Raganorck Forum Index Raganorck

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Het Elkaar Beter Leren Kennen Spel
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 18, 19, 20  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ezra Frodikus
Duister als de Nacht

PostPosted: Sun Nov 28, 2004 7:56 pm    Post subject: Reply with quote

Kou! Omdat ik dan lekker fris uitwaai en helder kan denken. En IK krijg het niet eens voor elkaar mij helder te laten denken. Dus respect voor de kou. Ook leuk aan kou is als hij weer over is en je binnen een warme-choco moment kan hebben.

----

Wat is volgens jou het balangrijkste nieuws van de afgelopen week?

(PS: Hans, jij moet geen Anime-lijstjes maken, je moet Lupijn-posts maken! Rolling Eyes )
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid

PostPosted: Sun Nov 28, 2004 8:02 pm    Post subject: Reply with quote

Ehm, volgens mij zijn er nu twee vragen, want Jos had ook de restaurant vraag... Smile Dus de volgende moet maar twee vragen beantwoorden Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Otto Desiderius
Sporenzoeker

PostPosted: Mon Nov 29, 2004 8:07 am    Post subject: Reply with quote

Ehm... Twee vragen dus.

Leukste/beste restaurant: Ben's in Groningen. Serveert Noord-Afrikaanse keuken in een Bedouinentent, die binnen is opgezet en de helft van het restaurant in beslag neemt. Binnen is het net of je echt ergens heel ver weg bent en is het lekker warm. Eten is fantastisch en wordt in kleine schaaltjes overal neergezet. Je eet liggend op kussens en kan ook nog een waterpijp met appeltabak bestellen bij wijze van zoet toetje zonder suiker. En alles is nog goed betaalbaar ook, voor arme (ex) studenten dus.

Wintermoment: Als er winter in de lucht hangt. Een soort onverklaarbare frisse tinteling die je niet proeft en niet voelt maar toch duidelijke waarneemt. Binnen en haardvuur en kaarsjes. Verder haat ik winter hartgrondig, trouwens.

-----------------------------------

Stel, je erft een genetisch laboratorium dat net ontdekt heeft hoe ze alles kunnen bouwen wat ze willen. Zou je de mammoet weer tot leven wekken (of ander dier naar keuze) of kijken of ze ook draken kunnen maken?
Uriel
Dromenvanger

PostPosted: Mon Nov 29, 2004 1:05 pm    Post subject: Reply with quote

Het opnieuw tot leven wekken van de mammoet lijkt mij in de eerste plaats voor het beestje zelf niet plezierig en ik vraag me in de tweede plaats af wat we moeten met een harige olifant op een planeet die ondertussen wel bewezen heeft prima te kunnen draaien zonder zo`n beest.

Wel leuk voor in de dierentuin en voor andere educatieve doeleinden hoor, daar niet van, maar als ik ooit zo`n genetisch lab zou erven dan zou ik er voor proberen te zorgen om cruciale beesten die nu met uitsterven bedreigd worden te laten voortbestaan en eventuele cruciale diersoorten terug te brengen.

Owja en natuurlijk een niet bloedzuigende vervanger voor de mug laten uitvinden, evenals een niet-stekende wesp en een kerngezonde malariamug.

Als de geleerden dan nog niets te doen hebben dan komen natuurlijk de leuke dingen zoals een Kind van de Koude en een huisdraakje die poetst, kookt en kleding kan verstellen. Smile

----------

Wat is het meest afzichtelijke souvenier op je kamer waarvoor je je eigenlijk schaamt dat je het ooit gekocht hebt, maar die je vanwege de sentimentele waarde of de onuitgesproken lelijkheid van het ding nog steeds niet weggegooid hebt?
.
Back to top
View user's profile Send private message
Leana Terived
Nachtdwaler

PostPosted: Mon Nov 29, 2004 1:13 pm    Post subject: Reply with quote

Hmmm... Eerlijk gezegd koop ik nooit dingen die ik niet mooi vind en krijg ik die ook niet, en als ik per ongeluk wel iets koop dat ik uiteindelijk niet mooi vind, krijgt mijn zusje het, met het excuus dat het "bij mij op school helemaal geweldig is"... Maar ik heb wel een aantal ontzettend lelijke sieraden die van mijn bedovergrootmoeder zijn geweest, zoals een extreem verschrikkelijke soort van barnstenen-maar-dan-toch-weer-net-niet achtige ketting die echt zó lelijk is dat hij ongeveer heel ver weg is. MAar ik gooi ze niet weg. Nee hoor. M'n oma was er zo trots op en vond ze zo geweldig, dat ik dat maar niet doe... Hehe... Straks komt ze uit de hemel naar beneden gehuppeld om me een dreun te geven. Nee dat wil niet, want ze was zo trillerig voor ze dood ging, dat zal denk ik niet meer gaan...

