Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Het Elkaar Beter Leren Kennen Spel
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Thu Feb 13, 2003 3:12 pm    Post subject: Re: Namen... Reply with quote

hmmm, ik mag zeker geen omnipotent deity als reisgenoot kiezen?

nou, als hij mij zou moeten aanvullen, zou hij vooral heel sterk moeten zijn en goed gehumeurd, en rijk ;)
Ik zou een sympatieke, bij voorkeur mannelijke reisgenoot zoeken die zich bewust is van zijn sterke en zwakke punten, en uit ervaring weet hoe hij met allerlei vervelende situaties moet omgaan.

volgende vraag: welk nummer (muziek) is je allerfavorietste nummer ter wereld allertijden?

~ met z'n blauwe badeendje

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Thu Feb 13, 2003 4:43 pm    Post subject: Re: Namen... Reply with quote

Hmmmmmm..zeer moeilijk..

Dat zou zijn Last cup of Sorrow van Faith no More
en Temple of liefde van Sisters of Mercy (ik kan niet kiezen)
(Je mag enkele nummers draaien op je crematie,..deze zullen er zeker bij zijn)

Volgende vraag:
Welke zaken ergeren jou het meeste aan iemand? (Ik heb het niet over afknappers op het vlak van liefde, maar dingen aan een mens in het algemeen)


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Edited by: Galliminus at: 2/13/03 5:44:32 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Leana Terived
Nachtdwaler


Joined: 16 Jan 2003
Posts: 333

PostPosted: Thu Feb 13, 2003 4:52 pm    Post subject: Re: Namen... Reply with quote

Ik denk, dat als ze afspraken niet nakomen en dan gaan lopen liegen en je in de steek laten, daar heb ik de pest in.

Volgende vraag:
Wat vind je het mooiste van jezlf? (Mag een deel van je lichaam zijn maar ook een eingenschap ofzo)

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Thu Feb 13, 2003 5:35 pm    Post subject: ... Reply with quote

Klein geluk lief te hebben, er zijn grote dromen...maar ik kan intens genieten van fijne momenten.

Wie zou je wel eens willen ontmoeten, dood of levend en waarom?

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Leana Terived
Nachtdwaler


Joined: 16 Jan 2003
Posts: 333

PostPosted: Fri Feb 14, 2003 6:50 pm    Post subject: Re: ... Reply with quote

Hhhmmmmmmmmoeilijk... Uhh, dan denk ik toch aan een persoon van deze of een ander forum... Uriel mss, hij was de eerste waarmee ik een verhaal maakte...:lol

Volgende vraag:

Wie was jouw Valentijn:love ?!?

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Seth
Nachtdwaler


Joined: 23 Sep 2002
Posts: 114

PostPosted: Mon Feb 17, 2003 8:25 am    Post subject: Re: ... Reply with quote

Uhm, niemand eigenlijk... (Daarnaast vind ik Valentijnsdag eigenlijk ook wel commercieel gedoe dat "ze" de mensheid door de strot willen duwen (vul zelf favoriete "ze" in 0] ).

Waar de naam Tlomas Tlodas vandaan komt? Het is een anagram: zet de letters in een andere volgorde, en je vindt "stadsmalloot" ;) .

Vraag:

Wat is je favoriete jaargetijde (en liefst ook waarom ;) )?

Tlomas.

EDIT: Blijkbaar zit Seth ook aan de TUDelft en heeft vergeten uit te loggen. Tlomas heeft dus dit berichtje geschreven, niet Seth. Sorry Seth, ik heb even niet zitten opletten. Voortaan dus maar wel uitloggen, he? ;)

Edited by: Seth at: 2/17/03 9:27:47 am
Back to top
View user's profile Send private message
Seth
Nachtdwaler


Joined: 23 Sep 2002
Posts: 114

PostPosted: Mon Feb 17, 2003 2:02 pm    Post subject: Re: ... Reply with quote

hahaha..ik woon wel in Delft en kom regelmatig in de TU-bieb, maar studeer in A'dam...

Back to top
View user's profile Send private message
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Feb 17, 2003 9:56 pm    Post subject: Re: ... Reply with quote

Mijn favoriete jaargetijde..? Hmm...

Als de zomer voorbij is en de temperatuur begint te zakken, kruidige geuren rondom de rood- en goudgekleurde bomen hangen, badend in oker zonlicht, getemperd door diepgrijze wolken, van waaruit bij tijd en wijle een heftige regenbui melancholisch de bladeren lostrekt van de takken om ze neer te laten dwarrelen naar de vochtige mosgrond waarin paddestoelen weerbarstig de elementen weerstaan, de mist door de struiken en over de weilanden kruipt om de wereld te hullen in een zachte donsdeken, dan voel ik me gelukkig...



Vraag:
Wie is je favoriete dichter? (... en geef een kort voorbeeld uit zijn / haar werk)...

-=Lupijn=-

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Tue Feb 18, 2003 8:27 pm    Post subject: Re: ... Reply with quote

een poëzievraag! ik dacht dat ie nooit zou komen!
mijn favoriet.... moeilijk moeilijk... ik heb niet zozeer een favoriete dichter, elk heeft zijn betere en mindere werken, maar een paar van de betere dichters zijn IMHO: J.C. Bloem, M. Nijhoff, Kees Stip, uiteraard ook Gerard Reve, en mijn oom Bert Kranenburg. Hij is er nooit bekend mee geworden, en ik vind persoonlijk dat hij nooit de erkenning heeft gekregen die hij verdient, maar daarover mag je zelf oordelen
:

Zomeravond

De laatste stralen van de zon strelen de aarde.
De wind houdt zelfs zijn adem even in.
't Is of de dag haar mooiste licht bewaarde
voor dit moment van laatste schittering

De vogels, om dit uur maar niet te storen,
verdijnen stilletjes, ze voelen zich teveel.
Een enkele artiest nog laat zich horen.
De achtergrondmuziek bij dit natuurtoneel.

De bloemen, hun hoofdjes net nog naar beneden,
richten zich op en ademen opgelucht
de koelte van de wind die nu tevreden
ligt uit te blazen en gezapig zucht.

Op dit moment kan ik een nachtlang teren.
En als tenslotte de herinnering vervaagt
dan kan het donker mij al niet meer deren
omdat alweer een nieuwe ochtend daagt.


Van Bert Kranenburg dus :)

vraag: wie is je favoriete schrijver, en toelichting uiteraard :)

~ met z'n blauwe badeendje

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Tue Feb 18, 2003 8:40 pm    Post subject: eerste keer Reply with quote

favoriete schrijver... op dit moment is dat Robin Hobb, prachtige boeken, maar dat kan elk moment veranderen... Ik heb eerder een favo boek dan een favo schrijver. Grendel van James Gardner is er nog zo één. Ik heb een boekenkast vol, de meeste vrij onbekend. Mijn favo genre zijn romans op historisch of mythisch basis en dan met name keltisch, Vikingen, vroege M.E.

Lunea... Lu= maan (Luna) en Nea= nieuw. Ik wilde mijn karakter Luna noemen, maar vond dat zo voor de hand liggen en een collega op werk heet Nea. Zo dus. Lunea.

nieuwe vraag: Waar geloof je in? ( in de breedste zin)



Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Seth
Nachtdwaler


Joined: 23 Sep 2002
Posts: 114

PostPosted: Tue Feb 18, 2003 9:45 pm    Post subject: Re: eerste keer Reply with quote

in een vleesgeworden Godheid wiens woorden zijn opgetekend in een prachtig boekwerk en Die het dilemma van liefde en rechtvaardigheid op een intens ontroerende manier heeft opgelost....

omschrijf een situatie waarin je nooit terecht zou willen komen...(pas op, straks komen de Angsten af op om zich te voeden met jouw gedachten ;) )

Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Fri Feb 21, 2003 2:07 pm    Post subject: de volgende Reply with quote

Een situatie waarin mensen die me naar het hart staan mij dwingen om een keuze tussen hen te maken... en dit in de breedste context..Eerder een morele keuze dan letterlijk kiezen tussen twee mensen (klinkt misschien vaag,..maar ik kan 1001 voorbeelden geven,...die ik niet geef omdat ik het duidelijk genoeg vind ;-P)


Wanneer ben je voor het eerst in aanraking gekomen met de wonderlijke wereld die RPG heet,..en hoe?


