Raganorck Forum Index Raganorck

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Het Elkaar Beter Leren Kennen Spel Deel 2
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Javier
Nachtdwaler

PostPosted: Tue Feb 08, 2005 12:07 pm    Post subject: Reply with quote

Leona wrote:
Een nieuwe telefoon... En ik ben nu al geel uitgeslagen van alle nieuwe knopjes die ik niet snap... Rolling Eyes

---------------------------------------------------------------------------------------

1. Wat is je favoriete personage dat je ooit in een boek bent tegengekomen (die van mij is Tyrion uit R.R. Martin's Song of Ice and Fire)?

2. Als je zelf een boek zou schrijven (en niet eraan denken: "Kan ik dat wel??") waarover zou het gaan (type boek, roman, crimi, historisch epos)?

1. ik vind de wemel tweeling uit Harry Potter wel helemaal geweldig eigelijk Embarassed

2. dat ga ik hier niet zeggen natuurlijk Wink dat lezen jullie wel als het in de winkels ligt Laughing haha, hoezo hoog in me bol.. nee geintje.. Razz Ik weet precies waar ik over zou schrijven, en ik zal het ooit wel een keer naar een uitgeverij sturen als ik de dicipline kan opbrengen om ook daadwerkelijk te gaan schrijven, en of het dan ooit in de winkels komt..? Dat is aan hen natuurlijk.. (ja ik weet het ik draai lekker om de vraag heen, en dat is ook inderdaad de bedoeling Wink )

-----------------------------------------

Welke film heb je als laatste gekeken?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jaap Stoel
Nachtdwaler

PostPosted: Tue Feb 08, 2005 12:22 pm    Post subject: Reply with quote

de aviator.

Wat vind je van de hitchikers guide to de galaxy?

Als je hem niet gelezen hebt lees hem dan voordat je deze vraag beantwoordt
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Leona
Nachtdwaler

PostPosted: Wed Feb 09, 2005 3:53 pm    Post subject: Reply with quote

Ja hallooo! Ik wil 'm wel lezen, maar kom niet verder dan het eerste hoofdstuk. Dan begint de duizelingwekkende stroom spitsvondige meligheden mij langzaam te veranderen in een hoopje poedersuiker.

Wel heb ik de radio-hoorspel-versie al voor een deel geluisterd bij een vriend thuis. Die heeft ze allemaal op z'n computer en dan vaak als achtergrond aan staan. Hij kent ze ook allemaal uit zijn hoofd.... Die vind ik wel leuk.

Je gaat weinig mensen vinden met een negatieve mening over een boek als de Hitchhiker's Guide als je diegenen die 'm niet gelezen hebben buitensluit. Je vindt het of gaaf en verslindt het als een groot bord spaghetti, of je komt na enige bladzijden knarsentandend tot stilstand.

--------------------------------------------------------------------------------------

Live Action Role Playing is hartstikke NERDY
1. Ja, dat klopt, maar BEN ook een nerd
2. Ja. Ik zou dus ook nooit meedoen aan die onzin.
3. Nee! Het is het coolste dat bestaat en IEDEREEN zou aan Larp moeten doen.
4. Nee... Maar ik vin d'r gewoon geen bal aan en doe hele andere Nerdy dingen.
5. Larp? Kan je dat eten?
6. Ik ben nog jong en onschuldig en heb nog nooit aan een Larp event meegedaan... Ik schort mijn mening hierover dan ook even op.
7. Zaken als wel/niet nerdy zijn uiterst subjectief en deze vraag is derhalve onzinnig.

Kortom... Wat is de definitie van Nerdy? Ik ontmoet regelmatig mensen die de mening zijn toegedaan dat forum role playen (en forums in het algemeen) de meest nerdy bezigheid is waar een mens zijn leven aan kan besteden. Maar niemand kan mij dan uitleggen waarom ze dat vinden en wat ze bedoelen met nerdy... Ben ik zelf een nerd? Vast wel!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
ckeetel
Dromenvanger

PostPosted: Tue Feb 15, 2005 9:54 pm    Post subject: Reply with quote

Volgens de films zijn nerds vooral mensen met dikke zwarte brillen, die tweederde van hun gezicht bedekken, een vest, neuzelig stemmetje, sociaal geïsoleerd (terwijl ze dan toch een fijne club vrienden bezitten :P), onhandig, ineengedoken, fysiek het tegengestelde van de 'populaire' macho's en macha's en gewapend met veel boekenwijsheid...

Harry Potter zou eraan kunnen voldoen ;)

'Nerdy' is denk ik een titel die gegeven wordt aan mensen die met hart en ziel dingen doen die buiten het belevingsraampje vallen van andere mensen... is het niet nerdy dan is het iets anders...uitslover misschien...

Ben je wel 's een nerd genoemd...en zo ja, in verband met wat voor onderwerp?

Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid

PostPosted: Thu Feb 17, 2005 7:58 pm    Post subject: Reply with quote

Jazeker. Ik heb een geheugen voor teksten, dus toen ik voor mijn literatuurexamen Engels 50 regels uit de MacBeth kon opzeggen en het complete To Be Or Not Be-monoloog uit mijn hoofd kende (en slaagde met een 9.8 ) toen was ik de nerd van de dag. Ik ben geloof ik mijn hele middelbare schoolcarrière trouwens een nerd genoemd en dat was ik ook wel (ik zei altijd dat ik nou eenmaal nerdgenen had). Het tienen halen werd op een gegeven moment ook een sport. Nog steeds ben ik dol op feiten en kennis en ben ik een ontzettende betweter. Echt waar, je wil niet met mij op de bank zitten als je bijvoorbeeld Troy kijkt... Wat een baggerfilm trouwens...

Wat me er aan herinnert... Wat is de laatste film die je gezien hebt en welke filmrol had je wel willen spelen (hoeft niet persé van die laatste film te zijn). (Hmm, dit zijn dus eigenlijk twee vragen in één).

P.s. Ik ben 83% nerd volgens de officiële nerd test
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
meis
Nachtdwaler

PostPosted: Fri Feb 18, 2005 6:30 pm    Post subject: Reply with quote

De laatste film die ik gezien heb, dat was Hell Boy. Heb ik gisteren gezien bij een vriend van mij thuis. Best een grappige film trouwens!
De rol die ik wel zou willen hebben gehad is die van Aaliyah in Queen of de Damned. Mooie film, goed verhaal... ja... Dat zou ik best gedaan willen hebben! (nou moet ik ook eerlijk bekennen dat de kleding en tegenspeler er ook erg mooi uitzien Wink )

``````

Watvoor film vind je dat er nog gemakt moet worden of zou je zelf nog willen maken?
Inwe Surion
Nachtdwaler

PostPosted: Fri Feb 18, 2005 8:09 pm    Post subject: Reply with quote

Zelf zou ik geen film willen maken maar ik zou het wel heel gaaf vinden als er een film gemaakt zou worden van het verhaal dat ik samen met twee vriendinnen geschreven heb. Dat word echt één en al drama! Laughing

Wat is de beste en mooiste film die je ooit hebt gezien?
Lupijn
Dromenvanger

PostPosted: Fri Feb 18, 2005 11:07 pm    Post subject: Reply with quote

Er bestaat niet zoiets als de beste of de mooiste film voor mij. Er zijn heel veel goede en mooie films, en die zijn dat om allemaal verschillende redenen. In het geval van 'goede' hangt het af van de kwaliteit van het script, de regisseur, de acteerprestaties, cameragebruik, e.d.
'Mooie' hangt af van andere dingen. Ten eerste is 'mooi' subjectief, dus voor iedereen verschillend. Ten tweede spelen heel veel zaken een rol bij of ik een film mooi vind op een bepaald moment. Hoe ik op dat moment in mijn vel zit, of ik zin heb in het genre waar de film uitkomt, of ik een drukke dag heb gehad en dus moe ben, of juist niet, e.d. Deze dingen hebben invloed op hoe ik een film in me opneem, waardoor ik een film op een bepaald moment erg mooi kan vinden, maar op een ander moment helemaal niet. Sommige films bezitten echter zo'n schoonheid, dat ik ze altijd wel mooi kan vinden.

Goed, na het bovenstaande snap je misschien wel dat ik een hele berg films 'goed' of 'mooi' vind. Ik zal uit het lijstje één voorbeeld proberen te geven van een film die zowel 'goed'als 'mooi' is:

Wandafuru raifu (After life), geregisseerd door Hirokazu Koreeda. Een Japanse film uit 1998. In deze film, die soms haast in documantaire-stijl gebracht wordt, draait het erom dat een aantal overleden mensen de mooiste herinnering uit hun leven moeten kiezen, zodat ze voor eeuwig en met alleen die herinnering naar het hiernamaals gaan. Ze worden in hun keuze begeleid door een aantal counselors. Als de overledenen hun keuze hebben gemaakt, wordt de herinnering nagespeeld op een film-set. De overledenen zien uiteindelijk de film hiervan terug en nemen dit beeld mee het hiernamaals in.

De integere, af en toe met een warme humor doorspekte manier waarop de regisseur met zo'n gevoelig onderwerp als de dood omgaat, alsmede het schitterende gevoel voor compositie, licht- en kleurgebruik maken dit voor mij zowel een 'goede' als een 'mooie' film. De film is niet spectaculair, of waanzinnig meeslepend, maar juist heel simpel en recht door zee, zonder ooit te vervelen. Dit te kunnen met zo'n zwaar beladen onderwerp als 'het leven na de dood' maakt dat de film voor mij zo'n juweeltje is.

-------------------------------
Stel; je mocht een tijdje op de set van een film werken, welke job zou jij dan nemen? Acteur? Cameraman? Regisseur? Geluidstechnicus? Lichttechnicus? Decorbouwer? Kostuumontwerper? etc. etc. Kies een baantje en motiveer je antwoord.
Inwe Surion
Nachtdwaler

PostPosted: Sat Feb 19, 2005 9:12 am    Post subject: Reply with quote

Ik zou actrice, kostuumontwerper of camera(vrouw) doen. Het zijn, vind ik, leuke dingen om te doen als men een film maakt.

Dezelfde vraag aan de volgende!
Javier
Nachtdwaler

PostPosted: Sat Feb 19, 2005 10:59 am    Post subject: Reply with quote

Decorbouwer, of kostuum ontwerpster Wink

Ik ben ook van plan om iets te gaan doen met mode of kunst (denk mode).

Ga je nog wat leuks doen dit weekeinde?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henrich van Bassel
Sporenzoeker

PostPosted: Sat Feb 19, 2005 8:41 pm    Post subject: Reply with quote

pfoeh.. donderdag en vrijdag al uit geweest (het weekend zou echt op donderdagmiddag moeten beginnen, want naar school gaan als je brak bent is niet leuk). Dus ik denk niet dat er nog veel fut en geld is voor leuke dingen. Bovendien kan ik mijn kamer niet eens uit, de deur is geblokkeerd met huiswerk.

wat is de meest stompzinnige opdracht die je ooit voor school moest uitvoeren?
Ralvin DelTramos
Duister als de Nacht

PostPosted: Sat Feb 19, 2005 10:09 pm    Post subject: Reply with quote

Met satéprikkers bewegende constructies bouwen... o_O Denk ik o_O was op kunstacademie... een van de redenen dat ik gestopt ben o_O Ik was er namelijk ook nog eens slecht in Shocked Laughing

verder kan ik even niks bedenken XD

-----

Vraag: kan jij zelf kleding maken? o_O Ik wil het kunnen! Maar heb tot nu toe nog geen handigheid erin kunnen ontdekken... helaas o_O
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Gashyr
Nachtdwaler

PostPosted: Sat Feb 19, 2005 10:42 pm    Post subject: Reply with quote

Maken als in repareren? Dat kan ik wel ja, met naald en draad.

Zelf een kledingstuk fabriceren is een ander verhaal.. ik heb geen idee hoe onze naaimachine werkt, als men het me uitlegt lukt het me vast wel. Veder kan ik vast wel gaten in juten zakken knippen en de randen stikken, nog nooit geprobeerd, maar randjes stikken is niet moeilijk toch.

Wat is je lievelingskleur?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Inwe Surion
Nachtdwaler

PostPosted: Sun Feb 20, 2005 8:00 am    Post subject: Reply with quote

Groen. Ik hou heel erg van de natuur, hoewel ik niet echt een buitenmens ben. Maar ik geniet er met volle teugen van als ik buiten in een bos of een natuurgebied rondloop. Mijn ideale plekje is nu echt nog steeds Nationaal Park de Hoge Veluwe. Prachtig is het daar!

Wat is het vreemdste huisdier dat je hebt gehad (of nog hebt)?
Jaap Stoel
Nachtdwaler

PostPosted: Sun Feb 20, 2005 1:11 pm    Post subject: Reply with quote

Een roodwangschildpad in de tijd dat ze nog mochten.

wat vind je het lekkerst?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 18, 19, 20  Next
Page 11 of 20

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum