Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Pan
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Laura
Sporenzoeker


Joined: 28 Nov 2004
Posts: 19
Location: Utrecht

PostPosted: Thu Apr 21, 2005 10:13 pm    Post subject: Pan Reply with quote

Email: thegiftoftheblackroses@hotmail.com
Karakters Naam:
Pan Broandewein
Geslacht:
Man
Ras:
Mens
Leeftijd:
22
Beroep:
Hij doet alles waarbij hij geen sociale contacten hoeft te hebben. Hij leeft vooral van zelfvoorziening, en heeft een uitzonderlijk talent om te schrijven en te schilderen...Maar daar zal nooit iemand achter komen als het aan hem ligt.
Uiterlijk:
Bruin/Rood piekerig haar, grote bruine ogen die nóg groter lijken te worden door de enorme bril die half over zijn neus hangt, en altijd erg blozende wangen...Hoewel je op het eerste gezicht zou zeggen dat het een jong knaapje is, ziet hij er bij nader inzien wel volwassen uit. Zijn kleding is onverzorgt, het maakt hem niet echt uit wat hij draagt, aangezien hij het meeste van zijn tijd alleen in zijn huis spendeerd.
Karakter/persoonlijkheid:
Eenzaam. Zelfstandig, erg serieus, een beetje zelfingenomen. Leeft in zijn eigen fantasieen.
Verleden:
Tot op de leeftijd van 16 jaar groeide Pan gelukkig op met zijn vader, moeder, en zusje. Door een ziekte die zijn moeder en zusje scheen te treffen en hemzelf en zijn vader niet, werd er plots een eind gemaakt aan de harmonieuze sfeer thuis. Na 3 maanden stierf zijn zusje, zijn moeder volgde haar de week erop. Het duurde niet lang voordat zijn vader zich bij het lot van zijn moeder en zusje voegde. Ook hij was gestorven, met een gebroken hart liet hij Pan alleen achter. Vanaf toen sloot Pan zich op in zijn eigen huis. Tot heden leeft Pan alleen...Nog altijd met een enorme leegte.
Andere kenmerken/opmerkingen:
Na de verschrikkelijke gebeurtenissen die hij in zijn jeugd heeft meegemaakt, is Pan van een spontane knaap, verandert in een verbitterde man.
Pan leeft helemaal in een eigen wereld, waar alles mooi en goed is. Met niemand zou hij hier over praten. Als je hem in de stad mocht treffen, zit hij daar om iets te halen, en ook alléén maar daarvoor. Hij loopt er verstrooid en vreemd bij, dialogen voerend met zichzelf. Communiceren met hem is erg moeilijk, aangezien hij moeilijk uit zijn wereldje te halen is, hij zou misschien kortaf en pissig reageren op vragen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Fri Apr 22, 2005 11:27 am    Post subject: Reply with quote

Mooie opzet Laura. Je maakt het jezelf wel lastig om te spelen met een karakter dat weinig inter-acteerd, maar daar had je zelf vast al rekening mee gehouden.

In verband met de ziekte, kijk eens in `t Gannon; de winkels van het Gannon en in het Duistere District; Eliza`s huisje. Gunther en Eliza lijken aan dezelfde ziekte te lijden en het kan goed zijn dat deze besmettelijk (en dodelijk) is. Op die manier heb je wat symptomen als iemand verder vragen gaat stellen naar aan welke ziekte je ouders overleden zijn.
Back to top
View user's profile Send private message
Laura
Sporenzoeker


Joined: 28 Nov 2004
Posts: 19
Location: Utrecht

PostPosted: Fri Apr 22, 2005 10:35 pm    Post subject: Reply with quote

Ah, ik neem aan dat mijn Pan dus goedgekeurd is.
Over de ziekte: Ik ga even kijken, maar als ik aanneem dat Gunther een man is, klopt de ziekte in het gannon niet met de ziekte uit mijn verhaal. De ziekte trof zijn moeder en zusje, maar trof hem en zijn vader Niet ...

Ik weet niet in hoeverre ik mag gaan met bedenken, maar ik kan best wel wat vertellen over de ziekte. Uiteraard alleen als er mensen zijn die dit nodig vinden...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Apr 24, 2005 9:01 pm    Post subject: Reply with quote

Laura wrote:
Ah, ik neem aan dat mijn Pan dus goedgekeurd is.


Wacht even tot je karakter in de draad 'lijst van inwoners' staat, het teken dat je karakter is goedgekeurd.
_________________
-=Lupijn=-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Mon Apr 25, 2005 9:13 am    Post subject: Reply with quote

Ik ben vrij enthousiast over je opzet, maar dat betekend nog niet dat de mod`s besloten hebben om je naar de lijst van inwoners te verplaatsen. Anderen kunnen best nog wel wat op en of aanmerkingen hebben. M`n excuses voor eventuele verwarring.

