subject: Het Huske + werkplaats van Harry de Smit Reply with quote

Harry de Smit overigens een erg goede smit, maar de grootste zakkenwasser die er bestaat heeft een pesthekel aan concurrentie dus hij heeft de adoptie ouders van Roderick, min of meer vermoord (niet zelf natuurlijk)...
Overigens heeft Harry de Smit geen opvolgers kunnen vinden, en stond verbaast te kijken toen hij het voorstel van Roderick aanhoorde...

'Ik heb nog nooit iets tegen jouw gehad jongen, maar toch vind ik voorstel erg vreemd'. De jongen keek de man aan 'Aan de andere kant kan u denken, er is niemand die bij u zo willen werken wegens u repurtatie, en als ik bij u kan werken heb ik ten eerste werk en onderdak, en als u geluk heeft komen er weer mensen hier zodat deze zaak weer wat bloeinder zal worden'. De man knikte. ' Je bent erg wijs voor je leeftijd, Roderick, aan de ene kant zit ik daar niet op te wachten maar aan de andere kant, kan ik op dit tijdstip hulp gebruiken'... De man zuchte... 'Roderick ik heb fouten begaan die ik me mijn stomme kop niet inzag, ik kon niet hebben dat er concurrentie was dus heb 2 smidse afgebrand waarvan er twee onschuldige mensen zijn omgekomen, jouw ouders dus, ik zal zeker branden in de lagere hellen'. Bij het woord lagere hellen rilde de jongen, vlug inschietend wat Patroch had gezegt.' Maar mischien kan ik de goden nog wat gunstiger voor mij maken zodat ik weer zal herboren worden'... De jongen en de man vielen in een stilte, na enkele minuten antwoorde de man. ' Ik zal je in opleiding nemen Roderick, als je trouw aan mij zweert zolang ik leeft, je krijgt een slaapplaats toegewezen, en eten inclusief elke week zakgeld wat nog afgesproken moet worden, van mij kant zo ik jouw behandelen of je mijn zoon bent die ik nooit heb gehad... En de tranen begonnen te rollen over de wangen van Harry... ' Ik had moeten luisteren na de woorden van Lucellia, mijn vrouw die bij me weggegaan is'. En de man omhelsde de jongen, die in eerste instantie vreemd stond te kijken van die emtionele wrak.... Huilen deed de jongen niet maar hij kan medelijend mee...

Macros de Black, Servant of Sarig greets you !

Back to top
View user's profile Send private message
Macros de Zwarte
Verloren en Vergeten


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 41

PostPosted: Sun Mar 10, 2002 3:17 pm    Post subject: Re: Het Huske + werkplaats van Harry de Smit Reply with quote

De eerste dagen volgde moeizaam en in stilzwijgen werkten beide heren, Harry gaf de opdrachten en de jongen volgde ze goed op... Ondanks dat de omgeving er vreemd van stond op te kijken dat Roderick werkte bij de vijand van zijn ouders, de jongen was na het overlijden van zijn adoptie ouders een stuk serieuzer geworden na het gesprek wat hij te horen had gekregen door Patroch de Wijze. Hij wou zijn vreemde verleden als verkenner van de lagere hellen zo vlug mogelijk vergeten maar of dat mogelijk was, en waarom voelde hij zoveel demonisch krachten in Raganorck de laatste tijd. In het begin sliep hij slecht maar later werd dat beter, zoals hij dacht alles went op een gegeven moment.

Macros de Black, Servant of Sarig greets you !

Back to top
View user's profile Send private message
Macros de Zwarte
Verloren en Vergeten


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 41

PostPosted: Wed Mar 20, 2002 9:44 pm    Post subject: Re: Het Huske + werkplaats van Harry de Smit Reply with quote

(( Voorlopig komt Roderick niet vaak terug aangezien hij nou bezig is met zijn vak te leren, voor de rest zal zijn leven rustig voorlopen vrienden krijgen etc. etc. wie weet ooit een vriendinnetje en uiteindelijk zal hij terug komen later))

Macros de Black, Servant of Sarig greets you !

Back to top
View user's profile Send private message
Macros de Zwarte
Verloren en Vergeten


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 41

PostPosted: Wed Apr 03, 2002 9:05 pm    Post subject: Re: Het Huske + werkplaats van Harry de Smit Reply with quote

Het ging goed met de Smit, en Harry was hij god dankbaar dat hij Roderick had aangenomen... Hij behandelde roderick als of het zijn eigen zoon was... Roderick zelf wist dat het tijd was om eens een bezoek te brengen aan Patroch de Wijze, dat wist Roderick ineens op een vreemde manier (telepathie?) Hij zij teggen Harry dat hij even weg was om wat zaken te regelen en later zo terug komen... Harry stemde het goed... En de ondertussen 13 jarige Roderick ging naar Patroch toe...

Macros de Black, Servant of Sarig greets you !

Back to top
View user's profile Send private message
Lyonell
Verloren en Vergeten


Joined: 09 May 2004
Posts: 42

PostPosted: Thu Nov 18, 2004 1:50 pm    Post subject: Reply with quote

Berben

Schoorvoetend liep hij door de hoofdstraat zoekend naar een winkel of zoiets.
ongelukkig wijkend voor de personen die niet van plan waren om een stap opzij te doen of hem niet zagen.

voordat hij bij een winkeltje kwam wat misschien wel een kans kon zijn stopte hij zijn laatste hap koek in zijn mond, wachtte tot hij uit gekauwd was en deed de deur open.

'Hallo?!'
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lyonell
Verloren en Vergeten


Joined: 09 May 2004
Posts: 42

PostPosted: Thu Nov 18, 2004 6:06 pm    Post subject: Reply with quote

Berben

'Hallo? is hier iemand'

hij keek nog eens goed in het winkeltje maar hij zag toch echt geen teken van leven.

'Hallo?!'

hij wacht nog eventjes op een response maar die bleek er na een aantal minuten later nog steeds niet te komen...

(Het Huske + werkplaats van Harry de Smit>> de straat)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tintagel.
Guest





PostPosted: Thu Dec 09, 2004 8:36 pm    Post subject: Reply with quote

Tintagel arriveerde met Siobhan.

"Zo hier is het. Dit is Harry's."

Hij had onderweg iemand gezien die hij kende en wou eigenlijk graag erheen.

"Vind je het erg dat ik je even hier laat? Ik moet nog iets doen, dus ik ga er even vandoor."
Back to top
Siobhan n'ha Marguerida
Duister als de Nacht


Joined: 07 Oct 2004
Posts: 65
Location: Thendara

PostPosted: Fri Dec 10, 2004 9:24 am    Post subject: Reply with quote

*Siobhan volgt Tintagel naar binnen. Ze glimlacht lichtelijk en verrast op zijn vraag.*
"Natuurlijk, heer. Deze meid kan wel op zichzelf passen."
*Daarbij klopt haar hand op het handvat van haar zwaard.*

"Bedankt dat u mij hierheen heeft geleid. Oh, en zou u me alvast kunnen vertellen hoe ik naar dat Bella Dame kom, waar Amadea het over had? Ik heb tenslotte beloofd dat ik erheen zou gaan om haar te helpen."
_________________
I am destined to fight any man who wants to touch me without my permission.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Fri Dec 10, 2004 10:26 am    Post subject: Kunnen ze niet aankloppen? Reply with quote

In de schemerzone van werkplaats, tussen flakkerend licht en de duisternis in de hoeken, schittert het zweet op de ontblote, behaarde rug van de kleine kalende smid. De stank van verhit metaal hangt als een verschroeiende nevel in de buurt van de man die op zijn korte benen, staand voor zijn smeedsvuur, gekleed in broek en voorschoot, met kracht een balg bedient.

Op de grond ligt een half opgegeten maaltijd, een stuk brood met vis, deels de grond in getrapt.
Het geluid van de stemmen heeft effect, want de man kijkt over zijn schouder naar de ingang, nog steeds het smidsvuur aanjagend met lucht uit de balg.
Een aangetast gezicht heeft de smid, pokdalig zou het kunnen zijn, of misschien oude littekens van verschroeide huid. In zijn beide oren draagt hij verscheidene ringen van zilverkleurig metaal die het licht van het vuur weerkaatsen, evenals zijn dicht-opeenstaande ogen die de nieuw-aangekomenen, de man en de vrouw, opnemen.

Zijn afgemeten woorden klinken verstoord en dringen tussen het gesprek.

Zo... u bent binnen... en waaraan heb ik dit bezoek te danken?

Harry, de smid aan de Hoofdstraat
Uw opdracht, mij een zorg
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck


Last edited by ckeetel on Fri Dec 10, 2004 8:35 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Siobhan n'ha Marguerida
Duister als de Nacht


Joined: 07 Oct 2004
Posts: 65
Location: Thendara

PostPosted: Fri Dec 10, 2004 11:38 am    Post subject: Reply with quote

*Siobhan hoort de smid en reageert.*
"Gegroet, heer! De naam is Siobhan n'ha Marguerida, ben nieuw op deze wereld. Deze heer hier heeft me naar u toegebracht. Ik kom van Thendara op Darkover en ben hierheen gekomen op zoek naar metalen aangezien die op Darkover zeldzaam zijn."

