View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Gashyr Nachtdwaler
|
|
Back to top |
|
|
Galliminus Leeuwenhart
|
Posted: Thu Feb 13, 2003 4:43 pm Post subject: Re: Namen... |
|
|
Hmmmmmm..zeer moeilijk..
Dat zou zijn Last cup of Sorrow van Faith no More en Temple of liefde van Sisters of Mercy (ik kan niet kiezen) (Je mag enkele nummers draaien op je crematie,..deze zullen er zeker bij zijn)
Volgende vraag: Welke zaken ergeren jou het meeste aan iemand? (Ik heb het niet over afknappers op het vlak van liefde, maar dingen aan een mens in het algemeen) Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck Edited by: Galliminus at: 2/13/03 5:44:32 pm
|
|
Back to top |
|
|
Leana Terived Nachtdwaler
|
Posted: Thu Feb 13, 2003 4:52 pm Post subject: Re: Namen... |
|
|
Ik denk, dat als ze afspraken niet nakomen en dan gaan lopen liegen en je in de steek laten, daar heb ik de pest in.
Volgende vraag: Wat vind je het mooiste van jezlf? (Mag een deel van je lichaam zijn maar ook een eingenschap ofzo) |
|
Back to top |
|
|
ckeetel Dromenvanger
|
Posted: Thu Feb 13, 2003 5:35 pm Post subject: ... |
|
|
Klein geluk lief te hebben, er zijn grote dromen...maar ik kan intens genieten van fijne momenten.
Wie zou je wel eens willen ontmoeten, dood of levend en waarom? |
|
Back to top |
|
|
Leana Terived Nachtdwaler
|
|
Back to top |
|
|
Seth Nachtdwaler
|
|
Back to top |
|
|
Seth Nachtdwaler
|
Posted: Mon Feb 17, 2003 2:02 pm Post subject: Re: ... |
|
|
hahaha..ik woon wel in Delft en kom regelmatig in de TU-bieb, maar studeer in A'dam... |
|
Back to top |
|
|
Lupijn Dromenvanger
|
Posted: Mon Feb 17, 2003 9:56 pm Post subject: Re: ... |
|
|
Mijn favoriete jaargetijde..? Hmm...
Als de zomer voorbij is en de temperatuur begint te zakken, kruidige geuren rondom de rood- en goudgekleurde bomen hangen, badend in oker zonlicht, getemperd door diepgrijze wolken, van waaruit bij tijd en wijle een heftige regenbui melancholisch de bladeren lostrekt van de takken om ze neer te laten dwarrelen naar de vochtige mosgrond waarin paddestoelen weerbarstig de elementen weerstaan, de mist door de struiken en over de weilanden kruipt om de wereld te hullen in een zachte donsdeken, dan voel ik me gelukkig...
Vraag: Wie is je favoriete dichter? (... en geef een kort voorbeeld uit zijn / haar werk)...
-=Lupijn=- |
|
Back to top |
|
|
Gashyr Nachtdwaler
|
Posted: Tue Feb 18, 2003 8:27 pm Post subject: Re: ... |
|
|
een poëzievraag! ik dacht dat ie nooit zou komen! mijn favoriet.... moeilijk moeilijk... ik heb niet zozeer een favoriete dichter, elk heeft zijn betere en mindere werken, maar een paar van de betere dichters zijn IMHO: J.C. Bloem, M. Nijhoff, Kees Stip, uiteraard ook Gerard Reve, en mijn oom Bert Kranenburg. Hij is er nooit bekend mee geworden, en ik vind persoonlijk dat hij nooit de erkenning heeft gekregen die hij verdient, maar daarover mag je zelf oordelen :
Zomeravond
De laatste stralen van de zon strelen de aarde. De wind houdt zelfs zijn adem even in. 't Is of de dag haar mooiste licht bewaarde voor dit moment van laatste schittering
De vogels, om dit uur maar niet te storen, verdijnen stilletjes, ze voelen zich teveel. Een enkele artiest nog laat zich horen. De achtergrondmuziek bij dit natuurtoneel.
De bloemen, hun hoofdjes net nog naar beneden, richten zich op en ademen opgelucht de koelte van de wind die nu tevreden ligt uit te blazen en gezapig zucht.
Op dit moment kan ik een nachtlang teren. En als tenslotte de herinnering vervaagt dan kan het donker mij al niet meer deren omdat alweer een nieuwe ochtend daagt.
Van Bert Kranenburg dus
vraag: wie is je favoriete schrijver, en toelichting uiteraard ~ met z'n blauwe badeendje |
|
Back to top |
|
|
Lunea Dromenvanger
|
Posted: Tue Feb 18, 2003 8:40 pm Post subject: eerste keer |
|
|
favoriete schrijver... op dit moment is dat Robin Hobb, prachtige boeken, maar dat kan elk moment veranderen... Ik heb eerder een favo boek dan een favo schrijver. Grendel van James Gardner is er nog zo één. Ik heb een boekenkast vol, de meeste vrij onbekend. Mijn favo genre zijn romans op historisch of mythisch basis en dan met name keltisch, Vikingen, vroege M.E.
