Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Het Elkaar Beter Leren Kennen Spel Deel 2
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Dominick
Verloren en Vergeten


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 33
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Jan 18, 2005 3:51 pm    Post subject: Reply with quote

Allertijden vind ik altijd moeilijk, maar ik vind Bohemian Rapshody (schrijf ik dat goed? Embarassed ) van Queen erg mooi.. Smile En die is ook al ouder.. Wink


Wat eet je vanavond?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 10:45 am    Post subject: Reply with quote

Weet ik nog niet.. ik moet nog boodschappen doen.. Ik denk sowieso vis, tonijn of zalm met een groente.. broccolie? Of misschein courgette?

Hoe vaak poets jij je tanden per dag?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 11:05 am    Post subject: Reply with quote

Meestal 2 keer... soms vergeet ik t maar dat is niet zo vaak Embarassed

Hoeveel gaatjes (in je tanden) heb je in je leven gehad?
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Nachtegaal
Duister als de Nacht


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 57

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 11:24 am    Post subject: Reply with quote

ontelbaar Sad slecht gebid, enne medicijnen maken het er niet beter op hè



Wat is je lievelings dier?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 11:48 am    Post subject: Reply with quote

Een vos! Vossen zijn facinerend, ik vind ze héle mooie dieren!

Wat is de raarste vraag die jou ooit gesteld is?
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Nachtegaal
Duister als de Nacht


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 57

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 12:04 pm    Post subject: Reply with quote

De raarste vraag die ik me zo kan herinderen was dat een verkoopster in een winkel plots vroeg of ik zwanger was, ik was toen +- 17 had geen vriend en snapte haar conclussie ook niet.

Wat in je leven zou je graag nog eens over willen doen?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 1:44 pm    Post subject: Reply with quote

Larpen! Ik heb het nog nooit gedaan, en ga het zaterdag voor de eerste keer doen, maar ik weet nu al dat ik het daarna nog 300 keer wil doen!

Wat is de raarste fantasie die je ooit gehad hebt?
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 2:46 pm    Post subject: Reply with quote

Eh... dat is nogal persoonlijk... maar de op één na raarste wil ik wel met jullie delen. Dagdromer als ik ben heb ik zoveel rare fantasieën, en deze had ik een jaar geleden tijdens een les engels, op een regenachtige novembermorgen tijdens een oefenluistertoets (welke ik nooit serieus maak, ik vul aan het begin van de test alle antwoorden in en ga daarna nuttigere dingen doen).

Het schaap van een goeie vriendin van me was doodgegaan, en er werd een rouwdienst in onze kerk gehouden, het schaap lag in een kist met daarop een foto van het diertje (hij had zwarte wol en een witte kop), en iedereen was verdrietig en er werden gedichten voorgelezen en voor de lammetjes van het schaap gebeden. En als dat nog niet raar genoeg is, daarna moest de hele kerk radslagen maken over het grasveld bij de IJssel omdat je het verdriet dan uit je centrifugeert.

__________

Hoe gezond eet jij?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 3:21 pm    Post subject: Reply with quote

Mijn vriend is de Grote Wijze op het gebied van gezondheid, op zowel geestelijk als lichamelijk niveau en sinds ik hem in huis heb, eet ik veel regelmatiger en veel gezonder. Ik ben nogal een emotionele eter, nou ja, non-eter, want zodra er stress is of ik ben verdrietig of moe, dan heb ik de neiging om gewoon op een houtje te gaan bijten. Mijn vriend heeft me ook erg geholpen om weer een gezond gewicht te krijgen, want ik was echt in een gevaarlijke neerwaartse spiraal aan het vallen een jaar geleden, bijna onder de vijftig kilo.

