Raganorck Forum Index Raganorck

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Het Elkaar Beter Leren Kennen Spel
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 18, 19, 20  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jaap Stoel
Nachtdwaler

PostPosted: Wed Dec 01, 2004 11:15 pm    Post subject: Reply with quote

Iets sociaals echt.
Ik moet er niet aan denken om in een hokje opgesloten te zitten.

Denk je wel eens dat de wereld aan zijn einde komt? En hoe denk je dat dat einde gaat komen?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Otto Desiderius
Sporenzoeker

PostPosted: Thu Dec 02, 2004 8:09 am    Post subject: Reply with quote

Dacht het wel. We gaan akelig borrelend ten einde in milieuvervuiling, habitatvernietiging, wereldwijde extincties en taaadammmm climate change. Met een beetje geluk weten de wereldregeerders maatregelen zo lang uit te stellen dat er echt leuke dingen gaan gebeuren, zoals, bijvoorbeeld en niet helemaal onwaarschijnlijk, het omklappen van de golfstromen. Krijgen we in Nederland weer een knusse ijstijd.

Ik zie de wereld als een sneltrein met heeel veel wagons, denderend richting ravijn. Als we nu gaan remmen redden we misschien de achterste, maar echt remmen doen we niet en hoe langer we wachten hoe groter de schade.

Ehm.. eh... Embarassed Persoonlijk ligt dat nogal hoog enzo... ehm...

----------------------------------

Geef je aan goede doelen of ben je lid van een vereniging als amnesty of natuurmonumenten, en waarom kies je voor dat doel (er zijn er vele)?
Gashyr
Nachtdwaler

PostPosted: Fri Dec 03, 2004 12:41 pm    Post subject: Reply with quote

Ik geef vrijwel alleen aan bepaalde christelijke stichtingen, zoals ZOA, omdat ik weet dat het geld dan goed terecht komt en deze organisaties de naasteliefde van het christelijke geloof uitdragen zonder mensen tot bekering te dwingen in ruil voor hulp

--

wat is het irritantste geluid ter wereld?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Lupijn
Dromenvanger

PostPosted: Fri Dec 03, 2004 4:35 pm    Post subject: Reply with quote

Mijn wekker. Ik heb een oud electrisch wekkertje uit de jaren '70, die een verschrikkelijk zoemgeluid afgeeft, het dringt echt door merg en been. En die heb ik zover mogelijk van mijn hoogslaper vandaan gezet. Daarbaast heb ik meestal nog twee alarms aan op mijn telefoontje. Ik ben slecht in opstaan.
----------

