Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Teugata
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Fri Mar 04, 2005 3:12 pm    Post subject: Reply with quote

( ai,.. de zoveelste wees.. Razz Iemand moet mij deze eigenaardige Freudiaanse gedachtekronkels van de jonge spelers toch eens gaan uitleggen.. Al heb ik zelf het idee dat het hand in hand gaat met het wishfull-thinking syndroom.. Jezelf spelen zonder verantwoording af te leggen aan je ouders. Evil or Very Mad )

Er kan dus wel degelijk iets zijn waar enkel stadswachten last van hebben,.. ik ken twee gepensioneerde stadswachten die een eigenaardige ziekte overleefd hebben maar de een is blind en de ander heeft een been moeten laten amputeren..
Van één weet ik dat hij onvruchtbaar was geworden door deze ziekte,.. , maar de mogenlijkheid dat het van generatie op generatie kan overgaan zou me niets verbazen... Shocked

In alle opzichten vind ik dit een redelijk OK personage,.. maar het is de leeftijd die me wat tegenstaat.. Hij streeft wel een hele hoge positie aan op zo'n leeftijd.. Het zou me eerder geloofwaardig lijken als hij de leerling was van een page ( beter nederlands woord hiervoor iemand?)

Ook zie ik enkel 'goede' eigenschappen van hem,..
Raga is een tragische stad,.. niemand is 100% 'goed' of 100% 'kwaadaardig'. Zowat iedereen draagt geheimen met zich mee.. Over eenieder hangt een schaduw.. Misschien is Teugata ook ziek,.. al weet hij dat zelf nog niet?
_________________
Galliminus dan Maros, Kapitein in het Adellijke Regime van Raganorck.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Fri Mar 04, 2005 4:12 pm    Post subject: Reply with quote

Page is heel goed te berijken als je zestien bent Galli. De positie is vaak gevuld door jongens die volgens hun ouders nog wel enkele lessen in etiquette kunnen gebruiken. Ook is het vaak een mogelijkheid om als jongen van rijke afkomst contacten te leggen in de adelijke families en wellicht zo een adelijke jonge dame te schaken. (Page is trouwens een Frans leenwoord en is dus in het Nederlands geaccepteerd.)

En Uriel ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt, de ziekte is echt en erfelijk. Het is niet de trouw aan de Nachtstorms die de dood van zijn vader heeft bezorgd maar de ziekte. (Het slaat terug op de -100-draad).

Ik heb zelf nog enkele op en aanmerkingen wat betreft je geschiedenis. Ten eerste had de Onyx-adelijke ook een naam? Ten tweede had deze nog enige levende familieleden? Wellicht dat je dit nog niet bedacht hebt en het is voor mij ook niet een van de belangrijkste dingen. Er is echter een ding dat ik wel belangrijk vind, namelijk de achternaam van je karakter, tenzij hij een zwerver is of mentaal minder capabel moet hij een achternaam hebben.

Dingen die je dus nog moet doen voordat je toegelaten wordt:

- Enkele slechte karaktertrekken van je karakter opschrijven.
- Bedenk een achternaam.
- Denk eens na over zijn leeftijd, wil je werkelijk iemand spelen die zo jong is.


Hopelijk ben je nog niet van gedachten veranderd om bij Raganorck te komen schrijven, mocht dat wel zo zijn laat het ons dan even weten.
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Teugata
Sporenzoeker


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 8
Location: Amsterdam

PostPosted: Sat Mar 05, 2005 9:11 pm    Post subject: Reply with quote

-Een achternaam staat erbij
-De leeftijd,tja,ik denk niet dat iemand van 22 page kan worden.Voor zover ik weet zijn alleen jongens van ongeveer 13 jaar page.Dat is in elk geval wat ik in mijn boek gelezen heb.

En als laatste,ik heb het de laatste tijd ook erg druk met school,andere sims en ook prive dus dat kan ertoe lijden dat het enige tijd duurde voordat ik erop reageerde.En ik zal nog wat proberen te verzinnen over die ziekte.

En als laatste,ik begrijp niet echt wat dit voor balang heeft;
Ik heb zelf nog enkele op en aanmerkingen wat betreft je geschiedenis. Ten eerste had de Onyx-adelijke ook een naam? Ten tweede had deze nog enige levende familieleden?

En ook snap ik neit wat je hiermee bedoeld;
- Enkele slechte karaktertrekken van je karakter opschrijven.
Back to top
View user's profile Send private message
Ralvin DelTramos
Duister als de Nacht


Joined: 02 Dec 2003
Posts: 72

PostPosted: Sun Mar 06, 2005 12:01 am    Post subject: Reply with quote

Quote:
En ook snap ik neit wat je hiermee bedoeld;
- Enkele slechte karaktertrekken van je karakter opschrijven.


Hiermee wordt denk ik bedoeld dat slechte eigenschappen een karakter echter maken... Menselijker als je wilt. Realistischer. Ik bedoel - ieder mens heeft natuurlijk zo zijn slechte kanten (al is het maar nagelbijten of arrogantie) en dit maakt ons tot mensen. Als je bij de karakter de slechte kanten ook belicht helpt dit dus een beetje de realiteitsfactor van het spelen in Raganorck te bevorderen. Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben >_<

Quote:
En als laatste,ik begrijp niet echt wat dit voor balang heeft;
Ik heb zelf nog enkele op en aanmerkingen wat betreft je geschiedenis. Ten eerste had de Onyx-adelijke ook een naam? Ten tweede had deze nog enige levende familieleden


Bij Raga houdt men - de meesten - nogal van details Very Happy Het maakt het verhaal overzichtelijker, en leuker om te lezen. Als je het hebt over edelen - die dunner gezaaid zijn dan de gemiddelde Jan-met-de-Pet - kunnen namen van belang zijn voor eventuele verhaaldraden of verdere gebeurtenissen... Die levende familieleden zou je dan bijvoorbeeld ook een keer tegen kunnen komen ofzo... Zoiets denk ik.

Als ik de woorden die onduidelijk waren verkeerd heb uitgelegd - sorry daarvoor! Maar ik denk dat het zo wel een beetje klopt .

En Teugata: niet erg als je af en toe minder tijd hebt voor Raga - daar hebben we allemaal wel eens last van Wink
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Sun Mar 06, 2005 8:40 am    Post subject: Reply with quote

Heel erg bedankt Ralvin voor je uitleg, je hebt het goed begrepen. Er zijn echter nog andere redenen waarom ik die informatie zou willen zien. Mochten er geen levende zonen van de Onyx-adelijke meer zijn, dan zou het heel goed kunnen dat Teugata in het testament wordt aangewezen als erfgenaam. Dat wil zeggen, hij zou de titel en het landgoed kunnen overnemen en daarmee tot de Onyx-adel gaan behoren.

Als er nog levende erfgenamen over zijn van die tak van de Onyx-adel dan zijn ze waarschijnlijk niet onbekend voor Teugata aangezien zij de titel krijgen en ook het landgoed dat van zijn pleegvader was. Als het zonen of dochters waren van zijn pleegvader zal hij ze goed gekend hebben en zullen ze een belangrijke rol hebben gespeeld in zijn jeugd.

Dus dingen die nog uitgewerkt moeten worden:

- Slechte eigenschappen. (Is hij een dronkenlap, een watje, een waaghals of barst hij van de arrogantie? Een paar voorbeelden.)
- Zijn er nog familieleden van zijn pleegouder in leven? En hoe kijkt hij tegen hun aan.
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Teugata
Sporenzoeker


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 8
Location: Amsterdam

PostPosted: Sun Mar 20, 2005 7:04 pm    Post subject: Reply with quote

EDIT:
-Heb wat neergezet over de familieleden.
-De slechte eigenschappen moet ik nog verzinnen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group