Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Het Elkaar Beter Leren Kennen Spel
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Leona
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 109
Location: Perth, West-Australie

PostPosted: Thu Dec 09, 2004 10:35 pm    Post subject: Reply with quote

Ai... die je niet al hebt...? Dus ook geen karakternamen?

Hmmm. Maree, denk ik (spreek uit als Marie). Zo zou ik me noemen als ik in Australie zou wonen. Daar ben ik ook een beetje een ander. Blijmoediger, stiller, simpeler en een heel stuk naiever. Vakantiehuisje van mijn ziel. Tenslotte ga ik weer naar mij verlangen.

________

Wat is je lievelingssprookje en waarom?
(en als het geen bekende is: Vertellen graag!!) Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Sat Dec 11, 2004 5:06 pm    Post subject: Reply with quote

Hodja en de ezel...
Waar het vandaan komt, weet ik helaas niet.

Hodja, zijn zoon en zijn ezel gingen reizen.
Hodja was reeds een oude man, hij nam plaats op de ezel en de jongen leidde het dier.
Ze kwamen door een dorp waar de mensen minzaam opmerkten:
Zie, zo'n sterk dier en die oude man laat zijn jonge zoon lopen, terwijl hij op de ezel zit.
Buiten het dorp gekomen sprak Hodja: kom zoon, neem ook plaats op de ezel.
Het drietal kwam aan in het tweede dorp waar de mensen opmerkten:
Zie, die arme ezel zal het zwaar hebben, met het gewicht van die twee.
Buiten het dorp gekomen sprak Hodja: kom zoon, laten we van de ezel afgaan en zelf lopen.
Het derde dorp werd aangedaan en de inwoners merkten minzaam op:
Zie, die twee hebben een lastdier en maken daar geen gebruik van.

Buiten het dorp sprak Hodja tot zijn zoon: Zoon, doe zoals je zelf oordeelt wat je goed vind, want bij alles wat je doet, hebben mensen wel wat op aan te merken.

EDIT: gevonden, hij staat beter verwoord op deze site, in het blauw.


Wat is jouw allereerste herinnering?
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Sun Dec 12, 2004 1:00 am    Post subject: Reply with quote

Ik moet reageren op deze mooie vraag omdat dit een debacle was wat me redelijk lang heeft bezig gehouden.

Tot enkele jaren terug wist ik niet eens dat dit wrsch mijn eerste herinnering was,.. maar heel mijn leven kan ik mij het scenario oproepen dat er een vrouw door een restaurant loopt naar de WC en een bloedspoor achterlaat...
Ergens zat mij dit dwars omdat ik het niet kon plaatsen.. Het heeft dus wrsch impact gemaakt op me. Enkele jaren geleden heb ik dit voorgelegd aan mijn ouders en zij wisten direct waar ik het over had.
Het bleek dat dit alles gebeurde op een vakantie op Mallorca.. Een vrouw in het hotel had een nagel verloren van haar teen en bloedde als een rund... ze ging dus wrsch naar de wc om alles te inspecteren.. Ik was toen 3 jaar oud vertelden mijn ouders.. Wat ik op zich wel bizar vind want mijn vroegste herinnering hierna is de eerste klas van de basisschool.., dan ben je een jaar of 6 á 7...

___________________

Heb je wel eens iets gedaan waarvoor je jezelf intens schaamt,.. iets wat eigenlijk tè gevoelig ligt... Ik vraag je om die last nu van je schouders te werpen... Wink
_________________
Galliminus dan Maros, Kapitein in het Adellijke Regime van Raganorck.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[MARTIN]
Verloren en Vergeten


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 39
Location: Voorschoten

PostPosted: Sun Dec 12, 2004 1:43 pm    Post subject: Reply with quote

Ik ben eens ongevraagd een RPG ingestapt, waardoor ik het hele verhaal heb , tja, verkloot. De RPG ging dus dood en dat kwam door mij.
_________________
"..Dolce et decorum est pro patria mori.."
No Darkness without Light.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm    Post subject: Reply with quote

