View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ral'Ysa Tharoďn Duister als de Nacht
|
Posted: Tue Mar 01, 2005 2:12 pm Post subject: |
|
|
Chocolaaa!!!!
----------------------
Stel: Je komt bij de "raadselridder" en je moet hem een raadsel opleggen die hij niet kan oplossen, welke zou je vertellen. |
|
Back to top |
|
|
Gashyr Nachtdwaler
|
Posted: Tue Mar 01, 2005 2:54 pm Post subject: |
|
|
Ik ken een of twee paradoxale raadselen die geen oplossing hebben. Nou, eigenlijk ken ik ze niet, maar ik had ze ergens tussen mijn vele filosofische krabbels (waaronder, maar niet beperkt tot, meer dan 100 A4 (aan beide kanten beschreven) voor school (aantekeningen, schema's, voorbeelden, opdrachten en oefeningetjes met systemen, en natuurlijk surrealistische tekeningetjes van de gevreesde Pelikopter, het Borstbeen en de Bruisraket/Kruistablet)).
En ik kan ze uiteraard niet vinden nu. Het zou kunnen dat ze nog op school liggen (en daar kom ik voorlopig niet meer dankzij zware griep). Als ik bewust naar de raadselridder zou gaan had ik me natuurlijk voorbereid en die dingen opgezocht. Als hij onverwacht mijn pad kruiste zou ik eens goed nadenken en een on-oplosbaar raadsel (wat eigenlijk valsspel is) bedenken. |
|
Back to top |
|
|
ckeetel Dromenvanger
|
Posted: Tue Mar 01, 2005 3:56 pm Post subject: |
|
|
Als ik die geharnaste snoodaard tegen zou komen, zou ik 'm het raadsel der raadselen voor willen leggen, nimmer is het mij gelukt om er een antwoord op te vinden en nog steeds houdt het mij in een verschrikkelijke greep, als een liedje dat iemand zong en dat irritant in je hoofd blijft malen... dit is het afschrikwekkende en gedoodverfde raadsel en tegelijkertijd een vraag aan de volgende:
Wat was er eerder: de Kip of het Ei?
ik ben alleen bang de zin van het leven te verliezen wanneer ik het Absolute Antwoord zou leren kennen :p _________________
Uw Shoppe om de Hoeck |
|
Back to top |
|
|
Dorum Iasha Nachtdwaler
|
Posted: Tue Mar 01, 2005 7:30 pm Post subject: |
|
|
DE HAAN!
God schiep de man naar zijn evenbeeld. En pas daarna schiep god de vrouw, ter aanvulling en verbetering van de mens. Hier uit trekken wij 2 conclusies:
1. De haan was er voor de Kip of het Ei.
2. Vrouwen zijn een verbetering van God.
-----------------------
Wat is het stomste, of meest lachwekkende dat jij als "kind" ooit gedaan heb, waar je nu af en toe nog dubbel omligt? |
|
Back to top |
|
|
Gashyr Nachtdwaler
|
Posted: Tue Mar 01, 2005 7:48 pm Post subject: |
|
|
Dorum Iasha wrote: | God schiep de man naar zijn evenbeeld. En pas daarna schiep god de vrouw, ter aanvulling en verbetering van de mens. Hier uit trekken wij 2 conclusies:
1. De haan was er voor de Kip of het Ei.
2. Vrouwen zijn een verbetering van God.
|
Dit is nogal kort door de bocht...
Genesis 1:26-27 wrote: | God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over de vissen van de zee en de vogels van de hemel, over het vee, over de hele aarde en over alles wat daarop rondkruipt.’ God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. |
Genesis 2:18-23 wrote: | God, de HEER, dacht: Het is niet goed dat de mens alleen is, ik zal een helper voor hem maken die bij hem past. Toen vormde hij uit aarde alle in het wild levende dieren en alle vogels, en hij bracht die bij de mens om te zien welke namen de mens ze zou geven: zoals hij elk levend wezen zou noemen, zo zou het heten. De mens gaf namen aan al het vee, aan alle vogels en alle wilde dieren, maar hij vond geen helper die bij hem paste. Toen liet God, de HEER, de mens in een diepe slaap vallen, en terwijl de mens sliep nam hij een van zijn ribben weg; hij vulde die plaats weer met vlees. Uit de rib die hij bij de mens had weggenomen, bouwde God, de HEER, een vrouw en hij bracht haar bij de mens. Toen riep de mens uit:
‘Eindelijk een gelijk aan mij,
mijn eigen gebeente,
mijn eigen vlees,
een die zal heten: vrouw,
een uit een man gebouwd.’ |
Sorry, maar ik zie hier niets over verbeteren staan...
Dit wilde ik even kwijt, en de vraag kan ik niet beantwoorden, omdat ik me zo snel niets kan herinneren. Dus de volgende mag fijn dorum's vraag beantwoorden |
|
Back to top |
|
|
Uriel Dromenvanger
|
Posted: Tue Mar 01, 2005 8:26 pm Post subject: |
|
|
Over de bijbel gesproken wie is het ook opgevallen dat God twee vrouwen schiep als je alles letterlijk neemt? Om maar te zwijgen van twee keer de hele wereld als ik het me correct herinner... maar dat laatste moet ik opzoeken...
Hoe dan ook: als kind hadden we op een gedoodverfde zondagochtend besloten dat het een geweldig plan zou zijn om de keuken te veranderen in een zeepbaan. Stop in de wasbak, laagje water op de vloer, pak wasmiddel, paar flessen afwasmiddel en glijden maar! Erg leuk tot pappa en mamma wakker werden...
------
Wat is je slechtste karaktereigenschap? |
|
Back to top |
|
|
meis Nachtdwaler
Joined: 08 Oct 2004 Posts: 102 Location: In mijn eigen fantasiewereldje
|
Posted: Tue Mar 01, 2005 9:57 pm Post subject: |
|
|
Mijn slechtste karaktereigenschap? 1tje maar? Dan moet ik nog gaan kiezen ook... Ik ben vrij jaloers in relaties en zelfs vriendschappen, dat is erg vervelend voor zowel partner/vriend(in) als mijzelf. Verder heb ik geloof ik nogal een enorm groot aandachttekort.. Dit heeft ook zijn redenen trouwens.. Ik denk dat ik dat mijn slechtste karaktereigenschap vind, mijn aandachtstekort. Het is zo enorm vervelend en zorgt voor zo enorm veel problemen...
`````
Het naarste wat je ooit is overkomen? _________________ Atashi no naka wa anata dake. |
|
Back to top |
|
|
Jaap Stoel Nachtdwaler
|
Posted: Tue Mar 01, 2005 10:14 pm Post subject: |
|
|
Ik denk het naarste is de depressie van mijn vader. het was zo vervelend dat ik opgelucht was toen ik hoorde dat hij dood was.
Wat is je meest opvallende karaktereigenschap? |
|
Back to top |
|
|
Inwe Surion Nachtdwaler
|
Posted: Wed Mar 02, 2005 6:53 am Post subject: |
|
|
Ik ben heel vergeetachtig in sommige situatie's, dat valt altijd op.
Wat hoor je vaak over je uiterlijk wat mensen daar mooi aan vinden? _________________ Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is. |
|
Back to top |
|
|
Nachtegaal Duister als de Nacht
|
Posted: Wed Mar 02, 2005 10:28 am Post subject: |
|
|
Mijn ogen en mijn haar.
-----------------------------
Hoe voel jij je nu? |
|
Back to top |
|
|
Inwe Surion Nachtdwaler
|
Posted: Wed Mar 02, 2005 11:13 am Post subject: |
|
|
Goed... een beetje duf en pijn in mijn rug maar voor de rest prima.
Hoe lang geleden heb je voor het laatst in je neus gepeuterd? _________________ Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is. |
|
Back to top |
|
|
meis Nachtdwaler
Joined: 08 Oct 2004 Posts: 102 Location: In mijn eigen fantasiewereldje
|
Posted: Wed Mar 02, 2005 11:59 pm Post subject: |
|
|
*krabt hoofd* Weet je dat ik dat echt niet weet... Hmm.. Vast heel lang geleden! Ik zit er nu al 5 minuten over na te denken, maar ik zou het gewoon niet weten... haha
``````
Ooit hallucinaties gehad? (en nee, ik bedoel niet IC) _________________ Atashi no naka wa anata dake. |
|
Back to top |
|
|
Nachtegaal Duister als de Nacht
|
Posted: Thu Mar 03, 2005 9:00 am Post subject: |
|
|
Hallucinaties? Niet dat ik weet.... Of het moet in die ene periode zijn geweest, maar van die tijd weet ik niet zo heel veel meer af.
---------------------------------------------------
Wat lijkt jou de ideale leeftijd? |
|
Back to top |
|
|
Inwe Surion Nachtdwaler
|
Posted: Thu Mar 03, 2005 1:41 pm Post subject: |
|
|
De ideale leeftijd is nul. Dan zit je in de wieg, huil je, poep je, plas je en drink je alleen maar. Lekker niets hoeven te doen... verukkelijk!
Hoe oud wil je worden? _________________ Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is. |
|
Back to top |
|
|
Jaap Stoel Nachtdwaler
|
Posted: Thu Mar 03, 2005 1:47 pm Post subject: |
|
|
I plan to live forever
Wat voor schrijfstijl denk jij dat je hebt?
Welke schrijfstijl is je favoriet? |
|
Back to top |
|
|
|