Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Het Elkaar Beter Leren Kennen Spel Deel 2
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
meis
Nachtdwaler


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 102
Location: In mijn eigen fantasiewereldje

PostPosted: Sun Apr 03, 2005 11:02 pm    Post subject: Reply with quote

De laatste tijd kan echt alles me aan het denken zetten. Helaas denk ik alleen niet na over de dingen waar ik aan zou moeten denken. Maar echt hele kleine dingen brengen weer herinneringen terug waar ik dan weer uren over loop te dromen. Zo vreemd allemaal.

```````
De meest absurde gedachte die je recent had? Of die je ooit had.

(recente van mij was dat ik dacht dat de aarde best wel eens een onderdeel van een grote waterdruppel kon zijn die op het punt stond om van een grote bloem af op de grond te vallen. Jaja, waar een forum-discussie over het leven je al niet op kan brengen.)
_________________
Atashi no naka wa anata dake.
Back to top
View user's profile Send private message
Aradiake
Duister als de Nacht


Joined: 19 Feb 2005
Posts: 67

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 9:41 am    Post subject: Reply with quote

Ik hoopte (in my thoughts) dat een lerares bij mij op school (die ik nie heb als lerares) een vriendin van me zou zijn... En da blijf ik hopen, en waarschijnlijk is dat ook zo Smile


Wat is jouw lievelingscitaat?
Back to top
View user's profile Send private message
Jaap Stoel
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 163
Location: Zwolle

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 10:08 am    Post subject: Reply with quote

Even denken. Ik heb er een hoop.....
Op dit moment is het denk ik van Marvin, de paranoid android.

"Look at me, brain de size of a planet and they ask me to take you to de bridge. You call that job satisfaction? Because I don't. I'm not getting you down am I?"

Wat maakt voor jou een tovenaar een tovenaar?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Thu Apr 07, 2005 2:55 pm    Post subject: Reply with quote

Een oude man met een lange baard, een mantel, een hoed en een toverstaf! Smile

Wat vindt je van satanisme?
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Thu Apr 07, 2005 3:07 pm    Post subject: Reply with quote

Niet voor mij.
Maar dat is Godisme ook niet. ik gellof niet in een ultiem goed of een ultiem kwaad. Ik geloof wel de de mens spritueel en intelectueel zichzelf kan `verlichten`en dus in een soort Grijs gebied kan functioneren wat waarschijnlijk meer naa `goed`neigt dan kwaad.

Ik veroordel de satanisten dan ook niet. Maar eenieder die blindelinge een geloof aanhangt en door het doen van silly rituelen hopen daar beter van te worden.

~Waar hoop jij beter van te worden?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Sun Apr 17, 2005 6:58 pm    Post subject: Reply with quote

Fruit, zonlicht en veel slaap!

Maar ik heb zo het vermoeden dat je daar niet op doelde met je vraag. Wink

Ik hoop beter te worden van het opdoen van kennis. Kennis van de wereld om me heen, kennis van de mensen om me heen en kennis van de manier waarop mensen denken en doen in combinatie met hun verleden. Op die manier is het volgens mij mogelijk om je acties beter te sturen zodat ze veel minder schadelijk zijn dan ze zonder die kennis zouden zijn terwijl je toch nog steeds uitkomt waar je wezen wil.

Klinkt allemaal vrij ingewikkeld... ik geloof echter oprecht dat je door het opdoen van kennis door gesprekken met anderen beter in kunt schatten welke dingen voordeel voor jezelf en voor anderen opleveren en welke dingen nadeel. Dan volgt de morele keuze wanneer je voor je eigen geluk gaat en wanneer voor het algemene goed en of die twee elkaar wel uitsluiten... maar dat is een heel ander verhaal en heeft te maken met persoonlijke ethiek.

----

Wat zou je het allerlastigste vinden om te spelen op een larp of op een forum en waarom? Is de moeilijkheidsgraad van een karakter een motivatie om het toch te proberen of juist niet?
Back to top
View user's profile Send private message
Theresia Koffie
Duister als de Nacht


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 73
Location: Rotterdam

PostPosted: Mon Apr 18, 2005 8:45 am    Post subject: Reply with quote

Voor mij is het ongelofelijk lastig om een bot persoon te spelen. Ik heb het enkele malen geprobeerd maar zelfs mijn ork is gewoon te freaking beleefd. Ik denk dat er te veel ettiquette in mijn koppie gestampt zijn. Toen ik een keer als een Scart van Iss iemand in zijn gezicht boerde maakte ik direct mijn excuses >_< zo ook nadat ik iemand in een andere rol helemaal verrot gescholden had. Ik kan het niet. Ben denk ik een beetje te lief of te goed opgevoed. Das lastig hoor...
Maar ik probeer het toch. Juist omdat ik in het echte leven ook vaak te beleefd ben. Het leert me mijn mening goed te verkondigen want soms in mijn leidinggevende baan moet ik op treden. Een beetje ervaring voor het echte leven opdoen dus...




Er is zoveel om over na te denken.