Alle info die je ons kan geven over de ziekte waar Pan`s moeder en zusje aan overleden zijn is meegenomen, dus ja, als je het beschikbaar hebt, posten alstublieft. Wink

Verkoopt hij zijn schilderijen om aan geld te komen of om zijn rekeningen te betalen of heeft hij nog andere bronnen van inkomsten?
Back to top
View user's profile Send private message
Calliope
Nachtdwaler


Joined: 17 Feb 2005
Posts: 149
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Apr 25, 2005 5:19 pm    Post subject: Reply with quote

Ik vind het een mooi karakter en een uitdaging. Wat mij betreft mag hij hartstikke door.
_________________
Oh Muze bezing mij het verhaal van de stad...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Laura
Sporenzoeker


Joined: 28 Nov 2004
Posts: 19
Location: Utrecht

PostPosted: Mon Apr 25, 2005 8:41 pm    Post subject: Reply with quote

Ah, knew this question would come.

Ineenswerd hij gestoord door het geluid dat zijn buik produceerde omdat zij naar eten snakte. Pan, die in zijn volle consentratie aan het schrijven was bij het doffe kaarslicht, stond zuchtend op om wat eten te pakken. Tot zijn teleurstelling had hij al zijn voorraden al opgemaakt. 'Hmm, dat is niet goed gepland van me...Ik had me meteen na de lunch van wat eten moeten voorzien, nu is het donker.' Pan pakte zijn lantaarn en liep knorrend naar het grote veld achter zijn huis. Het eerste wat hij zo gauw aantrof waren de acht appelbomen, die netjes in rijen geplant waren. Bij het plukken van wat appels werd Pan weer terug genomen door zijn herinneringen. Beelden van hem en zijn zusje, verstoppertje spelend tussen de bomen, kwamen hem tegemoed. Hij stopte abrupt met het plukken en liep weer naar zijn huis. 'Schiet morgenochtend wel een konijn'. Pan at een appel en ging weer schrijven. De honger die hij voelde was nog steeds niet gestild, maar vergeten, omdat Pan weer terugging naar een wereld waar tafels altijd gevuld waren met de heerlijkste lekkernijen, en waar alles mooi en goed was...

Je ziet dus: Pan leeft van zelfvoorziening. Daarnaast heeft hij voor zijn rekeningen nog de erfenis die zijn ouders hem nagelaten hebben. Zo hoeft hij zo weinig mogelijk contact te hebben met mensen. En de dingen die hij zichzelf niet voorzien kan koopt hij gewoon, dit ook van de erfenis.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Calliope
Nachtdwaler


Joined: 17 Feb 2005
Posts: 149
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Apr 25, 2005 8:50 pm    Post subject: Reply with quote

Waar woont hij dan dat hij een veld achter zijn huis heeft, en een plek waar konijnen wonen? Het lijkt me niet dat je dat vaak ziet in Raganorck. Bovendien, het veld dat vandaag achter je huis ligt ligt morgen aan de andere kant van de stad...
_________________
Oh Muze bezing mij het verhaal van de stad...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Laura
Sporenzoeker


Joined: 28 Nov 2004
Posts: 19
Location: Utrecht

PostPosted: Mon Apr 25, 2005 9:08 pm    Post subject: Reply with quote

Hmm, you're absolutely right!...that's something i have to work on.
Just a minute...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Mon Apr 25, 2005 10:55 pm    Post subject: Reply with quote

Wat je vaak ziet in grote steden is dat oude mensen niet verder komen dan de kruidenier op de hoek of de plaatselijke variant van een soort mini-supermarkt. Als je Pan op `t Gannon laat wonen zijn de meeste winkels erg dichtbij. Aan het Gannon zelf is echter weer erg druk, dus een zijstraatje daarvan zou misschien beter passen.

Owja, ik was aan het nadenken over mooie plekken om te schilderen/ te schrijven. De stadswal lijkt me erg geschikt en er zijn er vast nog meer waar ik nu even niet aan denk. Rustige plekken, waar niet zo vaak spelers te vinden zijn, zijn juist ideaal voor Pan, lijkt me zo. Daarmee doe je tevens ons moderatoren een enorm plezier door die stille hoekjes van Raganorck op te zoeken en wat leven in te blazen. Smile

Misschien een oud huis dat wat hoger richting het kasteel ligt met een uitzicht vanaf een van de hoger gelegen kamers over de stad zelf. Dat biedt ook weer mooie gelegenheden voor het beschrijven van stadsgezichten door de ogen van een schilder/ schrijver.

Ik vind het een erg intrigerend karakter en blijf nieuwe vragen verzinnen. Dat is een goed teken in dit geval!

Heeft Pan uberhaupt vrienden? Wellicht vrienden van zijn ouders die af en toe langs komen om te zien hoe het gaat of is hij echt helemaal in zijn uppie?
Back to top
View user's profile Send private message
Laura
Sporenzoeker


Joined: 28 Nov 2004
Posts: 19
Location: Utrecht

PostPosted: Tue Apr 26, 2005 4:38 pm    Post subject: Reply with quote

And de stadswal it is!

