Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Spelersbloed
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Mon Aug 26, 2002 7:58 pm    Post subject: Re: Nieuwe spelers Reply with quote

Misschien zou het geen kwaad idee zijn om bepaalde draden STICKY te maken,..dat zal het ook makkelijker maken voor nieuwe spelers,...en misschien een keer de veger door het OOC gedeelte halen,...en de nu onnodige posts of draden verwijderen........

Het valt me nu op dat er toch een zekere vorm van Game-Masterig gedoe de kop heeft opgestoken,..Santetjan in de Koude Kerkers was eigenlijk de eerste die dit deed....

Ik vind het niet hinderlijk omdat de verhaallijnen niet strict nageleefd hoeven te worden,....Het is niet echt het Game-Meester principe uit tafel-rpg's,...hier is het een stuk losser en vrijer....Op zich zou een bepaalde speler de GM kunnen worden van een nieuwe speler en hem wegwijs kunnen maken binnen Raganorck totdat diegene op "eigen benen" kan staan,...al zal dit wrsch niet voor alle spelers nodig zijn..


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Edited by: Galliminus at: 8/26/02 10:04:42 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Aug 26, 2002 8:08 pm    Post subject: Nieuwe spelers Reply with quote

Ung...verbinding...
((Het wordt tijd dat de vader (Valiant) en de moeder (Mathilde) van Raganorck weer terugkeren :) ))

Ik mis de 'real life' communicatie nu echt...

Wat bedoel je met STICKY Galliminus? Plaatsen/verhaallijnen waar ze kunnen inspringen?

Mirko...een verhaal van een draad maken en publiceren...en dan met de opbrengst eindelijk die irritante reclame van ezboard uit kunnen kopen...heel fijn idee =)))

Edited by: ckeetel at: 8/26/02 10:18:46 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Mon Aug 26, 2002 8:22 pm    Post subject: Re: Nieuwe spelers Reply with quote

STICKY Topic: Een draad die altijd bovenaan blijft staan ongeacht of er in gepost word of niet....

En idd,..Valiant en Mathilde moeten weer terugkeren naar hun vertrouwde stekkie,....eerst het probleem Medarion oplossen,..dan word alles hopelijk weer zoals voorheen...

De Taveerne moet als poort blijven fungeren voor nieuwe spelers en ervaren spelers,....dat blijkt nu wel...


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Anoniem
Dromenvanger


Joined: 08 Feb 2002
Posts: 501

PostPosted: Tue Aug 27, 2002 8:00 am    Post subject: Nieuwe Spelers Reply with quote

Ideetje van Mirko ben ik al lang aan het uitwerken....(bedoel dus draad verder uitwerken :)

Back to top
View user's profile Send private message
Anoniem
Dromenvanger


Joined: 08 Feb 2002
Posts: 501

PostPosted: Tue Aug 27, 2002 10:04 am    Post subject: draad uitwerken Reply with quote

Oh ja!Zou goed zijn Mirko.Om het even makkelijker te maken,het is de draad van "de bewakers in de Wilde Wouden" te vinden in..de wilde wouden ;) ,om het even leuk te maken voor mezelf ben ik het nu ook gewoon aan het illustreren.(zie elfwood :) )Anyhow,is ind'aad leuk!

(ps ik heb zo het gevoel dat er hier meer geschreven wordt...of ben ik mis)

Edited by: Faranyell at: 8/27/02 12:06:42 pm
Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Tue Aug 27, 2002 11:20 am    Post subject: Re: draad uitwerken Reply with quote

Laatste post van Mirko in de Basis Regels voor Raganorck draad waar ik ff kopie-pasta van heb gemaakt..:
Quote:
ondergesneeuwd

Had deze in eerste instantie niet eens gezien. Valt er niets aan te doen dat deze wordt ondergesneeuwd onder de andere forum topics? dacht eraan om hier dus een aparte pagina van te maken waar dan niet op te reageren valt. Zoiets als de informatie over de stad, maar dan alleen met de huisregels en manier van charactercreation...


Zoals ik al eerder zei is de optie om STICKY topics te maken de makkelijkste optie ( Samara?? :rolleyes ),..je weet dan ook zeker dat iedere nieuwkomer het zal lezen,...om de geschriften te verstoppen in de algemene info van Raganorck lijkt mij nogal omslachtig,...( het Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan principe :p ;) )

Samara kan de topic ook meteen sluiten zodat er dan ook niet meer gereageerd kān worden in die draad.......


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Edited by: Galliminus at: 8/27/02 1:28:27 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Thu Aug 29, 2002 1:05 pm    Post subject: Re: draad uitwerken Reply with quote

Die posts van Danae die Galliminus weer onder het stof vandaan heeft gehaald heb ik ook over het hoofd gezien.... volledig... *kreun*
excuses voor mijn opmerking over de gebruiksaanwijzing een aantal posts terug...

Ze zijn helder en duidelijk en moeten inderdaad op een bepaalde manier goed bereikbaar blijven voor 'vers' spelersbloed, misschien zouden ze op twee plaatsen beschikbaar moeten zijn (of zijn ze dat al en heb ik weer iets over het hoofd gezien), zowel op het forum en 'ergens' bij de intro-pagina van Raganorck (of op z'n minst een link bij de intro-pagina naar de regels op het forum...of andersom). Op de intro-pagina, omdat dat dat een belangrijke binnenkomer/inleiding is tot Raga en op het forum zelf, waar tenslotte gespeeld wordt en het daar ook makkelijk bereikbaar zou moeten zijn.

Santetjan had ook nog een voorstel...('t is al ff geleden) voor een globale overzichtskaart, waar de speler op aanklikbare lokaties van belangrijke vaste punten in Raganorck naar de desbetreffende topic kan springen (Flash?), (ik denk dat zoiets nieuwe spelers ook snel zal helpen zich vertrouwd te maken met de structuur van het gebied en haar stad). Zoveel spelers zoveel stijlen, mensen die iets meer High-Fantasy willen spelen zouden dan de juiste Topics kunnen vinden en mensen die veel liever realistischer intriges met veel minder Fantasy zien, kunnen bepalen waar die te vinden zijn. (Ik hoop dat ik jouw voorstel goed verwoord heb 'Tjan, zoniet verbeter me wanneer je 's hier op stuit ;) )




Edited by: ckeetel at: 8/29/02 3:07:41 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Sun Sep 01, 2002 2:22 pm    Post subject: Draden, dingen... Reply with quote

... aaargh, ik ben er dus wel, maar omdat ik net op kamers zit en nog geen computer heb, gaat de communicatie niet erg soepel tussen mij en Raganorck. Zodra ik er wel een heb en een aansluiting op het internet, ga ik zeker iets met jullie suggesties doen. Erg belangrijk vind ik bijvoorbeeld het samenvatten van ingewikkelde verhaallijnen. Ik merk al wat een gaten er vallen als je een week weg bent, er komen nieuwe figuren bij, verhaallijnen verplaatsen zich en je kunt niet 10 pagina's met posts naspitten om een draad op te pakken. Het is inderdaad een helsch karwei als we gaan proberen alle draden tot nu toe samen te vatten, maar als er eenmaal een begin is gemaakt en de samenvatting wordt regelmatig door iemand even bijgewerkt, hoeft dat geen probleem te zijn.

Nieuwelingen opvangen lijkt me ook een goed idee. Misschien kan ik een nieuw forum openstellen speciaal voor nieuwkomers, waar ze hun vragen ed kwijtkunnen? Misschien moet ik ook de mailinglist gebruiken om oude spelers weer terug in het spel te krijgen?

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Sep 01, 2002 4:25 pm    Post subject: Re: Draden, dingen... Reply with quote

Als de actieve verhalen samengevat worden is dat al een goed begin lijkt me, de draden per 'scene' pakken en dan langzaam terugwerken naar het verleden, het lastige is de crossovers te doen, daar waar karakters uit verschillende draden bijelkaar komen, ieder kunnen ze ook relevante dingen hebben meegemaakt in de hoofddraad. Ik wil me hierbij wel opgeven voor de Spitwerkscene.

Een deurmat en vraagbaak voor startende spelers is een goed plan, Mirko opperde al om een aparte pagina aan te maken, maar zou een aparte topic onder het Raganorck ooc forum niet volstaan (een soort FAQ waarop gereageerd kan worden)? Galliminus had een punt wat de bereikbaarheid van belangrijke topics voor de beginnende, maar ook 'oudere' spelers betreft, die kunnen daar geplaatst worden. Zoals het nu gaat hebben enkele beginnende spelers al dezelfde vragen onder 1 van deze topics gepost. Het voordeel van op dit forum zitten is dat er (vrijwel) altijd een ervarener speler aanwezig is die een antwoord kan geven op een brandende vraag.

Edited by: ckeetel at: 9/1/02 6:46:26 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Mon Sep 23, 2002 4:18 pm    Post subject: Re: Draden, dingen... Reply with quote

Verdorie, het is al een tijdje geleden dat ik hier nog eens ben wezen neuzen. Ik heb dus een ferme discussie gemist.

Waarom stellen we niet 1 iemand aan om de nieuwelingen wegwijs te maken in Raganorck, ze langzaam aan in een verhaal te laten verstrikken?
Nog iets (waarschijnlijk toch niet mogelijk, maar misschien een toekomstig idee): Als er iemand nu een nieuw ezboard forum opent, met daarop nieuwe delen en een apart deel voor de nieuwelingen?
Of als er hier nog plek is, een nieuwe plaats in de stad. Bv. Het Wachtlokaal (te bezoeken door de beginnende speler) of zoiets.

Ps. Ik zou me wel willen opofferen.
Maar aan de andere kant, wie zou dat niet willen ;)

Ik heb juist gezien dat er al zo een dingen geopperd zijn.

Nog een laatste poging: Als er misschien iemand een flyer of zo zou maken en deze op de site zet, waarna iedereen deze kan downloaden of afprinten om ze dan ergens op te hangen of aan een kennis te geven. Er kan in het kort een kleine kennismaking met Raganorck op komen.

Met hoeveel zijn we hier nu eigenlijk? Want ieder kan zo veel nieuwe registraties doorvoeren als hij wil.

Edited by: Coldrin at: 9/23/02 6:21:29 pm
Back to top
View user's profile Send private message
Rasham
Duister als de Nacht


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 68
Location: Onbekend

PostPosted: Mon Sep 23, 2002 5:37 pm    Post subject: Draden, dingen... Reply with quote

*maakt screenshotje van de bezoekers :D :D *

Back to top
View user's profile Send private message
Tlomas Tlodas
Duister als de Nacht


Joined: 04 Feb 2002
Posts: 60
Location: De straten van Raganorck

PostPosted: Fri Sep 27, 2002 11:28 am    Post subject: Re: Draden, dingen... Reply with quote

Hleehloo, ik kom ook weer eens binnenvallen (wat zijn nou een paar maanden afwezigheid? ;) ).

Een samenvatting van de gebeurtenissen oid is wel heel handig denk ik. Om er in te komen, er in te blijven als je te weinig tijd hebt om alles te volgen, maar ook voor archief doeleinden. Als je ooit iets wil terug zoeken dan weet je in ieder geval ongeveer wanneer het gebeurt is.

Tlomas.

Alle wloorden bevatten wijsheid

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Fri Oct 04, 2002 4:55 am    Post subject: Hee... Reply with quote

De stad is weer daar...en ik heb het idee dat het laden inderdaad sneller gaat...of ijl ik...

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Fri Oct 04, 2002 3:54 pm    Post subject: Re: Hee... Reply with quote

Nee... je ijlt niet... bij mij gaat het nu zowat 2x sneller...

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mordicus
Verloren en Vergeten


Joined: 28 Feb 2002
Posts: 46

PostPosted: Sun Oct 06, 2002 5:50 pm    Post subject: Re: Hee... Reply with quote

hmpf

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group