Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Taverne de Lekke Ketel
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Fri Apr 22, 2005 4:08 pm    Post subject: Reply with quote

Terwijl de halfork de vloer bezemt hoort ze boven zich de luide stemmen van moeder en zoon. Dan wat gestamp en de stilte keert weer. Het ergste stof is van de vloer en ze bonjourt het met een laatste veeg naar buiten.
De straat is grijs en een licht mist trekt op. Mensne passeren haar zonde rop te kijken een buurvrouw gooit een emmer sop leeg over de straat en het water verdwijnt richting de rioolen.

Lunea gata teurg naar binnen en zet de bezem neer waar ze hem vond.
Vervolgens verdwijnt ze achter de bar op zoek naar de emmer en zwabber. Ze gaat op in het fysieke werk en voor ze het weet begint haar verradelijke mond te glimlachen.

Ze vindt de emmer, vult die bij de pomp en vindt daar ook een ketel heet water. De helft van het hete water gaat bij het koude en de ketel wordt weer bijgevuld. Ze vraagt zich even af waar de gasten zijn en begint te dweilen vanuit de verste hoek van de ingang. De rand van haar rokken kleuren wat donkerder doordat ze de nattigheid opzuigen. Har gedachten dwalen af naar andere plaatsen en tijden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Calliope
Nachtdwaler


Joined: 17 Feb 2005
Posts: 149
Location: Raganorck

PostPosted: Sun May 08, 2005 7:18 pm    Post subject: Reply with quote

Er wordt op de deur van de taverne geklopt. Even later gaat de deur open en een vrouw steekt haar overdadig opgemaakt gezicht om de hoek. Door het poeder lijkt ze vroegoud en bleek, en al het zwart rond de ogen accentueert alleen haar bezorgde blik. De enorme bos blonde krullen is overduidelijk een pruik. De vrouw kijkt even verbaasd als ze Lunea ziet en glimlacht dan vermoeid.
Ze komt binnen, en de kleding bevestigt alleen wat het gezicht al deed vermoeden: het betreft hier een dame van lichte zeden. Geen nette vrouw in Raganorck smeert zoveel donkere make-up in haar gezicht. En geen nette vrouw haalt het in haar hoofd zo weinig van haar lichaam te bedekken. De vrouw heeft in een soort misplaatste poging om netjes voor de dag te komen een sjaal om haar naakte schouders geslagen. Het idee is in essentie goed, ware het niet dat de betreffende doek dieppaars is en behoorlijk doorzichtig, met kleine zilverkleurige kraaltjes langs de rand die tinkelen bij elke stap die ze zet.
Als men wat beter kijkt maakt de vrouw een magere en ziekelijke indruk die met geen versiering te verbergen is. Ze kijkt Lunea aan en maakt een klein buiginkje.

"Azram-né, dame. Ik heb een vraag voor u. Hebt u toevallig een meisje gezien? Ze heeft donker haar en ze is nogal klein. Ze kan u wel eens zijn opgevallen omdat ze waarschijnlijk geen schoenen heeft."

Op dat moment klinkt er van buiten één van de luiken een luid geroep.

"Vliiiiiinder! Meisje waar ben je? Vliiinder! Kommaar bij ome Nelis! Kom dan!"

De blonde vrouw verandert als een donderklap van uitstraling. Ze loopt naar de deur en opent hem resoluut. De schelle stem die naar buiten klinkt lijkt bijna niet bij dezelfde persoon te horen als de kalme, breekbare stem van zojuist.

"Nelis! Waardeloze zak hooi dat ze d'r bent! Kop dicht en buiten wachten had ik toch gezegd! Dronken lor!"

Dan stapt de vrouw de taveerne weer in en kijkt Lunea afwachtend aan.

"Mijn excuses. Mannen zijn ook altijd hetzelfde."
_________________
Oh Muze bezing mij het verhaal van de stad...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Mon May 09, 2005 4:18 pm    Post subject: Reply with quote

Lunea keek de vrouw aan en knikte toen ze haar gedag zei, het was niet voor het eerst dat ze de Raganorckse begroeting hoorde, maar het was een zeldzaam goed dat ze zo beleefd begroet werd.