Maar wat me nog het meeste bezig kan houden is waar gaan we met zijn allen heen? En wat moet er echt fout gaan voor we er iets van leren?
Er gebeuren op dit moment zoveel dingen die ongrijpbaar en onbegrijpbaar zijn. Het lijkt wel of de mens steeds ergere dingen moet doen om gehoord te worden. Zoals bijv. met je vliegtuig in een gebouw vliegen. Het is al even geleden maar sindsdien gebeuren er ook allerlei natuur rampen. Dieren sterven uit en er breken ziektes uit waarvoor geen genezing gevonden wordt.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat er ergens aan een enorme noodstop getrokken moet worden. Het leven gaat steeds sneller en sneller... Wanneer gaat het te snel om te leven? Om te genieten? En om te zien wat werkelijk belangrijk is?

Ik heb twee kleine kindertjes in wat voor wereld moeten zij zich later staande houden?

Maar wanneer je zelf uit die stroom van gekte probeert te stappen en daarnaast overeind weet te blijven staan geniet je veel meer. Hoewel het struisvogel politiek is lijkt het steeds verstandiger om je op je eigen wereldje te richten. Je huisje boompje beestje. Die je tevens kracht geven om door te gaan...

Wat geeft jou kracht?
_________________
Kom maar bij Theresia en drink je warme honing melk op
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Mon Apr 18, 2005 2:56 pm    Post subject: Reply with quote

Ik weet niet.. Ik weet eigenlijk niet of ik zo 'krachtig' ben. Vroeger mijn vader misschein, de gedachte aan hoe hij iets aan zou pakken sleept me nu ook wel eens door situaties heen. Verder mijn dromerij denk ik.. Ik heb nu eenmaal een erg rijke fantasie. En .. mijn pony gek genoeg put ik daar heel veel engerie en ontspanning uit. De eenvoud van een boerenleven met mest en veel haar.

Verf je je haar?

lekker luchtige vraag even tussendoor hihi
[/b]
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Theresia Koffie
Duister als de Nacht


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 73
Location: Rotterdam

PostPosted: Mon Apr 18, 2005 9:08 pm    Post subject: Reply with quote

Tot velen hun verbazing....
ja yup zeker de wetes....
Heb de huid van een rooie
verbrand als een rooie...
maar ben blond!
Cool

Als je een bloempje was wat voor bloempje ben je dan?
_________________
Kom maar bij Theresia en drink je warme honing melk op
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Juffer Looi
Sporenzoeker


Joined: 12 Nov 2004
Posts: 22
Location: Raganorck (Gannon)

PostPosted: Mon Apr 18, 2005 9:08 pm    Post subject: Reply with quote

Omdat mijn post tegelijk met Theresia viel:

Haar verven: Vroeger wel een tijdje gedaan. Diverse tinten rood volgden elkaar op. Maar dat uitgroeien ging me steeds meer ergeren en mijn haar werd er niet gezonder op. Na een grove snoeibeurt (bijna alles eraf!) heb ik het mijn eigen kleur gelaten en die vind ik eigenlijk veel mooier.

-----------------------

Bloempje: Rood Guichelheid (Anagallis arvensis). Zeldzaam hier, uitbundig groeiend in Australie. Het is mijn wegwijs-bloem. Als ik mijn voeten ergens neerzet, en ik ontdek daar dat plantje, dan weet ik dat ik op de juiste weg ben.

-----------------------

Als aan jezelf van tien (of meer) jaar geleden een brief zou kunnen sturen, wat zou je daar dan in zetten?
Back to top
View user's profile Send private message
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Wed Apr 20, 2005 12:42 pm    Post subject: Reply with quote

Haha! de bekende als je het ens over mocht doen wat zou je dan veranderen. Maar dan wat orgineler!

Ik zou een brief kunnen schrijven waarin ik zeg dat ik mijn theatervormgever ambities aan de kant ga zetten en dat mijn vader gaat overlijden en dat ik helemaal gelukkig ga worden met een eigen pony.

Dat zou ik dan toch niet geloven. Tien jaar geleden was ik 20 ( puppy!) en zat ik in Utrecht op de Kunstacademie. Mijn wereldbeeld was totaal anders. Ik had het toevallig gister nog over met een vriendin van me wiens man is overleden omstreeks dezelfde tijd dat mijn vader overleed. Ze had gedroomd dat hij terug ws en was panisch wakker geworden. Het leven gaat door en vind een andere vorm en daar past dat oude echt niet in.

Ik denk dat die brief maar niet gestuurd moet worden. Betekend niet dat het niet intressant is om hem te schrijven!

Als je een brief naar iemand mocht schrijven wie zou dat dan zijn en waarom?
Die iemand mag iedereen zijn, dood of levend berucht of beroemd...voor de moderne mens.. het mag ook een e-mail zijn! hahaha
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Wed Apr 20, 2005 1:12 pm    Post subject: Reply with quote

Als historicus grijp ik deze gelegenheid graag aan om een brief te schrijven aan Adomnan abt van het eilandklooster Iona in de zevende eeuw.

Weinig mensen kennen Adomnan, maar ik ben nu bezig met mijn eindscriptie en die is min of meer rondom deze man gaan draaien. Ik hoop alleen dat de man dan ook een antwoord terug mag schrijven Smile

Ik zou hem vragen meer over zichzelf en zijn wereld na te laten. Wat ging er om in zijn hoofd? Hoe zag hij de wereld om zich heen? Wat was belangrijk? Welke boeken las hij en waarom deed hij de dingen die hij deed? Het schrijven van De Locis Sancti; over de heilige plaatsen semi-geografie en exegese ineen, het opstellen van de Cain Adomnan, een van de oudste richtlijnen voor bescherming van wezen en weduwen in oorlogstijd, het schrijven van een biografie over het leven van Columbanus die over heel het vaste land van europa kloosters gesticht heeft die nu nog belangrijke centra van wetenschap en letteren zijn, het plijten voor de romeinse datum voor de viering van Pasen en daarnaast het besturen van het klooster van Iona als abt dat als klooster aan het hoofd stond van een keten van dochterkloosters. Verder bracht hij bezoeken aan koningen in Northumbria (onder andere Alfred de Grote) om te pleiten voor de vrijlating van krijgsgevangen en het verzorgen van contact tussen strijdende vorsten om te komen tot vredesonderhandelingen.

Als we meer weten over de wereld zoals Adomnan die zag, kunnen we meer met zekerheid zeggen over onze eigen geschiedenis die voor een groot deel samenhangt met het Christendom zoals dat door de Ieren beleeft werd. Onze eigen Bonifatius (bij Dokkum vermoord) was bijvoorbeeld een missionaris afkomstig uit Ierland.

Goed, dat was wel weer even genoeg fanatisme....

------

Welke vraag zou je nooit durven stellen omdat je bang bent dat je het antwoord niet wil weten?
Back to top
View user's profile Send private message
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Wed Apr 20, 2005 2:22 pm    Post subject: Reply with quote

Wauw! Mooie brief Uriel!

maare.. Iona ( Mona) is als ik me niet vergis de isle of Man en dus meer engeland/Wales waarbij Hibernia Ierland wel zichtbaar is. Help me even want mijn historische knobbel heeft een deuk! ( zwaardgevechten he)

Dat bonifacius Iers was wist zelfs ik ( opgegroeid in een dorp nabij Dokkum) niet.. zo zie je maar weer..

eehhh antwoord:

Stel je kunt te weten komen wanneer je dood gaat. Ergens wil ik het wel weten, maar ik weet dat het beter is het niet te weten..
Ook wat er na de dood gebeurt is een een vraag die ik wel zou willen stellen, maar of ik het antwoord daarop wil weten hangt ervan af wat het antwoord is. als je begrijpt wat ik bedoel?

Wat is je favoriete periode uit de geschiedenis?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Apr 20, 2005 2:40 pm    Post subject: Reply with quote

Niet zo lang geleden, toen ik erachter kwam dat larp en rpg bestond! Ik ben er nu helemaal gek van en ik ben verschrikkelijk blij het te kennen.

Dezelfde vraag aan de volgende!
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Aisthèsis
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Mar 2005
Posts: 36
Location: Ellewoutsdijk

PostPosted: Sat Apr 23, 2005 2:22 pm    Post subject: Reply with quote

Tsja, dan gaat ik toch meer naar de klassieke oudheid - Liever de Grieken dan Romeinen - of richting de kelten, vikingen en germanen.
Persoonlijk zijn dat ook de tijden waarin ik zelf best wel zou willen leven. Maar ook de middeleeuwen vind ik erg intrigerend.
Alleen in die tijd leven doe ik voor nog geen goud. De romantische waarde die tegenwoordig aan die periode hangt (en ongetwijfeld ook wel aan de tijden van de volkstammen zoals kelten en de klassieke oudheid) is helaas alleen maar een verscheidenheid. En ik moet toegeven, ik heb het niet zo op een kuisheidsgordel als mijn man de deur uit gaat, of per kwartaal een aderlating.

In welke tijd ik ook zou willen leven was de jaren zestig. Rolling Eyes
Weer zo'n wannabe hippie!
Maar persoonlijk lijkt het me een te gekke tijd. Het is een tijd van dat mensen zichzelf ontplooien en meer kansen krijgen om te kunnen doen wat ze willen. En ik hou wel van die samenhorigheid die er toen heerste. Moet denk ik wel een hele andere sfeer zijn geweest dan die van tegenwoordig.
Klinkt ook al behoorlijk semi-romantisch, wel ja...

Muziek was in iedergeval wel beter in die tijd en de kledingstijl vind ik ook erg gaaf. Maar ik ben toch ook erg blij dat ik tegenwoordig leef...

------------------------

Wie zou je zijn?
De (Vrouwelijke) krijger die de prins(es) redt van de draak, of de prins(es) die gered wordt? En waarom?
_________________
* Aisthèsis' beschrijving
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next
Page 18 of 20

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group