Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Clementius Bodenaar
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jaap Stoel
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 163
Location: Zwolle

PostPosted: Thu Apr 28, 2005 8:09 pm    Post subject: Clementius Bodenaar Reply with quote

Emailadres: jaap.stoel@gmail.com
Karakters Naam: Clementius Bodenaar
Geslacht: Mannelijk
Ras: Mens, blank
Leeftijd: 35
Beroep: Ingineur
Uiterlijk:
Het uiterlijk van Clementius veranderd vaak en drastisch. Wanneer hij zich in het publiek toont ziet hij er goed verzorgd uit. Dan draagt hij een een zwarte ribfluwelen jas, een wit overhemd versierd met franje en een broek in gebroken wit. Hij heeft al zijn hoofdhaar afgeschoren nadat hij het meeste verloren heeft tijdens zijn wat meer gewaagde experimenten. In zijn laboratorium toen hij dat nog had droeg hij zware kleding, schorten en handschoenen bedekt met metaal om hem te beschermen van zijn materialen.
Karakter/persoonlijkheid:
Clementius is zeker een plezant heerschap om bij te zijn en helemaal wanneer de wijn in de man is. Hij kan uren praten over zijn vindingen en legt graag aan iedereen uit welk werk hij doet en welke voordelen het voor iedereen kan hebben. Maar deze loslippigheid kan hem best opbreken zoals dit al eerder is gebeurt.
Verleden:
Zijn ouders zijn niet dood, integendeel zij hebben al vanaf jonge leeftijd zijn opleiding gesponsord. Al vanaf jonge leeftijd heeft hij genoten van een uitgebreide opleiding in klassieke talen, religie, handelsleer en natuurkunde. Met dat kapitaal is Clementius begonnen met zijn onderzoek naar het bewerken van ijzer en het onderzoeken van nieuwe chemische verbindingen. Hij bleek en redelijk genie in zijn vak en dankzij een nieuw ontwerp voor een ertsoven kon Clementius een groot genoeg fortuin verzamelen om te beginnen met de "echte wetenschap" zoals hij dat noemt.
Hij had tijdens zijn opleiding een Tungustaans stuk gevonden dat over een verloren Chicxulub-aans wapen ging wat vrij vertaald het vuur van Tunguska heette en hij spendeerde lange jaren aan het onderzoek naar de formule voor dit wondermiddel wat hele vloten had laten zinken, mits hij zijn leraar grieks kon geloven.
De vernietigende kracht van het vuur van Tunguska was niet in zijn geheel overdreven en daar zit ook de reden van het haastige vertrek van Clementius uit Araxie aan vast. Tijdens het verhitten van het mengsel barstte de tank waar het in zat en ik een grote hoeveelheid van het brandbare goedje het riool ingelopen wat voor een nogal grote brandhaard zorgde.
Clementius besloot niet af te wachten wat het resultaat zou zijn maar is onmiddelijk vertrokken naar de beste plek om jezelf kwijt te raken, Raganorck.

Andere kenmerken/opmerkingen:
Op dit moment nog niet.


Last edited by Jaap Stoel on Mon May 09, 2005 9:29 am; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Fri Apr 29, 2005 7:55 am    Post subject: Reply with quote

Hoewel het opzich een leuk karakter is weet ik niet of het handig is om nog een huurmoordenaar te maken... Ik denk dat ik binnenkort maar eens aan een volkstelling begin om vast te stellen hoeveel huurmoordenaars we daadwerkelijk in Raganorck hebben.

Tenzij je een hele goede reden hebt om een huurmoordenaar te spelen zou ik je willen verzoeken om te kijken of je karakter een ander beroep zou kunnen hebben. Het zwarte-kleding-(in dit geval niet)ouderloze-huurmoordenaar concept is al te veel uitgemolken naar mijn mening. En ik vermoed dat je heeeel weinig werk zult hebben in Raganorck. Organisaties zoals de Grauwen vertrouwen op hun eigen leden en individuelen die mensen dood willen hebben zijn er niet of nauwelijks.
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Jaap Stoel
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 163
Location: Zwolle

PostPosted: Fri Apr 29, 2005 11:57 am    Post subject: Reply with quote

Das wel waar ja, Hoeveel mensen houden zich in Raganorck al bezig met het paranomale?
_________________
Holy Wood dreams...
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Calliope
Nachtdwaler


Joined: 17 Feb 2005
Posts: 149
Location: Raganorck

PostPosted: Fri Apr 29, 2005 12:31 pm    Post subject: Reply with quote

Tja...dat ligt eraan wat je paranormaal vindt. Zijn vampieren paranormaal? Magiërs?

