View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Art Linwell Verloren en Vergeten
|
Posted: Sat Dec 28, 2002 9:14 pm Post subject: Raga is leuk door de speciale regels. |
|
|
Raga wordt juist interresant door de andere regels het is een van de dingen die mij aantrok toen ik een nieuwe RPG zocht. Nu wordt vertelt dat Raga mogelijk niet aan de standaard regels voldoet, dat maakt mij niks uit. Ook is deze discussie al een keer eerder gevoerd en het heeft geen zin om hem nog door te zetten. De regels worden niet aangepast(neem ik aan) en ook al is Raga geen RPG het blijft wel bestaan. |
|
Back to top |
|
|
Gashyr Nachtdwaler
|
|
Back to top |
|
|
Galliminus Leeuwenhart
|
Posted: Sun Dec 29, 2002 10:22 am Post subject: Re: Raga is leuk door de speciale regels. |
|
|
In zekere zin is er ook een basis,..een basis die je vrijheid geeft om alles te doen behalve god-modding en andere versies van Power-Gamen. De arrogantie om hier rond te gooien met "Jij lag nog in de wieg toen ik RPG's al speelde" vind ik blijken van een mateloos gebrek aan respect. Ik speel sinds 1988 Oog des Meesters,...ik speel al lang genoeg om te kunnen zeggen dat Raganorck zeker wel regels heeft,..regels waarmee wij het allen eens zijn....want dat is de voorwaarde: wij maken allen samen dit spel tot wat het is vandaag de dag... Als er een iemand tussen zit die hamert op alles vastzetten tot in het detail dan vergeet diegene de Gouden Regel van het RPG'en: De regels zijn er voor je gemak,.als iets je niet bevalt verander je het zolang er maar ballans blijft,..uiteindelijk gaat het erom dat eeniedere speler het naar zijn of haar zin heeft.
Hier lopen mensen die alles toch wel reëel willen houden binnen de perken van hun persoonlijke fantasie-wereld. Toch duiken er mensen op die de extreme neiging hebben om het meest machtige personage neer te zetten,....dit deed ik toen ik net een paar jaar bezig was met rollenspel... Het teken van een onvolwassen en lichtelijk onervaren RPG'er. Een ervaren RPG'er is niet iemand die de regels van binnen en buiten kent maar iemand die zich 100% op zijn personage gooit en die zo reëel en uitgeballanceerd op die wereld wil spelen...
my 2 cents.. Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck
|
|
Back to top |
|
|
Lupijn Dromenvanger
|
|
Back to top |
|
|
Uriel Dromenvanger
|
Posted: Sun Dec 29, 2002 3:27 pm Post subject: Re: Raga is leuk door de speciale regels. |
|
|
Ik word zo moe van alleen al het lezen van deze discussie. Als je Raganorck wil spelen, pas je dan aan en heb respect voor anderen en hun personages, Bevalt Raganorck je niet, wat doe je dan hier? Sorry hoor, maar wat mij betreft is het slikken of stikken van de Raganorck regels. Wat die zijn is ondertussen al voldoende duidelijk gemaakt. |
|
Back to top |
|
|
|