View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Lazerus Dwaler
|
Posted: Thu Jan 13, 2005 11:53 pm Post subject: Arthurios de big |
|
|
Emailadres: drmario160@msn.com
Karakters Naam:arthurios maniklus
Geslacht: man
Ras: mens
Leeftijd: 19
Beroep: de mensen helpen en dienen in nood
Uiterlijk: niet echt een man waar je denkt knight in shiny armor
hij is groot en vol bepanserd.
Karakter/persoonlijkheid:uiterlijk zegt niets over een persoon hij mag dat ben groot zijn maar hij is niet bruut hij is heel ardig voor het volk maar hij gaat niet graag gevechten uit de weg als het maar voor het goeden is.
Verleden:zijn ouders vonden hem groot voor zijn leeftijd hij is er nooit om gepest dat komt omdat hij er altijd boven stond op zijn 16 begon hij niet eens met bier drinken hij was een gekke jongen maar met een groot hard.
Andere kenmerken/opmerkingen: je ziet hem altijd aankomen vriendelijke reus noemen ze hem wel eens heel behulpzaam houd van vrouwen en help hun graag.
draagt altijd een harnas gemaakt van leer of metaal als je hem ziet zonder harnas dan ben je de enige van weinig.
veel mensen kennen hem als arthurios maniklus en hij is ook bekend als
MR Groot of de grote vriendelijke reus.
nou wat vind je er nu van ik heb wat iedeen van mijn moeder
jammer genoeg kan ik aleen met het forum meedoen ah jammer vind ik het niet maar toch het mist wel wat ik hoop dat ik nu wel mee kan doen. _________________ i beweeg in de shadows.
Last edited by Lazerus on Sun Jan 16, 2005 11:57 am; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
Gashyr Nachtdwaler
|
Posted: Fri Jan 14, 2005 7:27 am Post subject: |
|
|
Ik ben geen moderator, slechts een speler, maar toch wil ik even wat opbouwende kritiek op je karakter leveren.
De opzet is opzich wel goed, maar ik vind niet dat je het echt goed uitwerkt. Je zou het uiterlijk wat uitgebreider kunnen beschrijven (in ieder geval zijn kleur haar en ogen. Verder kun je bijzondere kenmerken als littekens, geboortevlekken, gelaatstrekken beschrijven). 19 is misschien wat jong om zo'n menslievende en behulpzame held te zijn, tenzij hij iets heeft meegemaakt waarom hij zo is geworden. Wat mij brengt op zijn verleden, dat kan ook wel iets uitgebreider, er kan veel gebeuren in 19 jaar. Kun je je eigen leven in twee regels beschrijven? (Overigens hoef je in Raganorck waarschijnlijk geen 16 te zijn om bier te drinken het is een laat-middel-eeuwse setting en in de middel-eeuwen dronk vrijwel iedereen bier omdat dat minder vervuilt was dan water, dus als jouw karakter graag water drinkt en geen alcohol moet hij wel een sterke maag en afweersysteem hebben )
Verder kan hij geen Mr. Big genoemd worden, dat is Engels, en de voertaal op dit forum is Nederlands. Of 'grote vriendelijke reus' mag weet ik niet, onze webmeesteres is er misschien niet zo blij mee dat je dingen van Roald Dahl kopiëert.
Verder zou ik je willen vragen wat meer aandacht te besteden aan je zinsbouw en aan het gebruiken van leestekens, want soms moet ik je zinnen echt drie keer lezen voordat ik ze helemaal begrijp. |
|
Back to top |
|
|
Roos Verloren en Vergeten
Joined: 18 Nov 2004 Posts: 33 Location: Raganorck, Gannon; de Hoofdstraat, Het huis van haar tante..
|
Posted: Fri Jan 14, 2005 11:24 am Post subject: |
|
|
Ik ben het wel met Gashyr eens over de leestekens en de spellings fouten.. Misschien een tip om je berichten in Word te schrijven en de spellings controle er overheen te laten gaan.
Verder lijkt het me wel een leuk karakter, maar idd, het mag wel iets uitgebreider.. |
|
Back to top |
|
|
Inwe Surion Nachtdwaler
|
Posted: Fri Jan 14, 2005 2:11 pm Post subject: |
|
|
Nou, lieve Lazerus, ik ben het wel met de twee medespelers eens. Maar ik moet zeggen, voor de zoveelste keer, dat je toch echt een heel leuk karakter gemaakt hebt!
xxx Inwë _________________ Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is. |
|
Back to top |
|
|
Ralvin DelTramos Duister als de Nacht
|
Posted: Fri Jan 14, 2005 4:52 pm Post subject: |
|
|
Ik ben het ook wel met de bovenstaande personen eens
Door Raga's filter in combinatie met je engelse taalgebruik lijkt het nu net of zijn bijnaam een klein varkentje is de big maar dat kan aan mij liggen :
mjaah en dat 'human' plus de spelling is beetje jammer, al vind ik het idee voor het karakter wel leuk!
ben benieuwd |
|
Back to top |
|
|
Inwe Surion Nachtdwaler
|
Posted: Fri Jan 14, 2005 6:48 pm Post subject: |
|
|
Oh, ik ben nog vergeten te vragen of je naar de LARP op 22 januari komt!
Bij deze dan!
xxx Inwe _________________ Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is. |
|
Back to top |
|
|
Lunea Dromenvanger
|
Posted: Fri Jan 14, 2005 6:53 pm Post subject: |
|
|
Ik sluit me bij Gashyr aan, het zou mooi zijn als je je karakter hier en daar wat kunt aanpassen. Engelse termen kennen de raganorckers niet dus wees niet verbaasd als ze je de big gaan noemen. Het is geen gekke bijnaam, maar misschien ben je er zelf niet zo blij mee. Middeleeuwers werden wel vaak vernoemd naar hun beroep of een lichamelijke eigenschap. Dus de Grote of de Os zou een goede bijnaam zijn.
Een uitbreiding op je jeugd is ook leuk, je zegt al dat je gepest werd en dat je ouders ( wie zijn dat, hebben ze een beroep?) je groot vonden, zijn ze naar en arts geweest met je, konden ze je wel genoeg eten geven of was het juist het eten dat je zo groot maakt. Laat je fantasie er maar op los. Hoe uitgebreider des te meer je karakter gaat leven.
Wees niet ban voor IC of OC informatie. Je karakter omschrijving is OC dat kan IC niet tegen je gebruikt worden.
Verder welkom! En veel speelpelzier en dan nog ons vaste berichtje voor je om je wegwijs te helpen!
Welkom in Raganorck!
Mocht je willen lezen aan welke regels je gebonden bent voor het rollenspel, dan raad ik je nog aan de "Basisregels voor Raganorck" en "Roleplaying vragen en antwoorden" en "Wat te doen met drows & draken?" te lezen. Al deze info staat in de draad "De raad der wijzen" , waar zich nog meer nuttige informatie bevindt. Neem a.u.b. even de tijd om die draad te lezen! Voor wat meer achtergronden over de stad Raganorck, bezoek dan eens "Raganorck voor dummies", waar in het kort de situatie in de stad wordt geschetst voor beginnende spelers. Lees ook eens de rest van de website. Als je nog vragen hebt over de werking van het forum zelf, ga dan naar de FAQ. De voertaal op het forum is het Nederlands. Dus geen Engelse woorden/namen en begrippen gebruiken. Neem even de moeite om daar op te letten en het aan te passen.
Verder is het erg makkelijk voor de lezers van je berichten als ze je karakter een beetje kunnen volgen. Als je dus van draad wisselt, is het handig om onderin je post te vermelden waar je naartoe gaat en bovenin je eerste post in de nieuwe draad te vermelden waar je vandaan kwam.
Bijvoorbeeld:
- ((Lupijn naar: "Gannon: de hoofdstraat >> Op straat"))
- ((Lupijn vanuit: "De Tien torens >> De toren van Geschiedenis"))
Als laatste wijs ik je nog op de Raganorck-Larp (levend rollenspel), welke op 22 januari plaats vindt in het Archeon. Naast de officiële pagina is er op het forum nog meer informatie te vinden over dit evenement.
Veel spelplezier! |
|
Back to top |
|
|
Lazerus Dwaler
|
Posted: Sun Jan 16, 2005 11:55 am Post subject: nee |
|
|
jammer genoeg kom ik niet naar het event ik zou wel komen maar kan helaas niet.
en over me char ik zal hem ff nalezen en bijwerken maar als je zo kijkt
vinden jullie hem wel cool (tof) _________________ i beweeg in de shadows. |
|
Back to top |
|
|
Inwe Surion Nachtdwaler
|
Posted: Sun Jan 16, 2005 1:52 pm Post subject: |
|
|
Jammer, ik hoop dat je de volgende keer wel kunt komen!
Zoals ik al zei: Fantastisch karakter!
xxx Inwe _________________ Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is. |
|
Back to top |
|
|
Lazerus Dwaler
|
Posted: Mon Jan 17, 2005 11:43 am Post subject: ik kom wel naar andere |
|
|
tnx
ik kom wel naar sr 5 en adirion dus als je daar heen gaat zie je me daar
ik denk dat ik dan wel met een andere char rond loop. _________________ i beweeg in de shadows. |
|
Back to top |
|
|
Inwe Surion Nachtdwaler
|
Posted: Mon Jan 17, 2005 11:54 am Post subject: |
|
|
Nou, ik weet niet of ik naar SR ga of naar die andere, want ik ben net nieuw in de larp-wereld, dus ik vind het fijn om nog even te wennen. Voorlopig houdt ik mijn spel dus hier in Raganorck. _________________ Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is. |
|
Back to top |
|
|
Princes_of_Death Duister als de Nacht
|
Posted: Mon Jan 17, 2005 5:20 pm Post subject: |
|
|
haha, wat een leuk karakter
Waarschijnlijk ga ik ook naar SR5, ik ben bijna gedwongen door sommige mensen en ik ben ook nog eens aangesteld tot adviseuse van een warlord dus ik heb geen keus :p maar ik vind het verder ook heel erg leuk
En Karian, ik had nog een idee Kom naar Julgamento1, da's een tienerevent, echt leuk! Heel veel mensen daar (waaronder ik toen) komen daar als eerste keer LARPen. Ik ben naar de Playtest geweest en ik vond het echt geweldig, ik raad je echt aan om te gaan als er 1 komt (trouwens, bijna iedereen, of nee, volgens mij zelfs iedereen, van onze LARPgroep komt ook )
-xxx- Laura de _________________ Try to find me in your heart... I'll always be there when you need me... |
|
Back to top |
|
|
Lazerus Dwaler
|
Posted: Mon Jan 17, 2005 6:36 pm Post subject: event |
|
|
zal ik zeker doen ik ben ook op de playtest gaweest ik was alibaba hahah
LOL ik kom er zeker heen mischien met een paar vrienden. _________________ i beweeg in de shadows. |
|
Back to top |
|
|
Galliminus Leeuwenhart
|
Posted: Mon Jan 17, 2005 9:20 pm Post subject: |
|
|
Karian?... als in Castlequest 2 Karian? Kingdoms Mandragon en GIST?
(malkav en die_ene_gast hier van CQ,.. al is het meer als een jaar geleden dat ik gestopt ben te spelen..)
Ik ga off-topic.. ik weet het.. _________________ Galliminus dan Maros, Kapitein in het Adellijke Regime van Raganorck. |
|
Back to top |
|
|
Inwe Surion Nachtdwaler
|
Posted: Tue Jan 18, 2005 6:47 am Post subject: |
|
|
Galliminus, wat bedoel je? Is mijn naam bekend bij jou?
Enne, Laura, het lijkt me leuk om naar Julgamento te komen. Alleen hoe kan ik me inschrijven, en hoe veel kost het, en wanneer is het event?
En moet ik me inschrijven als een ander karakter of mag het gewoon als Inwë Súrion? _________________ Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is. |
|
Back to top |
|
|
|