Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Het Elkaar Beter Leren Kennen Spel
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Sun Feb 09, 2003 6:20 pm    Post subject: Re: faranyell Reply with quote

Ok hier gaat hij dan,

Lucer Vincero: de naam komt uit een Italiaans liedje het waren klanken die ik mooi vond, ik heb de betekenis nog niet opgezocht. (Voor diegene die het wil weten het liedje is Nessun Dorma van Manowar).

Art Linwell: Helaas van mijn traditie afgeweken en een Engelse naam gekozen. Art het Engelse woord voor kunst, eigenlijk omdat het karakter een beetje inelkaar geknutseld is en een soort kunstwerkje werd. Linwell, een naam die ik op de kaft van een LP van Jethro Tull tegen kwam.

Via Linwell: Ik zocht een toepasselijke naam voor een weesje dat op de straat werd gevonden, de latijnse naam voor weg is Via dus weer een voor de hand liggend iets.

Wat de rest van mijn karakters betreft, ze zijn (nog) niet in gebruik in Raga dus laat ik deze nog even open.

~ Ik ben onnavolgbaar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen. ~

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Sun Feb 09, 2003 9:44 pm    Post subject: Samara Jalaya Reply with quote

* Samara Jalaya is geen karakter in Raganorck, maar wel het eerste en oudste rollenspelkarakter van mijn hand dat de fantastische wereld bewandeld. "Samara" heb ik ooit bedacht door lukraak wat toetsen in te drukken, "Jalaya" betekent geloof ik ster in het... Indiaas? Samara Marlow en Jalaya Chandali waren twee karakters in Enna Rock, een film die ik vier jaar geleden heb gemaakt en de twee namen heb ik gecombineerd tot één.

* Ik ben een groot fan van Shakespeare en Ophelia komt recht uit Hamlet. Nadat ik één keer een hele mooie opvoering van het stuk heb gezien, is het karakter me blijven fascineren. Nachtstorm is willekeurig gekozen; ik hou van de nacht en heb een voorliefde voor stormen.

* Owen Zuchtwater. Als ik korte verhalen schrijf heb ik de neiging om vanuit een "ik" te schrijven die een jongen of man is. Voor die gelegenheden heb ik me de naam Owen (naast Olga) aangemeten (geïnspireerd trouwens door Bidden wij voor Owen Meany, een wonderschoon boek van John Irving). Zuchtwater is zomaar weer een combinatie van twee willekeurige zelfstandige naamwoorden.

* Echo Schaduwstaart. De naam Echo komt uit een verhaal dat ik ooit schreef over een broer-zusrelatie. De broer hield zo veel van zijn zus dat hij haar bleef schilderen, zelfs toen ze een relatie met een andere man kreeg. De zus hing al deze schilderijen op, wat uiteindelijk haar man tot waanzin dreef. Vanwege die "eindeloze echo van haar beeltenis" leek me Echo wel een grappige woordspeling :nerd Oh ja, en ik hou er van om zelfstandige naamwoorden als Naam te gebruiken (Lavendel Naiana, Mos Nachtstorm... )

* Danaë Rheanna. Mijn andere login komt van het gemeenste rollenspelkarakter dat ik ooit ontworpen en gespeeld heb, Danaë Rheanna (Mor'fleur). Ironisch genoeg is Danaë vernoemd naar mijn engelachtige buurmeisje Danai dat ik op het moment dat ik het verhaal begon te schrijven, in de tuin beneden me zag spelen. Rheanna is de naam van de eerste heks die ooit werd vervolgd en vermoord vanwege ketterij. Mor'fleur is een samentrekking van "mort" en "fleur", jaja, doodsbloem, heel stemmig. (Danya is trouwens een afgeleide van Danaë)

* Mathilde was een karakter dat ik een zelfgeschreven eenakter, Mathildes Minnaar, speelde omstreeks de tijd dat ik Raganorck oprichtte. Mathilde was een pittige, middelbare dame die haar minnaar om zeep hielp met Harry Mulisch' Ontdekking van de Hemel en dat leek me wel toepasselijk bij de vrouw van een waard :)

Ben ik nog iets of iemand vergeten? Ik zou het even niet meer weten :silly

~ Samara

Edited by: Samara Jalaya at: 2/9/03 10:53:27 pm
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Sun Feb 09, 2003 9:46 pm    Post subject: Om niet de draad kwijt te raken Reply with quote

... Galliminus, om het spel niet te laten vastlopen, moet je wel een nieuwe vraag verzinnen voor de volgende :gebit

~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 3:40 pm    Post subject: Re: Om niet de draad kwijt te raken Reply with quote

Nou,..ik wilde eigenlijk wachten totdat iedereen de verklaringen van zijn personage had gegeven voordat we verder zouden gaan...


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Seth
Nachtdwaler


Joined: 23 Sep 2002
Posts: 114

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 5:26 pm    Post subject: Re: Om niet de draad kwijt te raken Reply with quote

mwoehahaha, wat een vastberadenheid :D

aan de naam Seth zit helaas geen prachtige anekdote vast.
in een andere (stopgezette) rpg speelde ik een karakter met de naam Dion Luminus..ik wilde in deze rpg de naam Luminus handhaven en zocht naar een korte voornaam die bij de naam paste, om de een of andere reden wilde ik graag dat deze naam zou beginnen met mijn voorletter (mijn naam is Samuel)..vandaar

de naam Stormstilte (niet toevallig ook beginnend met de letter S) wordt verklaard in het karakterprofiel...dit karakter is begonnen met de herinnering aan een oud-favoriet karakter uit de tijd dat ik veel comics las... Joseph uit de X-Mannen, een jonge kerel met spierwit lang haar...deze opvallende verschijning wilde ik binnen de stadsmuren introduceren, de invulling van het karakter begon daarna pas

...ben benieuwd wanneer Galli tevreden is met het aantal mensen dat heeft gereageerd op zijn vraag!

Back to top
View user's profile Send private message
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 8:26 pm    Post subject: Re: Om niet de draad kwijt te raken Reply with quote

Gashyr: deze naam betekent eeuwige vlam, of eeuwig vuur, wat jij wil. De naam komt uit een taal die ik zelf aan het schrijven ben, hoewel vanwege logica en gemak veel is afgeleid van andere talen. Velen van jullie zullen wel weten dat "gâsh" orks is voor vuur in de Tolkiniaanse orktaal. Yre komt ook uit een of andere taal maar ik weet zo niet meer welke. misschien ga ik die naam ooit nog uitleggen in een verhaal, misschien ook niet.

Horan Zilverboog: niet veel bijzonders, vond het wel centaurig klinken :D

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 10:01 pm    Post subject: Namen... Reply with quote

Ut Wyfke: Het Wijfje, een eenvoudige naam voor een vrouw die zich met liefde inzette voor het welzijn van de mensen. Afgeleid van Witte Wyven.

Stradus: licht Latijnse nonsens, voor de alchemist-vampier, die 's nachts ontnam wat Ut overdag gaf.

In Den Ckeetel: afgeleid van Ketel 1 (jenever) waarop het etiket een typische stookketel staat. Fout oud-Nederlands voor de naam van het winkeltje waar Ut en Stradus verbleven. In een ketel wordt alles gemengd, ik vond het een mooi symbool van het evenwicht tussen de donkere en de lichte zijde van Stradus en Ut en het 'mengen' voor de kracht die Insonum deed ontstaan.

NPC: Insonum: het samentrekken van Insomnia (slaapstoornis, slapeloosheid, dag en nacht bij elkaar gevoegd) en Insane, voor de demoon die ontstond uit de levenskracht van Stradus, Ut en 12 andere Witte Wyven.

De hond met vele namen: je mag 'm Fido noemen, Pluto, Brutus, wat je wilt :smokin

NPC: Theemuts: de kater van de gitaarleraar van mijn broertje, hij heette niet zo, maar er is niets karikaturaals aan die naam...hij was enorm, extreem omvangrijk en verbazingwekkend snel als er iets naar zijn gading te vinden was. Helaas heeft het overgewicht hem uiteindelijk wel gekost...

Arnmack: Arn de naam van een stripfiguur die veel bloed vergoot, volken herenigde om wraak te nemen op de moordenaars van zijn volk, Mack afgeleid van Mac, gebaseerd op de Schotse Clans.

Torgal en Rasham: als Galliminus die wil toelichten ben ik hem dankbaar...ik heb ze een beetje ingepikt... :evil

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Feb 11, 2003 12:15 am    Post subject: Re: Namen... Reply with quote

Lupijn:
Tsja... moet ik dit uitleggen..? Ik denk dat je dit wel kan raden als je de posts leest. ;)

Aelric Brekanthor:
De achternaam zelf verzonnen, de voornaam schijnt een oude Engelse naam te zijn (of het Keltisch, Saksisch of van de Noormannen komt, weet ik niet ..) en heb ik ooit gehoord in een film.

Iris de Muralt:
Een bestaande achternaam van een Nederlands geslacht van adel, residerende aan het Como-meer in Italie (jaja, lang leve internet, echt alles is te vinden..!). Het klinkt onnederlands, en toch weer bekend... Over de voornaam heb ik een tijdje nagedacht, en vond Iris uiteindelijk de mooiste.

-=Lupijn=-

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Wed Feb 12, 2003 8:38 pm    Post subject: Re: Namen... Reply with quote

sorry, maar ik begrijp de naam Lupijn niet, ik zal wel dom zijn :P

~ met z'n blauwe badeendje

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Seth
Nachtdwaler


Joined: 23 Sep 2002
Posts: 114

PostPosted: Wed Feb 12, 2003 10:18 pm    Post subject: Re: Namen... Reply with quote

heb je daar geen neus voor?

Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Wed Feb 12, 2003 11:34 pm    Post subject: Re: Namen... Reply with quote

LoL....zoek in een dieren encyclopedie maar eens het woord op wat het dichtste bij Lupijn komt.... Ik zal je op weg helpen > Lupine/Lupinus...:D

(Ik zat eigenlijk al lang te hopen dat Manon en Lupijn in aanraking zouden komen met elkaar.........maar die kans zie ik op het moment zeer klein)


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Thu Feb 13, 2003 12:05 am    Post subject: Re: Namen... Reply with quote

'Lupine' opzoeken in een woordenboek Engels/Nederlands kan ook...

(En Galliminus, dat ze elkaar ontmoeten is natuurlijk nog steeds mogelijk, al heb je gelijk dat het misschien nog even kan duren... maar wie weet? Misschien lopen ze elkaar wel tegen het lijf..!)

-=Lupijn=-

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Thu Feb 13, 2003 12:16 am    Post subject: Re: Namen... Reply with quote

De draad ontspoord een beetje nu.......

daarom:

Wie gaat de volgende mooie vraag stellen?


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Thu Feb 13, 2003 7:48 am    Post subject: Namen... Reply with quote

Jij!

~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Seth
Nachtdwaler


Joined: 23 Sep 2002
Posts: 114

PostPosted: Thu Feb 13, 2003 7:51 am    Post subject: Re: Namen... Reply with quote

da's een makkelijke vraag zeg! ik natuurlijk ;)

ok.......stel je voor, je bent zelf een karakter in Raganorck (dus precies zoals je bent, loop je rond in deze wereld) en je mag je ideale reisgenoot uitkiezen.....welke eigenschappen zou deze dan hebben?

(denk dan vooral aan hoe dit fictieve personage je zou aanvullen, zo komen we dan stiekem meer over jou te weten!)

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 18, 19, 20  Next
Page 2 of 20

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group