Lunea... Lu= maan (Luna) en Nea= nieuw. Ik wilde mijn karakter Luna noemen, maar vond dat zo voor de hand liggen en een collega op werk heet Nea. Zo dus. Lunea.
nieuwe vraag: Waar geloof je in? ( in de breedste zin)
|
|
Back to top |
|
|
Seth Nachtdwaler
|
|
Back to top |
|
|
Galliminus Leeuwenhart
|
Posted: Fri Feb 21, 2003 2:07 pm Post subject: de volgende |
|
|
Een situatie waarin mensen die me naar het hart staan mij dwingen om een keuze tussen hen te maken... en dit in de breedste context..Eerder een morele keuze dan letterlijk kiezen tussen twee mensen (klinkt misschien vaag,..maar ik kan 1001 voorbeelden geven,...die ik niet geef omdat ik het duidelijk genoeg vind ;-P)
Wanneer ben je voor het eerst in aanraking gekomen met de wonderlijke wereld die RPG heet,..en hoe? Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck Edited by: Galliminus at: 2/21/03 3:10:12 pm
|
|
Back to top |
|
|
ckeetel Dromenvanger
|
Posted: Fri Feb 21, 2003 6:20 pm Post subject: de volgende |
|
|
1995- Op de academie bekeek een jongen de fantasy-tekeningen in mijn map en stelde mij voor een keer te komen kijken bij zijn groep. Hij beschreef wat ze deden en ik stemde toe.
Terwijl de trein onderweg defect raakte en wij tweeën ergens in een gehucht wachtten op de door de ns bestelde bus, zag mijn eerste karakter het levenslicht op de tafel van een ranzige snackbar.
Het was een paar uur later dat we arriveerden op de plaats van bestemming en iedereen rond de tafel zat...10 man geloof ik, 9 spelers en 1 DM. Met licht sceptische gevoelens keek ik toe... want iedereen leek het over alles en nog wat te hebben behalve het spel...totdat ik erachter kwam dat iedereen in zijn rol aan het glijden was (twee spelers die een touw wilden gaan kopen ergens in een dorp), ik voegde in en sindsdien ben ik er niet meer weggeggaan...
Nog steeds kan ik genieten van de herinnering aan dat ene subtiele moment van die overgang, dat staat me merkwaardig genoeg nog steeds veel dichterbij dan het spel van die avond.
Als je een leeg pand midden in de stad had, wat zou je ervan maken?
Edited by: ckeetel at: 2/23/03 11:21:52 am
|
|
Back to top |
|
|
Lunea Dromenvanger
|
Posted: Fri Feb 21, 2003 7:01 pm Post subject: leeg pand |
|
|
Midden in de stad?
Er staat hier in Leeuwarden vlak bij mijn huis een gevangenis... het huis van bewaring om precies te zijn, er loopt een gracht omheen en het is een enorm gebouw, met torentjes en een val hek ervoor. ( met een beetje fantasie)
Met veel fantasie ( heb je nodig, want het staat niet leeg)wordt mijn lege pand een hotel/restaurant achtig-iets waar ook LArp weekenden gehouden kunnen worden en workshops en zelfs rpg's!. Een op zichzelf staand middeleeuws/vroeg keltisch dorpje. Een stal moet er ook bij want het is des te sfeervoller als ik de gasten met paard en wagen van het station kom halen. Lijkt me helemaal het einde!
Welk rpg karakter komt het dichts bij jezelf en waarom.....? Edited by: Lunea at: 2/21/03 8:03:06 pm
|
|
Back to top |
|
|
Danae Rheanna Nachtdwaler
|
Posted: Fri Feb 21, 2003 8:11 pm Post subject: leeg pand |
|
|
Ophelia! (jaja, oh-oh ) Ik smijt niet met voorwerpen, maar het vliegen van de ene gemoedstoestand naar de andere, van kind tot volwassene en weer terug, onberekenbaar & roodharig... dat is eigenlijk precies zoals ik zelf ben
De volgende vraag is een opdracht: post een foto van jezelf! ..... Danaë ___________________________________
~ Rose, rose, wild red rose Sweetest little ding that grows You want me to be yours tomorrow Show me that you care today Bring roses to adorn my lokken ~ "Roses, roses, wild red roses Roses wear a thousand Doorns My Vrouwe fair, this vicious beauty's Doorns will not adorn your lokken" ~ My liefde zei: "Vrouwe, wild red roses Fiery scarlet flowers red Beware of what seems pure but 's thorny I'll get you daffodils instead"
(old children's song from Eddhenai) |
|
Back to top |
|
|
|