Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

De kamer van de Graaf
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Thu Feb 21, 2002 2:27 pm    Post subject: Lucifer, de eeuwige last. Reply with quote

Valiant barst in lachen uit, tranen rollen over zijn wangen. Hij schudt met zijn hoofd.
"Van alle mogelijke smoesjes die je had kunnen verzinnen zeg je dat er een vampier ziet,..Ha..HA,Ha!...Lucifer ik had toch wel iets spitsvondiger verwacht van je.............Een vampier,...natuurlijk."
Valiant duwt het zwaard naar beneden wat de vrouw tegen Lucifer aangeprikt heeft.
"En ook al zit daar een vampier, wie geeft jou het recht om die vampier te begluren? En je breekt binnen in deze kamer, en je sloopt mijn vloer!"
Valiant loopt naar Lucifer toe en geeft hem een trap tegen zijn achterste. "Scheer je weg uit deze kamer vandaal!, of heb je nog wat te melden?...Ik licht je wel in hoeveel het maken van de vloer kost,.en zorg maar dat je geld hebt!"

Valiant Kraakwater; De Waard.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lucifer Lumorfus
Bard & Onbetrouwbaar


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 37

PostPosted: Thu Feb 21, 2002 2:28 pm    Post subject: truuk Reply with quote

"Vrouw, welke vrouw? Ik heb alleen maar Danya gezien en zij heeft me in het gezicht geslagen! Kijk! Kijk hier!" Hij toont zijn gezwollen wang waar enkele minuten daarvoor Danya in radeloze paniek haar hand had laten neerkomen. "Ik heb helemaal niets gedaan! Ik ben een onschuldige spion! Dat is het enige dat ik wilde, een paar goudstukken verdienen met wat onschuldige spionage en toen zag ik dat... dat ding op die man springen, hier beneden. Het leek wel een beest! Een vampier, ik zweer het! Een vampier! En er waren er nog veel meer! Zeker drie! Twee vrouwen en die man, die man die daar voor pampus lag omdat die vrouw hem besprongen had! Het is werkelijk waar!"

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
Lucifer Lumorfus
Bard & Onbetrouwbaar


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 37

PostPosted: Thu Feb 21, 2002 2:30 pm    Post subject: truuk Reply with quote

En hij voegt een beknepen "au" toe wanneer Valiant hem nog meer lichamelijk letsel toebrengt.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
Lorna Dane
Verloren en Vergeten


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 50

PostPosted: Thu Feb 21, 2002 2:45 pm    Post subject: en ? Reply with quote

"En die vrouw dan? die wegrende? Je gaat er wel luchtig mee om moet ik zegen,misschien heeft hij dat arme meisje pijn gedaan ofzo?"
Ze borg haar zwaard weer op .
"ik vind het maar een rare snuiter, een spion, ik mag er niet aan denken dat deze snuiter mij zou zitten begluren als ik in bad zit ofzo, wat een etablissement is dit hier !"

De gedachte alleen al maakte haar furieus..

Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Thu Feb 21, 2002 2:53 pm    Post subject: Re: truuk Reply with quote

"Ah,..je bent nu een spion?..Ik dacht dat je een kruimeldief was. Als je het zo stelt kan ik altijd de Stadswacht er bij roepen om je te laten arresteren voor inbraak, en ik zal er ook wel bij vermelden dat je een 'eerlijke' spion bent...Dat zal de Luitenant vast wel boeiend vinden,....hehehe..vat je nem Boeiend, boeien?.Ik zal dan ondertussen naar de gasten gaan in de andere kamer,.gasten die overigens wel gulle klanten zijn, en ik zal hen verzoeken om mijn Herberg te verlaten omdat het hier verboden is voor Vampieren,...nou wat denk je ervan Lucifer?"

Een toon van spot is niet te missen in zijn stem, en hij knikt naar de vrouw naast hem dat het in orde is. Valiant begint lanzaamaan te denken dat Lavendel zelf gevlucht is omdat Lucifer waarschijnlijk ook haar bespioneerd heeft,...het arme meisje dacht natuurlijk dat het de mannen van Elephenor waren.

Valiant Kraakwater; De Waard.