Vier je Sinterklaas of leg jij je pakjes onder de kerstboom?
meis
Nachtdwaler

PostPosted: Sat Dec 04, 2004 1:35 am    Post subject: Reply with quote

*komt ook eens binnengewandeld*

Mijn ouders vieren kerst. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan kerst, maar dat komt omdat daar nogal wat herinneringen aan zitten. Mijn oma was 4 december jarig, dus dan waren we altijd met de hele familie bij elkaar. Helaas is mijn oma er niet meer en vieren we kerst.
Na het werken op de kerstafdeling van de V&D kan ik je wel zeggen dat kerst een stuk minder leuk is...

~~~~

Wat ligt er onder je bed?
Galliminus
Leeuwenhart

PostPosted: Sat Dec 04, 2004 3:26 am    Post subject: Reply with quote

Oh joh... wat een vreemd boeiende en moeilijke vraag... Ik zal voor de aardigheid eens kijken. Cool

In de kasten onder ons bed hebben we schoenendozen vol foto's liggen die voor ons nogal veel waard zijn. (ons = Mijn eega en mijzelfe)
ook zijn de kasten gevuld met kleren die we niet willen weggooien maar wrsch nihil sporadisch gaan aantrekken in de toekomst.
Ook liggen er dozen van mij gevuld met Marvel en Image Comics en RPG spul als tekeningen, situatie schetsen en zelf-geschreven gedane avonturen van Vampir e de Masquerade en Oog des Meesters/Das Schwarze Auge...
( ook ligt er een reserve versterker en cd speler mocht onze huidige toren kuren krijgen )

En aangezien je signature een vraag is wil ik daar ook wel op antwoorden,.. je stelt stiekem 2 vragen.. : Wink

"Ik moet je eerlijk toegeven dat ik geen bewijs kan leveren dat wij werkelijk bestaan,.. voor zover ik weet besta ik wel in mijn eigen belevingswereld,.. of jullie bestaan weet ik niet..." Wink

Als je één iets over kon doen in je leven,... wat zou dit dan zijn, en vooral waarom?
Leana Terived
Nachtdwaler

PostPosted: Sat Dec 04, 2004 9:11 am    Post subject: Reply with quote

Dat is iets heel flauws, maar ik heb er nog altijd slechte herinneringen aan. Ik was zeven ofzo, en ik speelde bij een vriendinnetje thuis, ze woonde op de boerderij. We deden een zelfbedacht variant op verstoppertje, en ze hadden daar inloopkasten waar we nog maar net in pasten. Toen ik haar moest zoeken, had ze zich verstopt in haar eigen inloopkast. Dus toen zij mij moest zoeken had ik me verstopt in een andere inloopkast. Maar ik verdwaalde op een of andere manier altijd in dat huis, en zo was ik in de inloopkast van haar ouders terecht gekomen. Toen ze me had gevonden, was ze helemaal bang en boos omdat haar ouders dat niet leuk zouden vinden. Als ik nog iets zou kunnen overdoen, was ik niet in die kast gaan zitten, omdat ik me daarna echt zo ontzettend stom voelde...

---

Ben je een ochtendmens of een avondmens of iets daar tussenin?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
meis
Nachtdwaler

PostPosted: Sat Dec 04, 2004 9:34 am    Post subject: Reply with quote

Een avondmens! 100% zeker weten. Ja, ik weet het, ik ben er nu vroeg uit (mensen die me ook enigzins kennen kunnen dit bevestigen), maar ik ga dit weekend larpers in Enschede pesten!
Ow.. moet ook weg...

~~~~

bestaan geesten en demonen? (ik zeg ja!)
Leana Terived
Nachtdwaler

PostPosted: Sat Dec 04, 2004 10:18 am    Post subject: Reply with quote

Dat weet ik niet zeker, maar mijn gevoel zegt van wel. Ik heb wel eens ('s ochtends vroeg of 's avonds laat) dat ik de trap naar mijn zolderkamer op moet gaan, en dan ga ik steeds sneller lopen. Het is nogal een end, en als ik dan bijna boven ben, ben ik bijna panisch. Ik sjees dan naar boven alsof er iets achter mij aanzit, en ik ben niet te stoppen. Als ik dan op mijn bed met mijn rug tegen de muur getrokken zit, kan ik tot rust komen. Ik heb dan het gevoel dat ik ontsnapt ben van iets. En dat heb ik alleen thuis. Nergens anders. En ik ben echt doodsbang. Nou is het niet iets dat mijn leven verpest ofzo, en nadat kan ik rustig verder gaan met waar ik mee bezig was, maar ik vind het erg vreemd.
Op het antwoord of demonen en geesten bestaan, zegt mijn verstand dat het zich erbuiten houd, maar de rest denkt van wel.

---

Waar kan jij helemaal verslaafd aan raken?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Leona
Nachtdwaler

PostPosted: Sat Dec 04, 2004 3:43 pm    Post subject: Reply with quote

Een goed boek, zo een van het type dat zichzelf leest. Zeer schadelijk voor een hardwerkend iemand met kostbare nachtrust. Dan weet ik dat ik de volgende ochtend vroeg op moet en dat ik heel gedisciplineerd ben dat ik al om tien uur in m'n nest lig en dan NIET DAT BOEK OPEN MOET SLAAN... Maar ja, helaas. Om kwart voor twee gaat het licht uit en om zeven uur de wekker... Grumpf...

Had iemand 'vogels' verwacht?? Ik wel, maar m'n eerste gedachte bleek boeken te zijn. Verbaas ik mijzelf weer. Rolling Eyes

We blijven in de boekensfeer:

----------------------------------------

Wat zijn je top drie fantasy schrijvers of boeken en waarom?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Galliminus
Leeuwenhart

PostPosted: Sat Dec 04, 2004 5:14 pm    Post subject: Reply with quote

( ik geloof dat ik al eens op zo'n vraag geantwoord
heb.. Wink )

Heel moeilijk... Ik ben niet zo dol op fantasy boeken omdat zo'n tachtig procent eigenlijk bar slecht is... Iedereen denkt de laatste twintig jaar dat diegene een fantasy boek kan schrijven,.. en daarnaast vind ik het vervelend dat het vaak deel één t/m 2065 is.. Dat staat me tegen..