Galliminus wrote:
Wat ik op zich wel bizar vind want mijn vroegste herinnering hierna is de eerste klas van de basisschool.., dan ben je een jaar of 6 á 7...


eh... groep 1 is toch als je 4 of 5 bent?... of was dat anders toen jij jong was (das wel lang geleden enzo uiteraard Razz)

martin, je bent de vraag vergeten Razz
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Dec 12, 2004 7:13 pm    Post subject: Reply with quote

Beste Gashyr,

de eerste klas was vroeger wat nu groep 3 is. En dan ben je 6 of 7.

Als ik met niet vergis ging het vroeger zo:

kleuterschool, daarna lagere school: klas 1 t/m 6

en nu:

basisschool: groep 1 t/m 8

Wat vroeger kleuterschool was, is nu opgenomen in de basisschool. het systeem is ergens in de tweede helft van de jaren '80 veranderd. Geloof ik.
-------------------------------------------------------

[Martin] was zijn vraag vergeten te stellen, dus verzin ik er maar eentje:

Wat voor dier zou je willen zijn?
_________________
-=Lupijn=-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
meis
Nachtdwaler


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 102
Location: In mijn eigen fantasiewereldje

PostPosted: Sun Dec 12, 2004 9:17 pm    Post subject: Reply with quote

Vlinder of een kat...
Vlinders zijn mooi en weten me altijd vrolijk te maken(vandaar binnekort als ik geld heb een tattoo).. jammer dat ze zo kort leven :S
En katten... tsja.. die beesten ruleren! Zijn gewoon zo relaxed en hebben zo'n sterke eigen wil. Echt geweldig!

```````

als er 1 kledingstuk was, dat je in een rp wel hebt, maar niet irl welke zou je dan willen hebben?
_________________
Atashi no naka wa anata dake.
Back to top
View user's profile Send private message
[MARTIN]
Verloren en Vergeten


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 39
Location: Voorschoten

PostPosted: Mon Dec 13, 2004 7:46 pm    Post subject: Reply with quote

*pokes head*
Beetje dom een vraag niet te maken..^_^

Anyhow.
Een cloak, omdat je je daar zo lekker in kunt verstoppen, even weg zijn van de wereld, lekker warm..cozy...

Wat zou je eerste daad zijn als leider van de wereld?
_________________
"..Dolce et decorum est pro patria mori.."
No Darkness without Light.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
meis
Nachtdwaler


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 102
Location: In mijn eigen fantasiewereldje

PostPosted: Mon Dec 13, 2004 10:21 pm    Post subject: Reply with quote

Als leider van de wereld? Hmm... de kroonjuwelen van alle landen verkopen en geld en mensen naar de 3e wereld sturen, kunnen ze wel een paar jaar mee vooruit...

```````

wat zou je absoluut nooit spelen?
_________________
Atashi no naka wa anata dake.
Back to top
View user's profile Send private message
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Dec 19, 2004 2:18 pm    Post subject: Reply with quote

Hm... ik zou echt nóóit een ork willen spelen.

Oke, volgende vraag...
Wat is de raarste karakter die je ooit voor jezelf verzonnen hebt?

xxx Inwe
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 1:34 pm    Post subject: Reply with quote

Ooit hebben we met de regels van World of Darkness1.0 een setting gemaakt die zich afspeelde in de Hel.. Een grote rode hete vlakte waar één weg doorheen liep. Er waren bergen e.d en ook steden. ( van gehuchten tot wolkenkrabbers. -de steden waren in allerlei tijden gesitueerd, maar je had vrijgeleides van demonen nodig om een andere tijd dan die van jouw te bezoeken. Je wilde niet als Illegale Ziel gepakt worden in een middeleeuwse stad- )

