Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Het Elkaar Beter Leren Kennen Spel
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Sun Jan 09, 2005 8:41 pm    Post subject: Reply with quote

oh js... kun je nagaan hoe moeilijk die was.. al mijn hersencellen in gebruik..


Geloof je in sinterklaas en/of elfjes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Kefir
Sporenzoeker


Joined: 10 Dec 2004
Posts: 19

PostPosted: Sun Jan 09, 2005 10:35 pm    Post subject: Reply with quote

Sinterklaas al heel lang niet meer. Elfjes is wat moeilijker.

Meestal zie ik mezelf als iemand die gelooft dat alles dat bestaat vast wel door wetenschappelijk onderzoek of door herhaald onbetwist waarnemen door meerdere mensen (liefst met camera's en meetaparatuur) bewezen is. En dus dat alles wat niet aan die voorwaarden voldoet waarschijnlijk niet bestaat.

Maar ja, dat is dus ook een geloof, he. Smile

Aan de andere kant heb ik zelf vreemde waarnemingen gedaan en dingen meegemaakt die niet helemaal zouden mogen kunnen, tijdsruimtetechnisch gesproken. En ook dat er vele, minder tot de mytische verbeelding sprekende zaken ook nog nooit helemaal bewezen of ontkracht is, zoals:

1. Het volledig uitgestorven zijn van de Thylacine (Tasmaanse buidelwolf). Er is bijvoorbeeld een redelijk recente zeer gedetailleerde waarneming door een niet-beschonken boswachter die niet alleen het juiste aantal rugstrepen had geteld, maar ook de voetprints van het dier exact kon beschrijven (die zijn vrij uniek). Er zijn wel vaker uitgestorven gewaande dieren "teruggevonden", noem bijvoorbeeld de Coelacanth (de vis met "pootjes").

2. Het bestaan van Australische verwilderde boskatten die door gebrek aan selectiedruk op klein blijven het formaat hebben gekregen van hersershonden. Fist-hand beschrijvingen gehoord van mensen die zulke dieren in hun wombat-val hadden gevangen. Sjah... Wat zeg je daar van als zo iemand het je rustig vertelt. Juist het feit dat een val vaste afmetingen hebt maakt een vergissing door grote afstand ofzo vrij moeilijk.

3. De diepste diepten van de diepzee waar nog steeds nieuwe absoluut ongelofelijke dieren gevonden worden. Daaronder vallen ook de zuignapwonden op potvissen die afkomstig lijken te zijn van inktvissen zo groot als de klassieke films moeten vertellen en waarvan er ten minste tweemaal een dooie is aangespoeld.

Dus of er wel of niet elfjes bestaan... Als ik puur wetenschappelijk sceptisch ben mag ik ook geen nee zeggen. Gebrek aan feitenmateriaal over deze levensvorm houdt mij tegen om een verder oordeel te vellen. En in spoken geloof ik ook niet helemaal niet...

Hmm.... Dat was een heel uitgebreide vorm van "Tja ik weet niet.." vrees ik.

-----------------------------------------------

Als jouw Raganorck karakter in onze wereld zou leven en een muziekwinkel zou binnenstappen, welke CD's zou hij/zij dan aanschaffen. Je mag ook een aantal karakters noemen. Ikzelf heb er inmiddels een stuk of tien rondlopen Embarassed

En welke zou jij zelf kiezen?
_________________
~~ Kefir Stormzanger - Heer van het eerste licht ~~
Back to top
View user's profile Send private message
Nachtegaal
Duister als de Nacht


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 57

PostPosted: Tue Jan 11, 2005 6:14 am    Post subject: Reply with quote

Nachtegaal zou musicals liederen kopen of in die trant, in elk geval levens liederen.

Ik zelf ga denk ik celtische muziek kopen.



-----------------------------------------------

okay nu mijn vraag:
wat doe jij in het daaglijks leven?

--------------------------------------

zit er auteurs recht op deze draad?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Tue Jan 11, 2005 7:43 am    Post subject: Reply with quote

posts zijn het eigendom van posters, vind ik.

Wat ik in het dagelijks leven doe... door de weeks ga ik elke dag naar school (5 vwo, E&M), op dinsdag ga ik 's aconds naar catechesatie, dat is een duur woord voor bijbelles o.i.d., hoewel het op onze leeftijd meer gaat om discusieren en het vormen van een mening/houding. Op zondag ga ik (meestal twee keer) naar de kerk, en één keer in de twee weken heb ik ook jeugdclub op zondag. Dat zijn de enige echt vaste dingen, de rest van de week kan ik zelf naar believen verdelen. Ik probeer elke dag gitaar te spelen, op dit moment lig ik 291 dagen achter. Verder probeer ik ook met een vaste regelmaat te schrijven, want schrijvers moeten gedisciplineerd zijn, maar andere dingen steken er vaak een stokje voor zodat ik alleen de verplichte dingen schrijv. Verder breng ik mijn tijd door met sociale contacten, D&D, het beluisteren van muziek, Raganorck, chatten, lezen en mezelf toetakelen met paperclips en plakband.

______________________________________

wat is het laatste boek dat je gelezen hebt?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Nachtegaal
Duister als de Nacht


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 57

PostPosted: Tue Jan 11, 2005 9:28 am    Post subject: Reply with quote

mijn laatste boek,.... net uit..... even kijken

"Zacht zingen de Hooglanden" van Julie Garewood
Een romantisch boek over engeland en schotland rond 1200, het gaat over een onderdrukte en mishandelde jonge vrouw welke belastende info heeft over haar man en de koning. Als haar man overlijd is ze blij. Ze wordt naar Schotland gestuurd om te hertrouwen en ondekt daar wat Liefde is. Heel boeiend in de schotse sfeer, maar niet 18- Wink

@Gashyr ik weet wat catechesatie is, heb het zelf ook gevolgd, eigenlijk lijkt mijn leven wel een beetje op die van jou (heeeel klein beetje) Alleen zit ik overdag meestal thuis. en ook mijn gitaarspel schiet niet echt op, maar ja, genoeg gezwam. Volgende vraag:

-----------------------------------------------
welke film zou je graag nog eens willen zien? Wel een die je al gezien hebt, maar die je blijft boeien.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Tue Jan 11, 2005 1:21 pm    Post subject: Reply with quote

Ik heb net de DVD gekocht van de Duister Crystal.. die dus

a Knights Tale is een film waar ik niet genoeg van kan krijgen en ik wil nog eens een marathon LotR doen extended version...

--------------------------------------------------------------------------------
Heb je geld gestort op giro 555 en waarom wel/niet?
--------------------------------------------------------------------------------
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Jaap Stoel
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 163
Location: Zwolle

PostPosted: Tue Jan 11, 2005 2:08 pm    Post subject: Reply with quote

Nee ik hoorde van de ramp toen ik in italie was dus heb ik lokaal daar gegeven omdat ik niet van 555 af wist.

Wat doe jet liefste op een LARP?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Tue Jan 11, 2005 2:34 pm    Post subject: Reply with quote

Met 20 pagina's is er een einde gekomen aan deze draad!
We openen in een fonkelend nieuwe draad met de vraag van Jaap!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20
Page 20 of 20

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group