Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

De Steeg
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Het Duistere District
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Fri Jun 10, 2005 6:04 pm    Post subject: Reply with quote

Pup's vraag viel in het niet en Dondervoet schork even van haar gegil. In een flits was de dame de steeg uit gerend. het kleine mesije bij Pup op de bok was weer wakker geschrokken en huilde nu.

Geheel overdonderd duurde het even voordat Pup zijn zinnen weer bijelkaar had. Verdwaasd keek hij om zich heen.

' Goed.. ehh sorry..' stamelde hij ' whoooo Don, rustigmaar' en ' stttttt stil maar' tegen het meisje terwijl hij haar over haar bol aaide.

Hij zette de kar weer in beweging zodat ze uit de steeg konden komen en hopelijk op het pleintje belandden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Rosa
Sporenzoeker


Joined: 16 Jun 2005
Posts: 9

PostPosted: Fri Jun 17, 2005 1:02 pm    Post subject: Reply with quote

Rosa trok haar mantel stevig om zich heen. Ze hield niet van regen. De stad werd er nog viezer door en er waren te weinig mensen op straat om normaal te kunnen verdienen. En juist in dit weer verlangde ze naar een beker warme melk. Ze zuchtte, het zat ook niet mee.

Rosa bleef even stil staan toen ze de gil hoorde. Gegil hoefde in deze buurten niet veel te zeggen, maar nu betekende het in ieder geval dat er mensen op straat waren.Ze zag de rennende vrouw het steegje uitkomen gevolgd door een verbaasde man op een kar. Met haar vriendelijkste glimlach liep ze op de kar af. "Azram-né." Groette ze. "Dat ging vast niet zoals u gewild had. Laat mij uw hand lezen en ik zal u vertellen of u uw grote liefde zal ontmoeten. En als u dat wilt vertel ik u precies wanneer."[/list]
Back to top
View user's profile Send private message
Nachtegaal
Duister als de Nacht


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 57

PostPosted: Wed Jun 22, 2005 10:08 am    Post subject: Reply with quote

Een dure witte jurk welke met kant was afgezet lag besmeurd met modder op de grond. Nachtegaal had hem laten vallen terwijl ze weg rende. Hij viel op in deze donkere steeg.

((nachtegaal naar verdwaald en verloren))
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Thu Jun 23, 2005 5:25 pm    Post subject: Reply with quote

Pup's gezicht werd nog roder, voor zover dat mogelijk was. ' Madame, Né-Azram, op mijn handen valt vrij weiing te lezen en op zoek ben ik wel degelijk, maar niet naar mijn grote liefde.'

Hij glimlachte en het schaamrood trok langzaam weg. Het kleine meisje trok aan zijn mouw en wees naar de steeg.

' Sorry kleine, we kunnen niet achteruit, dan moeten we keren op het plein de steeg is te nauw..'
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Rosa
Sporenzoeker


Joined: 16 Jun 2005
Posts: 9

PostPosted: Sat Jun 25, 2005 6:41 pm    Post subject: Reply with quote

"Wat u ook zoekt, ik kan u vertellen waar u het kunt vinden." Rosa sloeg haar armen over elkaar. Zo makkelijk liet ze zich niet afschepen. Toen viel haar het kleine meisje op. Vertederd keek ze naar haar. Zelf had Rosa alleen maar broertjes. Daar was ze eigenlijk ook wel blij mee, want ze was er zeker van dat ze zich veel te veel zorgen zou maken over zo'n kleintje. Jongens redden zich wel, vond ze, maar het Duistere District was geen plaats voor kleine meisjes. Dat bracht Rosa op een idee. "Ze heeft haar hele toekomst nog voor zich. Wilt u zelfs niet weten of ze veilig zal zijn?"
Back to top
View user's profile Send private message
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Tue Jun 28, 2005 11:29 am    Post subject: Reply with quote

Pup raakte gefrustreerd, hij kon niet vooruit en niet achteruit, hij had een wagen vol vracht en was nat en koud. Deze dag leek alles wat vrouwelijk was hem tegen te werken.

`Ze is veilig bij mij.` hij sloeg een arm om haar heen en trok het kleine ding dicht tegen zich aan. `En wat haar toekomst betreft, dat is in handen van de Ene.`

Maar een twijfelende gedahcte sloop in zijn hoofd. Hij had het geluk gehad als rattenjongen opgenomen te zijn door Balderick en zo een leven als staljongen en nu stalmeester te hebben. Was het dan nu niet zijn taak hetzelfde te doen voor dit kind?

Maar er waren zoveel ratten, hoe wist hij nu of dat zijn taak was. Hij besloot resoluut weer eens naar een priester te gaan en een biecht af te leggen.

`Ik geef u graag een lift naar waar u zijn moet, maar dit kind moet terug naar haar familie en die loopt ergens hier rond.`
`Mijn naam is Pup de Stalmeester aan het hof van hare hoogheid Ophelia.` voegde hij er verlaat aan toe.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Rosa
Sporenzoeker


Joined: 16 Jun 2005
Posts: 9

PostPosted: Wed Jun 29, 2005 5:37 pm    Post subject: Reply with quote

Rosa haalde haar schouders op, als hij het dan echt niet wilde weten kon ze hem niet dwingen. Hoewel ze het vervelend vond begreep ze het wel. De man wil ook gewoon naar zijn huis, daar is het warm en droog, dacht ze.

Eigenlijk wilde ze gelijk reageren toen hij haar een lift aanbood, maar wat hij daarna zei maakte zoveel indruk dat ze haar mond gelijk weer dicht deed. Iemand zo rijk en belangrijk zomaar in deze buurt en zij sprak met hem! Ze was er even stil van.

Gelukkig duurde dat niet lang. "Rosa, handlezer." Zei ze zelfverzekerd. "En ik was op weg naar de hoofdstraat." Dat was niet helemaal waar, ze was nergens naar op weg, maar als er mensen op straat waren zouden ze daar zijn. Anders kon ze even opwarmen in een herberg of taveerne, totdat ze eruit gegooid zou worden omdat ze geen geld had.

Toen pas viel het haar op hoe jong de stalmeester eigenlijk was. Misschien maar een paar jaar ouder dan haar. En nu ze nog wat beter keek zag ze dat hij ook niet lelijk was. Belangrijk, knap en vast ook wel rijk, zou dit de man van haar dromen kunnen zijn? "Maar als u ergens anders eerst heen moet ga ik graag met u mee." Voegde ze er daarom met een glimlach aan toe.
Back to top
View user's profile Send private message
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Wed Jun 29, 2005 5:45 pm    Post subject: Reply with quote

Pup strekte zijn hand naar de deerne uit om haar ene handje omhoog te helpen. Hij wist niet goed hoe je dat deed en deed het dan ook lichtelijk onhandig. Onhandig maar met geneog kracht hielp hij haar op de kar. Ze moest doorklimmen op de zakken voer die opgestapeld op de kar lagen, maar had vandaar wel het beste uitzicht.

' Welkom op de Dondervoet express' sprak hij met en officiele stem. ' De reis zal gaan door het DuisterDistrict langs de Gannon en uiteindelijk de Stallen binnnen de kasteelmuren. Nu eerst.. voorwaarts!'

Hij glimlachte over zijn schouder naar zijn nieuwe passagier Rosa en meteen bloosde hij weer.

(( Pup met kar en passagiers naar Duister District, Verdwaald en Verloren))
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Het Duistere District All times are GMT
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group