Ik ben niet zo kapot van Stephen King,.. maar zijn Duister Tower cyclus is geniaal.. Dat combineert Sci-Fi, Fantasy en het Wilde Westen..
Ik heb dus géén top 3.. Al lees ik Dean R Koonz en Tom Clancy heel graag.. ( Een Pratchet kan ik ook wel eens verslinden)

Galliminus dan Maros, Kapitein in het Adellijke Regime van Raganorck.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Javier
Nachtdwaler

PostPosted: Sun Dec 05, 2004 10:02 am    Post subject: Reply with quote

Een site van Charmed, Buffy en Angel.. w8 ff, die heb ik al Laughing

Flash vind ik maar irritant trouwens.. Embarassed

----

Wat is de gekste naam die je ooit gehoord hebt?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Leona
Nachtdwaler

PostPosted: Sun Dec 05, 2004 10:19 am    Post subject: Reply with quote

Svatopluk

Een kobold-achtig mannetje die ik ooit, samen met mijn toenmalige vriend, ontmoette in een dorpskroeg in Tsjechie. Hij sprak gebroken Duits, net als ik, en sprak verder Tsjechisch met mijn vriend en diens oom Petr. Na enige liters bier nodigde hij ons uit om in zijn huis nog wat na te drinken. Het was al laat, maar het leek ons allemaal een prachtig plan. In Petr's autootje volgden we de man naar een groot huis middenin het bos. Het leek niet echt vaste verdiepingen te hebben, en toen we door het binnenste heen liepen op weg naar Svatopluk's huiskamer werd dat niet veel duidelijker. We gingen allerlei nauwe gangetjes en deuren door en korte trapjes op. Overal stonden schoenen, duidelijk gebruikt en netjes twee aan twee. De woonkamer bevatte een bank, tafel, stereo en een paar grote planten. Ook het behang had een plantenmotief en het gaf mij het gevoel alsof we in een stukje oerwoud zaten. Svatopluk ging alleen maar meer op een bos-kobold lijken, maar bleef heel aardig. Hij goot ons vol Slivovice en draaide Slowaakse muziek die hemzelf bijna tot tranen roerde.

Verhaal gaat nog een tijdje verder. Ik kan me alles scherp herinneren en het is heel erg vreemd...

-----------------------

Wat is het mooiste uitzicht dat je ooit hebt gezien? (En had je toen, net als ik, ook geen tototoestel bij de hand?)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Gashyr
Nachtdwaler

PostPosted: Sun Dec 05, 2004 12:33 pm    Post subject: Reply with quote

mijn vader heeft een soortement van provosorische panoramafoto gemaakt met een gewoon fototoestel (dus heel veel foto's aan elkaar geplakt) in Ierlland. Persoonllijk vond ik het mooiste uitzicht ergens anders in Ierland, het meest zuidelijke of het meest westelijke of het meest zuidwestelijke puntje ofzoiets.. de Ierse versie van Land's End in Cornwall. Ruige zee, mist, schapen, gras, bergen, clippen, en regen, meteorologisch bijna onmogelijk, en ook redelijk koud als je er in je T-shirt staat, maar zo prachtig...

en inderdaad, daar hebben we geen foto van gemaakt..

-------------------------------

wie is je grote held?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
meis
Nachtdwaler

PostPosted: Mon Dec 06, 2004 5:59 am    Post subject: Reply with quote

Ik doe niet aan helden ben ik bang. Ik kijk naar een heleboel mensen op, maar om ze nou helden te noemen... nee... zeker niet.
Er zijn ook een boel mensen die veel voor me betekenen omdat ze me heel erg vooruit hebben geholpen en dat nog steeds doen, dat zijn mijn beschermende engeltjes. Dus bijna helden in mijn ogen, maar geen superman-held oid.

``````

Waarom ben je ooit begonnen met role-play?
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 18, 19, 20  Next
Page 15 of 20

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum