Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

De Steeg
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Het Duistere District
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nachtegaal
Duister als de Nacht


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 57

PostPosted: Thu May 12, 2005 8:40 am    Post subject: Reply with quote

((<<De Binnenplaats en De Grote Hal; Buiten de kasteel muur))

Nachtegaal liep een donker steegje binnen, ze keek angstig om haar heen en voelde zich niet op haar gemak in de nieuwe jurk die ze had. Haar ogen zochten een teken van leven, maar toen ze niemand zag verwisselde ze haar nieuwe jurk voor haar oude, zo zou ze zeker minder opvallen.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Fri May 13, 2005 5:01 pm    Post subject: Reply with quote

(( Vanaf DD=> straatleven))

Een hond scharrelde door de steeg en zette het ineens op het lopen. Hij flitste langs de rokken van de dame en verdween om een hoek.

Plotseling kondigden snelle voetstappen de komst van mensen aan. Nis kwam het eerst de steeg in sprinten en kon nog op tijd stoppen voor hij op de vrouw inliep. Wout echter had er flink de pas in om Nis bij te houden en botste hard tegen nis op waardoor Nis de vrouw bijna omver liep...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Nachtegaal
Duister als de Nacht


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 57

PostPosted: Tue May 17, 2005 10:03 am    Post subject: Reply with quote

Nachtegaal die haar jurk net aan had keek geamuseerd naar de hond die voorbij liep plotseling viel er iemand tegen haar aan. Geschrokken liet ze de mooie jurk op de straat vallen en keek ze naar de jongen(?) die tegen haar aangebotst was. Ze kon er niets aan doen maar glimlachte naar hem.
"Je hebt nogal haast?"
((is er ergens een beschrijving van die Nis en wouter? dan weet ik hoe ze eruit zien.))
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Wed May 18, 2005 3:57 pm    Post subject: Reply with quote

(( sorry.. ik heb de ratten in de Inwonerslijst geplaats))

`S.. sorry, mevrouw..` hij staarde naar de mooie jurk die op de straat lag en toen naar de mevrouw. Lekkerding dacht hij terwijl hij Wout overeind hielp.

`Heeft u ook een hond gezien? Of een klein meisje?` Wout was altijd al heel adrem geweest en schaamde zich nooit om rechtstreeks te vragen wat hij wilde. of diegene nu volwassen was of een mooie vrouw of zelfs stadswacht.

De jongens klopten het stof van zich af en glimlachten even naar elkaar en naar de dame.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Nachtegaal
Duister als de Nacht


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 57

PostPosted: Thu May 19, 2005 10:33 am    Post subject: Reply with quote

Nachtegaal glimlachte naar de jonge knul welke allemaal vragen op haar afvoerde. "Ja een hond heb ik wel gezien, hij verdween om die hoek daar, maar een klein meisje, nee helaas niet. Zijn jullie haar kwijd?"
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Thu May 19, 2005 2:30 pm    Post subject: Reply with quote

' Ja ze is ongeveer zo grr..au!' Wout was begonnen met een volledige omschrijving van Mus te geven toen Nis stevig zijn elleboog in zijn ribben plaatste.

'...zwaantje...' Zie Nis met zijn lippen op elkaar en zijn blik schuin naar Wout.

' Wat doet ú hier zomaar in het Duistere District met die mooie jurk?! En waarom stel u ons vragen?!' Nis zette zijn beste Sherlock Holmes blik op. Hij was niet van plan om in een zwaantjes truc te trappen.



(( OOC zwaantjes is de bijnaam die de rattten aan de zusters van het internaat geven))
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Nachtegaal
Duister als de Nacht


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 57

PostPosted: Thu May 19, 2005 4:05 pm    Post subject: Reply with quote

"Zwaantje?" Nachtegaal keek niet begrijpend naar de jongens. Ze kijkt de oudere jongen die eerst tegen haar opbotste en bloost lichtjes. "Ik weet niet wat zwaantjes zijn, teminste jullie bedoelen vast niet de vogels, Maar jullie begonnen zelf met vragen te stellen hoor! Enne wat ik hier doe, nou dat weet ik zelf niet eens. Ik had deze jurk gekregen omdat ik in het kasteel moest gaan zingen." Terwijl ze dat zei pakte ze de jurk van de grond, welke nu vies was geworden van de modder. "Maar ik de straten begonnen te schuiven en nu ben ik verdwaald."
Had ik dat wel moeten zeggen? vraagt ze zichzelf af, maar ze schud die vraag snel van zich af, waarom niet?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Fri May 20, 2005 6:21 pm    Post subject: Reply with quote

'U zingt?' De woorden glipte uit Nis zijn mond voor hij ze tegen kon houden. De meest levendige herinnering uit zijn jeugd was dat zijn moeder hem vasthield en zong, ze rook naar lelietjes van dalen en had een stem als een nachtegaal. Maar de herinnnering was vluchtig en hij haatte zijn ouders dat ze hem in de steek lieten.

Hij vond zijn stoere straatjongen uitstraling weer terug en zei:

' Doet er niet toe.. as u naar het kasteel moet bent u echt verdwaald. tegen een bepaalde prijs kunnen we u de juiste weg wijzen..'