*Even pauzeert ze haar uitleg en kijkt geïnteresseerd naar hoe de smid zijn werk verricht. *
"U, die u met metalen werkt, weet wellicht bij wie ik moet zijn om handel mee te drijven."

*Na nog een vakkundige blik op zijn producten zegt zij:*
"Trouwens, niet slecht wat u zoal maakt. Vakwerk, zou ik zo zeggen. En ik kan het weten."
_________________
I am destined to fight any man who wants to touch me without my permission.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Fri Dec 10, 2004 1:14 pm    Post subject: Handel of broodroof.... Reply with quote

Harry snuift bij het commentaar op zijn werk, nog immer de blaasbalg bedienend terwijl de kolen roder worden en de kleur van de verhitte metalen staaf in het vuur naar helgeel begint te neigen.

Niet slecht...!? Je vind geen betere smid in de wijde omtrek dan ik... prutswerk kan ik ruiken... en iedere prutssmid die het waagt hier ook maar een roestig tangetje uit te steken steek ik diezelfde tang door zijn strot, niemand gaat hier de goede naam van het smidsgilde door het slijk halen...

Hij heeft hard genoeg moeten knokken om te zitten waar hij nu zit, de klandizie is goed hier, makkelijk als je de enige bent in de hoofdstraat... niemand wil toch graag een blokje om lopen om te verdwalen in de almaar veranderende steegjes...en wie telt er nu Norcken neer voor tweedehands-kleuterwerk uit een achterbuurt? En zijn enige andere levende concurrent -Coldrin- is waanzinnig en blind uit de bossen gekomen, de Ene zij gelooft, dat probleem loste zichzelf op, welke Smid heeft er nu ook een werkplaats buiten de stadsmuren?

Ik ben de Taverne niet... voor een babbeltje moet u aan de Toog zijn... kom ter zake, over wat voor handel hebben wij het?

De stem is doorspekt met wantrouwen, wat bedoelde ze met 'verstand van'... is ze smid? Met zo'n rank lijfje? Maar zijn ogen vallen op het zwaard dat aan haar zijde hangt en waar haar hand op rust, iets in haar houding zegt hem dat het poppetje niet is wat ze lijkt... dat korte haar, die kleding, het straalt krijgs-ervaring uit. En degene die de tattoeage heeft gezet, heeft, aan de strakke lijnen te zien, haar niet hoeven vasthouden.
Wellicht maakt hij zich ongerust om niks, zeldzame handel maakt goede prijzen, maar toch klemmen zijn handen zich vaster om de hamer en zijn slagen worden verbetener, met gemengde gevoelens haar antwoord afwachtend.

Harry, de smid aan de Hoofdstraat
Uw handel, mij een zorg
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Siobhan n'ha Marguerida
Duister als de Nacht


Joined: 07 Oct 2004
Posts: 65
Location: Thendara

PostPosted: Fri Dec 10, 2004 2:06 pm    Post subject: Reply with quote

*Uit Siobhan's gelaat zijn geen emoties af te lezen wanneer zij antwoord geeft:*
"Ik ben op zoek naar goed materiaal voor het maken van zwaarden en ploegen op Darkover."

*En zijn blik naar haar zwaard ziend zegt zij:*
"Niet slecht, he? Dit zwaard... Dit heb ik zelf gemaakt. Ik smeed zelf voor mijn gilde. Vandaar dat men mij hierheen heeft gestuurd. Om mijn kennis van goed materiaal."

*Een lichte glimlach siert haar gezicht nu en zij wacht af.*
_________________
I am destined to fight any man who wants to touch me without my permission.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Fri Dec 10, 2004 8:28 pm    Post subject: Open kaarten... Reply with quote

Het is alsof hij net een tik tegen zijn achterhoofd heeft gekregen...Scherp klakt zijn tong tegen zijn gehemelte.
Een smid..zij? Het is inderdaad geen sierzwaardje wat ze aan haar riem heeft hangen.
Moge Isaiah haar halen...
Dat moet hij haar nageven, die vrouw heeft ballen...zijn werkplaats betreden en vervolgens schaamteloos en koelbloedig naar zijn geheimen vissen. Smeedkunsten waar hij zich al die jaren voor in het stinkende zweet heeft moeten werken. Nimmer zal hij zoiets over zijn kant laten gaan...