Edited by: Galliminus at: 2/21/02 3:55:12 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lucifer Lumorfus
Bard & Onbetrouwbaar


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 37

PostPosted: Thu Feb 21, 2002 4:24 pm    Post subject: truuk Reply with quote

"Ja, vandaag," zegt Lucifer, niet zonder een zweem van trots, "ben ik een spion. Ik ben hiervoor inderdaad kruimeldief geweest en brandstichter, afperser, gijzelhouder, ontvoerder, moordenaar en overvaller en weet u wat me dat heeft opgeleverd? Niets, helemaal niets niets niet! Weet u wat de stadswachten zeiden, de vorige keer dat u me daar heen bracht in verband met het stamppot-incident? Dat ik een talentloze crimineel was! Ik kon beter een vak gaan leren en het echte werk overlaten aan de zware jongens van de Onderwereld! Nou vraag ik je!"

Lucifer draait met de punten van zijn schoenen en strijkt zijn sluike haar uit zijn gezicht. "Ik zal de plank repareren," zegt hij dan bedremmeld. "En die van kamer 19. Dat heb ik mevrouw Kraakwater immers beloofd. De rest van de schade kunt u bijschrijven op mijn rekening, u weet wel, dat dikke boek onder de toog. Mijn naam staat voorop."

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Thu Feb 21, 2002 4:38 pm    Post subject: De Gefaalde Misdadiger Reply with quote

Valiant doet heel hard zijn best om niet in lachen uit te barsten als hij Lucifer's verweer hoord. Hij hoorde de wanhoop in de stem van de gefaalde misdadiger, hij meende ieder woord. Dit was waarschijnlijk ook de rede dat hij Lucifer nooit verbannen heeft uit zijn herberg,...het bleef gewoon een amusant kereltje. Behalve het stampot incident, dat was minder, de halve buurt had last van maagklachten na die ongein. De geneesheer heeft overuren gedraait toen.

"Zeg Lucifer wat weet jij van de kamer naast mijn privé vertrekken? Daar verbleef een jongedame, en ze is weg. Er is een stoel door het raam naarbuiten gegooid, en waarschijnlijk is ze naarbuiten geklommen. Heb je haar soms ook staan te begluren?"

Valiant Kraakwater; De Waard.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lucifer Lumorfus
Bard & Onbetrouwbaar


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 37

PostPosted: Thu Feb 21, 2002 6:26 pm    Post subject: De Gefaalde Misdadiger Reply with quote

"Ik begluur geen dames!" zei Lucifer beledigd, lichtelijk gekrenkt in zijn criminele trots. "Daar wordt ik heel verlegen van en daarbij zegt regel vijfendertig B uit Hoe Word Ik Een Schurk: "Lijfelijke naaktheid is beurselijke naaktheid". Er valt geen cent mee te verdienen en bovendien," hij schraapte zijn keel en vervolgde toen fier: "Ik geloof in ware liefde. De parmantige vrouwtjes ontzie ik, behalve als er grove duiten uit te slaan valt. Van een voorval op de begane grond heb ik aldus geen weet, zoals ik al zei, ik heb niemand zien vluchten, behalve Danya dan, die zich in al haar overstuurheid op mij uitleefde. Ik heb haar nooit iets gedaan, nee toch? Nee toch? "

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Thu Feb 21, 2002 7:31 pm    Post subject: De Gefaalde Misdadiger Reply with quote

"Nee je hebt haar zeker niets misdaan,...ik ben bang dat ze de vloer met je aan zou vegen als je het ooit zou proberen,.....maar ik wilde het enkel zeker weten over de kamer naast onze persoonlijke vertrekken. Nou, scheer je als de donder naar de stallen, daar liggen planken, een zaag, en de hamer met nagels. Ik verwacht dat je de gaten in de kamers vandaag nog maakt, en dan vergeten wij dit voorval,..mee eens?"

Valiant gaat bij de deuropening staan en verwacht dat Lucifer abrupt de kamer verlaat.
"Kom mee naar beneden, dan schenk ik je een kroes Mede, en dan kan je aan de slag."

Valiant Kraakwater; De Waard.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lorna Dane
Verloren en Vergeten


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 50

PostPosted: Thu Feb 21, 2002 7:32 pm    Post subject: parmantig? moi? Reply with quote

Lorna's ogen werden spleetjes en konden Lucifer wel doodbliksemen,wat dacht die onbeschaamde vlegel wel?

Ze besloot dat ze tijd genoeg verloren had aan deze nietsnut.

"Waard, ik neem aan dat ik niet meer door gluurders zal bespied worden? Of anders zal ik genoodzaakt zijn hier op mijn eigen methode's mee af te rekenen"
Ze keek eens velbetekenend en deels uitnodigend naa Lucifer.
Dan verliet ze de kamer en ging terug naar haar eigen kamer,waar ze ging proberen om nog wat de slaap te vatten..

