Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Raganorck Bundel
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Aug 04, 2003 9:42 pm    Post subject: Re: mijn twee(entwintig) centjes Reply with quote

Eduward Eyckenbladt schreef:
Quote:
Het enige wat ik nog wel zou willen aanmerken op Samara's post is dat diegene die alvast willen beginnen met het schrijven van bepaalde gedeeltes van de site, daar eigenlijk wel al mee kunnen beginnen. Dingen zoals perspectief en stijl zijn snel genoeg aan te passen, en hierbij komt ook nog dat het helpt om alvast een aantal dingen op een rijtje te hebben wat betreft de feiten en personages zodat er enigszins een structuur in het geheel kan komen.

Samara schreef:
Quote:
Het idee van een verhalenbundel vind ik ontzettend leuk, zoveel verschillende mensen met verschillende, originele ideeën die samen werken aan één wereld. Ik wil het idee ook zeker gaan gebruiken, maar niet op de korte termijn. Eerst zou ik een vorm willen vinden waarin alle losse verhalen gebundeld kunnen worden zonder een wanorderlijke chaos te worden die buiten mijn grip valt. Natuurlijk is Raganorck min of meer publiekelijk bezit geworden door het internet, maar toch blijf ik het min of meer beschouwen als mijn geesteskind. Voor anderen bijdragen met hun verhalen aan die wereld zou ik graag eerst zelf mijn eigen visie willen schrijven. Een soort basis leggen aan de hand waarvan andere schrijvers (jullie ) eigen verhalen zouden kunnen publiceren. Klinkt dit heel raar?

Eduward, Samara zegt niet dat jullie niet kunnen beginnen met schrijven, maar ze vraagt of jullie het willen uitstellen tot ze eerst haar eigen visie heeft geschreven, omdat Raganorck haar geesteskind is.

Ik heb het in mijn eerdere post al gehad over auteursrechten (copyrights, ja), intellectueel eigendom. Ik zal er nu niet verder op ingaan (herlees het eens!), maar als Samara ons duidelijk vraagt of we willen wachten met het schrijven van een verhalenbundel over Raganorck, dan vind ik dat we dat moeten respecteren. Ze geeft tenslotte duidelijk aan grip te willen houden op de publicatie van verhaallijnen, zodat dit geen chaos wordt.

Laten we het idee voor een boek dus voorlopig even in de ijskast zetten en ons concentreren op het forum zelf: de stad, de geschiedenis, de karakters, de verhaallijnen. Als Samara er klaar voor is, d.w.z. ze haar visie duidelijk heeft en een vorm heeft bedacht om de verhaallijnen in te gieten, dan kunnen we het weer hebben over de verhalenbundel. En tegen die tijd hebben we vast al meer geschreven op het forum, zodat dat ook een plekje kan vinden in de bundel ;) .






-=Lupijn=-

Edited by: Lupijn at: 8/4/03 11:47 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Martys Brendarion
Nachtdwaler


Joined: 09 Jun 2003
Posts: 118

PostPosted: Wed Aug 06, 2003 2:55 pm    Post subject: boek/bundel/ijskast Reply with quote

Had een lange reply, maar die is ergens verloren gegaan.
Strekt Raganorck nu ook al haar ijskoude vingers uit naar dit forum? ;-)

Hoe dan ook, ik respecteer Samara`s wens om te wachten met schrijven. Wel hoop ik dat ze het geen probleem vind als ik mijn eigen personages op een andere manier ga inzetten. Ze hebben hier meer karakter gekregen en dat wil ik verder gaan uitwerken in eigen verhalen. In hoeverre zijn die verwant en dus ook schatplichtig aan raga? Dat kan ik nu nog niet echt zeggen. Zal de verhalen wel eerst overleggen, maar laat ik ze eerst maar eens gaan schrijven ;-)

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie All times are GMT
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group