|
Raganorck
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Gashyr Nachtdwaler
|
Posted: Sat Feb 26, 2005 2:52 pm Post subject: |
|
|
Did I ever telly ou about de time I was backpacking through de jungle in Brazil?
Met slechts een boterhammetje met hagelslag en een pakje aardbeienmelk (raar spul waar ik destijds verzot op was) in mijn rugzak en een wandelstok in mijn hand zocht ik een weg door de dichte begroeiing. Mijn benen zaten onder de bloedzuigers, en dikke lokken bezweet haar plakten tegen mijn voorhoofd. Ik was op zoek naar de schat van een indianenkoning, maar had drie dagen geleden de ruïnes van zijn paleis al moeten vinden. Ik was dus verdwaald. Terwijl ik voorzichtig de giftige stekels van planten omzeilde en goed uitkeek of ik niet op een slag ging staan, werd ik opeens voorover geworpen door een plotseling gewicht op mijn linkerschouder. Een enorme leeuw met een gezicht alsof hij net tegen een boom was opgelopen en veel te veel donshaar werkte zijn klauwen lustig door mijn groene T-shirt mijn vlees in. Er volgde een worsteling. Meerdere malen klauwden zijn enorme poten door mijn huid, maar uiteindelijk wist ik met een ferme prik van mijn stok het beest zo ver te krijgen om mij lang genoeg los te laten om te vluchten. Ik rende en rende, totdat ik een inheems dorpje binnenstruikelde, waar mijn wonden verzorgt werden en men mij de weg kon wijzen naar de rivier, waarbij ik mijn kamp had opgeslagen.
Ik was 7 in die tijd. De Braziliaanse jungle zou het struikgewas langs het voetbalveldje hier kunnen zijn, en die leeuw was misschien wel zo'n foeilelijke harige platkopkat, maar waarom zou een kat een mens aanvallen? Ik kan het niet verzonnen hebben, de littekens, hoewel nauwelijks meer zichtbaar, zijn toch het bewijs?
|
|
Samara Jalaya Hare Koninklijke Grilligheid
|
Posted: Sat Feb 26, 2005 3:07 pm Post subject: |
|
|
Versgebakken brood... maar ook spek in het vet, kokos, vanille (en een heleboel andere kruiden), gras in de lente als het net geregend heeft, mannenzweet en knoflook (ik vind mensen die net knoflook hebben gegeten onweerstaanbaar). Verder ben ik niet zo van de artificiële geuren en hou ik niet van parfums waardoor mensen naar bloemetjes en snoepjes gaan ruiken. Er zijn wel een paar parfums waar ik goede herinneringen aan heb, omdat ze me doen denken aan bepaalde personen die er niet meer zijn, maar dat is meer een emotionele kwestie.
-----------------------------------
Ben je bang in het donker? |
|
Back to top |
|
|
Inwe Surion Nachtdwaler
|
Posted: Sat Feb 26, 2005 3:08 pm Post subject: |
|
|
Soms wel, soms niet. Dat ligt aan de situatie. Als iemand een griezelverhaal verteld en het is donker, op een camping of iets, ben ik meestal wel bang. Maar soms ook helemaal niet hoor!
Wel eens een erge brandwond gehad? _________________ Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is. |
|
Back to top |
|
|
Calliope Nachtdwaler
|
Posted: Sat Feb 26, 2005 3:15 pm Post subject: |
|
|
Nou ja, wat is erg? Ik had ooit een onverlaat van een oppas die dacht dat een koekenpan vers van de plaat het middel voor articulatie was, met een behoorlijke brandwond op mijn onderarm als gevolg. Maar ja, erger kan natuurlijk altijd.
-----
Wat is het laatste compliment dat je hebt gehad?
( Ik was zojuist op een open dag waar de docenten zeiden: jij bent te slim voor deze school. Wat moet ik daar nou weer van denken...) _________________ Oh Muze bezing mij het verhaal van de stad... |
|
Back to top |
|
|
Nachtegaal Duister als de Nacht
|
Posted: Sat Feb 26, 2005 5:01 pm Post subject: |
|
|
Dat ik de liefste vrouw van de wereld ben, maar dat is natuurlijk erg overdreven.
------------------------------------------
hou je van puzzelen; zo ja wat voor puzzels? |
|
Back to top |
|
|
Gashyr Nachtdwaler
|
Posted: Sat Feb 26, 2005 6:34 pm Post subject: |
|
|
logische raadsels en taalpuzzles voor mij graag. Legpuzzels zijn dodelijk saai
|
|
Lunea Dromenvanger
|
Posted: Sun Feb 27, 2005 3:35 pm Post subject: |
|
|
Een bekend weblog?? ZIjn er bekende webloggen? Ik ben nieuw in de wereld van Bloggen.. ik heb er zelf 1 ja.. ( hint)
Ik volg wel de website van John Howe, de illustrator, nu vooral bekend door Heer of de rings. Niet echt een blog, maar hij is er zelf aanwezig en ik lees de dolkomische nieuwsbrieven.. telt dat ook?
Ik herhaal de vraag omdat ik wil weten wat een bekend weblog is...
dus... |
|
Back to top |
|
|
Gashyr Nachtdwaler
|
Posted: Sun Feb 27, 2005 9:22 pm Post subject: |
|
|
www.geenstijl.nl is een bekend weblog, en eigenlijk de enige die ik volg. Het is erg veel ongenuanceerd gezeik, maar ze zitten wel op het nieuws, en het is een stuk beter dan andere nieuwslogs. Ik wil graag een beetje bijblijven, maar het grotemensennieuws weet me nooit langer dan 5 seconden te boeien.
hier staat een lijstje met de beste nederlandse weblogs van verschillende categoriën.
|
|
Inwe Surion Nachtdwaler
|
Posted: Mon Feb 28, 2005 11:36 am Post subject: |
|
|
Nou, ik heb nog nooit geijlt. Het lijkt me wel vreemd overigens.
Wel eens ervaringen met een infuus gehad, en zo ja, hoe was het? _________________ Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is. |
|
Back to top |
|
|
meis Nachtdwaler
Joined: 08 Oct 2004 Posts: 102 Location: In mijn eigen fantasiewereldje
|
Posted: Mon Feb 28, 2005 11:39 am Post subject: |
|
|
Volgens mij doe ik dat eerder als ik geen koorts heb. Ik heb wel eens van die buien en dan begin ik allemaal onzin te praten, vaak zelfs ook te typen ergens op IRC tegen mensen aan. En als ik het dan later teruglees weet ik nergens meer van... vreemd..
Ik zou eigenlijk ook niet weten wanneer de laatste keer was dat ik koorts had! Dat is echt al lang geleden. Ben ook al lang niet echt meer ziek geweest. Stilte voor de storm denk ik...
```````
Wat lees je momenteel? (Ik lees nu Zonder woorden van Camilla Gibb) _________________ Atashi no naka wa anata dake. |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Tue Mar 01, 2005 6:38 am Post subject: |
|
|
Nee heb nooit een persoonlijke ervaring met een infuus gehad, maar ben wel vaak genoeg lek geprikt
Momenteel ben ik niet aan het lezen, Alhoewel, telt een studie boek over schrijven ook mee?
------------------------------------
In welke tijd zou je wel willen kijken/leven?
Bijv. Romijnsetijd, middeleeuwen, toekomst etc. |
|
Back to top |
|
|
Inwe Surion Nachtdwaler
|
Posted: Tue Mar 01, 2005 7:12 am Post subject: |
|
|
Voor het grootste gedeelte vind ik de Middeleeuwen echt helemaal fantastisch, alleen het nadeel is dat je er als vrouw nogal snel verdacht bent van hekserij... het is wel heel mooi, die tijd, hoor!
Hetzelfde aan de volgende... _________________ Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is. |
|
Back to top |
|
|
Uriel Dromenvanger
|
Posted: Tue Mar 01, 2005 11:14 am Post subject: |
|
|
Tja, zoals de meeste onderhand wel weten ben ik aan het afstuderen in Middeleeuwse geschiedenis. (Hekserij, wederom, wordt pas echt grootscheeps vervolgt vlak na de Middeleeuwen, Inwe. Grumble, ik voer een gevecht tegen de bierkaar lijkt het wel om een periode van 1000 jaar neergang, groei, bloei en cultuurvorming te verdedigen. Een periode die zijn sporen ruimschoots verdiend heeft en die voor een heel groot deel de wereld zoals we die nu kennen vorm gegeven heeft. Maar goed, laat ik niet in de rant gaan want dan ben ik nog wel even bezig.
Ik ben heel erg tevreden met de periode waarin ik leef. Geen nare ziektes, geen hoge kindersterfte, electrisch licht, verwarming, warme kleding, min of meer gelijke kansen voor rijk en arm. Ik zou niet in een andere tijd willen leven eigenlijk.
Als het slechts om een kort bezoekje gaat dan zou ik wel eens willen afreizen naar de periode tussen 500 en 700 in een poging erachter te komen wat die eerste monniken nu werkelijk dachten dat ze aan het doen waren. Zou mijn onderzoek een flink stuk vergemakkelijken... al zou ik wel enige moeite moeten doen om vervolgens het geheel nog geloofwaardig gepresenteerd te krijgen...
----
Vraag: heb jij wel eens bewust de waarheid enigszins verwrongen omdat je wist dat deze toch nooit geloofd zou worden? Zoja, wat gebeurde er werkelijk en wat heb je er van gemaakt? |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Tue Mar 01, 2005 12:15 pm Post subject: |
|
|
Als je depressief bent kan het zo zijn dat je alles om je heen vergeet, niet alleen je gevoelens worden afgezwakt, maar ook je benul voor andere dingen zoals de tijd, en de puf om daadwerkelijk op tijd weg te gaan. Zo kwam ik regelmatig te laat, en zei dan dat het erg druk was op de weg. Iets dat niet helemaal gelogen was, want het kon namelijk ook de waarheid zijn, want soms was het inderdaad druk terwijl ik vroeg was weggegaan en toch te laat kwam.
-------------------------------------------
als je vandaag op vakatie zou mogen gaan, waarheen zou je dan gaan? |
|
Back to top |
|
|
Inwe Surion Nachtdwaler
|
Posted: Tue Mar 01, 2005 1:18 pm Post subject: |
|
|
Dan zou ik gewoon thuisblijven. Ik kan namelijk niet lopen nu, want ik ben net geopereerd .
Ik ga op vakantie en ik neem mee... _________________ Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is. |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|