Back to top
View user's profile Send private message
Lucifer Lumorfus
Bard & Onbetrouwbaar


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 37

PostPosted: Thu Feb 21, 2002 7:44 pm    Post subject: parmantig? moi? Reply with quote

"Meneer, dat is een openlijke bedreiging!" piepte Lucifer. Hij haalde opgelucht adem toen Lorna een paar minuten later verdwenen was. Hij vroeg zich af waarom juist hij van dit soort kordate vrouwwezens aantrok en niet iets meegaandere, zachtaardigere types. Maar goed, zijn leven werd nu eenmaal niet door Vrouwe Fortuna gesponsort.

Lucifer keek naar Valiant. "Ik maak eerst de planken wel," zei hij. "Mathilde heeft me al te eten gegeven in ruil daarvoor. Ik wil haar vertrouwen niet nog meer beschamen." En hij rende langs Valiant om de planken te halen.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Fri Feb 22, 2002 10:49 am    Post subject: De rust keert terug.(althans, áls de reparaties gedaan zijn) Reply with quote

Voordat Valiant naar beneden gaat loopt hij nog even langs de kamer van de vrouw die zonet enigzins kwaad weg liep. Hij klopt op de deur en wacht tot hij respons krijgt.

"Vrouwe, het spijt mij ten zeerste wat er is voorgevallen, maar ik kan u verzekeren dat dit niet de normale gang van zaken is in mijn herberg. Wanneer u wil ontbijten dan zal ik Mathilde of Danya een vorstelijk ontbijt voor u laten maken, van het huis, dit om uw ongenoegen te parfumeren. En nogmaals,..het spijt mij."

Valiant wacht nog even antwoord af alvorens hij naar de persoonlijke vertrekken gaat om zijn slaap verder te zetten, hij stond immers nog in zijn nachthemd.

Valiant Kraakwater; De Waard.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lorna Dane
Verloren en Vergeten


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 50

PostPosted: Fri Feb 22, 2002 5:05 pm    Post subject: you got a deal Reply with quote

Lorna knikte,dit aanbod stond haar wel aan en maakte veel goed.
"Okay waard, dank je wel, ik zal hiermee genoegen nemen."
Ze knikte even en trok toen terug naar haar kamer waar ze nog even probeerde te pitten.

Back to top
View user's profile Send private message
Lucifer Lumorfus
Bard & Onbetrouwbaar


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 37

PostPosted: Sat Feb 23, 2002 9:34 am    Post subject: fiedeldiedie Reply with quote

Met zijn armen vol stukken hout en een hamer en een aantal spijkers in zijn mond geklemd, betrad Lucifer kamer 19. Wat betreft reparaties en klussen had Lucifer Lumorfus twee linker handen en terwijl hij knielde en een plank op kunstige wijze in het gat in de vloer probeerde te wrikken, sneed hij zijn vinger aan een uitstekend stuk splinterend hout en slikte van schrik een spijker in. Toen hij vervolgens de plank wilde vastspijkeren bleef hij met zo'n regelmaat op zijn eigen vingers slaan dat, toen hij enkele uren kamer 19 verliet, zijn handen een eigenaardige paarsblauwe tint hadden gekregen.

In de andere kamer ging het Lucifer niet veel beter af. Eigen schuld, dacht hij verbitterd. Nu begreep hij waarom zoveel criminelen na een taakstraf zich wel twee maal bedachten voor ze het slechte pad weer kozen.

Na nog een aantal uren was het werk eindelijk gedaan en Lucifer begaf zich, met twee handen in zijn mond om het pijnlijk kloppen van zijn mishandelde vingers enigszins te verminderen, weer naar de gelagkamer. Voorlopig zou hij als misdadiger volkomen nutteloos zijn. Eigen schuld.

(( Lucifer gaat terug naar de gelagkamer ))

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Sun Feb 24, 2002 7:57 pm    Post subject: De slaap die een man inhaalt. Reply with quote

Valiant loopt naar zijn persoonlijke vertrekken op de eerste verdieping. Hij roept tegen Mathilde dat hij eindelijk gaat slapen.
Valiant staat bijna te tollen op zijn benen. Hij heeft in twee dagen tijd slechts enkele uren geslapen,...ja, het leven van een Waard is zwaar.

Hij schenkt in de woonkamer nog even een slaapmutsje in en gaat op het grote hemelbed liggen. Hij staart naarboven en hoort hoe Lucifer met daverende herrie de vloer aan het repareren is en Valiant glimlacht.
Ondanks de herrie is hij zo vertrokken en valt hij in een diepe slaap. Eindelijk rust.

Valiant Kraakwater; De Waard

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
Page 4 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group