Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Raganorck op drift
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Sat Dec 28, 2002 2:26 pm    Post subject: Raganorck op drift Reply with quote

Er is hier en daar al gesproken over Raganorck dimensie als een dimensie op drift. Ik ben hard aan het werken aan een IC verklaring hiervoor zie de Tien Torens, de school der Magisters; de Tien Torens, de bovenkamer en nu ook De Tien Torens; herberg den Groene Acker en dan voornamelijk Valentijns laatste post. Laat me weten of Raganorck idd een zwervende dimensie dient te worden of dat de situatie beter ongewijzigd kan blijven. De rector is bezig met de laatste ankerketting, maar zou eventueel nog door Valentijn gestopt kunnen worden.
Overigens als ik iets schrijf wat tegen de regels van Raganorck indruist of wat opgevat kan worden als powerplay laat me dat dan weten. Ik ben altijd bereidt post te verwijderen of aan te passen... Ik besef namelijk dat de acties van de rector vrij ver gaan. Mijn bedoeling is echter geen machtsmisbruik, maar een IC verklaring geven voor een ooc oplossing van problemen met dimensie reizende supermensen. Dimensie reizen wordt op deze manier practisch onmogelijk, alleen nog mogelijk per toeval; als de boot Raganorck dicht langs of in botsing komt met andere boten. Erm klinkt wel erg vaag zo...

Back to top
View user's profile Send private message
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Sat Dec 28, 2002 2:55 pm    Post subject: Re: Raganorck op drift Reply with quote

Ik vind het wel leuk eigenlijk :)
maar beslaat de dimensie die los word gemaakt alleen Raganorck en omliggende wouden, of ook andere landen waar somige karakters vandaan komen? als dat niet het geval is zouden karakters nooit meer terug kunnen naar hun eigen land, en in dat geval zou het ook op zijn plaats zijn om de bevolking IC te laten weten dat ze Raganorck maar ebter niet kunnen verlaten, wie weet wat er gebeurt als je als Jan Jansen zomaar een dimensie uitwandelt.

~ met z'n blauwe badeendje

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Sat Dec 28, 2002 3:16 pm    Post subject: Op Drift Reply with quote

Ik vind het een uitstekend idee Uriel...

En ook om op Gashyrs vraag in te gaan: ik stel me zo voor dat andere plekken of toegangen daartoe ergens op de ondefinieerbare randen van Raganorck liggen, dat Raganorck geen planeet is maar een rafel van enorme afmetingen met even onvaste grenzen als de krachten die de stad iedere keer weer van indeling doen veranderen.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Sat Dec 28, 2002 3:22 pm    Post subject: Re: Op Drift Reply with quote

Hmmm ik denk dat we wat dat betreft het best kunnen inspelen op de angst van de stadbewoners voor de Wilde Wouden en de wildernis. Voor Middeleeuwse en Vroegmoderne geesten had de ongeremde wildheid van het woud iets heel beangstigends. Het risico te verdwalen in de Wilde Wouden is enorm groot. Idd wie weet wat er gebeurt als Jan Janssen aan de wandel gaat... dat voegt weer iets toe aan het gevaar van de Wilde Wouden en de mysieke sfeer die er hangt. Dan kap ik binnenkort, als ik weer inspiratie heb, de laatste ankerkabel. :-)

Back to top
View user's profile Send private message
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Sat Dec 28, 2002 3:52 pm    Post subject: Re: Op Drift Reply with quote

dus als ik het goed begrijp kan men straks Raganorck niet meer verlaten? zo dood je wel mogelijkheden voor plotwendingen...

~ met z'n blauwe badeendje

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Art Linwell
Verloren en Vergeten


Joined: 24 Dec 2002
Posts: 35
Location: Emmen

PostPosted: Sat Dec 28, 2002 3:53 pm    Post subject: Op drift Reply with quote

Het op drift zijn van Raganorck biedt ook nieuwe spellijnen, een karakter kan namelijk besluiten dat hij genoeg van Raga heeft en het wil verlaten, wat er hierna gebeurt zal waarschijnlijk voor allen een misterie zijn, maar het sluit wel aan dat Raga, zoveel aangrenzende landen en gebieden heeft/had.
Dit is ook de reden waarom mijn karakter zich bezig houdt met de wereldkunde.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Seth
Nachtdwaler


Joined: 23 Sep 2002
Posts: 114

PostPosted: Sat Dec 28, 2002 6:01 pm    Post subject: Re: Op drift Reply with quote

ben erg benieuwd hoe mijn karakter, die voor zijn idee, tijdelijk naar Raga is gekomen, zal reageren op een loskoppeling van omliggende landen...zullen alle inwoners het beseffen of is daar iets anders voor bedacht?

Back to top
View user's profile Send private message
Anoniem
Dromenvanger


Joined: 08 Feb 2002
Posts: 501

PostPosted: Sat Dec 28, 2002 7:21 pm    Post subject: Re: Op drift Reply with quote

Hmmm,als raganorck misschien 7000 (?) keer kleiner is dan de wilde wouden...hoe groot is dan de "flint" die met 1 enkele kabel vasthangt?Als die dan nog eens vele keren groter is dan geloof ik niet dat er veel mensen last van zullen hebben aangezien hun eigen landen er waarschijnlijk kunnen opliggen...

Back to top
View user's profile Send private message
Art Linwell
Verloren en Vergeten


Joined: 24 Dec 2002
Posts: 35
Location: Emmen

PostPosted: Sat Dec 28, 2002 9:05 pm    Post subject: Re: Op drift Reply with quote

Dan zou je als nog een vaste configuratie van landen hebben en die discussie is juist gevoerd, en hieruit is gebleken dat vele spelers liever het vrije Raga willen.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Sun Dec 29, 2002 3:13 pm    Post subject: Re: Op drift Reply with quote

Her verlaten van Raganorck is nog steeds mogelijk dus die plotwendingen blijven. Het is alleen niet zo duidelijk waar je daarna terecht komt. Ik denk niet dat er voor de bewoners van Raganorck wezenlijks iets veranderd. De Wilde Wouden worden dan het schemergebied dat grenst aan onbekende landen en dat is eigenlijk altijd al zo geweest, toch?

Hmm nog even over nadenken, vooralsnog zal ik die laatste kabel nog maar niet kappen. :-)

Back to top
View user's profile Send private message
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Dec 29, 2002 5:09 pm    Post subject: Re: Op drift Reply with quote

Hoe vatten we 'andere dimensie' op?

Voor mij betekent het zoiets als een 'alternatieve realiteit' die grenst aan die van Raganorck.

Dit zou betekenen dat de stad Raganorck, het mysterieuze schemergebied 'het wilde woud', en de 'onbekende landen' gewoon blijven zoals ze zijn als de laatste 'kabel' die Raganorck, of liever gezegd 'deze wereld', op haar plaats houdt tussen de andere 'dimensies' (realiteiten) wordt gekapt. (oef, lange zin...). Raganorck, en de wereld waar in ze zich bevindt, is zelf ook een 'realiteit' (dimensie).

Van zo'n andere dimensie, die grenst aan Raganorck, zou je niets moeten merken, tenzij iemand een poort opent tussen de dimensies. Dan is het mogelijk dat er iemand door zo'n poort komt vanuit een 'dimensie' die op ongeveer dezelfde plek als Raganorck ligt. Verschillende dimensies kunnen dus op min of meer dezelfde 'plek' liggen, maar zonder elkaar ooit te raken.

Als de 'dimensie van Raganorck' op drift zou raken, dan zou haar positie ten opzichte van andere dimensies verschuiven. Dimensies die grenzen aan die van Raganorck, of die er, zonder dat we het merken, dwars doorheen lopen, zouden dan blijven liggen en het resultaat is dat het openen van een poort tussen de 'dimensie van Raganorck' en een andere dimensie niet meer mogelijk is.

Het op drift raken van 'de dimensie van Raganorck' hoeft niet te betekenen dat het reizen tussen dimensies onmogelijk wordt. Echter, aangezien de positie van 'de dimensie van Raganorck' steeds verschuift ten opzichte van de dimensies eromheen, wordt het reizen tussen dimensies een hachelijke zaak. Het zou je kunnen gebeuren dat je nooit meer terugkan naar je eigen dimensie, of dat de poort waar je doorheen stapt naar een andere dimensie uiteen gescheurd wordt op het moment dat je erdoor stapt, omdat 'de dimensie van Raganorck' aan de andere dimensie voorbij is.
Wat ook zal gebeuren, is dat 'de dimensie van Raganorck' langs nieuwe dimensies komt, of er dwars doorheen (zonder dat we het merken).

Goed, dit ongelooflijk droge verhaaltje hierboven, is wat 'dimensies' voor mij betekenen en wat er zou gaan gebeuren als 'de dimensie van Raganorck' op drift zou slaan.
Dit is echter mijn persoonlijke mening en mijn vraag is dan ook aan Uriel; klopt dit zo'n beetje met wat je in gedachten had..?

-=Lupijn=-

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Sun Dec 29, 2002 11:44 pm    Post subject: Re: Op drift Reply with quote

Ik weet niet of iemand hier "Waren de Goden Kosmonauten?" van Erich von Däniken heeft gelezen,....maar die schrijft dat het gehele universum en de ruimte daarbinnen en buiten bestaat uit vele soorten "glazen bollen/zeepbellen" waarin zich de werkelijkheid van die realiteit bevind. Zou het niet kunnen dat die zeepbel/glazen bol die de wereld van Raganorck omvat permanent is afgesloten van de rest van het universum?

Dit is mijn beste conclussie na het lezen van dit alles...
Ik zal vandeweek de exacte theorie van Meneer von Däniken eens opzoeken omtrent de vershillende dimensies...


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Tue Dec 31, 2002 12:48 pm    Post subject: Re: Op drift Reply with quote

Ik stel mij voor dat reizigers wel (per ongeluk) in Raganorck kunnen komen, maar er niet uit kunnen door dezelfde betovering die op de stad ligt. De "ingangen" van Raganorck kunnen dan in verschillende dimensies liggen.
De dimensies stel ik mij voor als een afwijking van onze eigen tijdlijn. Bijvoorbeeld de dinosaurusen leven nog wel in een andere dimensie, maar niet in deze.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Fri Jan 03, 2003 5:01 pm    Post subject: Re: Op drift Reply with quote

Wel een probleem voor de bevolkinstoename. Als er wel volk van andere landen bij kan komen maar niet vertrekken.
Hoe zit het dan met de handel. In dit geval zal die dan niet bestaan. Aangezien er geen handel is met andere omliggende contreien, waar haalt Raganorck dan zijn rijkdom vandaan?

Stel Raganorck is een arme staat, wie zou er dan nog heen willen komen? Onvrijwillig wel te verstaan.
Misschien een soort van gevangenenkolonie waarbij iedereen zijn eigen geheimen met zich meedraagt (zoiets als Australië vroeger)

Ik denk dat er teveel moeilijkheden kunnen ontstaan en ik zou daarom opteren om Raganorck niet totaal af te sluiten, maar wel zeggen dat er enkel doorgangen bestaan bij bepaalde maanstanden. Dit houdt dan weer in dat alle handelskaravaans die bepaalde dagen kunnen vertrekken wat dan weer geboefte aantrekt om ze te overvallen.

Back to top
View user's profile Send private message
Art Linwell
Verloren en Vergeten


Joined: 24 Dec 2002
Posts: 35
Location: Emmen

PostPosted: Sun Jan 05, 2003 8:26 pm    Post subject: Re: Op drift Reply with quote

Ik vind dat het al eens in de zoveel jaar moet zijn dat de openingen naar Raganorck open zijn anders wordt het te gemakkelijk om heen en weer te reizen tussen de andere werelden en Raganorck.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group