Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Het Elkaar Beter Leren Kennen Spel Deel 2
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Mon Mar 14, 2005 8:06 pm    Post subject: Reply with quote

Eeeh kattestront en hondestront, helemala als jhet onder je schoen zit. maar echt heeel heel erg vind ik het niet.

Waar ik echt mijn adem voor inhoudt is mensen die naar asbak ruiken.. ( sorry roker) en dan met de lucht van net gedoofde sigaret bij je in de lift komen staan.. brrrr..

lekker makkelijk hè vraag herhalen.. Doe ik dus niet.

Daag jij jezelf wel eens uit?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Ralvin DelTramos
Duister als de Nacht


Joined: 02 Dec 2003
Posts: 72

PostPosted: Tue Mar 15, 2005 7:47 am    Post subject: Reply with quote

Af en toe wel, maar ik denk niet zozeer met grote dingen.. Ik wil wel eens iets tekenen dat er in mijn hoofd geweldig uitziet maar waarvan ik zeker weet dat het in het echt niet zo gaat lukken. Dat probeer ik dan toch ~_^

En met mn nieuwe baantje (werver voor amnesty international) daag ik mezelf uit mn quotem voor de dag ruim te overschrijden, haha.

Verder kan ik even niks verzinnen... Ben dan ook net wakker XD

-----------

Heb je huisdieren? Zo ja wat voor en zo niet, wat voor een zou je er willen hebben?
_________________
Gediplomeerd Pechvogel
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Mar 15, 2005 10:03 am    Post subject: Reply with quote

Ik heb geen huisdieren, tenminste, als je de huismuizen die af en toe wat knaagbaars zoeken in de winter niet meetelt (dat krijg je als je in een oud huis woont). Vroeger hadden we een kat thuis, een ongelooflijk humeurige beest met karakter, die als een koning door het huis schreed. Als ik verhuis naar een grotere woning zou ik best een nieuw huisdier willen hebben. En, wat een verassing: dat zou een jong katje zijn. Ik vind katten nu eenmaal fantastische dieren, en ze hebben ook nog eens een hoog aaibaarheidsgehalte.


Volgende vraag: Ben je bang voor muizen? Waarom wel/niet?
_________________
-=Lupijn=-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Jaap Stoel
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 163
Location: Zwolle

PostPosted: Tue Mar 15, 2005 10:40 am    Post subject: Reply with quote

Nee. Ze zijn niet giftig, gevaarlijk of wat dan ook. Even je gewicht er op zetten en ze doen SCRUNCH. Wat is er nou om bang aan te zijn.

Welk dier ben je bang voor en waarom?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Mar 16, 2005 10:44 am    Post subject: Reply with quote

Hoewel mijn angst steeds minder word, vind ik spinnen nog steeds doodeng. Die kriebelige pootjes, waarvan hij er veel heeft... Shocked De meeste insekten vind ik eigenlijk wel een klein beetje eng. Ik heb altijd een vreselijke hekel gehad aan bijen en wespen. Ze blijven maar achter je aanzitten als je voor ze wegrent, dat vind ik altijd heel frustrerend.

Engste ervaring ooit?
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Jaap Stoel
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 163
Location: Zwolle

PostPosted: Wed Mar 16, 2005 11:56 am    Post subject: Reply with quote

Dat was op de italiaanse snelweg toen het verkeer van 120 KPH naar 0 ging over een afstand van ik denk zon 100 meter. Alle autos vlogen plots vol in de remmen en ik zat bijna op de auto die voor me reed. Brrrr.

Wat frustreerd je het meeste?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
meis
Nachtdwaler


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 102
Location: In mijn eigen fantasiewereldje