Daar heeft Pan een goedkoop, gammel huisje met erg mooi uitzicht op de wilde wouden waar hij erg veel schrijf- en schilderinspiratie door krijgt.
Er is 'iets' aan dit woud wat hem altijd al getrokken heeft...Misschien de eenzaamheid. Of de duistere, oude uitraling die het woud heeft.
Ik blijf erbij dat Pan van zelfvoorziening leeft. Aan de randen van het woud is genoeg te vinden. Zo weet Pan precies wat hij wel en niet kan eten, dat heeft zijn vader hem aangeleerd. Op tijden dat er misschien wat weinig groeit koopt Pan zijn eten, hoewel hij dit met de grootste tegenzin doet.

Pan geniet van de wandelingen naar het woud, de wandelingen die steeds weer veranderen, en dus nooit vervelen.

Over vrienden: Sja, hij had een hecht gezin. Maar dit was ook alleen maar hecht 'binnen' het gezin.
Er kwamen dus geen mensen om Pan te helpen, misschien ook wel een van de redenen waarom hij zo inzichzelf is.
Pan is erg leergierig, leerde veel van zijn ouders, dus had eiegenlijk ook niemand nodig om afentoe eens een kijkje bij hem te nemen.
Anyway: Pan is hélemaal alleen...Maar hier heb ik nog plannetjes voor in het vooruitzicht...


In een sneltreinvaart kwam Pan vanaf de stad naar huis fietsen, en zette zijn fiets voor zijn huis. 'Zo, dat hebben we weer gehad.' Hij liep in een trippelend tempo naar binnen en klapte de deur dicht. De klap die Pan veroorzaakte kon de arme deur niet meer verdragen en deze viel op de grond. 'Verdorie!..Gammel ROT huis!' riep Pan, die schrok van het geluid dat zijn stem produceerde. Hij legde het net gekochte inkt op zijn bureau, en liep naar de rommelkast om zijn 'klusdoosje' te voorschijn te halen. 'Pff..Denk je dat je het ergste gehad hebt..komt dit weer.' Pan hoefde niet lang in de stoffige ruimte te zoeken, want hij had zijn klusdoosje de laatste tijd wel vaker moeten gebruiken. Na enige tijd had hij de deur weer gemaakt en genot hij van de privacy die hij nu weer had. Na wat eten klaargemaakt te hebben keek hij rustig uit het raam. Prachtige beelden van de woeste woud overtroffen hem weer, zoals zij dat elke keer opnieuw weer deden, dag na dag. Pan pakte zijn schrijfgerij en begon weer rustig te schrijven, terwijl het doffe licht van de opgekomen maan zijn schrijfvelletje belichtte. Pan was weer terug gegaan, terug gegaan naar de mooie wereld waar alles goed en mooi is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Apr 26, 2005 6:52 pm    Post subject: Reply with quote

Calliope op de account van Lupijn:

De ontwikkeling van de techniek in Raganorck gaat razendsnel. Laura heeft zojuist hoogstpersoonlijk de fiets uitgevonden. Chapeau Wink

Nah, het is detailzeuren, het karakter is hartsikke mooi.
_________________
-=Lupijn=-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Laura
Sporenzoeker


Joined: 28 Nov 2004
Posts: 19
Location: Utrecht

PostPosted: Tue Apr 26, 2005 7:08 pm    Post subject: Reply with quote

Oké, oké...De fiets kan eruit!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 10:46 am    Post subject: Reply with quote

Oe fiets! Zo een grote hoe heten ze ook weer of een houten loopfiets..geweldig!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Laura
Sporenzoeker


Joined: 28 Nov 2004
Posts: 19
Location: Utrecht

PostPosted: Thu Apr 28, 2005 3:07 pm    Post subject: Reply with quote

Pan opende zijn ogen. De lichtstralen van de zon hadden hem wakker gemaakt, en deze leken harder te stralen dan ooit tevoren. Een flauwe lach verscheen op zijn hoofd. Hij had goed gedroomd deze nacht. Over de mooist gekleurde weiden, een prachtige zonsondergang en vlinders die overal om hem heen vladderde. Daar, waar de horizon de zon deed verdwijnen, stond een prachtig wezen. Zij was mooier dan alles wat hij ooit gezien had...Wie was zij? En vooral: waarom bezocht zij hem in zijn droom? Pan stond rustig op en liep naar de keuken waar hij wat water over zijn gezicht plenste. Toen begon hij aan het maken van een brood, volgens een geheim recept dat zijn moeder ooit geschreven had. Dit brood vulde met één sneetje al, en was ook langer houdbaar dan de meeste andere broden. Dat nam niet weg dat je behoorlijk sterke kaakspieren nodig had bij het vermalen van het gebrij. Het huis geurde heerlijk toen het brood aan het bakken was. Pan voelde zich even intens gelukkig. Samen met een kopje thee ging hij voor zijn schildersdoek zitten. 'Wat een prachtige dag om te schilderen.'
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group