Tja, en wat is gezond? Eh, we eten heel veel Japans, sushi en okonomiyaki, misosoep met zeewier en tofu, noten, fruit, weinig vlees en heel veel verse groenten. Oh ja, en we hebben een kast vol met heilzame kruiden Very Happy

------------------------------------

En op dezelfde toer: welke sport beoefen je?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 8:27 pm    Post subject: Reply with quote

Voornamelijk denksport.. Ik heb jaren gejudo't, een paar jaar gekorfbalt en zelfs een jaartje atletiek gedaan (wat overigens een ramp was). Sport was min of meer verplicht voor mij :S sinds het niet meer hoeft doe ik het niet meer. Ik wil nog wel eens gaan hardlopen 's ochtends in de vakantie, en verder is er 2 uur per week gym op school.

Ik ben wel aan het overwegen om me in te schrijven voor yoga, daar hebben we op school een paar introductielessen in gehad en het bevalt me wel. Ook ga ik op zwaardvechten/middeleeuwse vechtsport zodra die workshop weer begint hier in de buurt.

________

wat was je score in de nationale IQ-test? (de mijne was 147 Embarassed )
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Puzemuze.
Guest





PostPosted: Wed Jan 19, 2005 8:57 pm    Post subject: Reply with quote

Ik boycot de nationale iqtest, omdat ik het volledige nonsense vind en het de vooroordelen over de aard, het nut en het belang van intelligentie en het IQ slechts aanwakkerd, terwijl er juist zoveel behoefte is aan meer kennis en relativering op dit gebied. Deskundigen zijn het er nog steeds niet over eens of je intelligentie wel kan meten en een IQ test geeft slechts aan hoe goed iemand is in bepaalde aanleerbare vaardigheden. (vandaar dat je IQ naarmate je ouder wordt-dus meer scholing krijgt- en je vaker iqtests doet steeds hoger wordt...bla) Een goede Iq test kan trouwens wel nuttig zijn, omdat er bepaalde problemen mee kunnen worden opgespoord/verhelderd.

Blah... wat een zeikverhaal...sorry. Ik ben te lui om vijf minuten typwerk te deleten... Razz

bottom line: Ik heb niet meegedaan. Ik ben wel eens een hele dag getest op onder andere iq door een orthopedagoog, maar das weer een heeeel ander verhaal...

--------------------------------------------------------------------------------------

Wat is jouw favoriete boek allertijden?
Back to top
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 9:24 pm    Post subject: Reply with quote

Allertijden vragen zijn altijd zo moeilijk... ik blijf lezen dus het kan veranderen. maar ik moet zeker noemen: Grendel van John Gardner, fascinerend en heb ik gebruikt voor mijn eindexamen.
Robin Hobb de drie trilogieen ( farseer en Livingships)
Tolkien natuurlijk, een van mijn eerste echte boeken! Ik kan zijn gehele oevre noemen maar vind bv Blad van klein heel mooi

Verder lees ik heel graag romans over keltische helden ( Brian Boru, Chuchulain, Finn mcCool, Boudicca, Cunobelin, Caradoc) van rond de romeinse tijd...

O en.. totaal anders maar zeker een allerbeste allertijden boek:

De Toa van Pooh en de Te van Piglet!

Wat vind je van de dansende banaan emoticon? Cool
En wat is je favoriete emoticon en waarom? Barbaar
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 9:34 pm    Post subject: Reply with quote

Ik kan mijn mening over de dansende banaan emoticoon niet onder stoelen of banken steken. Ik ga niet snel in op vragen in het elkaar beter leren kennen spel tenzij ze me echt na aan het hart liggen. Mijn afkeer van de dansende banaan emoticoon is een van die dingen.

Het ding is walgelijk, suggestief, gemeen en vals. Ik haat de dansende banaan. Niet uit puritijnse overwegingen, maar omdat hij mij simpelweg meer dan mateloos irriteerd iedere keer weer als hij met te grote ogen, opengesperde muil en flappende armpjes op en neer door mijn scherm hupst. Hij leidt af van waar ik mee bezig was en voegt niets toe aan welke discussie dan ook.

Ik hoop dat dat genoeg zegt over mijn mening aangaande de dansende banaan-emoticoon.

Mijn favoeriete emoticoon echter is Lees
Kijk dit is nu eens een emoticoon die weet wat hij wil met zijn leven en zijn tijd nuttig besteedt, namelijk met het lezen van een goed boek en het aanscherpen van zijn brein. Geen dom gehups of stom geflapper, nee, lezen en leren. Kijk dat zouden meer emoticoons moeten doen, met name dansende bananen...

-----------------------------------

Waar heb je een afgrijselijke hekel aan en waarom?
Back to top
View user's profile Send private message
Puzemuze
Dwaler


Joined: 16 Jan 2005
Posts: 5

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 10:17 pm    Post subject: Reply with quote

-De SSH (stichting Sociale Huisvesting Utrecht), want de SSH is stom en naar... so much for good argumentation...
-Gezeur over eten. (Voor maniakaal dansend fruit wil ik een uitzondering maken, evenals mensen die hun kind naar voedsel noemen. Zoals Taco of...Apple...of Peer..)
-Dat de rode wijn op is..... Crying or Very sad (lijkt me hier op z'n plaats)

Ow wacht: waar ik ook een afgrijselijke hekel aan heb: Elke vijf minuten automatisch uitgelogd worden....

dat doet m'n telefoon ook al...


------------------------------
Wat vind jouw karakter van een thermosfles met koffie? (De mijne vindt het onmisbaar)
_________________
...en het eekhoorntje hupte vrolijk verder.
Back to top
View user's profile Send private message
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Thu Jan 20, 2005 7:59 am    Post subject: Reply with quote

Puzemuze. wrote:
Ik boycot de nationale iqtest, omdat ik het volledige nonsense vind en het de vooroordelen over de aard, het nut en het belang van intelligentie en het IQ slechts aanwakkerd, terwijl er juist zoveel behoefte is aan meer kennis en relativering op dit gebied. Deskundigen zijn het er nog steeds niet over eens of je intelligentie wel kan meten en een IQ test geeft slechts aan hoe goed iemand is in bepaalde aanleerbare vaardigheden. (vandaar dat je IQ naarmate je ouder wordt-dus meer scholing krijgt- en je vaker iqtests doet steeds hoger wordt...bla) Een goede Iq test kan trouwens wel nuttig zijn, omdat er bepaalde problemen mee kunnen worden opgespoord/verhelderd.


Toevallig heb ik laatst een onderzoek naar IQtesten gedaan voor school. De gedachte dat je IQ hoger wordt naarmate je oude wordt is grote onzin, want het IQ geeft juist de verhouding aan tussen je leeftijd en je inteligentie. Het is wel zo dat de uitkomst per test, en zelfs per dag dat je een échte IQtest maakt, verschilt. IQtesten op internet zijn inderdaad niet erg goed, er is altijd maar één antwoord mogenlijk terwijl een psycholoog of andere erkende tester ook kijkt waarom een bepaald antwoord is gegeven. Bij het op volgorde leggen van plaatjes zag ik toen mijn IQ echt werd getest vaak andere verhalen dan in het boekje stonden, maar ze klopten wel als je er even over na dacht.

Je hebt wel gelijk wat betreft het relativeren van zo'n IQ. Mocht men mij er naar vragen, dan zeg ik altijd 'bovengemiddeld' of 'ergens tussen de 130 en de 150'. Het is te dol om een IQ op éénheden af te ronden, en om je IQ rodn te strooien alsof het je prestige geeft.

Maargoed.. ik hou van de discussie over inteligentie, sorry Razz

Mijn antwoord op de vraag:
Roberto leeft op koffie, dat heb je als je een zware baan hebt waarbij je altijd dienst hebt, ook al werk je stiekum alleen maar voor jezelf.

_________________________

HEt is ochtend, dus: wat is je normale ochtendritueel?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Next
Page 3 of 20

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group