In ieder geval zijn de handopleggingen van Emily en het zien van geesten van Noë onder dat kopje te scharen, denk ik. Dat nog los van de mensen met rare dromen overal...
_________________
Oh Muze bezing mij het verhaal van de stad...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jaap Stoel
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 163
Location: Zwolle

PostPosted: Sat May 07, 2005 1:12 pm    Post subject: Reply with quote

Okee ik gooi het even over een hele andere boeg.
_________________
Holy Wood dreams...
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Sat May 07, 2005 1:54 pm    Post subject: Reply with quote

Kijk, dit lijkt er meer op! Ik vind dit een heel leuk personage, om eerlijk te zijn. Mijn complimenten ^^
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Calliope
Nachtdwaler


Joined: 17 Feb 2005
Posts: 149
Location: Raganorck

PostPosted: Sat May 07, 2005 8:34 pm    Post subject: Reply with quote

Ik vind dit een heel goede karakteropzet, volgens mij hadden we ook nog geen ingenieur, of anders geen actieve. Let wel even op aanduidingen als 'Grieks'of 'Byzantijns', hier is het niet zo'n probleem maar straks in de posts is het wat lastiger. Kijk anders of je een leuke nieuwe naam kan verzinnen voor Grieks Vuur, we weten allemaal wat het is dus wees creatief. En nog bedankt dat je een gek die met Grieks Vuur experimenteert onze oh zo overbevolkte stad inbrengt, jij snoodaard. Wink
_________________
Oh Muze bezing mij het verhaal van de stad...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jaap Stoel
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 163
Location: Zwolle

PostPosted: Sat May 07, 2005 11:14 pm    Post subject: Reply with quote

Ik zal eens over wat andere namen nadenken. 't zal even duren want ik ben niet goed in namen bedenken. Maar ja.
_________________
Holy Wood dreams...
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Jaap Stoel
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 163
Location: Zwolle

PostPosted: Sat May 07, 2005 11:31 pm    Post subject: Reply with quote

geheel in mijn eigen stijl heb ik een leuke naam voor het grieks vuur gejat

"Het vuur van Tunguska."

dat heeft een mooie ondertoon van vernietiging.
_________________
Holy Wood dreams...
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Sun May 08, 2005 11:22 am    Post subject: Reply with quote

Alsof er nog niet genoeg branden zijn in Raganorck Shocked . Hehe, dit kan interessante dingen opleveren. Gooi er nog wat van de plaatselijke alchemie door en de halve stad staat in lichterlaaie... Razz Ik ben in iedergeval blij dat hij geen huurmoordenaar is, variatie maakt Raga juist zo interessant.
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Jaap Stoel
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 163
Location: Zwolle

PostPosted: Sun May 08, 2005 11:49 am    Post subject: Reply with quote

Nog even en we kunnen Raganorck gewoon Ankh-Morpork gaan noemen.

Laat me nog even weten wat nog leuk is om er aan toe te voegen.
_________________
Holy Wood dreams...
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Reynaardt La Coste
Verloren en Vergeten


Joined: 18 Oct 2004
Posts: 39

PostPosted: Sun May 08, 2005 2:27 pm    Post subject: Reply with quote

Ik neem aan dat er een arrestatie bevel is uitgegaan en dat de omringende landen op de hoogte zijn van een staatsgevaarlijk individu dat speelt met vuur?

Dan zou het wellicht verstandig zijn om in de vele loslippige conversaties niet al te nadrukkelijk te verwijzen naar de gebeurtenissen in Araxie en wellicht ook om een valse naam aan te nemen. Je loslippigheid kan voor leuk spel zorgen in verband met dit stukje verleden. Wees niet verbaasd als er mensen in Raga blijken te zijn die bereisd zijn en wellicht wat af weten van eens tad met de naam Araxie en zijn pyromaan. Wellicht leuk als verwijzing om te gebruiken door anderen.

"Hey, heb je dat verhaal gehoord van de Pyromaan van Araxie? Blijkt dat ie de hele stad in de hens gezet heeft. De stadswacht daar is nog steeds op zoek naar hem en heeft een grote beloning uitgelooft voor iedereen die de gouden tip kan leveren die leidt tot arrestatie van die vent."
_________________
~ Voor een hand vol koperstukken ~
Back to top
View user's profile Send private message
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Sun May 08, 2005 3:27 pm    Post subject: Reply with quote

Leukleukleuk! Ik zou graga meer willen weten ofver de wetenschap die hij nu precies doet, voornamelijk omdta ik bij ingenieur denk aan eimand die dingen bouwt en bedenkt hoe ze gebouwd moeten worden. En bij jou omschrijving meer aan alchemist zit te denken met wilde brouwsels en experimenten.

Het ligt waarschijnlijk in het midden en meer bij een Leonardo ( da Vinci) type, die gewoon alles deed. Jammer dat dta tegenwoordig niet meer zoveel gebeurt. ik ben zelf ook zo een echte duizendpoot, maar blink dus nergens in uit.. vrij waardeloos.

Wetenschappelijk duizendpoot.. is dat een beroep? LoL

Dit kon nog wel eens een heel leuk karakter worden
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Jaap Stoel
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 163
Location: Zwolle

PostPosted: Sun May 08, 2005 4:10 pm    Post subject: Reply with quote

Oh er zullen zeker rumoeren zoals dat rondfladderen. Hij is tenslotte op de vlucht.

En ja Lunea hij is een soort Da Vinci. In zijn tijd was het ook makkelijker om een manusje van alles te zijn. Het was gewoon simpeler.
_________________
Holy Wood dreams...
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Sun May 08, 2005 4:12 pm    Post subject: Reply with quote

Ach ja die goede oude tijd..
Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group