Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Eh...hier ben ik dan?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Puzemuze
Dwaler


Joined: 16 Jan 2005
Posts: 5

PostPosted: Sun Jan 16, 2005 11:05 pm    Post subject: Eh...hier ben ik dan? Reply with quote

Hey mensen!

Aangezien ik volgende week in een jurk door het Archeon ga rennen en net doen alsof ik het snap, leek het mij wel leuk om me even voor te stellen.

Ik ben Willemieke, een vriendin van Christian (Uriel) en omdat ik Chris' bliksembezoek aan Nederland niet wil missen en ik gewoon alles voor m'n vrienden over heb (uch uch) ga ik dus binnenkort naar mijn eerste Larp.

Vraagje: (ik barst maar gelijk los)
- Wat is jullie forumbeleid ten aanzien van nieuwe threads, waar ze over gaan en waar je ze moet posten? Ik heb nl eerst gezocht of jullie een kennismakingsdraadje hebben, maar die heb ik alleen als dusdanig gevonden voor karakters (in de taveerne). Misschien hoor ik wel helemaal geen nieuw topic te maken of misschien wel helemaal niet hier, maar daar is het nu dus te laat voor Smile Voor het geval er nu grote boze moddereters uit frustratie het snoer van hun muis op zitten te knagen: Sorry, delete de boel maar of gooi er een slot op Confused

Goed, ik ben braaf m'n huiswerk aan het leren voor volgende week en dus de site aan het doorploegen. Tot nu toe snap ik er echt geen donder van, wat kan liggen aan de volgende dingen:
a) Ik ben nog minder snugger dan ik dacht (gebeurt vaker)
b) Ik heb nog niet genoeg gelezen (nóg niet?)
c) Ik heb niet genoeg rpg kennis (dat zal best)
d) Jullie zijn op sommige punten echt zo inconsequent en onoverzichtelijk (no offense, hoor, maar ik snap soms de logica van de siteindeling echt niet Confused )

Ach, just humor me, Chris vindt me aardig... Wink (btw: briljante smilies)
Ik ga m'n best doen. Ik weet in principe hoe het werkt en het lijkt vast genoeg op acteren....
_________________
...en het eekhoorntje hupte vrolijk verder.
Back to top
View user's profile Send private message
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Jan 17, 2005 7:35 am    Post subject: Reply with quote

Hallo Puzemuze!

Niks aan de hand hoor! Ik snap donders goed dat je het allemaal nog niet goed snapt. Ik ben ook nog splinternieuw hier, maar je moet gewoon op de basissite even alles doorspitten. Geloof me, dan kom je heel wat te weten. Ik zou ook gelijk even wat in het forum rond gaan neuzen, dan kan ook nog wel eens helpen.

Leuk dat je ook naar de larp komt! Hopen dat het niet regent, dan word je jurk kledder Wink . Ik zie je dan wel op de larp, lijkt me erg gezellig.

Als je nog wat wil vragen of hulp nodig hebt kan je me altijd bereiken via msn of e-mail: inwesurion8@hotmail.com
Je kan ook mijn mobiele nummer krijgen, alleen die zul je even op msn moeten vragen i.v.b. veiligheid.
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Mon Jan 17, 2005 8:56 am    Post subject: Reply with quote

Ehm, als ze vragen heeft kan ze beter contact opnemen met de spelleiding, Inwe.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Mon Jan 17, 2005 9:51 am    Post subject: Reply with quote

Ten eerste hartelijk welkom in Raganorck en gezellig dat je mee doet met de Raga-Larp.

Het doorspitten van de site helpt een stuk. Het klopt inderdaad dat het forum een beetje inconsequent lijkt maar we hebben geprobeerd de regels zo duidelijk mogelijk bij elkaar te zetten. Als je de regels voor het forum wilt weten kun je hier terecht Regels + Karakter Profiel Formulier

Wat betreft het forumbeleid ten aanzien van nieuwe draden(threads); je mag in principe overal nieuwe draden aanmaken, gewoonlijk probeer ik een plek te creëren in plaats van een draad met een titel die de gebeurtenis omschrijft.

Vragen mag altijd, maar probeer het te doen in de Raad der Wijzen.
Of mail een van de moderatoren, een andere mogelijkheid is ze toe te voegen in Msn de meesten van hen hebben hun mail en Msn adres bij hun karakter beschrijving staan. Helaas zijn ze wat moeilijk te vinden tussen alle anderen... Nog iets wat verbeterd kan worden... Je kunt mij vaak bereiken over Hashhead64@hotmail.com.
(Voor de duidelijkheid Inwe is geen moderator, alleen maar een overenthousiaste speelster.)
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Jan 17, 2005 11:28 am    Post subject: Reply with quote

Oke, oke, maar ik deed het gewoon haar zodat ze het gevoel heeft dat ze overal hulp vandaan kan halen... Sad
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Mon Jan 17, 2005 1:44 pm    Post subject: Reply with quote

Heel lief bedoelt hoor Inwe, maar het is handiger als een onervaren speler informatie kan opvragen bij ervaren spelers.

En.. daar zijn wij moderators en organistaie voor, hebben wij ook wat te doen. Shocked

puzemuze:

Wat je vooral nodig hebt is een flinke en gezonde dosis Fantasy. Een beetje respect voor je medespelers en wat heel handig is, is gevoel voor acteren en verhaal maken.

Dat laatste is het allerbelangrijkste zowel voor goed LARP spel als RPG spel.

maar als jij vrienden bent met Chris (slijm slijm) dan zit dat wel goed.

Begin dus waar je wil, in een actieve draad 9 klijk naar de datum achter de draad) heb je meer kans op spel, maar kan het ook zijn dta je ergens invalt waar je niet veel van snapt. In een andere/nieuwe draad kan een ander karakter binnenlopen. Je hoeft niet te wachten tot er iemand komt en kunt je gewoon via de draden verplaatsen. hoe dat precies gaat vind je in de uitleg bij de karakter draden ( klik eens een karakter open en je vind de info wel)

tot zaterdag!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Jan 17, 2005 2:28 pm    Post subject: Reply with quote

Snap ik, Lunea. Ben altijd heel eigenwijs dus ik doe mijn best! Wink
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Princes_of_Death
Duister als de Nacht


Joined: 15 Nov 2004
Posts: 91
Location: Overal en Nergens

PostPosted: Mon Jan 17, 2005 4:00 pm    Post subject: Reply with quote

haha, we weten dat je eigenwijs bent Karian Laughing

Verder, ik verwelkom Puzemuze op Raganorck Smile en ik hoop ook dat je het leuk gaat hebben op de LARP (heb gehoort dat t fantastisch word en dat neem ik ook aan Very Happy )
Ga je ook op het forum spelen..?? En alsnog heel veel plezier Smile

-xxx- LaLa
_________________
Try to find me in your heart... I'll always be there when you need me...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Puzemuze
Dwaler


Joined: 16 Jan 2005
Posts: 5

PostPosted: Mon Jan 17, 2005 8:11 pm    Post subject: Reply with quote

Hallo allemaal!

Ten eerste: bedankt voor het warme welkom! (ook als je geen mod bent hoor, Inwe Wink )
Ten tweede: Bedankt voor de nuttige tips!

Ik was wel al op eigen houtje zo ver gekomen dat ik eerst Raganorck voor dummies en de verschillende kopjes op de site moest lezen enzo. Dat had ik al wel gedaan. Ik heb de Raad der Wijzen en de Larpdraad doorgewerkt vandaag en ben nu aan het inlezen in verschillende draden. Misschien dat het lezen van de draden wel het beste inzicht geeft in het Raga universum. Voor een nieuwkomer als ik is gewoon de hele sitelogica enzo niet in een keer duidelijk. Of misschien geldt dat alleen voor deze nieuwkomer...
Ik ben in ieder geval ook een hoop kapotte links tegengekomen (maar dat zal jullie vast wel bekend zijn) waardoor ik misschien wat gaten in m'n plaatje nog niet in heb kunnen vullen.

Ik heb niet erg veel ervaring met RPG en ben geen fantasy-diehard. Wat ik wel ben: Sinds m'n achtste gek van Tolkien, behept met een beetje (teveel?) fantasie, een theatherdier, gek op literatuur en geschiedenis en een tikkeltje chaotisch...

Wel heb ik wel eens wat RPG's en fanfics gelezen en ik moet zeggen dat ik een vreselijke hekel heb aan Mary Sue en aan het misbruik waar zowel de engelse als de nederlandse taal vaak het slachtoffer zijn. Deze site is echt een opluchting wat dat betreft. (maar ik had van Chris niet veel anders verwacht)

Raganorck klinkt leuk en interessant, ik doe m'n best zoveel mogelijk te snappen voor zaterdag... Wink
_________________
...en het eekhoorntje hupte vrolijk verder.
Back to top
View user's profile Send private message
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Mon Jan 17, 2005 10:18 pm    Post subject: Reply with quote

He Mieke!

Leuk dat je mee doet!

Voor uitleg zijn sommige draden wat beter geschikt dan anderen, maar als je iets niet snapt, gewoon vragen.

Een nuttige draad is bijvoorbeeld. Op `t Gannon: Antonius Snuisterijen en Curiosa of een andere versie van ditzelfde verhaal in Het Tien Toren District: herberg en veiling de Groene Acker (geloof ik)

Verder is de Tien Torens; Het huis van de Ene (heropgebouwd) wel iteressant te noemen. De taveerne is vooral kennis maken.
Back to top
View user's profile Send private message
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Jan 18, 2005 6:54 am    Post subject: Reply with quote

Dus, Puzemuze, je komt naar de larp?? Smile

Zo ja, feestje!! Rolling Eyes
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Princes_of_Death
Duister als de Nacht


Joined: 15 Nov 2004
Posts: 91
Location: Overal en Nergens

PostPosted: Fri Jan 21, 2005 10:03 am    Post subject: Reply with quote

haha, we're gonna party all right Very Happy Cool
met onze 'geheime' groep waar enkel wij en de spelleiding van af weten Twisted Evil *maakt mensen hopelijk héél nieuwsgierig*
En ik ga niks vertellen en IC ook niet aan de niet-groepsleden, that's in de rulez Streng!


-xxx- Laura
_________________
Try to find me in your heart... I'll always be there when you need me...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Fri Jan 21, 2005 1:33 pm    Post subject: Reply with quote

Nee, zeker, we gaan helemaal niks vertellen!! Mijn mond zit dichtgeritst Streng!
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Princes_of_Death
Duister als de Nacht


Joined: 15 Nov 2004
Posts: 91
Location: Overal en Nergens

PostPosted: Fri Jan 21, 2005 1:46 pm    Post subject: Reply with quote

Braaf meisje, braaf meisje Kusje!
_________________
Try to find me in your heart... I'll always be there when you need me...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Fri Jan 21, 2005 2:19 pm    Post subject: Reply with quote

eh, kan aan mij liggen, maar is het niet de bedoeling dat een geheime groep GEHEIM blijft?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group