Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Nieuwe Opzet Taveerne (reactie op afgesloten draad)

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Tue Aug 26, 2003 2:12 pm    Post subject: Nieuwe Opzet Taveerne (reactie op afgesloten draad) Reply with quote

Ik heb besloten de Taveerne een nieuwe opzet te geven. Vanaf nu is daar nog maar één actieve draad te vinden, te weten "De Gelagkamer". Het is de bedoeling dat iedereen, ongeacht het verhaal waar hij in meespeelt, in die Draad schrijft.

Onoverzichtelijk?

Juist niet! Er is nog maar één Draad die je hoeft te lezen/ Bovendien krijgt het forum door alle in- en uitgaande verhaallijnen onder één Draad te verzamelen veel meer een Taveerne-gevoel. Nieuwkomers kunnen sneller in verhaallijnen worden opgenomen en de reguliere Raganorcker kan makkelijk zien wat er op het moment gaande is.

Ik wil graag vragen of iedereen die in de Taveerne wil posten, dat vanaf nu in de Gelagkamer-Draad wil doen. Ook Iris & Rasham zou ik willen vragen hun pasgestarte nieuwe Draad naar de Gelagkamer te kopieëren (en eventueel Coldrin?) Binnen een paar dagen ga ik alle andere Draden afsluiten en de optie om nieuwe Draden aan te maken in de Taveerne uitzetten, dus red wat er te redden valt :D Het spreekt voor zich dat het handig is duidelijk in een Gelagkamer-post te vermelden als een personage aankomt/vertrekt.

Dank je wel voor de aandacht.

~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Tue Aug 26, 2003 4:00 pm    Post subject: ~~~~ Reply with quote

inderdaad, ik vind dan een vereiste dat iedereen duidelijk in zijn posts zet dat hij aankomt en waar hij vandaankomt, 't liefst in een kleine OOC vermelding, en hetzelfde doet als hij weg gaat, en ik vind dat mod's daar op moeten letten (eigenlijk niet alleen in de taverne maar overal), dat maakt het backtracken van verhalen makkelijker.

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Iris de Muralt
Verloren en Vergeten


Joined: 31 Dec 2002
Posts: 38
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Aug 26, 2003 4:28 pm    Post subject: Re: Nieuwe Opzet Taveerne (reactie op afgesloten draad) Reply with quote

De draad van Iris en Rasham is verplaatst van "terugkomst van de strijd" en het tijdelijke "Iris en Rasham" naar de nieuwe gelagkamer..!


Iris / Lupijn


PS:
De draad "terugkomst van de strijd" was al een mooi voorbeeld van het feit dat één draad prima werkt..!

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Tue Aug 26, 2003 5:41 pm    Post subject: Nieuwe Opzet Taveerne (reactie op afgesloten draad) Reply with quote

Zeker, daar heb ik het idee eigenlijk ook vanaf gekeken.

Dus, bij deze (met dank aan de anonieme tip van Lupijn) wil ik de schrijvers, mijn ouders, God, de universiteit en de nimmer verzakende regering van het vaderland, de chocoladevlokken van de Albert Heijn, de stemmige achtergrondmuziek van En Vogue en uw, kijkers thuis, bedanken voor de vijfhonderdentwee posts die deze Draad rijk is en blijft.

Graag applaus? Dan pink ik een traantje weg bij mijn eigen ontroerende woorden.

(jammer dat in onze sloeberstatus bij Ezboard al mijn applaudiserende emotie-hoofdjes weg zijn)

~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Martys Brendarion
Nachtdwaler


Joined: 09 Jun 2003
Posts: 118

PostPosted: Thu Aug 28, 2003 9:56 pm    Post subject: Re: Nieuwe Opzet Taveerne (reactie op afgesloten draad) Reply with quote

Applaus!!!

Back to top
View user's profile Send private message
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Fri Aug 29, 2003 3:51 pm    Post subject: Re: Nieuwe Opzet Taveerne (reactie op afgesloten draad) Reply with quote

Deze draad zou in de Raad der Wijzen moeten staan... Zodat we nieuwe spelers daar naartoe kunnen verwijzen voor al hun vragen en niet meer hoeven te verwijzen in links naar alle losse draden die inspelen op hun hulpbehoefte (of ze die behoefte nou beseffen of niet :b )...




-=Lupijn=-

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Sat Aug 30, 2003 8:36 pm    Post subject: Coldrin in de gelagzaal Reply with quote

Coldrin is verplaatst naar de andere draad.
Natuurlijk heb ik weer op een verkeerd knopje gedrukt en een nieuwe draad aangemaakt inplaats van hem bij te voegen.:eek
Vergeef mij hiervoor.

Uw nederige dienaar
Coldrin.
:rollin

Back to top
View user's profile Send private message
Martys Brendarion
Nachtdwaler


Joined: 09 Jun 2003
Posts: 118

PostPosted: Sun Aug 31, 2003 10:39 am    Post subject: gelagzaal testcase Reply with quote

Nu hebben we een testcase. Er zijn volgens mij nu drie verschillende verhaallijnen in de gelagzaal. Eens zien of het idd overzichtelijk blijft. Ik heb er alle vertrouwen in, maar als het niet werkt dat weten we dat nu snel genoeg. Owja, wellicht handig om nu intensief gebruik te maken van de hoofdstuk/subject balk....

Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Mon Feb 16, 2004 10:52 pm    Post subject: Reply with quote

Misschien dat het probleem niet zozeer is dat er verschillende verhaallijnen tegelijk lopen binnen één draad, maar het besef van tijd.. Stel je voor dat je personage uiteindelijk eens naar bed gaat? Dan ben je verplicht om je uit de draad te schrijven gezien het feit dat het voor jou personage al de volgende ochtend is en dat het in de andere lopende verhaallijnen in diezelfde draad misschien nog geen uur voorbij is....

Om 4 of meer verschillende draden te hebben die zich in verschillende 'tijdzones' afspelen is inderdaad ook niet alles... Vooral als die zich allen plaatsvinden in een locatie als de taveerne..

Om er een verklaring aan vast te borduren dat tijd ook een relatief iets is binnen Raganorck staat me wat tegen,...al is het in mindere mate natuurlijk wel zo..

Maar als je personage naar beneden komt na een verdiende nachtrust en er is in de gelagkamer nog geen uur voorbij? Dat is het dillema wat ik vooral wil aankaarten zoals ik hierboven al schreef..

Of moet je dan maar gewoon nooit gaan slapen om dit probleem voor te zijn? Ik heb hier al vaker mijn hoofd over gebroken,...vooral tijdens de Manon en Witte draden,..gezien het feit dat Manon enkel s'nachts 'leeft'
Voor Witte, Marvin van 't Kruideke en Manon trokken er dagen en nachten voorbij,...en we kwamen soms in draden terecht waar de tijd had stilgestaan.. gelukkig heeft het nooit voor problemen gezorgd,..maar ik kan me voorstellen dat dit in de taveerne anders ligt..

Een moeilijk punt dus eigenlijk... Question
_________________
Galliminus dan Maros, Kapitein in het Adellijke Regime van Raganorck.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Tue Feb 17, 2004 2:34 pm    Post subject: Reply with quote

Helemaal met Galli eens.. en dit `probleem`geldt niet alleen voor de taveerne.. de barnsteen draad in de WW is nog niet afgerond, maar in Raga zelf is al weer heel veel gebeurt..


Het tijdsverloop blijft lastig...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Thu Feb 19, 2004 8:50 pm    Post subject: Reply with quote

Het idee van de opzet van de Taveerne heb ik van een ander forum waar ik lange tijd een karakter heb gespeeld. Het voordeel van één centrale draad is dat alle nieuwkomers duidelijk een startpunt en houvast hebben, zowel aan de NPC's die ik speciaal voor de Taveerne gecreëerd heb (Mathilde, Lucifer), maar ook aan elkaar. Zo ga je een beetje tegen dat overal in de stad nieuwe karakters ronddwalen die nooit een ziel tegenkomen, of die fouten maken omdat ze nog niet vertrouwd zijn met het concept van Raganorck. Zo'n samenklontering kan ook een bron zijn van nieuwe verhaallijnen.

Eén van de nadelen is inderdaad ieders individuele postsnelheid waardoor er geen globale dag-nacht-verloop plaatsvindt. Maar dat hoeft in principe geen probleem te zijn. Het staat misschien een beetje raar als één groep personages in één hoek aan het ontbijten is, terwijl een andere groep er tegenover lustig op los feest, maar aan de andere kant: misschien zíjn het wel hele andere mensen, 'vreemden'. En wat ze precies aan het doen zijn? Wel, geen flauw idee. De NPC's probeer ik wel zo veel mogelijk aanwezig te laten zijn, zodat ze in iedere verhaallijn passen.

Van veel verhaallijnen merk ik trouwens dat ze niet zo tijdstip-afhankelijk zijn. Een gesprek in de bibliotheek kan 's ochtends, 's middags of 's avonds plaatsvinden, zolang er geen expliciete aanwijzingen hieromtrent worden gegeven, ervaar ik het ook niet echt als een probleem.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group