' Donker haar, klein, geen schoenen?' ze schudde haar hoofd. Ze had hier alleen de kinderen van Theresia gezien.

' Misschein kunt u beter even de waardin vragen.' ze liep naar de trap die de aardige mevrouw Koffie eerder was opgegaan.

' Theresia?' riep ze met een diepe luide stem ' Er vraagt iemand naar een meisje.'

Ze wendde haar blik niet van de Dame af, ze dacht weer aan haar 'huisje' in het Duistere District dat eens een hoerenhuis was geweest. Ze vond het een vreemd beroep waar ze maar niet aan kon wennen.

De vloer was inmiddels gedweild en Lunea wilde de emmer door een luik naar buiten gooien, maar net op tijd herinnnerde ze zich de mannenstem en gooide de emmer leeg over de stoep.

' De vloer is schoon.'
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Calliope
Nachtdwaler


Joined: 17 Feb 2005
Posts: 149
Location: Raganorck

PostPosted: Mon May 09, 2005 5:12 pm    Post subject: Reply with quote

De vrouw kan het niet laten even te grinniken.

"Je had het ook wel over Nelis en zijn zatte hoofd mogen gooien hoor. Misschien wordt hij er nuchter van. Maar hij helpt tenminste zoeken."

De vrouw kijkt even om zich heen. Ze ziet er moe uit maar lijkt iets meer kleur te krijgen. Ze heeft het duidelijk koud in de gurige avond buiten.

"Leuk is het hier...u bent niet de herbergierster zei u?"

De deur gaat weer open en een werkelijk kamerbrede vrouw perst zich door de deur heen. In kledingkeuze lijkt ze aanmerkelijk op de blonde brouw die nu in de herberg staat. Ze kijkt even rond.

"Oh...jij bent hier al...dan ga ik zo verder naar die winkels hiernaast. Ik had het kunnen weten, Nelis staat buiten achter de lantaarns naar Vlinder te zoeken."

De vrouw rolt even met haar ogen en knikt dan gedag naar de blonde vrouw.
_________________
Oh Muze bezing mij het verhaal van de stad...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Tue May 10, 2005 4:41 pm    Post subject: Reply with quote

' Ik? Herbergierster... Neen'

Lunea wist niet goed wat ze met de vrouw aanmoest... waar was Theresia? Ze was wel opgelucht dat de brede blonde dame niet verder binne was gekomen en over de schone vloer was gelopen. Ze zette een bankje terug op de grond bij de tafel en gebaarde naar de vrouw dat ze daar kon zitten als ze wilde.

De halfork plaatste de zwabber en emmer terug waar ze ze gevonden had.

' U zoekt uw dochter?' Bij gebrek aan betere vragen stelde ze deze maar.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Theresia Koffie
Duister als de Nacht


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 73
Location: Rotterdam

PostPosted: Fri May 13, 2005 9:36 pm    Post subject: Reply with quote

Er klinkt gestommel van de trap als Theresia duidelijk wat vermoeit en verwart door de ruzie naar beneden komt. Op de drempel blijft ze stokstijf staan en knippert even met haar ogen.

"zohooo die vloer had dus die kleur.." denkt ze en met haar blik zoekt ze lunea en kijkt haar zeer tevreden toe.
"dat ziet er netjes uit.., maar je riep me?
_________________
Kom maar bij Theresia en drink je warme honing melk op
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Sat May 14, 2005 7:58 am    Post subject: Reply with quote

Lunea boog haar hoofd bij het ontvangen van de goedkeuring van Theresia, ze wist niet goed hoe te reageren. Moest ze blij zijn dat ze een talent had voor vloeren schrobben? Ze had er eiegnlijk niet veel over na gedacht en het gewoon gedaan.

' Deze Dame zoekt een meisje die hier zou kunnen zijn.' Ze knikte naar de protserige vrouw.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Theresia Koffie
Duister als de Nacht


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 73
Location: Rotterdam

PostPosted: Sun May 15, 2005 11:50 am    Post subject: Reply with quote

Theresia denkt even.

"Ik heb niemand gezien, maar mijn meisjes hebben een tijd buitengespeelt. Misschien hebben zij iets gezien."

Theresia denkt weer even.

"Een van hen ligt al op bed maar waar is Violette eigenlijk? De laatste keer dat ik haar zag zat ze hier aan een van de tafeltjes. Nu ja ik denk dat zij ook naar bed gegaan is (oc oeps waar is violette???? Confused ) Dus misschien kunt het de meisjes morgen nog eens vragen. Ik ben bang dat we nu voor U niets kunnen doen.

Lunea heb jij een plaats om te slapen? En anders mag je boven wel op de bank. Ik heb helaas geen kamers meer vrij. Ik ga nu iig de herberg sluiten."


Theresia wacht het antwoord af voor ze gaat
_________________
Kom maar bij Theresia en drink je warme honing melk op
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Sun May 15, 2005 3:57 pm    Post subject: Reply with quote

((violette? weetnie))

Lunea vond het plotseling te druk worden hier..

' Bedankt voor de soep, ik heb een slaapplaats, dank je.'

Ze stroopte haar mouwen weer af en trok het jasje weer aan.

' Sterker nog, ik zou daar iemand ontmoeten, althans..' ze zweeg verder maar over de VIjf en de mensen die ze in de taveerne van de Kraakwaters had ontmoet.

De halfork knikte nog even naar de vrouw en ging naar buiten. Ze leekte dralen, aldof ze nog iets te doen had daar.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Theresia Koffie
Duister als de Nacht


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 73
Location: Rotterdam

PostPosted: Tue May 17, 2005 7:44 am    Post subject: Reply with quote

Theresia loopt achter Lunea naar de deur en steekt haar hoofd nog even om het hoekje

"zie ik je morgen weer?"


Nadat ze het antwoord van Lunea heeft gekregen draait ze de deur op slot. En kijkt haar taverne nog eens rond. Ze vindt het er keurig uit izen. Ze loopt naar het fornuis en draait deze uit. Even blikt ze in de pan soep. Hmm morgen eerst maar eens boodschappen doen en nieuwe soep maken. Even hangt ze aan haar eigen bar en neemt zoals elke avond afscheid van haar taverne.

Dan bedenkt ze zich dat haar gasten er misschien nog niet zijn en laat de achterdeur dan maar open. In de hoop dat er niet ingebroken wordt (DIT IS GEEN HINT!!! Gij uwe boze inbrekers van raganorc!)

Theresia sloft naar boven en gaat lekker slapen

(oc even heel veel werken en naar sr endezo pak het daarna weer op)
_________________
Kom maar bij Theresia en drink je warme honing melk op
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Wed May 18, 2005 4:12 pm    Post subject: Reply with quote

((OOc ik neem aan dat je de hoerendame ook naar buiten hebt gebonjourd Theresia?))

Buiten op straat:

Lunea knikte voor ze er erg in had.. waarom zou ze morgen weer komen? Meer soep? Ja dat was de reden die ze zichzelf voorhield. Dat het iets te maken had met een gevoel van eenzaamheid dat in haar hart was komen wonen wilde ze niet toegeven. Het was lang geleden dat ze lange tijd alleen had geleefd. Ze mistte de Scharlaken, hoewle het gerucht was dat ze hier in raganorck waren had ze geen teken van leven gezien.

Met die gedachte liep ze snel naar La Belle Dame sans Merci waar hopelijk Siobhan op haar wachtte met nieuws over de scharlaken..

(( Lunea naar la Belle Dame, DD))
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Florinda Bruinsmit
Duister als de Nacht


Joined: 03 Nov 2004
Posts: 87
Location: Emmen

PostPosted: Sat May 21, 2005 7:38 pm    Post subject: Reply with quote

(Florinda van: Gannon; De Hoofdstraat >> Huize Bruinsteen)

Een jonge vrouw met bruine krullen kwam de taverne binnen stappen. Ze liep met haar hoofd gebogen naar grond langzaam richting een tafeltje. Ze keek niet om haar heen en groette niemand. Florinda voelde zich koud, alleen...verlaten.