Vergezeld door een hels, sissend geluid en kolkend stoom, hardt een partisaan-in-wording tussen een klemtang in koud water. De smid recht zijn rug terwijl hij met een vuile doek zijn verhitte gezicht afneemt, om zich vervolgens naar de vreemdelinge om te draaien.

Okee mop, kaarten op tafel, ik heb geen trek in iemand die onder mijn duiven gaat schieten...dan is daar het gat van de deur... Hoe ver is Darkover hier vandaan? Ik wil garanties dat je me hier niet gaat dwarsbomen, en als ik grondstoffen ter beschikking heb...wat heb jij daarvoor te bieden...?"

Harry, de smid aan de Hoofdstraat
Uw zaken, mij een zorg
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Siobhan n'ha Marguerida
Duister als de Nacht


Joined: 07 Oct 2004
Posts: 65
Location: Thendara

PostPosted: Mon Dec 13, 2004 8:25 am    Post subject: Reply with quote

*Siobhan moet glimlachen om de reactie van de smid. Het streelt haar ego dat hij haar serieus neemt als concurrente. Zij zegt:*
"Geen zorgen, heer. Ik zal u hier niet in de weg lopen. Ik ben hier door mijn gilde heen gestuurd omdat wij op onze wereld te weinig materiaal hebben. Bovendien hebben ze mij daar nodig.
Wat betreft de afstand van Darkover tot hier; ik weet het niet echt. Ik ben door een portal gestapt vanaf Darkover en ineens stond ik in de bossen van deze wereld. Met behulp van een aantal mensen heb ik mijn weg hierheen gevonden.
En wat ik te bieden heb? Geen idee of het geld van mijn wereld hier ook wat waard is. Zo niet, dan zou ik mijn diensten kunnen aanbieden. Op mijn wereld ben ik smid, huursoldate en reisleidster. Rijke lieden nemen mij soms in dienst, hen door het gebergte de Hellers te leiden en hen te beschermen. Natuurlijk heb ik aan die laatste vaardigheid hier weinig. Ik ken hier de weg niet. Maar voor de rest sta ik graag tot uwer beschikking."
_________________
I am destined to fight any man who wants to touch me without my permission.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Dec 14, 2004 2:35 pm    Post subject: Damasine-staal Reply with quote

Haar verhaal over Darkover en portalen zeggen hem weinig, maar het klinkt exotisch genoeg voor een afgelegen staatje, toch, het wantrouwen blijft...
En diensten aanbieden...klinkt alsof de dame geen cent te makken heeft. wat heeft hij in Isaiah's naam aan een reisleidster? Zijn keel schrapend en een fluim voor zijn versleten lederen schoeisel spuwend, buigt de kleine smid zich voorover om zijn vertrapte middagmaal van de grond te rapen. Met een achteloos gebaar klopt hij vuil van brood en vis, om vervolgens een flink stuk voedsel achter zijn kiezen te steken.

Onbeschaamd neemt hij Siobhan op, en dan wordt Harry dat kleine sieraadje in haar oor gewaar. Wel, goud kennen ze in ieder geval in het land achter het portaal.

Als jouw goud hetzelfde klinkt als dat van hier in Raganorck, kun je zaken doen...

Enige tijd geleden heb ik een partij Damasine-staal, besteld bij een vrouw genaamd Vareda, die ze zou vervoeren met haar schip de Tormentil. Ik wacht, verdoemd-zij-de-Ene, al veel te lang op dat mokkel en mijn handelswaar. Sinds de Grote Slag om Smidse "De Hamer", voor de poorten van Raganorck, is de vraag naar nieuwe wapens sterk gestegen. 't Schip wordt vermist en mijn geduld is op...

Een huursoldate kan ik gebruiken...hier is mijn voorstel: het terugvorderen van mijn partij Damasine-staal, breng het me hier, een vijfde deel van de hele partij is voor jou als loon...een zevende van jouw gewicht in Damasine-staal, goed voor wapens... en ik weet wat je waard bent, dan wil ik je daarna aan ijzer voor ploegen helpen...maar dan verwacht ik wel dat je kan betalen...hoe klinkt dat?


Harry, de smid aan de Hoofdstraat
Uw goud, mij een zorg

((sorry, een dubbele post, deze klopt))
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck


Last edited by ckeetel on Tue Dec 14, 2004 2:40 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat All times are GMT
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group