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Edited by: Galliminus at: 2/21/03 3:10:12 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Fri Feb 21, 2003 6:20 pm    Post subject: de volgende Reply with quote

1995- Op de academie bekeek een jongen de fantasy-tekeningen in mijn map en stelde mij voor een keer te komen kijken bij zijn groep. Hij beschreef wat ze deden en ik stemde toe.

Terwijl de trein onderweg defect raakte en wij tweeën ergens in een gehucht wachtten op de door de ns bestelde bus, zag mijn eerste karakter het levenslicht op de tafel van een ranzige snackbar.

Het was een paar uur later dat we arriveerden op de plaats van bestemming en iedereen rond de tafel zat...10 man geloof ik, 9 spelers en 1 DM.
Met licht sceptische gevoelens keek ik toe... want iedereen leek het over alles en nog wat te hebben behalve het spel...totdat ik erachter kwam dat iedereen in zijn rol aan het glijden was (twee spelers die een touw wilden gaan kopen ergens in een dorp), ik voegde in en sindsdien ben ik er niet meer weggeggaan...

Nog steeds kan ik genieten van de herinnering aan dat ene subtiele moment van die overgang, dat staat me merkwaardig genoeg nog steeds veel dichterbij dan het spel van die avond.

Als je een leeg pand midden in de stad had, wat zou je ervan maken?

Edited by: ckeetel at: 2/23/03 11:21:52 am
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Fri Feb 21, 2003 7:01 pm    Post subject: leeg pand Reply with quote

Midden in de stad?

Er staat hier in Leeuwarden vlak bij mijn huis een gevangenis... het huis van bewaring om precies te zijn, er loopt een gracht omheen en het is een enorm gebouw, met torentjes en een val hek ervoor. ( met een beetje fantasie)

Met veel fantasie ( heb je nodig, want het staat niet leeg)wordt mijn lege pand een hotel/restaurant achtig-iets waar ook LArp weekenden gehouden kunnen worden en workshops en zelfs rpg's!. Een op zichzelf staand middeleeuws/vroeg keltisch dorpje. Een stal moet er ook bij want het is des te sfeervoller als ik de gasten met paard en wagen van het station kom halen. Lijkt me helemaal het einde!

Welk rpg karakter komt het dichts bij jezelf en waarom.....?

Edited by: Lunea at: 2/21/03 8:03:06 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Danae Rheanna
Nachtdwaler


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 150

PostPosted: Fri Feb 21, 2003 8:11 pm    Post subject: leeg pand Reply with quote

Ophelia! (jaja, oh-oh :) ) Ik smijt niet met voorwerpen, maar het vliegen van de ene gemoedstoestand naar de andere, van kind tot volwassene en weer terug, onberekenbaar & roodharig... dat is eigenlijk precies zoals ik zelf ben :vrouwe

De volgende vraag is een opdracht: post een foto van jezelf!

..... Danaë
___________________________________

~ Rose, rose, wild red rose
Sweetest little ding that grows
You want me to be yours tomorrow
Show me that you care today
Bring roses to adorn my lokken
~ "Roses, roses, wild red roses
Roses wear a thousand Doorns
My Vrouwe fair, this vicious beauty's
Doorns will not adorn your lokken"
~ My liefde zei: "Vrouwe, wild red roses
Fiery scarlet flowers red
Beware of what seems pure but 's thorny
I'll get you daffodils instead"

(old children's song from Eddhenai)

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Next
Page 3 of 20

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group