Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Dominick Ovdenk
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Dominick
Verloren en Vergeten


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 33
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Jan 18, 2005 1:43 pm    Post subject: Dominick Ovdenk Reply with quote

Emailadres: Daeri_Virge@hotmail.com

Karakters Naam: Dominick Ovdenk

Geslacht: Man

Ras: Mens

Leeftijd: 23

Beroep: Student Literatuur/Schrijver.

Uiterlijk: Dominick heeft een gemiddelde lengte, maar erg 'mager' van postuur, terwijl hij goed eet, zijn huid is nogal wit omdat hij niet meer graag buiten komt, behalve als het nodig is, zijn haar is heel donker bruin, tegen zwart aan, dat zo lang is dat het tegen zijn schouders valt. Hij heeft hazelbruine ogen, die eigelijk altijd op zielig staan tenzij hij 'aangevallen' word, wat ook figuurlijk kan. Hij heeft donkere kringen om zijn ogen omdat hij bijna de hele dag op is om zijn moeder te helpen, die ernstig ziek is (lees bij verleden). Zijn handen zijn ruw, vanwege dat werk, maar rank, hij probeert ze altijd schoon te houden. Zijn armen zijn wat gespiert omdat hij zijn moeder elke dag uit bed moet dragen omdat zij geen kracht meer heeft om op eigen benen te staan. Hij draagt een bordeaux rode jas, die bijna tot de grond komt, die hij eigelijk altijd aan heeft omdat hij die niet graag uit doet, behalve thuis. Hij draagt ook een hoofdband die van hetzelfde materiaal gemaakt is als de jas, dus ook dezelfde kleur heeft. Zijn schoenen zijn zwart, net zo als de kleren onder zijn jas, maar die worden dus bijna nooit gespot. Wink

Karakter/persoonlijkheid: Dominick is erg in zich zelf gekeerd na een incident een paar jaar terug. Hij is erg gevoelig, maar laat die kant aan bijna niemand zien, behalve zijn moeder en aan het papier. Hij werkt hard, zowel op de universiteit als thuis. Hij is erg bang voor contact omdat hij bang is iemand te verliezen, en heeft daardoor nooit echte gesprekken met mensen. Vanaf de buitenkant kan hij er vredig uit zien, maar zodra je hem aanspreekt wordt hij hard om iemand af te stoten, omdat hij bang is voor contact. Verder is Dominick leergierig en laat dit blijken, hij houdt ervan om te leren en te lezen en vindt zelf dat je het meest leert door te lezen. Daarom studeert hij Literatuur, iets waar hij zijn hart in op kan laten gaan. Een van zijn hobby's is schrijven, iets wat hij vooral snachts doet, hij schrijft zijn gevoelens van zich af in verhalen, maar laat die nooit iemand lezen omdat hij zich voor zijn gevoelens schaamt. Zijn andere hobby is schermen, schermen doet hij al sinds hij een puber is, iets waar hij zijn woede in af kan reageren, dit doet hij nu al sinds hij 13 is in het zelfde gebouw waar hij nu literatuur studeert.

Verleden: Zijn jeugd was erg fijn, ondanks de dood van zijn vader op jonge leeftijd, misschien was hij te jong om het te snappen, maar is vrijwel alleen maar opgevoed door zijn moeder en de dienstmeid. Hij was vrolijk en gezellig. Zijn tienerjaren waren ook erg fijn, hij deed het goed op school en had alles wat zijn hartje begeerde, toen hij zestien was werd hij verliefd op een meisje. Eva heette ze. Hij ontmoette haar in het park, ze bleek de dochter van de slager te zijn waar hij altijd kwam. Eva was alles voor hem en ze kregen al snel verkering, wat aan bleef. Drie jaren van stiekem romantisch gedoe gingen voorbij, tot Eva per ongeluk zwanger werd. Zijn geluk kon niet op en vroeg haar ten huwelijk. Ze zei ja, en hij vroeg haar vader om haar hand, hij keurde het goed, Dominick kwam immers uit een goed gezin en hij studeerde. De bruiloft werd geplant, en alles ging goed, tot Eva ziek werd, griep zei de dokter, zou wel weer over gaan, dat ging het zeker. Een week later overleed Eva. Iets wat erg hard was voor een jongen die nog nooit intens verdriet had gevoelt. De vrouw waar hij van hield, waar hij een leven mee zou delen, dood. Op de dag van de bruiloft werd ze begraven. Het was hard, toen hij uiteindelijk zijn verdriet verdrongen had werd zijn moeder ziek. De dokter wist niet wat het was, maar het was ernstig, ze zou nog een paar weken hebben. Inmiddels zijn er al drie jaar voorbij en helpt hij zijn moeder bij alles, uit bed halen, voeren, wassen. Het is zwaar maar geld voor een hulp is er niet meer, zelfs de dienstmeid moest hij ontslaan vanwege de dure medicijnen van zijn moeder. Zijn moeder is nog steeds geestelijk bij, dat maakt het nog zwaarder, ze ziet hoe ver heen ze is en zegt dat ook regelmatig met al haar kracht. Maar het kan hem niet schelen, zijn moeder is alles wat hij nog heeft en probeert alles voor haar te doen wat kan. Nadat hij haar gevoert heeft en gewassen gaat hij naar college. Als hij dan thuis komt vertelt hij zijn moeder fantastische verhalen, natuurlijk erg aangedikt. Ze geniet daar van, en hij geniet van zijn genietende moeder. ‘s avonds als zij slaapt, maakt hij zijn huiswerk en schrijft hij zijn verhalen. Na de dood van Eva is hij nooit meer de open gezellige jongen geworden die hij was. Zijn moeder gelooft trouwens sterk in de Ene, en haar geloof is alleen maar sterker geworden de laatste drie jaar. Dominick heeft na de dood van Eva zijn geloof in de Ene opgegeven, maar neemt zijn moeder nog wel elke rustdag mee naar het huis van de Ene, omdat zij gelooft.

Andere kenmerken/opmerkingen: Het was misschien al duidelijk dat hij uit een rijker gezin kwam, ze hebben het nu minder breed, maar nog genoeg om zich te kunnen redden. Wink


Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Vorax Dria
Dwaler


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 6
Location: barendrecht

PostPosted: Tue Jan 18, 2005 4:54 pm    Post subject: Reply with quote

Surprised zeer mooi plaatje Surprised
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Jan 18, 2005 6:45 pm    Post subject: Reply with quote

Vet cool! Magnefiek... uh... of zoiets...
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 8:20 am    Post subject: Tragiek Reply with quote

Een jongen achtervolgt door tragiek, mooi en op zo'n manier uitgewerkt dat het ook geloofwaardig is. Wat er in zijn verleden gebeurt is, hoe cru dat ook klinkt, is functioneel, omdat het een stempel gedrukt lijkt te hebben op hoe hij nu is. Terwijl hij ook een manier lijkt te hebben gevonden om met die zware emotionele klappen om te gaan. Het schrijven van boeken en het vertellen van verhalen lijkt voor mij een soort escapisme, waarmee hij zichzelf en zijn moeder even uit de misère haalt.

Behoorlijk compleet, ben benieuwd hoe je die neer gaat zetten....
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Dominick
Verloren en Vergeten


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 33
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 9:49 am    Post subject: Reply with quote

Ik hoop hem zo goed mogelijk neer te kunnen zetten natuurlijk.. kheb nog nooit zon uitgebreid karakter geschreven.. Embarassed

Kvind hem echt helemaal prachtig als ik eerlijk moet zijn.. kzal van de week beginnen met posten Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 10:53 am    Post subject: Reply with quote

is dat niet een plaatje van dat figuur uit final fantasy?

anyways, je wet al wat ik er van vind enzo Razz
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Dominick
Verloren en Vergeten


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 33
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 10:56 am    Post subject: Reply with quote

Gashyr wrote:
is dat niet een plaatje van dat figuur uit final fantasy?

anyways, je wet al wat ik er van vind enzo Razz



Final Fantasy VII Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 11:08 am    Post subject: Reply with quote

Welkom in Raganorck!

Mocht je willen lezen aan welke regels je gebonden bent voor het rollenspel, dan raad ik je nog aan de "Basisregels voor Raganorck" en "Roleplaying vragen en antwoorden" en "Wat te doen met drows & draken?" te lezen. Al deze info staat in de draad "De raad der wijzen" , waar zich nog meer nuttige informatie bevindt. Neem a.u.b. even de tijd om die draad te lezen! Voor wat meer achtergronden over de stad Raganorck, bezoek dan eens "Raganorck voor dummies", waar in het kort de situatie in de stad wordt geschetst voor beginnende spelers. Lees ook eens de rest van de website. Als je nog vragen hebt over de werking van het forum zelf, ga dan naar de FAQ. De voertaal op het forum is het Nederlands. Dus geen Engelse woorden/namen en begrippen gebruiken. Neem even de moeite om daar op te letten en het aan te passen.

Verder is het erg makkelijk voor de lezers van je berichten als ze je karakter een beetje kunnen volgen. Als je dus van draad wisselt, is het handig om onderin je post te vermelden waar je naartoe gaat en bovenin je eerste post in de nieuwe draad te vermelden waar je vandaan kwam.
Bijvoorbeeld:
- ((Lupijn naar: "Gannon: de hoofdstraat >> Op straat"))
- ((Lupijn vanuit: "De Tien torens >> De toren van Geschiedenis"))

Als laatste wijs ik je nog op de Raganorck-Larp (levend rollenspel), welke op 22 januari plaats vindt in het Archeon. Naast de officiële pagina is er op het forum nog meer informatie te vinden over dit evenement.

Veel spelplezier!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 11:10 am    Post subject: Reply with quote

Oeh, ik hoop dat je in dit karakter naar de larp komt... dat is helemaal fantastisch!! Cool
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Dominick
Verloren en Vergeten


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 33
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 11:15 am    Post subject: Reply with quote

Inwe Surion wrote:
Oeh, ik hoop dat je in dit karakter naar de larp komt...



Reken daar maar niet op Wink Ik hou niet van Larp Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 4:17 pm    Post subject: Reply with quote

Ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van de manier waarop je je karakterbeschrijving gemaakt hebt. Echt goed werk en ook een karakter dat helemaal aansluit bij de sfeer in Raganorck van tragiek, misere en menselijk drama op een niveau van Low-Fantasy.

Ik ben heel benieuwd naar je verdere posts.
Back to top
View user's profile Send private message
Dominick
Verloren en Vergeten


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 33
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 8:44 pm    Post subject: Reply with quote

Ik probeer van de week te beginnen. Maar ik ben nog steeds op zoek naar een huis voor mijn lieve Dominick.. Razz

Kwam er vanochtend achter hoe moeilijk een huis is.... Embarassed


Nouja, ik ga morgen gewoon weer opzoek, en we zullen zien.. Wink

Kus, Kim
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Dominick
Verloren en Vergeten


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 33
Location: Raganorck

PostPosted: Thu Jan 20, 2005 7:27 pm    Post subject: Reply with quote

Ok huisje gevonden Cool


Dus de eerste post is gemaakt.. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Noë Arosch
Sporenzoeker


Joined: 16 Jan 2005
Posts: 20

PostPosted: Thu Jan 20, 2005 8:44 pm    Post subject: Reply with quote

Err indrukwekkend moet ik zeggen, zowel het karakter als de post over het huis. Mooie lange verhalen, ben ik altijd fan van. En voor de verandering eens niets geen "ik ben een intens gemene huurmoordenaar" gedoe.
Ook een heel groot compliment voor het drama in het verhaal. We hebben het over een fictieve tijd waarin de dood en allerlei slopnde ziektes enorm op de loer lagen, en dan is dit mooi gebruik gemaakt van de roleplaymogelijkheden die dat geeft.
_________________
---Ik zie, ik zie wat jij niet ziet...---
Back to top
View user's profile Send private message
Dominick
Verloren en Vergeten


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 33
Location: Raganorck

PostPosted: Thu Jan 20, 2005 8:50 pm    Post subject: Reply with quote

Thanks Embarassed

Kga er helemaal van blozen joh... Embarassed

Tis mn eerste écht uitgebreide karakter waar ik ook écht langere en minder doelloze verhalen mee wil schrijven.. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group