Ik speelde daarin een formule 1 coureur,.. in idem leren pak met helm, die naar de hel was gegaan voor het saboteren van andere wagens met dodelijke afloop. Hij had zijn wagen ook nog. Zalig om tegen de 300km per uur over een verlaten en soms minder verlaten weg te scheuren...
Het was ook een charmeur.. Dit karakter is dood gegaan aan AIDS,.hij wist dit maar gebruikte nog steeds geen condoom.. Redelijk Hel materiaal dacht ik zo..
Over verdere details zal ik niet te diep ingaan aangezien er minderjarigen aanwezig zijn.. Hij had 'bovennatuurlijke krachten'. Iets met zijn mannelijkheid, heel veel tandjes, en het spugen van zuur.. Wink

We hebben dit één scenario/avontuur gedaan en de karakters aan de wilgen gehangen,..We begonnen als mens,.. toen de dood en de reis naar de hel.. Daarna enkele sessies in de Hel.. Mijn personage werd een loopjongen/postbode/pakjesbezorger van een demoon. Het was iets tè intens,.. maar wel een mooie RPG ervaring..

__________________________
Als je een Transformer was,.. waarin zou jij kunnen veranderen? (gebruiksvoorwerpen, voertuigen, dieren etc.. alles mag, en ik wil een naam) Laughing
_________________
Galliminus dan Maros, Kapitein in het Adellijke Regime van Raganorck.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[MARTIN]
Verloren en Vergeten


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 39
Location: Voorschoten

PostPosted: Thu Dec 23, 2004 4:16 pm    Post subject: Reply with quote

Oeh...Transformers...*droomt weg in jaren 80 nostalgie*
*schudt zichzelf wakker*

Tja, ik zou mezelf transformeren in een ouder Ford Thunderbird, omdat het zo'n mooie auto is, en nog charmant ook.

Wat zou je meenemen naar een andere dimensie?
_________________
"..Dolce et decorum est pro patria mori.."
No Darkness without Light.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Leona
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 109
Location: Perth, West-Australie

PostPosted: Fri Dec 31, 2004 2:22 pm    Post subject: Reply with quote

Een tandenborstel! Nooit en nooit en nooit gaan reizen zonder, en in een andere dimensie weet je helemaal niet of die bij de drogist wel te krijgen zijn. Als het echt moet kan ik alles missen, handdoeken schoon beddengoed, warm water en lekker eten... maar schone tanden... nooit!

--------------------------------

Is jezelf volledig geven voor je geliefde een teken van kracht of van zwakheid?

(ooc: daar wil ik verder niet persoonlijk iets mee zeggen! Smile )
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Fri Dec 31, 2004 2:30 pm    Post subject: Reply with quote

In principe is dat waar Echte Liefde om draait,.. maar enkel als het van twee kanten komt. Dan is het een teken van immense kracht...
Als jij de enige bent die zich totaal geeft zonder eigenbelang moet je jezelf afvragen of diegene wel de Ware is.

Het is enkel een teken van zwakheid als je het doet omdat je verwacht dat die ander dan wel bij je blijft. Als het voortkomt uit de angst om alleen te zijn is het een teken van immense zwakte..., dat is geen ware liefde maar een motief uit eigenbelang.

(zolang je jezelf niet geeft op een ziekelijke manier is er niets aan de hand)

_________________________

Hoe zie jij Raganorck,.. is het voor jou die duistere onheilspellende en onzekere wereld of 'just another RPG' en een wereld waarin je slechts je fanatsieën in woorden omzet... "Voel" je Raganorck?...
_________________
Galliminus dan Maros, Kapitein in het Adellijke Regime van Raganorck.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Jan 02, 2005 1:57 pm    Post subject: Reply with quote

Ik voel Raganorck zeker. Het zet mijn gevoelens aan het werken en er bloeit spanning. Het is een hele uitdaging om je thuis te kunnen voelen in Raganorck. Het is, vind ik, een normale stad, hoewel het toch iets heel mysterieus heeft. Geheimen gangen, kerkers, een eng verleden...

-Beschrijf in één woord jouw nu spelende personage.

xxx Inwe[/u]
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20  Next
Page 17 of 20

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group