Wout opende zijn mond om wat te zeggen maar kreeg weer een por van Nis.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Nachtegaal
Duister als de Nacht


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 57

PostPosted: Sat May 21, 2005 1:01 pm    Post subject: Reply with quote

"Laat dat kasteel maar zitten, want deze jurk"Nachtegaal hield de jurk omhoog "Is nu zo vies dat ik daar niet meer in op kan treden, en ik kan jullie toch niet vragen om me de weg te wijzen, want ik heb geen geld."
Even keek ze beteuterd, maar plots leek het alsof ze zich wat herinderde en keek naar de hoek van de straat. "Jullie zochten toch jullie hond voordat we hier stonden te praten, moeten jullie hem dan niet achterna?" Vragend keerde ze zich weer naar de jongens toe.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Sun May 22, 2005 6:13 pm    Post subject: Reply with quote

'Mus!' Riep Wout uit toen hij zich herinnnerde dat ze op zoek waren naar het arme kleine meisje..

' Ja,' beaamde Nis ' we moeten gaan dame, tot weerziens.'

Hij boog beleefd maar met lichte scherts, hij geloofde er niets van dat deze vrouw geen geld had. Maar er waren belangrijkere dingen gaande.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Nachtegaal
Duister als de Nacht


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 57

PostPosted: Sun May 22, 2005 8:08 pm    Post subject: Reply with quote

Nachtegaal keek de jongens na, ze voelde zich alleen en verlaten, waarom was ze dan toch ook op reis gegaan? nu was ze alleen in deze donkere steeg, met niets. Een snik kwam uit haar keel opzetten en een traan biggelde over haar wangen.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Tue May 24, 2005 4:56 pm    Post subject: Reply with quote

(( Wout en Nis gaan naar Verdwaald en verloren, DD))
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Nachtegaal
Duister als de Nacht


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 57

PostPosted: Wed May 25, 2005 9:26 am    Post subject: Reply with quote

Een sluimerige regen kwam opzetten, de miezer maakte dat Nachtegaal langzaam maar zeker door weekte. De tranen vermengden zich met de regen en vloeiden zo langzaam weg. Is dit nu het avontuur dat ik wilde beleven? waarom wilde ik dit nou? ... Ik had beter thuis kunnen blijven waar ik misschien wel met een jongen zou trouwen. "Nee!" Schreeuwde ze om haar gedachte. De jongens in Blomstarn waren vreeslijk saai en verlangden ook niet naar enige spanning, het spannenste in hun leven was te trouwen en een tig aantal kinderen krijgen. Was ze daarom niet nog altijd alleen? Ze had misschien al wel twintig keer getrouwd kunnen zijn als ze dat had gewild.

De regen viel nog steeds neer en inmiddels was ze door en door nat geworden, ze rilde van de kou en bedacht zich dat als ze haar levensloop gewoon was gevolgd dat ze nu lekker bij een warme openhaard met een vijftal kinderen om haar heen had gezeten. Ze schudde opnieuw haar hoofd, nee dan toch liever dit.

Ze liep een stukje dichter naar de huizen in de hoop daar wat beschutting te vinden, ze vond dit echter niet en besloot daarom om maar verder te lopen. Langzaam zette ze zachtjes een lied in, haar stem was een stil contrast met de buurt waarin ze zich bevond.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Mon Jun 06, 2005 2:28 pm    Post subject: Reply with quote

(( Pup met kar en meisje vanaf DD het straat leven pagina1 ))

De jonge stalmeester rekte zich eens flink uit en moets dat berouwen met natte druppels in zijn nek. De regen had zich verzameld in zijn kraag en door de beweing droop het koude vocht langzaam langs zijn rug. Het kleine meisje lang te slapen tegen hem aan en deelde zijn warmte en mantel.
Het paard dat de kar trok leek niet aangedaan door de miezer regen, druppels liepen van zijn vacht en manen terwijl zijn grote hoeven door de plassen banjerden.

Pup herkende een steeg en was die voorzichtig ingestuurd. De steeg was smal en de kleine kar nam de gehele breedte in beslag. Hij reed voorzichtig door want hij wist dat het eindigde op een pleintje waar vaak de ratten schuilden voor buien als deze. Langzaam stopte de regen.

De kar stoptte wat plotselinger. Pup ging voorzichtig staan om over de rug van het paard te kunnen kijken waarom hij gestopt was. Het meisje werd wakker en keek hem even verschrikt aan, maar al snel zocht ze en warm plekje op en sloot haar ogen weer.

' Wat nu jongen? We kunnen hier niet keren of achteruit!' Hij vreesde dat het paard dit moment had uitgezocht voor een moment van eigenwijsheid. Maar gelukkig was het slechts een persoon in de steeg.

' Madame!?' zei pup beleefd, ' Helaas kan ik de weg niet voor u vrijmaken.' Hij stak zijn armen uit en kon zo bijna beide muren aanraken, die ongeveer twee meter uit elkaar stonden en beslist niet dichterbij elkaar moesten komen aangezien de kar ongeveer een manshoogte breed was.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Nachtegaal
Duister als de Nacht


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 57

PostPosted: Fri Jun 10, 2005 3:48 pm    Post subject: Reply with quote

Nachtegaal schrok en stopte met zingen. Een wagen welke de hele steeg in bezet nam stond achter haar. Ze schrok zo erg dat ze er met een gil vandoor rende.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Het Duistere District All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group