PostPosted: Wed Mar 16, 2005 5:47 pm    Post subject: Reply with quote

Wat mij heel erg kan frustreren is dat ik er nooit voor mensen kan zijn zoals ik wil. Ik heb vrienden over de hele wereld heen wonen, maar degenen die me het hardst nodig hebben kan ik niet opzoeken. Zo kwam ik er gisteren achter dat een vriend van me in Engeland vader wordt, wat hij niet wil. Zijn vriendin wil abortus laten plegen en verlaat hem misschien... En ik kan gewoon niet naar hem toe. Zo zijn er zoveel mensen waar ik naartoe zou willen en ze zou willen platknuffelen en uren naar hun verhalen wil luisteren, gewoon omdat ze dat nodig hebben, maar ik kan er niet heen... Het is alleen maar een kwestie van geld, iets wat ik momenteel niet heb. Alles lijkt om geld te draaien tegenwoordig...

``````
Met welke persoon (dood of levend) zou je een diner willen hebben om met hem/haar de hele avond te praten? En waarom?
_________________
Atashi no naka wa anata dake.
Back to top
View user's profile Send private message
hertje
Dwaler


Joined: 16 Nov 2004
Posts: 6
Location: De Wilde Wouden

PostPosted: Wed Mar 16, 2005 9:55 pm    Post subject: Reply with quote

Mijn beide grootouders. Vader en moeder van mijn moeder. Mijn oma Greetje is twee weken geleden overleden, maar mijn opa stierf al toen ik drie was. Gelukkig heb ik een heel helder geheugen en weet nog een aantal dingen van hem, zelfs zijn stem, als ik heel erg mijn best doe.

Maar met mijn oma was ik nooit uitgepraat geraakt. Ze was (is?) zo'n inspirerend mens. Ze heeft een hoop tegenslagen gehad in haar leven, maar sloeg zich daar altijd doorheen met haar koppige gemopper en eeuwig vermogen om altijd het het mooie te zien in dingen.

Zelfs op de dag dat ze stierf. Het begon te sneeuwen buiten haar raam, en daar heeft ze nog van kunnen genieten. Hoe zwaar het ook is, ze vond altijd de bloemen tussen de gebarsten stenen. Of, in mijn bewoordingen, de uil temidden van de regenstorm net als je denkt dat je niet lager kan zinken.

Mijn moeder sprak op de crematie over haar leven en noemde verhalen, situaties, waar ik Greetje nooit zelf over heb horen vertellen. Veel dingen wel, gelukkig. Voor ik op mijn eerste lange reis ging ben ik een dag speciaal op bezoek gegaan om haar verhalen te horen. Ik heb geprobeerd om met vragen zoveel mogelijk details te horen. Het indrukwekkendste verhaal had ik al vaak gehoord, maar het bleef mooi.

Een verduisterde trein, tijdens de oorlog, vol menzen op weg van de kleine dorpjes naar Groningen stad. In een wagon begonnen ze met zingen, en na een paar minuten zong de hele trein luidkeels Nederlandse liederen.

Haar bruiloft, ook net na de oorlog. Er was nergens meer wit te krijgen, dus trouwde ze in groen. Daar baalde ze tot haar laatste ademtocht nog van. Het had wit moeten zijn! Ook daar leer ik van. Gelukkig zijn met wat er is en niet te mopperen. Maar ja, ik ben nog steeds haar afstammeling. Ik doe m'n best.

Ik had me nog voorgenomen om met een stapel kleurstaaltjes (uit de verfwinkel) langs te gaan om haar te vragen welke kleur groen het was. Dat heb ik nooit gedaan. Kom je niet aan toe. Tijd stroomt helaas maar een kant op.

Haar ogen gingen stralen als ze vertelde en alles gebeurde voor haar dan opnieuw. Ze was weer zestien, of zesentwintig, of hoe oud dan ook. Nu is ze alles en overal, maar ik kriig geen nieuwe verhalen meer.

-------------------------------------------

Wat heb je in je leven gedaan of gemaakt waar je het meest trots op bent?
Back to top
View user's profile Send private message
Nachtegaal
Duister als de Nacht


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 57

PostPosted: Thu Mar 17, 2005 10:29 am    Post subject: Reply with quote

misschien klinkt het gek, maar het afleggen van mijn moeder is iets waar ik trots op ben. Ik werkte wel in de zorg, maar had toen last van mijn schouders, en je eigen moeder is toch iets heel anders dan andere mensen.
Als ik kijk naar de vorige vraag, zou zij ook degene zijn waar ik mee zou willen praten, want we waren echte vriendinnen van elkaar, en ik heb wel eens moeite dat ik haar nooit meer dingen kan vragen over het leven.

maar goed volgende vraag....

Wat zou je graag over doen, en waarom?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Thu Mar 17, 2005 1:21 pm    Post subject: Reply with quote

Wat een mooie verhalen...Mijn beste vriend, mijn vader is nu bijna vier jaar gelden overleden en ik mis hem vreselijk, er zijn tijdens zijn ziekte en crematie wel wat dingen die ik anders had willen zien gaan dan dat ze zijn gegaan.

maar toch.. ik zou best een aantal dingen anders willen doen, maar ik ben er tegelijkertijd van overtuigd dat je van elke situtie leert en dat die je vormt zoals je nu bent. dus als ik terug zou gaan en iets anders zou doen zou ik ook anders worden, misschein een klein verschil, maar misschien raakt mijn leven ook op een hele andere baan.. En.. what is done is done.

Dus eigenlijk Nee, ik zou niets veranderen, wel als ik in de toekomst voor eenzelfde keuze zou staan de vorige keuze in gedachten nemen..


Geloof je in Karma?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Thu Mar 31, 2005 3:42 pm    Post subject: Reply with quote

Ik geloof niet in Karma in de zin dat dingen die ik in vorige levens gedaan heb invloed hebben op mijn leven nu, of in de zin dat dingen die ik nu doe invloed gaan hebben op toekomstige reincarnaties van mijzelf. Ik geloof ook niet in reincarnaties. Daarnaast geloof ik ook niet dat als je alleen maar goede dingen doet, je alleen maar goede dingen terug krijgt. Het leven is niet eerlijk.

Wat ik wel geloof is dat door vriendelijk te zijn en mensen te helpen,, in feite door kleine 'goede' dingen te doen, je een sneeuwbal-effect kan cre-eren omdat je daarmee iemands dag een stukje beter maakt, wat die andere persoon weer aanzet tot het iets vriendelijker en iets gemakkelijker doen van aardige dingetjes. Ik ben niet zo naief om te geloven dat dit enorm wereldverbeterend is, maar het zijn die kleine dingetjes die de wereld net ietjse beter maken en ja, als je er zelf op die manier bewust aan werkt, kan het wel eens zijn dat je de vriendelijke sneeuwbal als het ware plotseling terug krijgt op het moment dat je hem niet verwacht. Hetzelfde geldt wat dat betreft voor de onvriendelijke sneeuwbal in mijn optiek... Ik geloof dus wel in het principe van vrij en onbelemmerd geven en terug ontvangen, maar niet in Karma dat zich over meerdere levens zou uitstrekken.

--------

Wat was de meest bizarre droom die je je kan herinneren?
Back to top
View user's profile Send private message
Jaap Stoel
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 163
Location: Zwolle

PostPosted: Thu Mar 31, 2005 3:45 pm    Post subject: Reply with quote

meest bizar.... Ik denk dat het mijn eerste 'lucide' droom was. eerder een nachtmerrie maar ik keek een persoon aan en was doodsbang. Ik realiseerde me dat het een droom was en keek naar mijn handen om dit te bevestigen.
Ik was helemaal opgelaten dat ik een lucide droom had en toen werd ik wakker.

Wat vind je van Discworld? Welk deel is je favoriet en waarom?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Sun Apr 03, 2005 8:01 am    Post subject: Reply with quote

OP zich hilarische boeken, maar ik moet bekennen dat ik ze lang niet allemaal heb gelezen. Ik heb de color of magic gelezen die vond ik wel leuk, niet gewelidg.

Wat een een geweldig boek vond was Bad Omens ( ? was dat de title?) van Prachtett en Gaiman, die vond ik super!

Wat is je favoriete boek in je boekenkast? ( top drie mag)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Ralvin DelTramos
Duister als de Nacht


Joined: 02 Dec 2003
Posts: 72

PostPosted: Sun Apr 03, 2005 10:12 am    Post subject: Reply with quote

Oi zo moeilijk......... Even denken.
Het verandert eigenlijk per periode maar ik zal hier neergooien waar ik momenteel aan verknocht ben.
1) Zilverdoorn van Feist (Of Silverthorn voor de liefhebbers van oorspronkelijke taal.. ^^)
2) de Order of de Phoenix (deel 5 van Harry Potter)
3) Silmarillion van Tolkien

Maar zoals eerder gezegd... dit is waar ik momenteel helemaal weg van ben, over een tijdje zal Eddings bijv. weer in deze topdrie te vinden zijn denk ik...

--------------

Wat was je favoriete boek toen je klein was?

(Ik was toen ik een jaar of 6 was helemaal dol op het boek "Hopla het feestvarken" van harriet laurey... in twee dagen 11 keer gelezen ofzo maar helaas is het Geniale Boekje nu nergens meer verkrijgbaar... (Destijds bij de bieb geleend)).
_________________
Gediplomeerd Pechvogel
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Aisthèsis
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Mar 2005
Posts: 36
Location: Ellewoutsdijk

PostPosted: Sun Apr 03, 2005 4:03 pm    Post subject: Reply with quote

Dat is niet zo moeilijk te beantwoorden ^^
Ik was (En nog steeds) helemaal weg van Hobberdy Dick, de huiskabouter van Widford. Het is zelf geschreven door KM. Briggs. Het gekke is dat ik toen ik klein was ook elfjes en kaboutertjes zag, dus met het slapen gaan en het licht werd uitgedaan, rende ik naar het raam in mijn kamer. En ging ik een tijdje naar de elfjes in de tuin kijken. Ik geloofde ook dat er echt een huiskabouter op zolder woonde en die had ik dus ook echt gezien.

------------------

Wat zet je tegenwoordig aan het denken? En waarom?
_________________
* Aisthèsis' beschrijving
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20  Next
Page 17 of 20

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group