Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Pace Myosotis
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pace
Sporenzoeker


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 23

PostPosted: Thu Jan 06, 2005 11:42 pm    Post subject: Pace Myosotis Reply with quote

even voorstellen:
Emailadres: EDIT DELETE

Karakters Naam: Pace Myosotis[

Geslacht: man

Ras: mens

Leeftijd: 19

Beroep: student

Uiterlijk: Pace is nog jong van uiterlijk, hij ziet er 17 uit. Hij heeft lang zwart haar, in een staart, en komt tot ongeveer tien centimeter onder zijn oren.
Hij draagt een vuile groen-grijze mantel met een kap. Onder de mantel draagt hij zwarte kleren. rrond zijn middel heeft hij een riem met enkele buidels. Hij heeft 1 ring, aan de middenvinger van zijn linkerhand. De edelsteen in de ring is klein, maar glashelder, en centraal iets rood (een druppel bloed). Zijn schoeisel is vrij stevig. hij heeft blauwe ogen, een bleke huid. Hij is geschoren en gewassen en heeft een zachte huid.

Karakter/persoonlijkheid: Pace Myosotis is vrij intelligent. Hij kan sociaal zijn, maar verwacht niet dat hij zijn grote geheimen direct aan je zal vertellen. Daarvoor is zijn vertrouwen in de mens (en andere wezens) te klein. Hij is ook niet de meest hulpvaardige persoon, en hulp krijg je pas als hij er zelf ook voordeel bij haalt (ik denk dat dit opportunistisme heet).
Hij is ook filosofisch en houdt wel van een diep gesprek over 'het nut van alles' of andere filosofische en actuele zaken. Hij heeft echter ook zijn momenten van rust en bezinning nodig, en dan is het beter dat je hem even met rust laat.
Voor de rest heeft hij geen uitbundige persoonlijkheid, meer ingetogen, maar de drank kan daar wel verandering in brengen. Hij is ook man (jongen) van principes en idealen (die ontdek je wel als je met Pace een filosofisch gesprek aangaat).
Door de hevige discussies (bvb over één van zijn idealen) komt het wel eens voor dat de tegenstander overgaat tot geweld, maar vaak weet Pace dit te ontvluchten op een diplomatische manier.

Verleden: Pace is opgegroeid in een verblijfplaats in de Wilde Wouden, weliswaar aan de grens van het woud, dicht bij de bewoonde wereld. Zijn ouders zorgden voor onderdak van passerende reizigers. Samen met zijn drie zussen moest hij veel helpen. 's avonds luisterde hij vaak naar de verhalen van de avonturiers. Hij hoorde verhalen en idealen van mensen die uit het duistere district van de stad Raganorck kwamen, en ook die van de adel (zowel langs de kant van Onyx, als langs de kant van Déarc.)
Maar 1 persoon zal een diepe indruk op hem maken. Het was een wetenschapper, Hij vertelde Pace over zijn magie en zijn projecten. De wetenschapper bleek zich ook bezig te houden met projecten die het daglicht niet verdragen, zoals necromantie. Hij leerde enkele simpele chemische truukjes van de man. De man ontdekte dat Pace vrij intelligent is. Toen hij de volgende dag verder ging op zijn tocht betaalde hij zijn schulden aan Pace's vader, en zei tegen hem dat Pace later naar de stad moest om daar een opleiding te volgen.
In zijn tienerjaren ontwikkelde hij al snel zijn eigen idealen en ideeën en discussieerde graag met klanten. Zo leerde hij toch wel het één en het andere over de stad en zijn geschiedenis, over de verschillende klassen en de spanningen die zich verschuilen in de stad, en vooral over het mysterie van de veranderlijke wegen.
Nu is hij oud genoeg om te gaan studeren, zijn vader heeft hem geld meegeven, zijn moeder heeft hem eten meegegeven, en zijn zussen elk hun lievelingspop, als aandenken en om er voor te zorgen dat hij hun niet zal vergeten.
Nu is het zover. Zal hij hier het antwoord vinden op de mysteries die hem bezighouden: waar komt de kracht vandaan van het steeds weerkerend doolhof. En wat doet die kracht? verandert die effectief de wegen? of laat die kracht ons de weg vergeten?
En zal hij hier iemand kunnen vinden die hem necromantie kan leren? Hij wist dat dit laatste niet gemakkelijk ging zijn, aangezien necromantie iets zeer duister is.
Andere kenmerken/opmerkingen: Question hmmm niet direct. ik zal wel heel wat over het hoofd gezien hebben, maar als je vragen hebt, stel ze maar (logisch hé)
beneden vind je meer informatie over de ring en de motivatie voor zijn interesse in necromantie. Die info is schuin gedrukt
_________________
asta la victoria siempre


Last edited by Pace on Thu Jun 07, 2007 8:49 pm; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Fri Jan 07, 2005 6:20 am    Post subject: Reply with quote

Welkom in Raganorck!

Een heel mooi personage,.. qua 'Leer van de Stad' zullen er heus wel enkele Klerken zijn in het Tien Torens district die je antwoorden kunnen geven...

qua Necromantie zal het moeijker worden.. De enige die zich enigzins met iets soortgelijks bezig houd is de Grafmeester/Chirurgijn/Occultist/Alchemist Jozef Kindermans, de beheerder van het Hof der Doden... ( maar dit heb je niet van mij. Hij doet hierzelf ook wat mysterieus over..Wink )



Mocht je willen lezen aan welke regels je gebonden bent voor het rollenspel, dan raad ik je nog aan de "Basisregels voor Raganorck" en "Roleplaying vragen en antwoorden" en "Wat te doen met drows & draken?" te lezen. Al deze info staat in de draad "De raad der wijzen" , waar zich nog meer nuttige informatie bevindt. Neem a.u.b. even de tijd om die draad te lezen! Voor wat meer achtergronden over de stad Raganorck, bezoek dan eens "Raganorck voor dummies", waar in het kort de situatie in de stad wordt geschetst voor beginnende spelers. Lees ook eens de rest van de website. Als je nog vragen hebt over de werking van het forum zelf, ga dan naar de FAQ. De voertaal op het forum is het Nederlands. Dus geen Engelse woorden/namen en begrippen gebruiken. Neem even de moeite om daar op te letten en het aan te passen.

Verder is het erg makkelijk voor de lezers van je berichten als ze je karakter een beetje kunnen volgen. Als je dus van draad wisselt, is het handig om onderin je post te vermelden waar je naartoe gaat en bovenin je eerste post in de nieuwe draad te vermelden waar je vandaan kwam.
Bijvoorbeeld:
- ((Lupijn naar: "Gannon: de hoofdstraat >> Op straat"))
- ((Lupijn vanuit: "De Tien torens >> De toren van Geschiedenis"))

Als laatste wijs ik je nog op de Raganorck-Larp (levend rollenspel), welke op 22 januari plaats vindt in het Archeon. Naast de officiële pagina is er op het forum nog meer informatie te vinden over dit evenement.

Veel spelplezier!
_________________
Galliminus dan Maros, Kapitein in het Adellijke Regime van Raganorck.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Roos
Verloren en Vergeten


Joined: 18 Nov 2004
Posts: 33
Location: Raganorck, Gannon; de Hoofdstraat, Het huis van haar tante..

PostPosted: Fri Jan 07, 2005 9:13 am    Post subject: Reply with quote

mooi karakter Oh!


Kga nu ff verder met lezen Wink
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Pace
Sporenzoeker


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 23

PostPosted: Fri Jan 07, 2005 1:21 pm    Post subject: Reply with quote

dank u wel, u doet me blozen.

maar even iets praktisch, hoe introduceer ik mijn karakter het best? Moet ik dus eerst in de hoofdstraat wandelen en dan gewoon ergens binnenspringen?
_________________
asta la victoria siempre
Back to top
View user's profile Send private message
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Fri Jan 07, 2005 1:51 pm    Post subject: Reply with quote

Het hangt er van af waar je je karakter wilt laten beginnen. De gemiddelde student zal de omgeving van de Tien Torens niet verlaten zonder een goede reden, aangezien ze daar alles kunnen vinden wat ze nodig hebben. (niet dat necromantie gemiddeld is).

Voor iemand die net de stad binnen komt is het waarschijnlijk inderdaad het makkelijkst om ergens op het Gannon (de hoofdstraat te beginnen). Een goede plek voor informatie is de Taveerne, gesitueerd aan het Gannon. Verder ben je vrij elke draad binnen te stappen die je wilt.
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Fri Jan 07, 2005 5:05 pm    Post subject: Reply with quote

Op Raganorck is het eigenlijk zeldzaam dat de interactie een simpele aktie-reactie reeks van korte posts vormt.. De meesten doen erg hun best om verhalend te vertellen zodat een inhoudsloze/weinig inspirerende reeks van korte posts vermeden word..
Raganorck gaat meer over mooie verhalen schrijven samen dan de de simpele RPG's die je vaak ziet op Ezboards en die MSN groups..


Gezien de "verboden" interesse van je karakter is het misschien wel raadzaam om een andere speler aan te spreken via PM en te vragen of diegene zin heeft om samen een mooi verhaal te schrijven..

Je overlegd samen even via PM of MSN/IRC etc. wat je ongeveer van plan bent en wat mooi zal zijn,.. vanaf dan kan je posten wat je wil met het concept van het verzonnen verhaal in je achterhoofd..
_________________
Galliminus dan Maros, Kapitein in het Adellijke Regime van Raganorck.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Pace
Sporenzoeker


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 23

PostPosted: Fri Jan 07, 2005 5:22 pm    Post subject: Reply with quote

Surprised sorry, ik denk dat ik het niet volledig begrepen heb.

Ik heb ondertussen al twee keer gepost. Is het daar een reactie op? of was het een voorstel om mij zo in de stad te introduceren?

ik zie wel wat er gebeurt. Ik hoop dat het allemaal wel los zal lopen als ik eenmaal wat mensen ontmoet heb.
_________________
asta la victoria siempre
Back to top
View user's profile Send private message
Princes_of_Death
Duister als de Nacht


Joined: 15 Nov 2004
Posts: 91
Location: Overal en Nergens

PostPosted: Fri Jan 07, 2005 5:26 pm    Post subject: Reply with quote

leuk karakter Cool

Welkom op Raganorck!!! Wink

-xxx- LaLa
_________________
Try to find me in your heart... I'll always be there when you need me...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Fri Jan 07, 2005 5:34 pm    Post subject: Reply with quote

Nee joh.., maak je niet druk.. Wink
Het was een nederig advies... ik heb dat vanochtend vroeg geschreven zonder naar andere posts gekeken te hebben.

Als je maar wat rond kijkt in andere draden en posts ziet waarin in geuren en kleuren beschreven word hoe een karakter zijn omgeving ziet, voelt en meemaakt.. dat is ongeveer de bedoeling.. (een minimum aan 10 tot 15 regels is toch wel de marge,.. al is dit geen regel..)
Andere spelers kunnen namelijk heel weinig met een post als..;

"Landor loopt snel de drukke herberg binnen en gaat achterin zitten.. Hij kijkt rond of er bekenden zitten.."

Met deze aktie kan je zoveel doen.. De sfeer in de herberg beschrijven,.. enkele mensen beschrijven die je ziet.. Misschien doet iets wat je ziet denken aan iets in je verleden...etc, etc, etc.
Voor je het weet ben je 20 regels verder.. Dit nodigt andere spelers ook veel meer uit om samen iets te gaan schrijven..
Dat bedoel ik met verhalend vertellen...
Tast rustig rond in Raga en je zal zien dat het op een gegeven moment vanzelf gaat..

veel plezier!
_________________
Galliminus dan Maros, Kapitein in het Adellijke Regime van Raganorck.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Pace
Sporenzoeker


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 23

PostPosted: Fri Jan 07, 2005 6:03 pm    Post subject: Reply with quote

bedankt
en @ Prinses of Dood: bedankt voor het compliment
(wijziging: sorry voor de Nederlandse vertaling van je nick, maar dit gebeurt blijkbaar door het forum zelf.)

waauw zeg, is iedereen hier altijd zo enthousiast? dit wordt leuk.


ow ja nog even dit
nog een kleine update ivm de ring van Pace

De ring was van de wetenschapper die op hem een diepe indruk heeft nagelaten. Pace besefte dat de ring met de druppel bloed heel belangrijk was. Omdat Pace zelf ook de interesse te pakken had in necromantie wou hij die ring hebben, want die ring moest iets te maken hebben met necromantie. Pace slaagde erin om de ring van de vinger van de wetenschapper te halen toen die hem een hand gaf net voor zijn vertrek, zonder dat deze iets merkte.
Wat Pace echter nooit heeft geweten is dat de wetenschapper maar al te goed wist dat zijn ring weg was.

_________________
asta la victoria siempre


Last edited by Pace on Fri Jan 07, 2005 9:36 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Fri Jan 07, 2005 8:47 pm    Post subject: Reply with quote

Myosotis
is dat niet een vleermuissoort?

En is het pace op zijnlatijns voor vrede of pace op zijn engels als in tempo/ pas?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Pace
Sporenzoeker


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 23

PostPosted: Fri Jan 07, 2005 9:25 pm    Post subject: Reply with quote

leuk dat je dat opvalt!
wel Pace komt dus van het Italiaans (en blijkbaar dus ook het Latijnse) woord voor vrede.
Myosotis is inderdaad een wetenschappelijke naam voor een organisme, Ik heb ze uit mijn flora en is de benaming voor de groep van de "vergeet-me-nietjes". Het kan zijn deze naam ook gebruikt wordt bij de vleermuizen, maar dat weet ik niet.

_________________
asta la victoria siempre
Back to top
View user's profile Send private message
Pace
Sporenzoeker


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 23

PostPosted: Fri Jan 07, 2005 9:35 pm    Post subject: Reply with quote

ik bedacht me net dat ik ook nog een motivatie ontbreek voor de interesse in de leer van necromantie van mijn karakter. Shocked

Ondanks zijn interesse in de necromantie is Pace trouwens niet een kwaadaardige persoon, hij is totaal geen voorstander van geweld en probeert het liever op te lossen met woorden. Met necromantie wil hij dus geen leger maken van ondoden, maar het is meer de uitdaging die hem aanspreekt. Hij wil doden kunnen levend maken om te bewijzen dat er geen almacht is die controleert over leven en dood, dat er geen zielen zijn die een in een lichaam huizen. Hij wil de weten van de natuur breken.
Verder is ook de drang om taboes te breken één van de motivaties.

---------
eigenlijk lijkt dit verdacht veel op Frankenstein??? wees gerust, dit is gebeurd in mijn onderbewustzijn.
_________________
asta la victoria siempre
Back to top
View user's profile Send private message
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Fri Jan 07, 2005 10:12 pm    Post subject: Reply with quote

Die vleermuis is dan iets anders.. ik twijfelde al, maar ik wist dta het latijn was...

Nu zit ik steeds met dona nobis pacem in mijn hoofd....!
Barbaar
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Sat Jan 08, 2005 10:49 am    Post subject: Reply with quote

Pace,.. je kan de dingen die je er extra bijschrijft in latere posts ook net zo goed in je karakter omschrijving zetten/aanpassen..



( @Lunea : Geef ons vrede?
Continu in je hoofd...? Je begint toch geen over-fanatieke ijveraar te worden hè? Ze hebben daar therapie voor.. )
_________________
Galliminus dan Maros, Kapitein in het Adellijke Regime van Raganorck.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group