Ze plofte neer op een stoel in de hoek van de Lekke Ketel en haalde het boek uit haar tas, sloeg het ergerns midden in open, en begon te lezen. "De mythe van Gannon".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Theresia Koffie
Duister als de Nacht


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 73
Location: Rotterdam

PostPosted: Wed May 25, 2005 12:59 pm    Post subject: Reply with quote

Een voor een druppelen de kinderen van Theresia binnen en als laatste Theresia zelf. Al orders in het rondt roepend.

"Josje zet jij thee en zorg voor het brood. Thomas zorg jij dat de kleintjes gaan zitten. Violette borden en en mokken. Kees haal je vinger uit je neus! Sanne niet huilen ik heb je pop...."

Dan ondekt Theresia de vrouwe.
"hmmm vandaag maar even langs de sloten maker dan.. want dat slot funktioneerd ook niet zo te merken" , denkt ze

Met een vriendelijk gezicht stapt ze op de dame af.
"goedemorgen vrouwe kan ik iets voor U doen?"

Achter haar doen de kinderen wat hun gevraagd wordt en storten zij zich op hun ontbijt vanbrood kaas en thee.
_________________
Kom maar bij Theresia en drink je warme honing melk op
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Florinda Bruinsmit
Duister als de Nacht


Joined: 03 Nov 2004
Posts: 87
Location: Emmen

PostPosted: Wed May 25, 2005 4:47 pm    Post subject: Reply with quote

Met wazige ogen keek Florinda op uit haar boek. Ze wreef wat slaapzand uit haar ogen en glimlachte toen naar Theresia. Ze gleed met haar hand naar haar tas waar zojuist ook haar boek had ingelegen, en haalde daar een buidel uit. Uit de buidel haalde ze 2 zilverstukken.

"Als u zo vriendenlijk zou willen zijn om mij hier rustig mijn boekte laten lezen zou ik u erg dankbaar zijn." Haar gedachten gingen daarna meteen weer terug naar het boek, de stad Raganorck zelf was misschien wel de grootste en meest intresante mythe ooit. Ze zuchtte even en keek toen nog even rond, en zag hoe de kinderen druk bezig waren met hun ontbijt. Florinda zwijgde even en haalde toen nog maar een koperstuk uit haar buidel. "Zou u voor mij misschien ook een beker melk hebben?"

Ze rijkte de muntstukken aan aan Theresia. Geld was tenslotte nooit een probleem voor haar geweest. Theresia daar integen... Florinda keek door de Taverne en zag opnieuw de kinderen zitten, Ja Theresia zal het vast niet goedkoop hebben met zoveel kinderen. En als je rijk was, had je tenslotte ook geen taverne nodig om je brood uit te halen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Theresia Koffie
Duister als de Nacht


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 73
Location: Rotterdam

PostPosted: Thu May 26, 2005 9:40 am    Post subject: Reply with quote

Theresia kijkt wat bedenkelijk.

"wat een snobs" denkt ze " mij een beetje geld stukken toestoppen om te lezen. zo hoef ik mijn geld niet te verdienen."

Theresia neemt het koperstuk aan voor de melk maar weigert pertinent het andere geld.

"dat hoef ik niet vrouwe tenzij U ook een maaltijd wenst. Maar daar u met rust gelaten wilt worden."

Theresia haalt het glas melk en besteed verder de aandacht die de vrouw in haar ogen verdient. Niets dus...

Ze gaat bij haar kinderen zitten en bespreekt met hen de plannen van die dag. De boodschappen die gedaan moeten worden. De gebeurternissen van gisteren lijken weer wat vergeten.
Maar Thomas is het zeker niet vergeten. Hij heeft besloten zijn moeder nu maar even met rust te laten maar er later zeker op terug te komen.

Kees gaat op weg om de boodschapen te halen en Sanne speelt wat met haar pop. Josje zorgt dat de tafeltjes en alles weer op hun plek staat. En theresia geniet verder van hun aanwezigheid en haar kop thee.
_________________
Kom maar bij Theresia en drink je warme honing melk op
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 6 of 10

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group