---

Kijk om je heen... wat is het eerste waar je blik op is gevallen?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger

PostPosted: Mon Nov 29, 2004 1:27 pm    Post subject: Reply with quote

O verrassing het is een boek! M`n kamertje staat er vol mee.
Dit exemplaat is bijzonder naar omdat het een boek is dat ik voor m`n studie lezen moet. Het gaat over ideologie=en in de twintigste eeuw en de goede heer schrijver doet er alles aan om lekker intellectueel bezig te zijn; onder andere het zelf uitvinden van nieuwe -ismen zoals Rousseauisme en Castroisme. Blech... maar ik heb ook heel veel wel leuke boeken hoor!

-----

Je meeste geliefde poster aan de muur is...?
Back to top
View user's profile Send private message
Leana Terived
Nachtdwaler

PostPosted: Mon Nov 29, 2004 1:35 pm    Post subject: Reply with quote

Wéér iets dat ik niet heb... Geen posters op de muur. Vorig jaar er allemaal afgehaald. Ik was het helemaal zat. Nu hangen er allemaal tekeningen en foto's die ik zelf heb gemaakt en schilderijen van mij en anderen enzo... De mooiste? Een zwart-wit foto van mijn tante toen ze nog jong was. Ze kijkt naar iets en op een of andere manier valt het licht van een bepaalde kant, waardoor ze werkelijk een ontzettend engelig gezichtje heeft...

---

Heb je nog (een) knuffel(s) en zoja welke? En zo nee, waarom niet?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ezra Frodikus
Duister als de Nacht

PostPosted: Mon Nov 29, 2004 1:56 pm    Post subject: Reply with quote

Ja, het is een 22-jarige roodharige man, maar dat is vast niet wat je bedoelt...maar ik knuffel er wel verreweg het meeste mee. Wink
Ik heb nog één viezig geworden wollen schaap, maar omdat mijn (inmiddels overleden) oma het voor me heeft gemaakt toen ik een baby was heeft het een ereplek.

-----

Is er een film die je slapeloze nachten heeft bezorgd en zo ja, om welke reden? Dat wil zeggen dat Care Bears: de movie ook mag, die kan op latere leeftijd behoorlijk eng zijn...
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid

PostPosted: Mon Nov 29, 2004 5:04 pm    Post subject: Reply with quote

Eigenlijk het merendeel van de horrofilms en thrillers die ik kijk, mijn vriend en ik zijn zulke angsthazen. Hoogte (of moet ik zeggen diepte?) punt van onze horroroverlevingstocht was toch wel de Ring. Daarna hebben we echt nog een half uur verschrikt (met zulke ogen Surprised ) naar een softerotische RTL5 film zitten kijken, maar zelfs die was angstaanjagend eng (ik zag al zo'n goed gevulde boezem het scherm uit komen... brrrr...). Midden in de nacht maakte mijn vriend me ook wakker met de mededeling dat hij naar de wc moest en niet alleen durfde. Dus wij hand in de hand naar de wc Smile (uiteraard zonder in de huiskamer te durven kijken). Echt waar, als ik de makers van die film nog eens tegenkom, dan doe ik ze wat. (Trouwens, de hierboven vermelde informatie is strikt geheim. Dit soort details uit mijn privéleven mogen nooit naar buiten komen. )

Wat wilde je vroeger worden en ben je dat geworden? (of nog steeds van plan om dat te worden)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Leona
Nachtdwaler

PostPosted: Tue Nov 30, 2004 6:28 pm    Post subject: Reply with quote

Vroeger... ehm.. Wat noem je vroeger.

Toen ik zes was wilde ik boerin worden. De hele dag leven van en met de natuur en meer heb je niet nodig. Ondanks schaterlachende klasgenootjes bleef ik nog jarenlang koppig bij mijn standpunt. Inmiddels ben ik er een beetje overheen gegroeid, hoewel ik de romantiek blijf begrijpen.

Toen werd ik tien en wilde schrijfster worden. Ik maakte altijd al elk wakend uur verhalen en sommige van verhalen die ik nu in m'n hoofd speel linken terug naar de allereerste. Ik leed gelukkig aan slapeloosheid en vermaakte mezelf een jaar lang door elke nacht een uur lang aan de maan een lang verhaal te vertellen. Nooit opgeschreven, helaas, maar was wel een heel goed kinderboek. Het idee blijft in mijn achterhoofd hangen, maar ik mis het zelfvertrouwen om mijn doorzettingsvermogen mee aan te zwengelen. Ach, wie weet.

Op mijn zeventiende ging ik biologie studeren en vanaf toen wilde ik Wetenschapper worden. Waarin maakte niet zoveel uit als het maar met dieren en planten was. Op mijn tweeentwintigste wilde ik AIO worden en dan het liefst in de ecologie. Da's helaas niet gelukt.

Nu ben ik vogelecoloog zonder baan die probeert zich een onderzoek op te zetten naar de evolutie van menselijke sociale angst.

Toch wil ik nog steeds van ecologie mijn beroep maken en werken met vogels en planten. Maandenlang verwijnen in een regenwoud of gewoon de stadsparken in Utrecht. Ik blijf volhouden.

-------------------------------------------------

Een goede manier om iemand te beoordelen is te kijken wat voor vrienden hij/zij heeft: eens / oneens ?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Galliminus
Leeuwenhart

PostPosted: Tue Nov 30, 2004 11:08 pm    Post subject: Reply with quote

Wat is dit? Een strikvraag of een paradox? Razz

Hoe kan je iemand beoordelen op de personen waarmee diegene rondhangt? Ik heb in mijn leven al redelijk wat 'foute' kenissen gehad.. Ik wist dat zij zich bezig hielden met lichte criminele zaken als diefstal en inbraken maar dat heeft me er nooit van weerhouden om met hen om te gaan.. Het waren top gozers die voor me klaar stonden,... ik heb ze dan ook über duidelijk gemaakt dat ik nooit iets wilde weten van hun zaakjes en er al helemaal niet mee in aanraking wilde komen...
Gelukkig zijn we nu vele jaren verder en zijn de meesten van dat stel waar ik mee rond hing op het rechte pad gekomen,... ik ga dan wel niet meer met hun om maar als we elkaar tegenkomen tijdens stappen of dergelijken zijn we even goede vrienden.

Volgens een bepaalde ingeving van je stelling zou dit mij dus een slecht mens maken....

Ik kan dus vol overgave zeggen dat ik het totaal oneens ben met je stelling.. Ik ben de goedheid zelve. Wink

Als je één TV programma zou mogen verbieden,.. welke zou dat zijn en vooral waarom?
Leona
Nachtdwaler

PostPosted: Wed Dec 01, 2004 10:51 am    Post subject: Reply with quote

Klopt. Ik heb ook vrienden die niet helemaal binnen de grenzen van de wet blijven en mijn oudste vriend heeft een jaar gezeten. Een gouden kerel waar je op kan bouwen en waar ik nog steeds zielsveel van hou.

Dat bedoelde ik ook niet met de 'strikvraag' ik stond er niet bij stil dat je het ook zo kon interpreteren. Het ging mij erop hoe zij met hun vrienden omgaan, wat het voor personen zijn en wat ze voor elkaar over hebben.

Inspiratie voor de vraag kwam van een feestje afgelopen week van een van mijn beste vrienden. Hij doet regelmatig nog erge stomme dingen waarmee hij onschuldige omstanders een beetje kwetst. Ik ken hem als een hele goeie vent en was nogal teleurgesteld in de stunts die hij vorige maand op mijn eigen feest uithaalde. Had ik me in hem vergist?

We zijn al bijna tien jaar vrienden, maar hij woont in een andere stad en heeft een netwerk van mensen die ik helemaal niet ken. Afgelopen vrijdag ontmoette ik ze voor het eerst en was positief verrast. In de mensen zelf, allemaal hele leuk lui, maar vooral ook hoe veel ze om hem geven en hoe makkelijk zij (net als ik) over zijn moeilijke kanten heen stappen en hem er zelfs hartelijk mee kunnen plagen. Ik zag hoe hij een nogal aangeschoten vriendin vol zorg naar huis bracht en prompt boden andere vrienden aan mij naar huis te rijden zodat ik geen taxi hoefde betalen.

Ik helemaal blij naar huis. Ik zie hem zelden in interactie met andere mensen en nu kon ik die kant van hem op afstand bekijken. Hoe mensen hun vrienden behandelen, is hoe zij jou waarschijnlijk ook behandelen.

Nou ja, dat bedoelde ik dus.

TV programma verbieden? Van mij mogen ze sensatie-nieuwsprogramma's als Nova voorgoed verwijderen. Ze presenteren vaak alleen de feiten die interessant klinken, doen dat in een interassante volgorde en laten relativerende informatie weg.
Dat heb ik onder andere gemerkt toen Nova een reportage maakte over mijn oude middelbare school. Nova filmde, praatte met een stuk of vijftig leerlingen en gebruikte toen alleen het interview van die ene persoon die zei wat ze wilde horen, wiens mening en voorstelling van zaken sterk afweek van wat er werkelijk speelde. Maar ja, het verhaal klonk een stuk leuker zo... Grumpf...
Wij, het onschuldig publiek, heeft meestal niet de expertise om het waarheidsgehalte te toetsen van het totaalbeeld dat zo'n programma schept en de menselijke geest werkt toch meestal volgens het zien-is-geloven principe.

Ik vind te TV vraag erg interessant en geef 'm (als dat mag) even door.

----------------------------------------------------
Quote:
Als je één TV programma zou mogen verbieden,.. welke zou dat zijn en vooral waarom?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Gashyr
Nachtdwaler

PostPosted: Wed Dec 01, 2004 8:59 pm    Post subject: Reply with quote

keuzes, keuzes... doe maar temptation island.. dat vind ik toch wel de meest walgelijke combinatie van het big brother concept en een random dating programma... je raad het al, ik heb aan allebei een gruwelijke hekel (overigens ook aan andere media hypes zoals Idols, en plastische chirurgische programma's zoals "make me beautifull" en "de verbouwing". En aan oppervlakkige soaps, meestal van nederlandse makelij, en aan totaal achterlijke kinderprogramma's op dagen dat je niets te doen hebt dan TV-kijken, een aan homeshopping programma's en TV spelletjes. Eigenlijk ook aan het nieuws, wat steeds sensatiezuchtiger wordt en ontzettend loze interviewvragen bedenkt de laatste jaren, en aan nederlandse educatieve programma's want die zijn saai. En nu staat er wel weer genoeg tussen de haakjes.)

Het ergste vind ik dus dating programma's en het big brother concept. Dating programma's vind ik wel zo verachtelijk.. mensen gooien hun liefdesleven te grabbel enzo..

-----------------

Wat was je allereerste RPG ervaring?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Ezra Frodikus
Duister als de Nacht

PostPosted: Wed Dec 01, 2004 10:08 pm    Post subject: Reply with quote

Star Wars Tabletop een jaar of 5 geleden. Nog een tijdje een bountyhunter gespeeld, was wel erg leuk.

----

Favoriete uitgaansgelegenheid?
Jackal
Verloren en Vergeten

PostPosted: Wed Dec 01, 2004 10:27 pm    Post subject: Reply with quote

Zal ik dan ook maar eens meedoen? Wink
Hmm favoriete uitgaansgelegenheid...'vroeger' (voor mij niet zo gek lang geleden, vandaar dat ik het erover begin) toen ik nog bij mijn ouders woonde was er een danscafé genaamd de Mac, was echt top. Nog gebaseerd op het vroegere alto-gevoel, nou ja iig heel erg sociaal, lekkere rock muziek Smile Maar ja, alto's raken uit, dus die tent is dicht (wegens verbouwing..schijnt in december weer open te gaan, maar dat heb ik dus al eerder gehoord).
En nu ik in Deventer woon, heb ik een zelfde soort tent gevonden Idea genaamd de Elegast (welbekend in Deventer) iets minder sociaal naar mijn smaak, maar misschien komt dat omdat ik in Deventer (nog) niet het 'ons ken ons'-gevoel heb.
Does that answer de question? Wink

-------------------------------------------------------------------------------------

Wat doe je of wil je gaan doen voor werk, in een hokje (met pc) of 'iets sociaals'?
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 18, 19, 20  Next
Page 14 of 20

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum